Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
Ananaskääpiö
terviisipoika
Posts: 86225
Joined: 14 Feb 2008, 17:53
Location: Saatanan huoma

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1321 Post by Ananaskääpiö » 17 Dec 2020, 15:58

dick cocaine wrote:
20 Jul 2020, 23:28
misantropianisti wrote:
20 Jul 2020, 23:14
Jesse Python wrote:
20 Jul 2020, 23:05
Jotenkin tästäkin topikista ja omista kokemuksista tulee semmonen käsitys, että suunnilleen joka luokalle tai kaveripiiriin osuu ainakin yksi tämmönen hemmetimmoisia valheita päästelevä tyyppi.
Patologinen paskapuhe on koko kansakuntaa koskettava ongelma
Lapsena noilla jutuilla ei oo myöskään mitään merkitystä, onko ne totta vai ei. Yleensä näiden patologistien juttuja ei kyseenalaistettu, jos ne muuten oli suosittuja tyyppejä. Epäilijöitä puolestaan saatettiin porukallakin pilkata, vaikka kaikille oli selvää (vai oliko?), että ihan keksityistä jutuista on kyse.

Täähän ei siis mitenkään poikkea aikuisten maailmasta :P
Meillä oli lukiossa vielä tämmönen tapaus ja ihan vitsi ja hylkiö se oli.
sössön sössön wrote: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Jäbä olis kyl kärkilistoilla jos pitäis veikata ISISiin liittyviä piffolaisia. Ei kuitenkaan insinööriyden vaan ehkä enemmän ton kyynisyyden perusteella.

User avatar
paperikasa
Posts: 525
Joined: 22 Mar 2020, 09:47

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1322 Post by paperikasa » 17 Dec 2020, 21:55

Saksassa lapsena asuessa kävin ruotsinkielistä eskaria ja ala-astetta. Suomalaistaustaisia lapsia oli mun lisäksi yks tyyppi ja meistähän tuli erottamattomat. Hänen perheensä muutti ennen meitä takaisin suomeen. Silti pidettiin säännöllisesti yhteyttä ja nähtiin toisiamme usein. Punkkia alettiin kuuntelemaan samoihin aikoihin, hällä tuli sittemmin metallihommat mukaan, mitkä taas itseä ei kauheasti jaksaneet kiinnostaa, mut aina oli jotain yhteistä digailtavaa kuitenkin. Kuten asiaan kuuluu, joskus 13-14-15-vuotiaina oli jotain homoeroottisia kokeilujakin, ei siitä sen enempää.

Ruvettiin bändihommiin kimpassa 15-vuotiaina ja tätä touhua jatkui sitten enemmän tai vähemmän samassa porukassa seuraavat seitsemän vuotta. Ei mitään maininnan arvoista, muutamat äänitykset, kourallinen keikkoja, traumatisoivia juttuja toisen bändikaverin suunnalta, tuli tsekin oltua totaalinen kusipää, perusjuttuja. Bändi hajosi vihdoinkin kun kaksi jäsentä muutti suomesta pois, eikä ole ollut kertaakaa ikävä.

Paskasta huolimatta tuli pidettyä tyyppeihin yhteyttä satunnaisesti, mut tähän kaveriin kaikista vähiten, vaikka aina silloin tällöin jotain puuhailtiinkin. Useimmiten hiisattiin ja katsottiin jotain leffoja. Aikuisemmalla iällä aina harvemmin. Kaverilla tais mennä huumeiden kanssa aika lujaa jossain vaiheessa, mutta sittemmin rauhoittui, asettui päivätyöhön ja parisuhteeseen. Pari kesää sitten tuli tieto että asuu kumppanin kanssa roihuvuoressa ja pitäisi tulla käymän, hän laittaa kunnon mätöt, yks toinen vanha bändikaveri tulee myös. Asunto on kuin hiilipaperikopio tämän lapsuudenkodista ja kumppani sekä näyttää että kuulostaa tämän äidiltä. Lievän ahdistava meno.

