Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
sikakyttä
2k
Posts: 2374
Joined: 09 Dec 2013, 09:13
Location: Sosdo Massa Komoro

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6346 Post by sikakyttä » 18 Jun 2019, 00:16

joku argumentaatiovirhe wrote:
17 Jun 2019, 23:53
Doctor Muñiz wrote:
17 Jun 2019, 02:30
Trollface-mies wrote:
15 Jun 2019, 19:53
Sekulaari sekasyöjä wrote:
15 Jun 2019, 19:45
Kamala Harri wrote:
15 Jun 2019, 19:29
Eikö Kärnä ole sanonut mitään uudesta varapuheenjohtajasta Fatim Diarrasta, räväkästä muijasta, joka laukoi totuuksia lappilaisista? Entäs Karppisen Riikasta, Lapin vihreästä jytkyttäjästä, joka myös varapuheenjohtajistoon valittiin?
Karppinen on omaa väkeä. Maaseutuvihreä jänkhiltä, mitä valelappilainen Kärnä ei ikinä ole [-X
Image

Image
Mikä tää Kärnän takkapuunuotion idea on? Pienet ja isot puut on ihan väärin päin päästöjen kannalta ja koko keko romahtaa kunnon pienhiukkasturauksella pikkupuiden palettua. Kuivattaa noi pikkukengät?
Kadettikoulunuotio. Voi polttaa jäisellä maalla ja ei romahda ku pitää koko ajan 3 kerrosta. Syttyy hyvin parilla tuohenpalalla. Pienempiä puita laitan ite tosin.
Kadettikoulunuotio sytytetään puolella litralla lamppuöljyä, ei tuohella.

User avatar
hellästi takaluukkuun pantu koira
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21998
Joined: 02 Nov 2014, 19:02
Location: takaluukku

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6347 Post by hellästi takaluukkuun pantu koira » 18 Jun 2019, 00:35

ite ku olin niin nuotio poistutettiin muken katolle ja sytytettiin ylenemiskiellossa olleen lutin natsoilla
Image

User avatar
☽☽☽
söpö kissa :3
Posts: 94676
Joined: 30 Jan 2013, 07:42

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6348 Post by ☽☽☽ » 18 Jun 2019, 00:38

ite sytytin grillin bensalla tossa viime viikolla kun alkoi vituttaa
Sunrise, parabellum
Spoiler:
Image

Image

Image
Spoiler:
Image

User avatar
sikakyttä
2k
Posts: 2374
Joined: 09 Dec 2013, 09:13
Location: Sosdo Massa Komoro

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6349 Post by sikakyttä » 18 Jun 2019, 00:39

Eemil August Bambimus Sandels wrote:
18 Jun 2019, 00:35
ite ku olin niin nuotio poistutettiin muken katolle ja sytytettiin ylenemiskiellossa olleen lutin natsoilla
Mennääs nukkuun, eiks vaan 😀

User avatar
Doctor Muñiz
Anarkopasifistinen ankeuttaja
Posts: 24716
Joined: 07 Mar 2015, 06:03
Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6350 Post by Doctor Muñiz » 18 Jun 2019, 02:04

joku argumentaatiovirhe wrote:
17 Jun 2019, 23:53
Doctor Muñiz wrote:
17 Jun 2019, 02:30
Trollface-mies wrote:
15 Jun 2019, 19:53
Sekulaari sekasyöjä wrote:
15 Jun 2019, 19:45
Kamala Harri wrote:
15 Jun 2019, 19:29
Eikö Kärnä ole sanonut mitään uudesta varapuheenjohtajasta Fatim Diarrasta, räväkästä muijasta, joka laukoi totuuksia lappilaisista? Entäs Karppisen Riikasta, Lapin vihreästä jytkyttäjästä, joka myös varapuheenjohtajistoon valittiin?
Karppinen on omaa väkeä. Maaseutuvihreä jänkhiltä, mitä valelappilainen Kärnä ei ikinä ole [-X
Image

