Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
- Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Semmosta analyysiä lueskelin, että joko nousu ja lasku tai se itse matkan lentely onnistuisi akuilla mutta ei molemmat. Pitäisi pystyä jotenkin lataamaan ilmassa joka taas muistaakseni jollain ylös hinattavalla liidokilla onnistuisi ajeluun vaadittavan sähkön osalta siihen malliin, että ei ainakaan ihan heti tulla tonttiin jos ollaan eri puoliskolla auringon kanssa.
Pienkoneet tieten hyvä kompromissi ja saa vähän molempia mahdutettua.
Pienkoneet tieten hyvä kompromissi ja saa vähän molempia mahdutettua.
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Niin mä tossa just kirjottelin että täydessä lastissa oleva 737 tarvii nousuun sen 25000hp ja puolet tästä matkanopeuteen. Polttoainetta tää syö semmosen 5000 litraa tunnissa ja tuntikulutus varmaan jonkin verran nousee, mitä lyhyempi lento on. Joku lähde tossa sanoi että 5% löpöstä menis nousuun eli heitetään ihan hatusta että pari tuhatta litraa.zutonFever wrote: ↑02 Nov 2020, 08:58Paljonkos tommosen keskikokoisen matkustajalentokoneen polttoaineenkulutuksesta menee siihen nousuun? Tai mikä se energian tarve ylipäätään on saada tommonen härveli sinne 10 km korkeuteen?
Oon jonkun kerran ollut pikku Cesnojen ja vastaavien kyydissä, ja onhan se helvetillistä revitystä kun sitä viedään irti maasta ja korkeuksiin. Itse lentely sitten mukavan tasaista laskettelua.
maton alla on vielä tilaa
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Mä epäilen että nykyisen kokoisissa ja nopeuksisissa koneissa ei sähköllä onnistu kumpikaan.Konsernin johtaja wrote: ↑02 Nov 2020, 09:09Semmosta analyysiä lueskelin, että joko nousu ja lasku tai se itse matkan lentely onnistuisi akuilla mutta ei molemmat. Pitäisi pystyä jotenkin lataamaan ilmassa joka taas muistaakseni jollain ylös hinattavalla liidokilla onnistuisi ajeluun vaadittavan sähkön osalta siihen malliin, että ei ainakaan ihan heti tulla tonttiin jos ollaan eri puoliskolla auringon kanssa.
Pienkoneet tieten hyvä kompromissi ja saa vähän molempia mahdutettua.
maton alla on vielä tilaa
- Doctor Muñiz
- Anarkopasifistinen ankeuttaja
- Posts: 24716
- Joined: 07 Mar 2015, 06:03
- Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Tossa jutussa oli siis kyse siitä, että aloittavat 19-paikkaisella koneella, jonka toimintasäde on 400km/noin tunti ja tähtäävät sen jälkeen 48-paikkaiseen, jolla pääsis jopa 2000km. Ja siitä, että lähes puolet päästöistä tulee lyhyiltä matkoilta.
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Varmaan paras tapa ihan aluksi vähentää lentämisen päästöjä ois tehdä siitä saatanasti kalliimpaa.
maton alla on vielä tilaa
- Doctor Muñiz
- Anarkopasifistinen ankeuttaja
- Posts: 24716
- Joined: 07 Mar 2015, 06:03
- Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Taita onnistua tuokin sähkökoneilla.Yhteistyömme päättyi wrote: ↑02 Nov 2020, 17:05Varmaan paras tapa ihan aluksi vähentää lentämisen päästöjä ois tehdä siitä saatanasti kalliimpaa.
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Tää nyt on edelleen ot mutta jotain tommosesta suihkumoottorin energiatehokuudesta kertoo se, että tehokkain ge90 moottori tuottaa yli kaks kertaa enemmän tehoa kuin titanic aikoinaan ja se painaa pikkasen päälle 8 tonnia.
maton alla on vielä tilaa
- Jesse Python
- Matti Partanen
- Posts: 206882
- Joined: 11 Nov 2011, 07:43
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Noh, kuis paljon tää koronan pakko-opettama etäkokoustaminen ym. netin välityksellä tapahtuva työskentely vähentää bisnesmatkailua? Hesarissa oli pitkä juttu isoista suomalaisfirmoista joista tuli viestiä, että tän johdosta aletaan tarkemmin harkita mitä tarkoitusta varten lähdetään ulkomaan reissuille. Voihan tää aiheuttaa, että lentämisestä tulee tulevaisuudessa huomattavasti pienimuotoisempaa bisnestä.
- zutonFever
- -=00King Of PIF00=-
- Posts: 21758
- Joined: 09 Jan 2010, 02:54
- Location: hämärissä olosuhteissa, enemmän tai vähemmän kuolleena ja huumeneuloja perseessä.