Muutamaa kuukautta myöhemmin käyn soittamassa levyjulkkarikeikan bändin kanssa, josta olin aiemmin saanut fudut. Oltiin sovittu että tuun soittamaan sen keikan, koska levyllä oli paljon mun kädenjälkeä säveltäjänä, sanoittajana ja laulajana. Tää ja yks toinen vanha bändikaveri ilmestyy keikalle koska haluavat tietää mitä se vanha bändikaveri, joka vielä tekee musaa, tätä nykyä puuhailee. Tarjoaa vuolaasti juomia ja alkaa jossain vaiheessa inttämään, että hän voi varmaan tulla bäkkärille ja meidän bändi voi varmaan tarjota hällekin hatsit, kun me varmaan kaikki hiisataan. Jo tässä vaiheessa aika kiusaantunut olo tästä, kaveri kun on aivan tolkuttomassa jurrissa. Kaiken tän inttämisen lomassa alkaa lääppimään. Saan sanottua riittävän painokkaasti, että takahuone on vaan meidän käytössä, enkä viitsi tuoda sinne ketään, itellä ei ole hatsia päällä, niin en pysty tarjoamaan mitään. Pysyttelen bäkkärillä siihen asti että on aika mennä lavalle. Soitetaan keikka, kivaa oli. Pitää jäädä hengailemaan ja särppimään vikoilla rahoilla kaljaa, koska ei sitä kotiinkaan huvita mennä. Näen toisen vanhan bändikaverin ja kyselen et oliko tästä tyypistä mitään havaintoa ja että liekö sillä kaikki kunnossa, humalatila kun oli ihan järkyttävä. Frendi toteaa, että on varmaan lähtenyt kotiin ja varmasti selviää. Mainitsin lääppimishommasta ja kaveri vaan nauroi ja sanoi et kännissähän se vaan.

En ole ollut liiemmin yhteydessä tuon illan jälkeen, en tuohonkaan kaveriin, joka nauroi lääppimisasialle. Kaksi vuotta on tuostakin hauskuudesta jo kulunut. Aina välillä tullut tyypiltä viestejä et pitäis käydä kaljalla tai jotain. Oon alkuun ystävällisesti kieltäytynyt ja vedonnut johonkin "kiireisiin" (niinkuin työttömällä nyt muka mitään kiireitä olisi), mut viimeksi jätin kylmästi vastaamatta.

User avatar
Juhani Korholainen
4k
Posts: 4949
Joined: 16 May 2004, 20:13

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1323 Post by Juhani Korholainen » 18 Dec 2020, 08:21

Peruskoulun toisella luokalla yks luokkakaveri välitunnilla kiipes liukumäen päälle ja heilutti housut nilkoissa munaa kaikille räkäisesti nauraen. Opettaja haki sen pois sieltä ja veti housut ylös. Lukioon mentyäni en siitä mitään kuullutkaan juuri, ennenkuin sitten myöhemmin luin lehdestä että oli tuomittu vankilaan mm. alaikäisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”

User avatar
Donkey Angler
Frying tonight!
Posts: 44815
Joined: 28 Mar 2004, 05:39
Location: HKI
Contact:

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1324 Post by Donkey Angler » 18 Dec 2020, 15:42

somer aivo wrote:
18 Dec 2020, 08:21
Peruskoulun toisella luokalla yks luokkakaveri välitunnilla kiipes liukumäen päälle ja heilutti housut nilkoissa munaa kaikille räkäisesti nauraen. Opettaja haki sen pois sieltä ja veti housut ylös. Lukioon mentyäni en siitä mitään kuullutkaan juuri, ennenkuin sitten myöhemmin luin lehdestä että oli tuomittu vankilaan mm. alaikäisen seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Ekana tulee tuosta mieleen että mitäköhän sille on tehty lapsena. :|
Riffs Mahoney wrote:
14 May 2023, 20:34
Donkey Angler, kaksi sanaa joihin voit luottaa

