Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
Doctor Muñiz
Anarkopasifistinen ankeuttaja
Posts: 24716
Joined: 07 Mar 2015, 06:03
Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8146 Post by Doctor Muñiz » 17 Jun 2021, 03:07

Paitsi Ilkka wrote:
16 Jun 2021, 08:29
Doctor Muñiz wrote:
16 Jun 2021, 03:33
Keskustelin juuri pitkästä aikaa valtuustoon päässeen pitkän linjan vihreän paikallisen vaikuttajan eli isosiskoni kanssa ja ajattelin tulla kertomaan tän itsestäänselvyyden: politiikan käytännössä ekologisia arvoja mukaanlukien ilmaston muutoksen hillitseminen järjelliselle tasolle ajaa vain vihreät loppukädessä (nekin turhan huonosti omasta mielestäni).

Kaavoituserimielisyyksissä yms. vassaritkaan ei tue tosipaikan tullen. Älkää tulko sössöttämään, että luontoarvoja ajavalle olisi muuta vaihtoehtoa paitsi tietysti ekoanarkismi ja sen aktiivinen toteuttaminen.

Vassarit ympäristöpuolue -sössöttäjät uuniin :prr: (Tosin kaikki puolueet joutaa sinne.)
Kultainen ohje, luontoa ei kannata suojella siellä, missä se on jo tuhottu, vaan siellä, missä sitä ei ole tuhottu tai jossa sen elpymiselle on mahdollisuudet järjellisin kustannuksin. Tästä tulikin mieleen, että olisi tosi kiinnostaa tehdä tutkimus, miten pölyttäjiä/hyönteiskantaa voitaisiin suojella kaupunkiympäristöllä "keinotekoisesti". Joskus kuulinkin asiasta luennon, missä selvitettiin, esim. miten paljon niittyalueen tapaisia alueita, puita, jne pitäsi olla kaupungissa ja millä etäisyydellään toisistaan. En usko, että insinöörille tuottaisi ongelmia ratkaista tätä, kunhan joku löisi numerot pöytään!
Kultainen ohje: kerran kadonnut eliölaji ei tuu takaisin.
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia

Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war

User avatar
Doctor Muñiz
Anarkopasifistinen ankeuttaja
Posts: 24716
Joined: 07 Mar 2015, 06:03
Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8147 Post by Doctor Muñiz » 17 Jun 2021, 03:22

Kauko Keuhkon näköinen mies wrote:
16 Jun 2021, 12:09
valtion siitosori wrote:
16 Jun 2021, 12:00
Kauko Keuhkon näköinen mies wrote:
16 Jun 2021, 11:50
valtion siitosori wrote:
16 Jun 2021, 10:21
Demarit on yhtä luonnonläheinen kun kepu, kokkarit ja persut suorastaan vihaa ympäristöä (paitsi jos siitä saa rahaa) ja Vasemmistoliitto on niin kauan luonnon puolella kuhan se ei haittaa heille tärkeitä asioita.
Joo demarit ei oo mikään vihreä puolue mut älä ny jumalauta aikuisoletettu ihminen mee oikeesti rinnastamaan niitä helvetti kepuun. Tai kokoomusta kepuun. Persut ja kepu ovat ne ultimaattiset kaivoonpaskojapuolueet, on niiden vähättelyä vähättelyä laittaa yhtäsuuruusmerkkejä suhteessa muihin puolueisiin.
Ainakaan täällä ja tällä valtuustokaudella ei havainnut eroa noiden välillä, no kokkareista sentään kaksi äänesti kaupunkien metsien siirtämisestä jatkuvan kasvatuksen malliin esityksen puolesta 🙄
Paikallistasolla toki voi olla vaikka mitä vitun hörhöä kehissä joo, valtakunnalisella tasolla jos ei eroa huomaa ni sit kannattaa funtsia miten havannointikykyä vois kehittää.
EU-tasolla Marin edustaa Suomen metsäteollisuutta, mikä nähtiin just.
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia

Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war

User avatar
Doctor Muñiz
Anarkopasifistinen ankeuttaja
Posts: 24716
Joined: 07 Mar 2015, 06:03
Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8148 Post by Doctor Muñiz » 17 Jun 2021, 03:27