Image
Mikä tää Kärnän takkapuunuotion idea on? Pienet ja isot puut on ihan väärin päin päästöjen kannalta ja koko keko romahtaa kunnon pienhiukkasturauksella pikkupuiden palettua. Kuivattaa noi pikkukengät?
Kadettikoulunuotio. Voi polttaa jäisellä maalla ja ei romahda ku pitää koko ajan 3 kerrosta. Syttyy hyvin parilla tuohenpalalla. Pienempiä puita laitan ite tosin.
Mä sytytän tollaisen parilla tuohenpalalla ylhäältä käsin ja asettamalla klapit sen mukaan eli pienimmät päälle. Voi tosta tietysti tulla hyvä hiillos, jos se on tavoitteena. Ja toi on nuotiopaikka.
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia

Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war

User avatar
De Gröna
Korostetun kalevalainen
Posts: 52869
Joined: 06 Apr 2015, 23:41
Location: Joensuu
Contact:

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6351 Post by De Gröna » 03 Jul 2019, 12:37

Joku Taloustutkimuksen jorkki wrote:Vihreät noussee lähivuosina suurimmaksi

Puolueiden kannattajien tausta­tietoja tutkiessa löytyy selvä trendi: vihreät on tulevaisuuden menestyspuolue, jonka tärkein haastaja on perus­suomalaiset.

Trendien jatkuessa nykyisellään Pekka Haavisto on todennäköinen presidentti, jos viisi vuotta ei ole liian lyhyt aika vihreän arvomurroksen läpilyömiseen.

Vielä seuraavissa vaaleissa eli 2023 perussuomalaiset ja kokoomus todennäköisesti jyräävät, ja Suomi saa sinimustan oikeistohallituksen. Mutta sitten vihreiden kannatuksen lisääntyminen alkaa näkyä politiikassa toden teolla.

Neljän viime vuoden aikana puolueiden kannattajien profiileissa on tapahtunut trendinomainen muutos: vihreät on noussut kokoomuksen ohi nuorten suosituimmaksi puolueeksi.

Joka vuosi äänestysikään tulee noin 60 000 uutta kansalaista – vaalikauden aikana Tampereen väkiluvun verran – ja äänestäjäkunnan vaihtumisesta hyötyy eniten vihreät.

Taloustutkimus teki pitkittäistutkimuksen puhelinhaastatteluidensa aineistoista vuosilta 2015 ja 2019. Molemmat aineistot on kerätty samana ajanjaksona, maalis-toukokuussa, ja niissä on yhteensä yli 10 000 vastaajaa.

Vuonna 2015 alle 25-­vuotiaista kokoomusta kannatti 22,1, vihreitä 20,1, keskustaa 18 ja perussuomalaisia 17,7 prosenttia.

Vuonna 2019 vastaavana aikana vihreitä kannatti peräti 34,6 prosenttia, kun kokoomus vajosi 15,7 prosenttiin. Kakkoseksi kiilasi perussuomalaiset 19,2 prosentillaan. Nuorimmassa ikäryhmässä keskusta romahti 9,4 prosenttiin.

Nuorten äänestäjien mieli­piteistä voi päätellä, että lähivuosina suurimman puolueen asemasta kamppailevat etenkin vihreät ja perussuomalaiset.

Markkina- ja mielipide­tutkimusten kysyntä perustuu paljolti siihen, että niiden avulla voidaan ennakoida tulevaisuutta. Ei välttämättä suoraan, mutta kyselyistä ja niiden taustatiedoista löytyvien hiljaisten signaalien avulla.

Kansainvälisissä arvotutkimuksissa on havaittu, että ihmisen arvot lujittuvat varhais­aikuisuudessa, suunnilleen 17–20 vuoden iässä, ja sen jälkeen ne muuttuvat varsin hitaasti.

Puolueiden kannattajaprofiilien vertailu osoittaa, että neljässä vuodessa tapahtuu kokonaiskuvassa varsin vähän muutoksia: kun äänestäjä on kerran arvonsa omaksunut ja samaistunut johonkin tiettyyn puolueeseen, yhteen tai muutamaan, hän eri helposti muuta käsityksiään.

Tämä koskee kuitenkin vain varttuneempia äänestäjiä. Nuorten keskuudessa muutokset voivat olla suuria, koska he eivät ole vielä ehtineet betonoida omia arvojaan.

Mikäli nykyiset kehitystrendit jatkuvat, vihreät saattaa hyvinkin hätyytellä suurimman puolueen paikkaa – jos ei vielä vuonna 2023, niin ainakin sitä seuraavissa vaaleissa.