User avatar
Jesse Python
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 206883
Joined: 11 Nov 2011, 07:43

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1325 Post by Jesse Python » 20 Dec 2020, 22:54

Nyt tulikin aikamoinen fläshbäkki kun hyvin vanha lapsuudenystäväni neljänkymmenen vuoden takaa oli lähettänyt mulle joululahjan kymmenen vuotta vanhaan osoitteeseen ja tiedusteli facebookissa mun "seinällä" että olenko saanut sitä. Mähän oli ihmeissäni että en ollut mitään ilmoitusta saanut kun tosiaan ei olla asuttu siellä kymmeneen vuoteen. No ei hätää, tuollahan se Sokoksen postissa oli kun oli kahteen kertaan yritetty toimittaa väärään osoitteeseen.

Tää kaveri oli vähän semmonen reppana, lapsena en tietenkään tajunnut että siinä olisi jotain erikoista ja oltiin helvetin hyvät ystävät pari vuotta. Sitten hänen perheensä muutti muualle ja mekin vuoden päästä toiselle paikkakunnalle eikä nähty varmaan reippaaseen kymmeneen vuoteen. Olin siinä vaiheessa lukion kolmannella, kun tämä kutsui kotiinsa kylään, ja mikäs siinä kun oli hyvät muistot. Siinä sitten kävi ilmi että meillä ei ollut käytännössä mitään yhteistä, itse olin valmistautumassa ylioppilaskirjoituksiin ja tämä oli juuri ja juuri saanut peruskoulun suoritettua ja oli ilmeisesti jossain tuetussa koulutuksessa. Silloin vasta tajusin että tällä oli todella vaikeita kehityshäiriöitä eikä oikein pärjännyt elämässä ilman tukea. Vanhemmat oli onneksi varakkaita niin taloudellisesti ei hänellä ollut siinä mielessä huolta mutta itselle oli oikeasti aikamoinen shokki että hän oli jäänyt käytännössä 6-vuotiaan tasolle. No elämä vei kaikilla tavoilla eri suuntiin ja yhteydenpito jäi. Sitten taas toistakymmentä vuotta eteenpäin kun huomasin veljensä kuolinilmoituksen lehdessä ja lähetin surunvalittelut. Ja nyt tosiaan oli lähettänyt joululahjan. Mua todella säälittää tämä kaveri, isänsä oli suht tunnettu näyttelijä joka kuoli jokunen vuosi sitten, ainoa veli kuollut ja näköjään äitinsäkin on kuollut 2018.

User avatar
kiimainen dinosaur
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27248
Joined: 07 Feb 2013, 14:52
Location: Suomen viritystaajuusseuranta Pikes Peak

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1326 Post by kiimainen dinosaur » 20 Dec 2020, 23:29

Jesse Python wrote:
20 Dec 2020, 22:54
Nyt tulikin aikamoinen fläshbäkki kun hyvin vanha lapsuudenystäväni neljänkymmenen vuoden takaa oli lähettänyt mulle joululahjan kymmenen vuotta vanhaan osoitteeseen ja tiedusteli facebookissa mun "seinällä" että olenko saanut sitä. Mähän oli ihmeissäni että en ollut mitään ilmoitusta saanut kun tosiaan ei olla asuttu siellä kymmeneen vuoteen. No ei hätää, tuollahan se Sokoksen postissa oli kun oli kahteen kertaan yritetty toimittaa väärään osoitteeseen.