Laku Setä wrote:
16 Jun 2021, 20:27
vieläkin vituttaa vihreät jotenki liikaa jopa.
en vaan kyennyt uskomaan että ne pystyis sössii pormestari paikan.
mitä vittua se city vihreä on ajatellu ku kävi äänestämässä tai varsinkin se joka ei käynyt.
mulla on ymmärrys jopa natsien syistä tehdä asioita niin ku ne tekee.
en siis hyväksy mutta käsitän niiden ajattelun kärjen.stadilaista vihreää en käsitä en millään tajua mitä vittua niiden olis vielä pitänyt saada etteivät olis hylänny puoluetta.
miinus 4.3 hirvittävä määrä ihmisiä jotka on kovasti olevinaan hyvien puolella mut tosipaikassa niille ihan jeba et atte nousee eduskuntaan ja kokoomus jatkaa stadin kehittämistä siihen suuntaan ettei alle 5 tonnin tuloilla oo mitään asiaa stadiin.
luontokin saa haistaa paskan ku city vihreä on kiukustunut.
Mulla on vaan yks ääni, että minkäs teet. Ero oli niin suuri, että ilmeistä on, ettei sitä olis ees normaalia paljon suurempi äänestysprosentti kuronut umpeen, mutta sähän voit kertoa, että miten nuoret saadaan uurnile...
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia

Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war

User avatar
Doctor Muñiz
Anarkopasifistinen ankeuttaja
Posts: 24716
Joined: 07 Mar 2015, 06:03
Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8149 Post by Doctor Muñiz » 17 Jun 2021, 03:53

Luentojen Hanhi wrote:
16 Jun 2021, 11:02
yllätysten bönthötasku wrote:
16 Jun 2021, 10:39
Luentojen Hanhi wrote:
16 Jun 2021, 10:26
yllätysten bönthötasku wrote:
16 Jun 2021, 10:17
Luentojen Hanhi wrote:
16 Jun 2021, 10:04
En minä tai kukaan muu ole niin väittänytkään.
Ok, sori, kuvittelin että toi avauksesi + linkki jotenkin liittyi edes omasta mielestäsi tähän Vihreät 2017 -aiheeseen.
Luentojen Hanhi wrote:
16 Jun 2021, 09:10
Spoiler:
Doctor Muñiz wrote:
16 Jun 2021, 03:33
Keskustelin juuri pitkästä aikaa valtuustoon päässeen pitkän linjan vihreän paikallisen vaikuttajan eli isosiskoni kanssa ja ajattelin tulla kertomaan tän itsestäänselvyyden: politiikan käytännössä ekologisia arvoja mukaanlukien ilmaston muutoksen hillitseminen järjelliselle tasolle ajaa vain vihreät loppukädessä (nekin turhan huonosti omasta mielestäni).

Kaavoituserimielisyyksissä yms. vassaritkaan ei tue tosipaikan tullen. Älkää tulko sössöttämään, että luontoarvoja ajavalle olisi muuta vaihtoehtoa paitsi tietysti ekoanarkismi ja sen aktiivinen toteuttaminen.

Vassarit ympäristöpuolue -sössöttäjät uuniin :prr: (Tosin kaikki puolueet joutaa sinne.)
Olipa fatalistinen ulostulo.

Tälläisiä väitteitä olis ihan hyvä hieman perustella ja lähteistää jollain muullakin kuin "isosisko sano":lla.

Muuten piirtyy aika helposti kuva, että siellä taas yön syleilyssä koitetaan muutaman oluen voimalla polkea heikolla provolla väkisin käyntiin jotain myllyä.

Lähtien nyt vaikka siitä, että aukottamasti todistaa, että kaikista tehokkainta ilmastonmuutoksen ehkäisemäksi on änkeä hehtaarille vain mahdollisimman paljon jengiä. Asia ei ole läheskään niin yksinkertainen kuin esitetään.

Tottakai liittyy, mutta missään kohtaa en väitä, että "Vihreät haluaa vain ja ainoastaan änkeä hehtaarille mahdollisimman paljon ihmisiä", mutta sulta nää stetsontulkinnat on ihan peruskauraa. Mikäs siinä tuulimyllyjä vastaan taistellessa.
Luentojen Hanhi wrote:
16 Jun 2021, 09:10
Tälläisiä väitteitä olis ihan hyvä hieman perustella ja lähteistää jollain muullakin kuin "isosisko sano":lla.