Vihreä trendi saattaisi katketa, jos Suomeen iskisi paha talouden taantuma tai muu kriisi, joka saisi nuoret huolestumaan taloudellisesta tulevaisuudestaan. Lisääntyvä taloudellinen pessimismi johtaisi todennäköisesti perussuomalaisten kannatuksen nousuun.

Uskallan julkisesti ennustaa, että viiden vuoden päästä Suomen tasavallan presidenttinä on mitä suurimmalla todennäköisyydellä Pekka Haavisto.

Tietenkään presidenttipeliä ei ole vielä virallisesti avattu eikä ehdokkaita nimetty. Myöskään Haaviston ehdokkuus ei ole kirkossa kuulutettu, mutta vihreän trendin vahvistuminen nuorissa äänestäjissä tuskin ainakaan heikentäisi hänen mahdollisuuksiaan. Jo vuosia ennen kuin Sauli Niinistöstä tuli presidentti, hänen suosionsa pystyttiin ennakoimaan erilaisilla kyselyillä.

Mielipidetutkimuksista on käynyt ilmi, että Haavisto on Suomen suosituin poliitikko. Esimerkiksi ennen eduskuntavaaleja kaikista puolueiden puheenjohtajista hän sai selvästi eniten kannatusta seuraavaksi pääministeriksi.

Vaikka puolueen äänimäärä ei siihen tehtävään tällä kertaa riittänyt, henkilökohtaista kannatusta on runsaasti. Jättäytymällä puheenjohtajan tehtävästä Haavisto pyrkii kohottautumaan jo hyvissä ajoin puoluepolitiikan yläpuolelle ja profiloitumaan entistä vahvemmin Suomen kansainvälisten suhteiden osaajana.

Suomalaiset arvostavat poliitikoissa ennen kaikkea aitoutta, kokemusta, rauhallisuutta ja diplomaattisia kykyjä. Nykyinen presidentti täyttää nämä vaatimukset, ja niin todennäköisesti hänen seuraajansakin.

Jotkut ovat epäilleet, että Haaviston perhesuhteet saattaisivat haitata hänen toimintaansa presidenttinä. Kyselyiden mukaan tämä ei olisi ongelma varsinkaan nuoremmille äänestäjille. Ja ainahan voi tilanteen vaatiessa edustaa maata ilman puolisoa; yksinhän Vladimir Putinkin saapuu huippukokouksiin.

Jos alle kolmekymppiset äänestäjät olisivat yksin päättäneet, Haavisto istuisi jo toista kauttaan presidenttinä. Kysymys on nyt lähinnä siitä, jatkuvatko äänestäjäkunnassa tapahtuvat muutokset nykyisellään? Jos jatkuvat, riittääkö viisi vuotta vihreän arvo­murroksen läpilyöntiin?
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/mie ... i-1.462081

User avatar
Trollface-mies
Piffin henkinen ylläpitäjä
Posts: 38111
Joined: 25 Sep 2012, 23:20
Location: Länsirannikko
Contact:

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6352 Post by Trollface-mies » 03 Jul 2019, 12:49

Itse veikkaisin että eiköhän se jonkun naisen vuoro ole taas olla seuraavaks pressana. En tiä kuka! Urpilainen varmaan demareilla vahvana ehdokkaana, ja mistä sen tietää vaikka kepu nykäsis tässä nykysessä itsensä etsiskelyssä Kiviniemen naftaliinista.

Vihreissähän voi käydä niin että kun Emma Karilta törkeästi riistettiin hänelle oikeuden kautta kuulunut puoluejohtajuus niin ehkä se rupee pressaehdokkaaks! All hail president Emsku.

And there's always Huhtasaari. Periaatteessa kyllä ihan toivoisin seuraaviin vaaleihin toiselle kierrokselle jotain Huhtasaari vs. joku tolkun jorkki, niin sitten sais kattella niiden jeesustelevien profeministimiesten kärvistelyä kun ne joutuis selostamaan että minkä takia näissä vaaleissa ei nyt sitten äänestetäkään naista.
Image
"Sen verta 100% täyttä vihaa, väkivaltaa, solvauksia, olkiukkoiluja ja huonoja käytöstapoja on kaverin ihan random postauksetkin täynnä." --Boromir

User avatar
hämärämpään määränpäähän
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18825
Joined: 06 Feb 2017, 10:17
Location: Huonekalu

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6353 Post by hämärämpään määränpäähän » 03 Jul 2019, 14:26