Tää kaveri oli vähän semmonen reppana, lapsena en tietenkään tajunnut että siinä olisi jotain erikoista ja oltiin helvetin hyvät ystävät pari vuotta. Sitten hänen perheensä muutti muualle ja mekin vuoden päästä toiselle paikkakunnalle eikä nähty varmaan reippaaseen kymmeneen vuoteen. Olin siinä vaiheessa lukion kolmannella, kun tämä kutsui kotiinsa kylään, ja mikäs siinä kun oli hyvät muistot. Siinä sitten kävi ilmi että meillä ei ollut käytännössä mitään yhteistä, itse olin valmistautumassa ylioppilaskirjoituksiin ja tämä oli juuri ja juuri saanut peruskoulun suoritettua ja oli ilmeisesti jossain tuetussa koulutuksessa. Silloin vasta tajusin että tällä oli todella vaikeita kehityshäiriöitä eikä oikein pärjännyt elämässä ilman tukea. Vanhemmat oli onneksi varakkaita niin taloudellisesti ei hänellä ollut siinä mielessä huolta mutta itselle oli oikeasti aikamoinen shokki että hän oli jäänyt käytännössä 6-vuotiaan tasolle. No elämä vei kaikilla tavoilla eri suuntiin ja yhteydenpito jäi. Sitten taas toistakymmentä vuotta eteenpäin kun huomasin veljensä kuolinilmoituksen lehdessä ja lähetin surunvalittelut. Ja nyt tosiaan oli lähettänyt joululahjan. Mua todella säälittää tämä kaveri, isänsä oli suht tunnettu näyttelijä joka kuoli jokunen vuosi sitten, ainoa veli kuollut ja näköjään äitinsäkin on kuollut 2018.
No nyt oli masentava tarina :(
Image
Bakom ett hörn står döden på lur
Han tar mig när han vill
Leikitäänkö hetki yhdessä ennen kuin kuollaan
Huolimatomuus, tä? ja kirjoitusvirheet

User avatar
Tero Vaaran hirvikivääri
Quantian perustaso 1-kurssin käynyt
Posts: 16398
Joined: 23 Dec 2015, 12:35
Location: Kultahammasrannikko

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1327 Post by Tero Vaaran hirvikivääri » 12 Jan 2021, 09:28

Kerrottakoon kun viikonloppuna tuli puheeksi muutama Epe-muisto

- Tuli kouluun ja sanoi juoneensa aamupalaksi pari litraa bensaa
- Kertoi kerran olleensa edellisenä iltana paikallisen urheilutalon katolla ammuskelemassa ohi meneviä hiihtäjiä katkaistulla haulikolla.
- Paikallinen urheilukenttä oli kuulemma uusittu ~10 vuotta sitten kun Epen isukki ampui sitä singolla. Syytä en tiedä.
- Hänellä oli sataaviittäkymppiä kulkeava vakio-PV, millä oli ajellut poliiseja karkuun ja ammuskellut niitä.
Börje ei ehtinyt edes nähdä vaimoaan kun avioliitto oli jo ohi.

User avatar
Sergio Pissahätä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44033
Joined: 07 Feb 2016, 16:27
Location: Tartolaisen ekohostellin trancevessa

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1328 Post by Sergio Pissahätä » 12 Jan 2021, 11:44

Epe oli vaan kovempi jätkä ku muut.
Mopo kärsi vaurioita.
olin menossa aamuyhdeksältä kännissä pissalle
Trollface-mies wrote:
13 Feb 2022, 14:34
Tää kansakunta on saatana moraalisesti vararikossa.

User avatar
Timo Jutilan maksa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 65703
Joined: 15 Aug 2010, 14:29
Location: Luttisen verovaroilla sponssaama kuntoutuskeskus

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1329 Post by Timo Jutilan maksa » 12 Jan 2021, 11:51

Sergio Pissahätä wrote:
12 Jan 2021, 11:44
Epe oli vaan kovempi jätkä ku muut.
Ja Epen isukki oli myös kovempi jätkä kuin muiden isukit.
Spoiler:
Image
Spoiler:
GoombA wrote:
26 Aug 2020, 22:35

Image : Odotin kuvia joiden kanssa olis ollut kivempi mennä nukkumaan

User avatar
useita piribooleja piilossa
7k
Posts: 7068
Joined: 28 Feb 2010, 22:53
Location: 500 mk:n seteli

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1330 Post by useita piribooleja piilossa » 12 Jan 2021, 11:58

Oon ehkä jo kertonut tän, mutta meidän pieneen kyläkouluun tuli toiselle luokalle uusi oppilas, jolla oli omituisia tapoja. Yksi niistä oli se, että luokkaan piti mennä erään runon tahdissa. Runo kuului näin:

eka enkeli, joka vessanpöntössä lenteli
toka tonkeli, joka vessanpöntössä ompeli
kolmas kovanokka
neljäs nelisilmä
viides villahousu
kuudes kullanmuru
seitsemäs seksihullu
kahdeksas kakkahousu
yhdeksäs yksinäinen
kymmenes kyykäärme

Elikkäs jokainen oli aina se, minkä säkeen kohdalla meni luokkaan. Tämä henkilö esti fyysisesti luokkaan pääsyn paitsi yksi kerrallaan tätä runoa lausuen, kunnes itse luikahti kuudentena. Pari kertaa tätä jaksettiin ja sitten vaan mentiin kaikki sisään runosta välittämättä.

Myöhemmin olin tän tyypin luona käymässä ja luettiin sen huoneessa Aku Ankkoja, kunnes sen isä tuli alakertaan sisään. Silloin menimme välittömästi sängyn alle piiloon ja siellä piti olla ihan hiljaa, kunnes se isä lähti ulos. Silloin ajattelin, että ehkä piti piilotella siksi, ettei joutuisi mihinkään työhommiin, mutta myöhemmin on tullut mieleen myös synkeämpiä vaihtoehtoja.
ala siitä sitte Kalevalaa kirjottamaa

Poistunut käyttäjä 53ddbd
Poistunut käyttäjä
Posts: 2645
Joined: 09 Nov 2012, 12:00

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1331 Post by Poistunut käyttäjä 53ddbd » 12 Jan 2021, 13:45

toi "valehteleva kaveri joka porukassa" on kyllä totta. Meilläkin oli tämmöinen, eikä sitä muistaakseni mitenkään kummemmin kiusattu, viihdyttävä se enemmänkin oli. Hyvä se oli puhumaan paskaa, esim ufo oli laskeutunut niiden takapihalle ja mentiin ihan porukalla ihmettelemään. No, nopeesti sen hiffas että lasten uima-allas oli jättänyt ne jäljet nurmikkoon, mutta muistan myös kunnioittaneeni jollain oudolla tavalla sitä miten pitkälle se tyyppi meni noissa jutuissa.

Ja niitä valheita tuli ihan liukuhihnalta. Tää tyyppi kyllä muistaakseni rauhottui jo joskus ala-asteen lopussa.

Auto-MZA
YOUNG SKINHEAD
Posts: 5165
Joined: 01 Sep 2007, 13:30
Location: HELSINKI

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1332 Post by Auto-MZA » 12 Jan 2021, 16:41

Mä kirjotin tänne pifatsulle joskus ala ja yläasteen koulukaverista juttuu nii se tuli sit kerran mun oven taa soittaa ovikelloo ja sil oli printattuna se teksti ja se pyys et voisiksmä poistaa sen mitä mä siitä oon kirjottanu. En tiiä mistä se oli saanu selville kuka henkilö sillosen nimimerkkini takana oli.

User avatar
Juhani Korholainen
4k
Posts: 4949
Joined: 16 May 2004, 20:13

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1333 Post by Juhani Korholainen » 12 Jan 2021, 18:35

Valehtelevasta kaverista tuli mieleen yks tyyppi joka ala-asteen lopulla vielä kertoili sentyyppisiä juttuja että ennen ku se muutti sinne meillepäin ni ne asu tasakattoisessa talossa, ja sillä oli 125cc monttupyörä siellä katolla, oli meinannu ajaa katolta alas ja kaikkea. Juuri tätä en voi todistaa valheeksi, ne muut jutut oli semmosia että kerran oli niin kovassa löylyssä ettei pystynyt hengittämään ollenkaan, kunnes yhtäkkiä alkoi hengittää korvilla.

Toiseen topickihin laitoin sellasen yläasteen black metal dig garin jutun ku se oli tehny jonkun Emperorin tms. logon valkoisella maalitussilla pitkän mustan nahkatakin selkään. Kerran sit ihmettelin koulun käytävässä ett miks vitussa haisee bensa niin saakelisti. Se oli pessyt bensalla sen logon pois. Nahkatakki haisi viikkotolkulla bensalle.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”

User avatar
reino virtanen kuusankoskelta
5k
Posts: 5594
Joined: 08 Jun 2012, 19:55
Location: Kuusankoski

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1334 Post by reino virtanen kuusankoskelta » 13 Jan 2021, 10:34

useita varabooleja piilossa wrote:
12 Jan 2021, 11:58
Oon ehkä jo kertonut tän, mutta meidän pieneen kyläkouluun tuli toiselle luokalle uusi oppilas, jolla oli omituisia tapoja. Yksi niistä oli se, että luokkaan piti mennä erään runon tahdissa. Runo kuului näin:

eka enkeli, joka vessanpöntössä lenteli
toka tonkeli, joka vessanpöntössä ompeli
kolmas kovanokka
neljäs nelisilmä
viides villahousu
kuudes kullanmuru
seitsemäs seksihullu
kahdeksas kakkahousu
yhdeksäs yksinäinen
kymmenes kyykäärme

Elikkäs jokainen oli aina se, minkä säkeen kohdalla meni luokkaan. Tämä henkilö esti fyysisesti luokkaan pääsyn paitsi yksi kerrallaan tätä runoa lausuen, kunnes itse luikahti kuudentena. Pari kertaa tätä jaksettiin ja sitten vaan mentiin kaikki sisään runosta välittämättä.
Tällainen tyyppi oli meilläkin ja kävi täsmälleen samoin.
Image

User avatar
useita piribooleja piilossa
7k
Posts: 7068
Joined: 28 Feb 2010, 22:53
Location: 500 mk:n seteli

Re: Tarinoita koulukavereista yms. lapsuuden tyypeistä

#1335 Post by useita piribooleja piilossa » 13 Jan 2021, 10:51

reino virtanen kuusankoskelta wrote:
13 Jan 2021, 10:34
useita varabooleja piilossa wrote:
12 Jan 2021, 11:58
Oon ehkä jo kertonut tän, mutta meidän pieneen kyläkouluun tuli toiselle luokalle uusi oppilas, jolla oli omituisia tapoja. Yksi niistä oli se, että luokkaan piti mennä erään runon tahdissa. Runo kuului näin:

eka enkeli, joka vessanpöntössä lenteli
toka tonkeli, joka vessanpöntössä ompeli
kolmas kovanokka
neljäs nelisilmä
viides villahousu
kuudes kullanmuru
seitsemäs seksihullu
kahdeksas kakkahousu
yhdeksäs yksinäinen
kymmenes kyykäärme

Elikkäs jokainen oli aina se, minkä säkeen kohdalla meni luokkaan. Tämä henkilö esti fyysisesti luokkaan pääsyn paitsi yksi kerrallaan tätä runoa lausuen, kunnes itse luikahti kuudentena. Pari kertaa tätä jaksettiin ja sitten vaan mentiin kaikki sisään runosta välittämättä.
Tällainen tyyppi oli meilläkin ja kävi täsmälleen samoin.
Mietin tässä, että kumpikohan on todennäköisempää; se että olemme molemmat olleet tuolla koulussa vai että tällaisia henkilöitä olisi kaksi. Tai no joo, ehkä tuo on ollut jossain vaiheessa juttu, jota on harjoittanut useampi ihminen.
ala siitä sitte Kalevalaa kirjottamaa

Post Reply