Muuten piirtyy aika helposti kuva, että siellä taas yön syleilyssä koitetaan muutaman oluen voimalla polkea heikolla provolla väkisin käyntiin jotain myllyä.

Lähtien nyt vaikka siitä, että aukottamasti todistaa, että kaikista tehokkainta ilmastonmuutoksen ehkäisemäksi on änkeä hehtaarille vain mahdollisimman paljon jengiä. Asia ei ole läheskään niin yksinkertainen kuin esitetään.
Niin, tässä nyt tarvitaan vähän kykyä kontekstin ymmärtämiseen. Munis tulee kolmelta yöllä vätttämään, käyttäen ylimalkaisesti jumalallista "isosiskoa" todisteena Vasemmistoliiton ympäristövihasta ja antaa syötiksi vain "kaavoituserimielisyydet".

Nyt on oleellista ymmärtää, että kukaan ei tiedä mistä vitusta Munis oikein tai sen "isosisko" tarkalleen ottaen puhuuu. Viittasin oletettavasti tohon Muniksen tulkintaan rakentamisen todellisuudesta mikä on loistanut erikoisuudellaan PIF:illä aikaisemminkin. En suinkaan Vihreiden politiikkaan. Vielä myöhemmin osittain lainaamassasi tekstissä jopa viittaan siihen, että Vihreät politiikassaan yksinkertaistavat viestiään ja tällä kertaa sitä keinoa käytettiin "isosiskon" toimesta Munikseen, väittäessä että luontoarvoja ajavalle on vain yksi vaihtoehto, Vihreät. Mutta se osa viestistä jäikin sulta just sopivasti toistamatta, koska se ei tukis tota sun täysin turhanpäivästä öyhötystä mun olkiukkoilusta.

Joten selvennykseks, en missään vaiheessa ole väittänyt tai edes vihjannut, että Vihreät haluaisi vain änkeä hehtaarille mahdollisimman paljon jengiä.
Ei helvetti, pikku vinkki: oon osallistunut ihan saman kunnan politiikkaan vihreänä (en oo koskaan hyväksynyt puolueeksi ryhtymistä eikä se ollut vielä silloin puolue) kasarilla ja totesin silloin, että politiikka ei oo mun homma (koska ei siellä mitään järjellistä debattia käyty). Enkä todellakaan tiedä, mistä oot saanut päähäsi, että viestin yksinkertaistaminen tehoais muhun saati miks mun lähisukulainen haluais tehdä niin. Turha monimutkaistaminen sitten toisaalta =P~
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia

Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war

User avatar
38911 BASIC BYTES FREE
READY.
Posts: 17808
Joined: 13 Nov 2017, 15:46
Location: web developing country

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8150 Post by 38911 BASIC BYTES FREE » 17 Jun 2021, 06:11

Jälkipyykki on käynnissä muuallakin kuin piffolla.

Atte Harjanteen näkemys:

https://atteharjanne.fi/2021/06/16/kiit ... uloksesta/

Tuomas Rantasen itse asiassa vielä vähän ansiokkaampi purku; tästä oon kyllä ihan sanatarkasti samaa mieltä:

https://verdelehti.fi/2021/06/16/puheen ... -paremmin/
Image


Image

User avatar
I & I Spit On Their Graves
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 92057
Joined: 05 Mar 2004, 09:59

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8151 Post by I & I Spit On Their Graves » 17 Jun 2021, 06:48

Mahdollisimman yleistäi wrote:
17 Jun 2021, 00:44
Voiko valtuusto siis äänestää kuntaveroprosentin muutoksesta ilman, että budjetista vastaava pormestari sitä ensin kaupunginhallituksen kautta esittää? Jos nyt ehdottoman bönthövarma olet, niin asia kunnossa.
Valtuusto saa tehdä budjettiin ihan millaisia muutoksia lystää. Se olisikin hauska jos edellisvuoden budjetista saisi muuttaa vain niitä asioita, joita budjettiesityksessä muutenkin ollaan sörkkimässä.
Vitu Hanna wrote: Mikä hitto tää uus nikki on, luulin sua joksikin huumeidenkäyttäjäksi :x
Juutas wrote: Olisinpa minäkin kirkasotsainen punkkari

User avatar
viemäri-INTEGRITY
kunnon örinää
Posts: 161525
Joined: 04 Mar 2004, 15:11
Location: me kaikki kellutaan täällä...