:D feministimiesten huhtasaarikärvistelyt voi hemmetti
Spoiler:
:withstupid:

User avatar
Trollface-mies
Piffin henkinen ylläpitäjä
Posts: 38111
Joined: 25 Sep 2012, 23:20
Location: Länsirannikko
Contact:

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6354 Post by Trollface-mies » 03 Jul 2019, 14:40

Oiva Kissa wrote:
03 Jul 2019, 14:26
:D feministimiesten huhtasaarikärvistelyt voi hemmetti
mulla on sairas setämiehen huumorintaju, ja sen verran monta "äänestän naista koska olen miehenä etuoikeutetussa asemassa ja mielestäni ei ole hyviä syitä äänestää miestä jos naisiakin on ehdolla" -jeesustelua olen somessa lukenut että puolittain kaipaan vaaleja jossa vastatusten olis natsimimsy ja joku tolkun kevytmies
Image
"Sen verta 100% täyttä vihaa, väkivaltaa, solvauksia, olkiukkoiluja ja huonoja käytöstapoja on kaverin ihan random postauksetkin täynnä." --Boromir

User avatar
Balam-Acab
el segundo
Posts: 173512
Joined: 23 Apr 2004, 17:04
Location: anarkistinen rodunsekoittajapariskunta

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6355 Post by Balam-Acab » 03 Jul 2019, 14:44

Trollface-mies wrote:
03 Jul 2019, 14:40
Oiva Kissa wrote:
03 Jul 2019, 14:26
:D feministimiesten huhtasaarikärvistelyt voi hemmetti
mulla on sairas setämiehen huumorintaju, ja sen verran monta "äänestän naista koska olen miehenä etuoikeutetussa asemassa ja mielestäni ei ole hyviä syitä äänestää miestä jos naisiakin on ehdolla" -jeesustelua olen somessa lukenut että puolittain kaipaan vaaleja jossa vastatusten olis natsimimsy ja joku tolkun kevytmies
mitäs kärvistelemistä siinä on jos/kun "ei oo mitään syytä äänestää natsia missään tilanteessa" on kuitenkin tärkeempi sääntö
Naturally, the machines were destroyed.
Image
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust
:homosaatio: :heart: :love5: :love8: :transagenda:

vox sipuli
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11894
Joined: 30 Jan 2017, 17:35

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6356 Post by vox sipuli » 03 Jul 2019, 14:48

Trollface-mies wrote:
03 Jul 2019, 14:40
Oiva Kissa wrote:
03 Jul 2019, 14:26
:D feministimiesten huhtasaarikärvistelyt voi hemmetti
mulla on sairas setämiehen huumorintaju, ja sen verran monta "äänestän naista koska olen miehenä etuoikeutetussa asemassa ja mielestäni ei ole hyviä syitä äänestää miestä jos naisiakin on ehdolla" -jeesustelua olen somessa lukenut että puolittain kaipaan vaaleja jossa vastatusten olis natsimimsy ja joku tolkun kevytmies
ranskassahan oli tämmöiset vaalit ja muistaakseni me kaikki nautimme niistä ihan älyttömän paljon
Muukalaiset täältä pois wrote:
02 May 2019, 22:39
No, minulla oli tässä kuitenkin järkevä pointti joka oli kohdistettu oikein eikä jotain harhaista olkinukkeilua.
Laku Setä wrote:
11 Feb 2020, 11:38
meitä järjellä tän homman ottavia tuntuu olevan kovin vähän.

User avatar
Trollface-mies
Piffin henkinen ylläpitäjä
Posts: 38111
Joined: 25 Sep 2012, 23:20
Location: Länsirannikko
Contact:

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6357 Post by Trollface-mies » 03 Jul 2019, 14:54

Ἡρῴδης Ἀντίφας wrote:
03 Jul 2019, 14:44
Trollface-mies wrote:
03 Jul 2019, 14:40
Oiva Kissa wrote:
03 Jul 2019, 14:26
:D feministimiesten huhtasaarikärvistelyt voi hemmetti
mulla on sairas setämiehen huumorintaju, ja sen verran monta "äänestän naista koska olen miehenä etuoikeutetussa asemassa ja mielestäni ei ole hyviä syitä äänestää miestä jos naisiakin on ehdolla" -jeesustelua olen somessa lukenut että puolittain kaipaan vaaleja jossa vastatusten olis natsimimsy ja joku tolkun kevytmies
mitäs kärvistelemistä siinä on jos/kun "ei oo mitään syytä äänestää natsia missään tilanteessa" on kuitenkin tärkeempi sääntö