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Vähän nauratti kun viikko tms sitten oli Maailman Ilmatieteen järjestön suomalainen puheenjohtaja telkussa ihmettelemässä, että tässä on joo matkustaminen itselläkin vähentynyt valtavasti, ja näitä kokouksiahan voi tosiaan hoitaa etänäkin kun yritetään pähkäillä ratkaisuja sekä edistää tietoisuutta ilmastonmuutoksesta.Jesse Python wrote: ↑02 Nov 2020, 20:12Noh, kuis paljon tää koronan pakko-opettama etäkokoustaminen ym. netin välityksellä tapahtuva työskentely vähentää bisnesmatkailua? Hesarissa oli pitkä juttu isoista suomalaisfirmoista joista tuli viestiä, että tän johdosta aletaan tarkemmin harkita mitä tarkoitusta varten lähdetään ulkomaan reissuille. Voihan tää aiheuttaa, että lentämisestä tulee tulevaisuudessa huomattavasti pienimuotoisempaa bisnestä.
“It’s all about the sound,” said Stubbs. “You know, making the guitar go, AAAAARRRRRAAAARRRRGH!”
- Doctor Muñiz
- Anarkopasifistinen ankeuttaja
- Posts: 24716
- Joined: 07 Mar 2015, 06:03
- Location: Helvetin 8. piirin 6. kuilu
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Petteri Taalashan on mieltä, että lentomatkustus ja hiilinielut (lue metsien hakkuiden vähentäminen Suomessa) ei ole sen mittakaavan asioita, että niillä olisi merkitystä. On sillä muutenkin taipumusta politikoimiseen.
What you need, my son...
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
Is a holiday in Cambodia
Fight all the ones who want their missiles in our earth
Fight all the powers who would lead us into war
- Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Tässähän mennään kustannukset edellä, säästää tonnin per nuppi tai enemmän firma niin alkaa kiinnostamaan. Toisaalta kukaan ei uskalla eka ehdottaa joten pandemia ihan hyvä pakkorako testata yhdessä.Jesse Python wrote: ↑02 Nov 2020, 20:12Noh, kuis paljon tää koronan pakko-opettama etäkokoustaminen ym. netin välityksellä tapahtuva työskentely vähentää bisnesmatkailua? Hesarissa oli pitkä juttu isoista suomalaisfirmoista joista tuli viestiä, että tän johdosta aletaan tarkemmin harkita mitä tarkoitusta varten lähdetään ulkomaan reissuille. Voihan tää aiheuttaa, että lentämisestä tulee tulevaisuudessa huomattavasti pienimuotoisempaa bisnestä.
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php
- Dame Cressida Dick
- King of PIF
- Posts: 15549
- Joined: 19 Mar 2013, 14:02
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
https://www.t3motion.com/
Sähköautogommunistien KGB:lle!
Sähköautogommunistien KGB:lle!
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa
- bad grankulla
- -=00King Of PIF00=-
- Posts: 28181
- Joined: 11 Oct 2013, 15:39
- Location: by the river (dippan deppan)
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Onko tästä muuten kuulunut mitään? Pitäis tulla ulos 2021 mutta en löytänyt mitään lisätietoa valmistajalta:
Tällainen siis: https://newatlas.com/automotive/modular ... an-camper/
Tällainen siis: https://newatlas.com/automotive/modular ... an-camper/
Jos on totta eikä vaporwarea niinNo offense to Volkswagen's ID. Buzz, a successful design in its own right, but when we close our eyes and imagine an all-electric Volkswagen Type 2 for the 21st century, it's the new eBussy that we see. That was true before we knew it existed, and it's definitely true now that we've seen the actual design. Beyond timelessly simple styling, the new German-designed electric mini-bus also promises some of the most impressive modularity out there, switching between family van, cargo van, pickup truck, camper van, off-road adventure van and other configurations. And so far, it looks to be surprisingly affordable.
Volkswagen has given its own electric van concepts more of a futuristic identity, but Münster-based ElectricBrands keeps things more traditional. Its eBussy design looks very much like a T1/T2 Transporter, reinterpreted for modern times. It has the flat face, bright, round headlamps, softened-box body and partially covered rear wheels. Every time we stare it in the eyes, we see "T2 of the digital age" staring back at us.
Like those early VW Type 2's, the eBussy isn't a vehicle so much as the platform for an entire family of vehicles, ranging from flatbed and tipper trucks to delivery, family and camper vans. That modularity isn't just a handy available feature, it's THE feature that the eBussy design was based around, the idea being that owners can easily swap out individual modules to make one vehicle into any and every vehicle for all their passenger and cargo-hauling needs. ElectricBrands promises Lego-like simplicity in plugging and playing.
eBussy single-cab long-bed pickup
eBussy single-cab long-bed pickup ElectricBrands
The basis of the eBussy is a pair of electrified chassis, one optimized for city driving, the other for off-road. Each comes equipped with a four-motor electric drive and 10- to 30-kWh underbody battery pack. The 20-hp (15 kW) motors are integrated into each wheel, combining for up to 738 lb-ft (1,000 Nm) of torque and speeds up to 55 mph (90 km/h).