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8152 Post by viemäri-INTEGRITY » 17 Jun 2021, 07:49

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
17 Jun 2021, 06:11
Jälkipyykki on käynnissä muuallakin kuin piffolla.

Atte Harjanteen näkemys:

https://atteharjanne.fi/2021/06/16/kiit ... uloksesta/

Tuomas Rantasen itse asiassa vielä vähän ansiokkaampi purku; tästä oon kyllä ihan sanatarkasti samaa mieltä:

https://verdelehti.fi/2021/06/16/puheen ... -paremmin/
Oisko niin että tää yletön oikeistopopulismin ja nationalismin öyhötys joka paikassa, mitä iltapäivälehdet uskollisesti tukee, olisi kertakaikkiaan lannistanut osan potentiaalisista vihreiden äänestäjistä jäämään kotiin tyyliin "me ollaan hävitty tää peli". :-k
Image

User avatar
dikäli mikäli
3k
Posts: 3665
Joined: 04 Nov 2016, 14:08

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8153 Post by dikäli mikäli » 17 Jun 2021, 08:37

viemärilabyrintti wrote:
17 Jun 2021, 07:49
38911 BASIC BYTES FREE wrote:
17 Jun 2021, 06:11
Jälkipyykki on käynnissä muuallakin kuin piffolla.

Atte Harjanteen näkemys:

https://atteharjanne.fi/2021/06/16/kiit ... uloksesta/

Tuomas Rantasen itse asiassa vielä vähän ansiokkaampi purku; tästä oon kyllä ihan sanatarkasti samaa mieltä:

https://verdelehti.fi/2021/06/16/puheen ... -paremmin/
Oisko niin että tää yletön oikeistopopulismin ja nationalismin öyhötys joka paikassa, mitä iltapäivälehdet uskollisesti tukee, olisi kertakaikkiaan lannistanut osan potentiaalisista vihreiden äänestäjistä jäämään kotiin tyyliin "me ollaan hävitty tää peli". :-k
Samaa mieltä Rantasen kanssa, että korona on hallinnut ilmatilaa yli vuoden nyt ja hallituksen poikkeustoimet henkilöityi Mariniin ja ehkä Kiuruun. Poikkeusoloissa vihreiden asioiden edistäminen vaikuttaisi aika tökeröltä toki investoinneissa se on huomattava. Nyt tuetta on jätetty se vihreitä eniten tukeva ja positiivista mediatilaa antava ala. Hallitusvastuu painaa sillä huonolla tavalla kun hallituksen politiikka on ollut reaktiivista pandemiantorjuntaa.

User avatar
viemäri-INTEGRITY
kunnon örinää
Posts: 161525
Joined: 04 Mar 2004, 15:11
Location: me kaikki kellutaan täällä...

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8154 Post by viemäri-INTEGRITY » 17 Jun 2021, 08:39

dikäli mikäli wrote:
17 Jun 2021, 08:37
Samaa mieltä Rantasen kanssa, että korona on hallinnut ilmatilaa yli vuoden nyt ja hallituksen poikkeustoimet henkilöityi Mariniin ja ehkä Kiuruun. Poikkeusoloissa vihreiden asioiden edistäminen vaikuttaisi aika tökeröltä toki investoinneissa se on huomattava. Nyt tuetta on jätetty se vihreitä eniten tukeva ja positiivista mediatilaa antava ala. Hallitusvastuu painaa sillä huonolla tavalla kun hallituksen politiikka on ollut reaktiivista pandemiantorjuntaa.
Tässä selityksessä mua häiritsee se, ettei äänestäjät itse ymmärtäisi tätä, jos ajatellaan että vihreitä äänestää "valveutuneet" ihmiset, joille politiikka on muutakin kuin lööppejä ja epämääräistä fiilistä.
Image

User avatar
38911 BASIC BYTES FREE
READY.
Posts: 17808
Joined: 13 Nov 2017, 15:46
Location: web developing country