Sitä ei ole ääneen lausuttu tärkeemmäks säännöks, mutta mietin kyllä myös sitä vaihtoehtoa että jääkö nää kotiin tai jotain, niinkuin siellä yllämainitussa Ranskassa jotkut vasemmistolaiset päätti tehdä.
Image
"Sen verta 100% täyttä vihaa, väkivaltaa, solvauksia, olkiukkoiluja ja huonoja käytöstapoja on kaverin ihan random postauksetkin täynnä." --Boromir

vox sipuli
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11894
Joined: 30 Jan 2017, 17:35

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6358 Post by vox sipuli » 03 Jul 2019, 14:56

oispa vaan kaksi puoluetta, himonatsit ja täysin kyvyttömät markkinaliberaalit, jotta vasemmistokin joutuisi antamaan äänensä biosfäärin ja hyvinvointivaltion järjettömän tuhoamisen puolesta!!!! hauskaa!!!!!!!!!
Muukalaiset täältä pois wrote:
02 May 2019, 22:39
No, minulla oli tässä kuitenkin järkevä pointti joka oli kohdistettu oikein eikä jotain harhaista olkinukkeilua.
Laku Setä wrote:
11 Feb 2020, 11:38
meitä järjellä tän homman ottavia tuntuu olevan kovin vähän.

User avatar
Dame Cressida Dick
King of PIF
King of PIF
Posts: 15549
Joined: 19 Mar 2013, 14:02

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6359 Post by Dame Cressida Dick » 03 Jul 2019, 14:57

Trollface-mies wrote:
03 Jul 2019, 14:54
Ἡρῴδης Ἀντίφας wrote:
03 Jul 2019, 14:44
Trollface-mies wrote:
03 Jul 2019, 14:40
Oiva Kissa wrote:
03 Jul 2019, 14:26
:D feministimiesten huhtasaarikärvistelyt voi hemmetti
mulla on sairas setämiehen huumorintaju, ja sen verran monta "äänestän naista koska olen miehenä etuoikeutetussa asemassa ja mielestäni ei ole hyviä syitä äänestää miestä jos naisiakin on ehdolla" -jeesustelua olen somessa lukenut että puolittain kaipaan vaaleja jossa vastatusten olis natsimimsy ja joku tolkun kevytmies
mitäs kärvistelemistä siinä on jos/kun "ei oo mitään syytä äänestää natsia missään tilanteessa" on kuitenkin tärkeempi sääntö

Sitä ei ole ääneen lausuttu tärkeemmäks säännöks, mutta mietin kyllä myös sitä vaihtoehtoa että jääkö nää kotiin tai jotain, niinkuin siellä yllämainitussa Ranskassa jotkut vasemmistolaiset päätti tehdä.
Jotkut vasemmistolaiset, haistakaa paska.
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote:
29 Jun 2023, 20:15
historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa

vox sipuli
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11894
Joined: 30 Jan 2017, 17:35

Re: Vihreät 2017 - mitä tapahtuu?

#6360 Post by vox sipuli » 03 Jul 2019, 14:57

oikea herkkusieni wrote:
03 Jul 2019, 14:56
oispa vaan kaksi puoluetta, himonatsit ja täysin kyvyttömät markkinaliberaalit, jotta vasemmistokin joutuisi antamaan äänensä biosfäärin ja hyvinvointivaltion järjettömän tuhoamisen puolesta!!!! hauskaa!!!!!!!!!
ei kun vittu fuck tääkin tapahtui ja onhan se ihan vitun hauskaa että presidentti donald trump perustaa keskitysleirejä ja niistäkin voidaan jotenkin syyttää vasemmistolaisia kun äänestivät naderia
Muukalaiset täältä pois wrote:
02 May 2019, 22:39
No, minulla oli tässä kuitenkin järkevä pointti joka oli kohdistettu oikein eikä jotain harhaista olkinukkeilua.
Laku Setä wrote:
11 Feb 2020, 11:38
meitä järjellä tän homman ottavia tuntuu olevan kovin vähän.

Post Reply