ElectricBrands expects the eBussy models' base weight to land between 990 and 1,325 lb (450 and 600 kg), estimating that the base 10-kWh battery pack would provide power enough for 124 miles (200 km) of range, dropping to around 93 miles (150 km) when fully loaded with animate or inanimate cargo. With larger batteries and solar roof panels, it estimates range figures could rise as high as 500/373 miles (800/600 km).
- Karhunpoika hairahtaa
- 2k
- Posts: 2969
- Joined: 16 Apr 2019, 15:14
- Location: Paka-Tajula
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Sweet!bad grankulla wrote: ↑14 Nov 2020, 12:18Onko tästä muuten kuulunut mitään? Pitäis tulla ulos 2021 mutta en löytänyt mitään lisätietoa valmistajalta:
Tällainen siis: https://newatlas.com/automotive/modular ... an-camper/
Jos on totta eikä vaporwarea niinNo offense to Volkswagen's ID. Buzz, a successful design in its own right, but when we close our eyes and imagine an all-electric Volkswagen Type 2 for the 21st century, it's the new eBussy that we see. That was true before we knew it existed, and it's definitely true now that we've seen the actual design. Beyond timelessly simple styling, the new German-designed electric mini-bus also promises some of the most impressive modularity out there, switching between family van, cargo van, pickup truck, camper van, off-road adventure van and other configurations. And so far, it looks to be surprisingly affordable.
Volkswagen has given its own electric van concepts more of a futuristic identity, but Münster-based ElectricBrands keeps things more traditional. Its eBussy design looks very much like a T1/T2 Transporter, reinterpreted for modern times. It has the flat face, bright, round headlamps, softened-box body and partially covered rear wheels. Every time we stare it in the eyes, we see "T2 of the digital age" staring back at us.
Like those early VW Type 2's, the eBussy isn't a vehicle so much as the platform for an entire family of vehicles, ranging from flatbed and tipper trucks to delivery, family and camper vans. That modularity isn't just a handy available feature, it's THE feature that the eBussy design was based around, the idea being that owners can easily swap out individual modules to make one vehicle into any and every vehicle for all their passenger and cargo-hauling needs. ElectricBrands promises Lego-like simplicity in plugging and playing.
eBussy single-cab long-bed pickup
eBussy single-cab long-bed pickup ElectricBrands
The basis of the eBussy is a pair of electrified chassis, one optimized for city driving, the other for off-road. Each comes equipped with a four-motor electric drive and 10- to 30-kWh underbody battery pack. The 20-hp (15 kW) motors are integrated into each wheel, combining for up to 738 lb-ft (1,000 Nm) of torque and speeds up to 55 mph (90 km/h).
ElectricBrands expects the eBussy models' base weight to land between 990 and 1,325 lb (450 and 600 kg), estimating that the base 10-kWh battery pack would provide power enough for 124 miles (200 km) of range, dropping to around 93 miles (150 km) when fully loaded with animate or inanimate cargo. With larger batteries and solar roof panels, it estimates range figures could rise as high as 500/373 miles (800/600 km).
Re: Sähköautogommunistit syöksevät maailman kohti tuhoa
Yhteistyömme päättyi wrote: ↑02 Nov 2020, 17:13Tää nyt on edelleen ot mutta jotain tommosesta suihkumoottorin energiatehokuudesta kertoo se, että tehokkain ge90 moottori tuottaa yli kaks kertaa enemmän tehoa kuin titanic aikoinaan ja se painaa pikkasen päälle 8 tonnia.
Tälleen jos laivavertailuja tehdään niin meillä on tässä 7860kw käytössä (tai jonkunmittaisen hetken voi repiä vähän enemmänkin) ja lastia saadaan 20 000 tonnia kyytiin. Semmosella normaalilla 12 solmun vauhdilla menee 400 kiloa tunnissa polttoöljyä, jos nostetaan viiteentoista niin menee 1000-1200Yhteistyömme päättyi wrote: ↑02 Nov 2020, 16:55Niin mä tossa just kirjottelin että täydessä lastissa oleva 737 tarvii nousuun sen 25000hp ja puolet tästä matkanopeuteen. Polttoainetta tää syö semmosen 5000 litraa tunnissa ja tuntikulutus varmaan jonkin verran nousee, mitä lyhyempi lento on. Joku lähde tossa sanoi että 5% löpöstä menis nousuun eli heitetään ihan hatusta että pari tuhatta litraa.zutonFever wrote: ↑02 Nov 2020, 08:58Paljonkos tommosen keskikokoisen matkustajalentokoneen polttoaineenkulutuksesta menee siihen nousuun? Tai mikä se energian tarve ylipäätään on saada tommonen härveli sinne 10 km korkeuteen?
Oon jonkun kerran ollut pikku Cesnojen ja vastaavien kyydissä, ja onhan se helvetillistä revitystä kun sitä viedään irti maasta ja korkeuksiin. Itse lentely sitten mukavan tasaista laskettelua.
Sunrise, parabellum
Spoiler: