Työttömien topikki

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
hellästi takaluukkuun pantu koira
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21989
Joined: 02 Nov 2014, 19:02
Location: takaluukku

Re: Työttömien topikki

#976 Post by hellästi takaluukkuun pantu koira » 03 Apr 2019, 15:26

Kaepernickin sukat wrote:
21 Jun 2018, 20:30
Tän vuoden tehdyt työtunnit ja laitetut työhakemukset: 0+0 :smoker:
oikein :smoker:
Image

User avatar
Roge Moore
may contain cat and text
Posts: 25584
Joined: 24 Jun 2013, 17:58

Re: Työttömien topikki

#977 Post by Roge Moore » 17 Apr 2019, 09:43

Image
:batmanbounce:
shitstorm wrote:
12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu. :x

User avatar
Il Duce Lee
Jääkenttien Kristian Arje
Posts: 74027
Joined: 07 Mar 2004, 12:43
Location: Central Blvd

Re: Työttömien topikki

#978 Post by Il Duce Lee » 17 Apr 2019, 10:31

ATK HIV 95% wrote:
03 Apr 2019, 15:14
Täyttelin tonne Kelan internettiin tehtyjä työtunteja ja siellä luki että Kela saa tiedon tehdyistä tunneista suoraan tulorekisteristä? Eli ei tarvi enää itse lähetellä tilinauhoja? Miksei näistä paskoista ikinä informoida asiakasta: mitenkään :x

Muutenkin vähän ahdistaa että kaikki mahdolliset tiedot on kaikissa mahdollisissa rekistereissä ja kaikki kelajorkit niitä sieltä sitte vaan kattelee :panic:
Toi on kyl helvetin jees, että tilinauhoja ei tarvi lähetellä. Vaikkakin big brother.

Sittenhän vielä tämäkin todella jeez:
Työttömyysturvalaki muuttuu 1.4.2019 lukien siten, että lyhytkestoiseen keikkatyöhön tai osa-aikaiseen palkkatyöhön työllistyvän palkkatulo sovitellaan jatkossa sen hakujakson tulona kun se maksetaan.
https://tyottomyyskassa.jhl.fi/tyotuloj ... -1-4-2019/
digimetsä wrote:
20 Apr 2023, 22:16
Eräänlaista ableismia toikin on että tullaan leveilemään kuinka pystyy olemaan selvinpäin viihteellä eikä ahdista

User avatar
ljm
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10441
Joined: 22 Mar 2004, 20:29
Location: 96100
Contact:

Re: Työttömien topikki

#979 Post by ljm » 17 Apr 2019, 11:19

Laskutuspalvelujen kautta satunnaisesti työtä tekevälle tuo on kyllä hyvä, saa 300 euron suojaosat ja sovitellut päivärahat paremmin käyttöön kun voi itse päättää minkä kuun tuloksi liksat menee.

Tietty vaikeaa pelata noiden kans jos elää täysin kädestä suuhun, mutta onneksi tuli vakitöissä ollessa hommattua Norwegianin köyhien Visa, niin voi nostaa palkan vähän myöhemmin ja maksella sitten luotolla tehdyt ruokaostokset ennen kun 45 päivän koroton maksuaika loppuu. Ja aika usein tilaajat ei maksa laskuja ajallaan niin pakko pystyä joustamaan senkin takia.

Vähän kyllä jännitti kun KELAn rahoilta ansiosidonnaiselle siirtymisen jälkeen tarvitsi työkkäriltö uuden lausunnon yrittäjyyden sivutoimisuudesta koska maksaja vaihtui. Läpi meni toki, mutta ahdistaahan se teoreettinen mahdollisuuskin että pitäisi muutaman satasen kuukausittaisilla keikkatuloilla ruveta täysiaikaiseksi yrittäjäksi.. (Eipä siinä, kyllähän sekin kelpaisi heti jos taloudellisesri onnistuisi ja tuntuisi hyvältä kun ei tarvitsisi työkkärin ja kelan kanssa asioida..)

User avatar
laivakissa
8k
Posts: 8282
Joined: 18 Oct 2017, 18:17

Re: Työttömien topikki

#980 Post by laivakissa » 19 Apr 2019, 21:17

Iafrate wrote:
17 Apr 2019, 10:31
ATK HIV 95% wrote:
03 Apr 2019, 15:14
Täyttelin tonne Kelan internettiin tehtyjä työtunteja ja siellä luki että Kela saa tiedon tehdyistä tunneista suoraan tulorekisteristä? Eli ei tarvi enää itse lähetellä tilinauhoja? Miksei näistä paskoista ikinä informoida asiakasta: mitenkään :x

Muutenkin vähän ahdistaa että kaikki mahdolliset tiedot on kaikissa mahdollisissa rekistereissä ja kaikki kelajorkit niitä sieltä sitte vaan kattelee :panic:
Toi on kyl helvetin jees, että tilinauhoja ei tarvi lähetellä. Vaikkakin big brother.
Itselle tuli uutena infona, että työnantajalla on palkan maksamisen jälkeen vielä 5 päivää aikaa ilmottaa ne tiedot sinne rekisteriin. Itse lähettelin omat kopiot ihan normaalisti että ottaisivat asian vaan mahdollisimman nopeasti käsittelyyn.

Sain myös valintamme ei kohdistunut sinuun sähköpostin mestasta mihin hain 2 kuukautta sitten. Joo kiitos, ilman tätä sähköpostia ei oliskaan asia tullut selväksi.
Image

Steve Pineapple
Posts: 135
Joined: 17 May 2010, 21:18

Re: Työttömien topikki

#981 Post by Steve Pineapple » 25 Apr 2019, 13:36

Mites kun sain töitä, mut hommat alkaa vasta reilun kuukauden päästä, niin katkeeko tuet, jos ilmoitan työkkärille ilouutisista? Vai oonko vaan hiljaa, nostelen tukia ja ilmoitan vähän ennen hommien alkua, et työpaikka löytyi? Sattuvaan tänään just työkkärin työntekijä kyselee, et onks muutosta tilanteeseen näkyvissä ja tuntuu vähän pahalta valehdella sille, mut en haluis alkaa myöskään miettii, et millä täs eläis ekaan palkkaan asti.

Parkki penaltti tulossa.
Hillowa maister.
Posts: 38120
Joined: 09 Feb 2006, 09:10

Re: Työttömien topikki

#982 Post by Parkki penaltti tulossa. » 25 Apr 2019, 14:59

^ no ei katkea.

User avatar
nyyhky
2k
Posts: 2833
Joined: 02 Jun 2017, 08:51

Re: Työttömien topikki

#983 Post by nyyhky » 25 Apr 2019, 16:34

Mä oon aina ollut niin kelmi että oon vaan nostellut kaikkia mahdollisia tukia aina siihen asti ku on tullut palkkanauha, ja sitten vasta ilmotellut kelalle että oon saannut pikkusen taskurahaa käyttööni muista lähteistä ku niiltä, ja lähettänyt sinne palkkanauhan.
Tos on muuten vaan se että ei niitä ekoja tilimasseja kannata paljoa tuhlailla, meinaan jos kela on jossain hyvä niin omiensa perimisessä. Ne osaa laskee just jämptilleen sen mitä niille kuuluu.
Työkkärille en viitti ees ilmottaa ennenku tulee seuraava lomautuslappu. Ikinä kun en oo sitä kautta töitä saannut, niin vittuako mä alan niille mitään ilmottaa kun ei ne kumminkaan mitään sillä tiedolla tee. Asia olis eri jos ne pystyis osoittamaan jonkun paikan mikä ei oo ihan hastavittu-tasoa.

Tai no, sen verran vedän takas että seuraavalla kerralla varmaan joutuu ilmoittamaan ku aion hakee töitä palkkatuenkanssa, nyt kun siihen kerta on mahdollisuus, niin sen käytän.
Punalippu wrote:Muistakaamme: imperialismi tulee vielä tällä vuosisadalla lakaistuksi pois maailmasta; siksi jokaisen on valittava puolensa – imperialismin puolesta vai kansainvälisen proletariaatin ja maailman kansojen puolesta?


:ot: Junes Lokka on natsipelle

Jere Karalahti on pelkkä pelle

Jussi Halla-aho on fasisti

User avatar
Il Duce Lee
Jääkenttien Kristian Arje
Posts: 74027
Joined: 07 Mar 2004, 12:43
Location: Central Blvd

Re: Työttömien topikki

#984 Post by Il Duce Lee » 01 Nov 2019, 16:19

Ilokseni huomasin, että muutosturvalla mennään nyt kun työvoimapoliittinen koulutus. En tarkkaan tiedä, kuinka suuri tämä muutosturvan tuoma korotus on, mutta muistelisin paria sataa olevan ja 9 e ylläpitokorvausta päivässä päälle. [-o<
digimetsä wrote:
20 Apr 2023, 22:16
Eräänlaista ableismia toikin on että tullaan leveilemään kuinka pystyy olemaan selvinpäin viihteellä eikä ahdista

Parkki penaltti tulossa.
Hillowa maister.
Posts: 38120
Joined: 09 Feb 2006, 09:10

Re: Työttömien topikki

#985 Post by Parkki penaltti tulossa. » 01 Nov 2019, 16:22

^ 200pvää, ja about 10-15% enempi ansio/ peruspvärahaa..

User avatar
Il Duce Lee
Jääkenttien Kristian Arje
Posts: 74027
Joined: 07 Mar 2004, 12:43
Location: Central Blvd

Re: Työttömien topikki

#986 Post by Il Duce Lee » 02 Nov 2019, 01:24

Kippis-tuolissa Kekeilen. wrote:
01 Nov 2019, 16:22
^ 200pvää, ja about 10-15% enempi ansio/ peruspvärahaa..
Joo! Toi koulutus kestää n.120 päivää.
digimetsä wrote:
20 Apr 2023, 22:16
Eräänlaista ableismia toikin on että tullaan leveilemään kuinka pystyy olemaan selvinpäin viihteellä eikä ahdista

User avatar
Il Duce Lee
Jääkenttien Kristian Arje
Posts: 74027
Joined: 07 Mar 2004, 12:43
Location: Central Blvd

Re: Työttömien topikki

#987 Post by Il Duce Lee » 04 Nov 2019, 17:15

Pamissa ei tiedetty koko muutosturvasta kun soitin ja ihmettelin, että miksei ollut muutosturvan korotusosaa.

Tosin toi muutosturvan korotusosa on vissiin poistunu 2014, mutta ton virallisen korotusosan pitäs olla saman suuruinen kun ent. muutosturvan korotusosan, jos kuuluu muutosturvan piiriin.

Eli selkeämmin: ehdot on lieventynyt, summan pitäs olla sama.

Tosin mun tapauksessa tuossa puhutaan 4 eurosta per päivä, mutta ohan se jo jotai 90 e/kk (minus verot) eli katellaan nyt.
digimetsä wrote:
20 Apr 2023, 22:16
Eräänlaista ableismia toikin on että tullaan leveilemään kuinka pystyy olemaan selvinpäin viihteellä eikä ahdista

JuhaL
3k
Posts: 3120
Joined: 07 Jun 2004, 11:24
Location: Suolahti

Re: Työttömien topikki

#988 Post by JuhaL » 04 Nov 2019, 18:43

Onkos jollain kokemuksia tai tietoa tollasesta työkyvyn arvioinnista Kelan maksamana. Lääkärille tilasin ajan et b-lausunnon kirjoittelis tuollaiseen kun sairauksia ja vaivoja: löytyy.
"pitää syödä lautanen tyhjäks niin jaksaa kuunnella pelleä!"

hortoilija
Posts: 337
Joined: 22 Oct 2009, 20:36

Re: Työttömien topikki

#989 Post by hortoilija » 05 Nov 2019, 08:04

itsellä jossain vaiheessa alkamassa joku kelan ammatillinenkuntoutusselvitys ja kiinnostaisi kokemuksista kuulla joo jos jollain on ?

User avatar
otsasuoni sykkii
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11395
Joined: 09 Feb 2018, 11:21
Location: mulkkulinnan ullakko

Re: Työttömien topikki

#990 Post by otsasuoni sykkii » 05 Nov 2019, 09:49

En tiedä vastaako tämä, mutta oma kokemus ammatillisesta kuntoutuksesta. Tässä tosin kustantajana/päsmärinä Keva ei Kela.

Itse oli tossa kolme kuukautta (1.8.-1.11.) Kevan kustantamassa ammatillisessa kuntoutuksessa, eli siis käytännössä työkokeilussa, jonka ajalta sain korotettua kuntoutusrahaa. Ensimmäinen ehdotus työkokeilupaikasta, joka olisi ollut kirjasto (olin siellä kuntouttavassa työtoiminnassa välttelemässä aktiivimallileikkuripasketta) hylättiin Kevassa ja sitten menin työkokeiluun entiselle työpaikalle. SIeltä olin jäänyt sairauslomalle v. 2017 ja lusittelin 300 päivää sairauspäivärahalla, jonka jälkeen Keva sitten hylkäsi kuntoutustukihakemuksen ja olinkin sitten työtön työnhakija. Työsuhteeni oli määräaikainen, joten se loppu siinä sairausloman aikana, mutta ottivat mut ihan mielellään sinne entiselle työpaikalle keekoilemaan. Keva ulkoisti ammatillisen kuntoutuksen alkuselvittelyn ja seurannan Vervelle ja eipä tuo laadultaan kummoista ollut. Muutama tapaaminen ja käytännössä mun piti itse selvitellä nuo mahdolliset työkokeilupaikat ja Verven tyyppi sitten ehdotteli niitä Kevaan. Työkokeilun aikana tais olla alkupalaveri, yks tapaaminen ja loppupalaveri. Yksi tuttu oli vastaavassa ammatillisessa kuntoutuksessa jonkun toisen firman, oisko ollu Kiipula tai Luovi?, valvonnassa 6kk ja hänellä kontaktointi ja seuranta oli kyllä tiheämpää ja tarkempaa kaikin puolin.

Noh, työkokeilun speksit itseni kohdalla oli sellaiset että 50% työajalla aloitettiin ja tavoitteena olisi ollut nostella niitä työtunteja sitten siinä kohti täyttä työaikaa. Kevennetyillä työtehtävillä aloitettiin ja tarkoitus saada selvyyttä työkykyisyydestä. Tässähän ei sitten onnistuttu. Kolmisen viikkoa sitkittelin ja sitten alkoi tulla sairauspoissaoloja, kun ei psykofyysinen kokonaisuus kestänyt ja lopulta mulle lääkäri kirjoitti sitten saikkua tuonne 22.12. asti. Kela ei ole vielä antanut päätöstä sairauspäivärahasta. Loppupalaverin toteamus oli ettei ammatillisen kuntoutuksen keinoin pystytä työkykyäni kohentamaan ja työnantajan näkemys oli etten ole työkykyinen entiseen työhöni edes osa-aikaisesti. Verven lausuntoa aiheesta en ole vielä saanut.

Hemmetin hidasta oli byrokratian rattaat Kevassa. Päätös ammatillisen kuntoutuksen mahdollisuudesta tuli elokuun lopulla 2018 ja ilmaisin heti silloin että tahtoisin katsoa tämän kortin mahdollisimman nopeasti. Melkein vuosi meni ennen kuin pääsi alkamaan ja siinä sitten kärysi ansiosidonnaisen päiviä aika lailla turhaan omasta mielestä. Nyt sitten kattellaan että mitä tapahtuu. Lääkärin kanssa ajateltiin että järkevintä olisi hakea sitä sairauspäivärahaa nyt ja sitten yrittää uudestaan eläkettä/kuntoutustukea. Erinäisiä tutkimuksia on tässä taas tulossa ja josko jotain uutta sitten selviäisi.
Voi kunpa olisin kivi

Post Reply