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8155 Post by 38911 BASIC BYTES FREE » 17 Jun 2021, 08:44

viemärilabyrintti wrote:
17 Jun 2021, 08:39
dikäli mikäli wrote:
17 Jun 2021, 08:37
Samaa mieltä Rantasen kanssa, että korona on hallinnut ilmatilaa yli vuoden nyt ja hallituksen poikkeustoimet henkilöityi Mariniin ja ehkä Kiuruun. Poikkeusoloissa vihreiden asioiden edistäminen vaikuttaisi aika tökeröltä toki investoinneissa se on huomattava. Nyt tuetta on jätetty se vihreitä eniten tukeva ja positiivista mediatilaa antava ala. Hallitusvastuu painaa sillä huonolla tavalla kun hallituksen politiikka on ollut reaktiivista pandemiantorjuntaa.
Tässä selityksessä mua häiritsee se, ettei äänestäjät itse ymmärtäisi tätä, jos ajatellaan että vihreitä äänestää "valveutuneet" ihmiset, joille politiikka on muutakin kuin lööppejä ja epämääräistä fiilistä.
Vihreiden ydinkannattajajoukko ehkä, mutta tärkeää vaalimenestyksen kannalta ei ole tyypillinen tai varma vihreiden äänestäjä vaan nimenomaan marginaalinen vihreiden äänestäjä.
Image


Image

User avatar
dikäli mikäli
3k
Posts: 3665
Joined: 04 Nov 2016, 14:08

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8156 Post by dikäli mikäli » 17 Jun 2021, 09:06

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
17 Jun 2021, 08:44
viemärilabyrintti wrote:
17 Jun 2021, 08:39
dikäli mikäli wrote:
17 Jun 2021, 08:37
Samaa mieltä Rantasen kanssa, että korona on hallinnut ilmatilaa yli vuoden nyt ja hallituksen poikkeustoimet henkilöityi Mariniin ja ehkä Kiuruun. Poikkeusoloissa vihreiden asioiden edistäminen vaikuttaisi aika tökeröltä toki investoinneissa se on huomattava. Nyt tuetta on jätetty se vihreitä eniten tukeva ja positiivista mediatilaa antava ala. Hallitusvastuu painaa sillä huonolla tavalla kun hallituksen politiikka on ollut reaktiivista pandemiantorjuntaa.
Tässä selityksessä mua häiritsee se, ettei äänestäjät itse ymmärtäisi tätä, jos ajatellaan että vihreitä äänestää "valveutuneet" ihmiset, joille politiikka on muutakin kuin lööppejä ja epämääräistä fiilistä.
Vihreiden ydinkannattajajoukko ehkä, mutta tärkeää vaalimenestyksen kannalta ei ole tyypillinen tai varma vihreiden äänestäjä vaan nimenomaan marginaalinen vihreiden äänestäjä.
Oon eläny käsityksessä, että politiikka on lööppejä ja epämääräistä fiilistä. Viestintää ja identiteettiä.

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44150
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8157 Post by Hardcore-Mummo » 17 Jun 2021, 09:19

dikäli mikäli wrote:
17 Jun 2021, 09:06
Spoiler:
38911 BASIC BYTES FREE wrote:
17 Jun 2021, 08:44
viemärilabyrintti wrote:
17 Jun 2021, 08:39
dikäli mikäli wrote:
17 Jun 2021, 08:37
Samaa mieltä Rantasen kanssa, että korona on hallinnut ilmatilaa yli vuoden nyt ja hallituksen poikkeustoimet henkilöityi Mariniin ja ehkä Kiuruun. Poikkeusoloissa vihreiden asioiden edistäminen vaikuttaisi aika tökeröltä toki investoinneissa se on huomattava. Nyt tuetta on jätetty se vihreitä eniten tukeva ja positiivista mediatilaa antava ala. Hallitusvastuu painaa sillä huonolla tavalla kun hallituksen politiikka on ollut reaktiivista pandemiantorjuntaa.
Tässä selityksessä mua häiritsee se, ettei äänestäjät itse ymmärtäisi tätä, jos ajatellaan että vihreitä äänestää "valveutuneet" ihmiset, joille politiikka on muutakin kuin lööppejä ja epämääräistä fiilistä.
Vihreiden ydinkannattajajoukko ehkä, mutta tärkeää vaalimenestyksen kannalta ei ole tyypillinen tai varma vihreiden äänestäjä vaan nimenomaan marginaalinen vihreiden äänestäjä.
Oon eläny käsityksessä, että politiikka on lööppejä ja epämääräistä fiilistä. Viestintää ja identiteettiä.
95% ehkä mutta ei kannata yleistää.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
Luentojen hanhi
3k
Posts: 3953
Joined: 13 Apr 2021, 00:35

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8158 Post by Luentojen hanhi » 17 Jun 2021, 09:19



Siinä taas jotain, minkä olisi voinut tehdä vain Vihreät, mutta sitten lähtikin Vasemmistoliiton leiristä.

Kivelä myös käynnisti 2020 aloitteen, joka käytännössä lopetti turpeen polton Vantaalla.

Näyttää vähän huonolta sen suhteen, että Vihreät olisi ainoa ympäristöpuolue ja äänestäjät vaan äänesti väärin.
saatana palvoja

User avatar
Salajulkku
God of PIF
God of PIF
Posts: 36347
Joined: 09 Apr 2013, 12:34
Location: pilaamassa maisemaa

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8159 Post by Salajulkku » 17 Jun 2021, 09:47

Noise-Mummo wrote:
17 Jun 2021, 09:19
dikäli mikäli wrote:
17 Jun 2021, 09:06
Spoiler:
38911 BASIC BYTES FREE wrote:
17 Jun 2021, 08:44
viemärilabyrintti wrote:
17 Jun 2021, 08:39
dikäli mikäli wrote:
17 Jun 2021, 08:37
Samaa mieltä Rantasen kanssa, että korona on hallinnut ilmatilaa yli vuoden nyt ja hallituksen poikkeustoimet henkilöityi Mariniin ja ehkä Kiuruun. Poikkeusoloissa vihreiden asioiden edistäminen vaikuttaisi aika tökeröltä toki investoinneissa se on huomattava. Nyt tuetta on jätetty se vihreitä eniten tukeva ja positiivista mediatilaa antava ala. Hallitusvastuu painaa sillä huonolla tavalla kun hallituksen politiikka on ollut reaktiivista pandemiantorjuntaa.
Tässä selityksessä mua häiritsee se, ettei äänestäjät itse ymmärtäisi tätä, jos ajatellaan että vihreitä äänestää "valveutuneet" ihmiset, joille politiikka on muutakin kuin lööppejä ja epämääräistä fiilistä.
Vihreiden ydinkannattajajoukko ehkä, mutta tärkeää vaalimenestyksen kannalta ei ole tyypillinen tai varma vihreiden äänestäjä vaan nimenomaan marginaalinen vihreiden äänestäjä.
Oon eläny käsityksessä, että politiikka on lööppejä ja epämääräistä fiilistä. Viestintää ja identiteettiä.
95% ehkä mutta ei kannata yleistää.
Itseni tasoista rationaalista ajattelua on vaikea löytää tuolta hetteiköstä.

User avatar
Trollface-mies
Piffin henkinen ylläpitäjä
Posts: 38111
Joined: 25 Sep 2012, 23:20
Location: Länsirannikko
Contact:

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#8160 Post by Trollface-mies » 17 Jun 2021, 09:58

viemärilabyrintti wrote:
17 Jun 2021, 07:49
38911 BASIC BYTES FREE wrote:
17 Jun 2021, 06:11
Jälkipyykki on käynnissä muuallakin kuin piffolla.

Atte Harjanteen näkemys:

https://atteharjanne.fi/2021/06/16/kiit ... uloksesta/

Tuomas Rantasen itse asiassa vielä vähän ansiokkaampi purku; tästä oon kyllä ihan sanatarkasti samaa mieltä:

https://verdelehti.fi/2021/06/16/puheen ... -paremmin/
Oisko niin että tää yletön oikeistopopulismin ja nationalismin öyhötys joka paikassa, mitä iltapäivälehdet uskollisesti tukee, olisi kertakaikkiaan lannistanut osan potentiaalisista vihreiden äänestäjistä jäämään kotiin tyyliin "me ollaan hävitty tää peli". :-k


No voi vittu nyt oikeesti näitä selittelyjä.
Image
"Sen verta 100% täyttä vihaa, väkivaltaa, solvauksia, olkiukkoiluja ja huonoja käytöstapoja on kaverin ihan random postauksetkin täynnä." --Boromir

Post Reply