Pulla uunissa!

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
MOISIO
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 20167
Joined: 11 Aug 2013, 16:09
Location: ei missään dinder tai dinerklubissa

Re: Pulla uunissa!

#1096 Post by MOISIO » 15 Apr 2021, 00:28

Onnea uusille tulokkaille ja vanhemmilleen!

Noin muuten niin jos päästadissa synnyttelette niin kannattaa kyl ehdottomasti sit yrittää päästä sinne perhepesähotelliin jos äidin & vauvan tilanne sen sallii, me päästiin ja se muutama tunti ku odoteltiin sairaalassa semmosessa tavallisessa perhehuoneessa niin kelailtiin että ois aivan hiton ankeeta kykkiä siellä useampi päivä

Hotlassa sai olla ihan eri tavalla omassa rauhassa ja viihtyisämmissä oloissa, meidät passitettiin kahden yön jälkeen himaan ja ois sinne ihan hyvin voinu jäädä pidemmäksikin aikaa :lol: Periaatteessa korona-aikana ei ois saanu poistua ku alakerran ravintolaan ja S-Marketiin hakeen safkaa, mut kävin SALAA joka päivä ratikalla himassa

Ja siis siellä vois ihan hyvin vaikka ottaa vähän juhlajuomaa kunhan sit piilottaa tyhjät pullot kun tulee hoitajan käynti
Image
Jonkinlaiset käyttäytymissäännöt tulee tietysti olla, mutta en tiedä tulenko noudattamaan niitä.
Lyhyt ryyppy count 2022: 3 (2021: 0 | 2020: 1 | 2019: 2 | 2018: 12)

Image

Image

User avatar
madagascarin orava äijä
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18416
Joined: 10 Oct 2008, 09:48
Location: Oranssi alue / South Central

Re: Pulla uunissa!

#1097 Post by madagascarin orava äijä » 15 Apr 2021, 09:25

ToxicAvenger161 wrote:
14 Apr 2021, 19:19
Maanantaina syntyi ihana pikku esikoinen ja voi että oon innoissani ja rakastunut.
Onnea!
Image

User avatar
madagascarin orava äijä
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18416
Joined: 10 Oct 2008, 09:48
Location: Oranssi alue / South Central

Re: Pulla uunissa!

#1098 Post by madagascarin orava äijä » 15 Apr 2021, 09:30

MOISIO wrote:
15 Apr 2021, 00:28
Onnea uusille tulokkaille ja vanhemmilleen!

Noin muuten niin jos päästadissa synnyttelette niin kannattaa kyl ehdottomasti sit yrittää päästä sinne perhepesähotelliin jos äidin & vauvan tilanne sen sallii, me päästiin ja se muutama tunti ku odoteltiin sairaalassa semmosessa tavallisessa perhehuoneessa niin kelailtiin että ois aivan hiton ankeeta kykkiä siellä useampi päivä

Hotlassa sai olla ihan eri tavalla omassa rauhassa ja viihtyisämmissä oloissa, meidät passitettiin kahden yön jälkeen himaan ja ois sinne ihan hyvin voinu jäädä pidemmäksikin aikaa :lol: Periaatteessa korona-aikana ei ois saanu poistua ku alakerran ravintolaan ja S-Marketiin hakeen safkaa, mut kävin SALAA joka päivä ratikalla himassa

Ja siis siellä vois ihan hyvin vaikka ottaa vähän juhlajuomaa kunhan sit piilottaa tyhjät pullot kun tulee hoitajan käynti
En ole sinne tulossa synnyttelemään, mutta mites tuolla onnistuu jos on jo yksi tai useampi lapsi jo ennestään? Saako koko perhe tulla hengailemaan vai ovatko portit suljetut?

Muutoin kuulostaa aika samalta kuin TAYSin potilashotelli, tosin niiden koronaohjeista en tiedä.
Image

User avatar
Balam-Acab
el segundo
Posts: 173491
Joined: 23 Apr 2004, 17:04
Location: anarkistinen rodunsekoittajapariskunta

Re: Pulla uunissa!

#1099 Post by Balam-Acab » 15 Apr 2021, 09:45

crashing bore wrote:
12 Apr 2021, 18:53
Itse olin niin heikossa hapessa ekan synnytyksen jälkeen että olisi varmaan lähtenyt taju alkoholista.
meillä tuore äiti oli esikoisen jäljiltä kans aika heikossa kunnossa ja juuri sen takia kätilö toi sille suorituksen jälkeen konjakkia ensihätään :drinkers:
tokan pusertamisen jälkeen ei näkäräistä ees ehdotettu
Naturally, the machines were destroyed.
Image
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust
:homosaatio: :heart: :love5: :love8: :transagenda:

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50388
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Pulla uunissa!

#1100 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 15 Apr 2021, 09:46

raaka mestitsi ¹ wrote:
15 Apr 2021, 09:45
crashing bore wrote:
12 Apr 2021, 18:53
Itse olin niin heikossa hapessa ekan synnytyksen jälkeen että olisi varmaan lähtenyt taju alkoholista.
meillä tuore äiti oli esikoisen jäljiltä kans aika heikossa kunnossa ja juuri sen takia kätilö toi sille suorituksen jälkeen konjakkia ensihätään :drinkers:
tokan pusertamisen jälkeen ei näkäräistä ees ehdotettu
Joo toi konjakki tuli meillekin
Image

User avatar
suhiseva pimppa
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11355
Joined: 23 Sep 2013, 13:33
Location: Tampere

Re: Pulla uunissa!

#1101 Post by suhiseva pimppa » 17 Apr 2021, 21:01

Onnea vauvoneille uusista vauvoista!

Miten toi perhepesähotellihomma toimii? Tai siis kysyn nyt, kun en jaksa googlata itse, että onko se joku maksullinen ekstrajuttu vai voiko sitä toivoa, kuten perhehuonettakin? Taysilla tosiaan on tommonen potilashotellisysteemi, mutta oon ajatellut, että se on jotain rikkaiden synnyttäjien hupia. :D
Mr. Kylmän Kliininen wrote:Koko päivä mennyt ja naiset eivät ole kertoneet.

User avatar
suhiseva pimppa
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11355
Joined: 23 Sep 2013, 13:33
Location: Tampere

Re: Pulla uunissa!

#1102 Post by suhiseva pimppa » 17 Apr 2021, 21:03

Alkaa jotenki jaksaminen raskaana olemiseen olla loppu. Tai oikeastaan töihin. Oon aika kuormittunut ja stressaantunut töistä ja on alkanut olla sen myötä raskauskin vaikeampi ja mietin, että miten jaksan kolme vikaa viikkoa painaa duunia...
Mr. Kylmän Kliininen wrote:Koko päivä mennyt ja naiset eivät ole kertoneet.

User avatar
suojelupoliisin trollitili
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27659
Joined: 07 Jan 2017, 06:54
Location: vassuvässykkäfoorumi

Re: Pulla uunissa!

#1103 Post by suojelupoliisin trollitili » 17 Apr 2021, 21:48

suhiseva pimppa wrote:
17 Apr 2021, 21:01
Onnea vauvoneille uusista vauvoista!

Miten toi perhepesähotellihomma toimii? Tai siis kysyn nyt, kun en jaksa googlata itse, että onko se joku maksullinen ekstrajuttu vai voiko sitä toivoa, kuten perhehuonettakin? Taysilla tosiaan on tommonen potilashotellisysteemi, mutta oon ajatellut, että se on jotain rikkaiden synnyttäjien hupia. :D
https://www.tays.fi/fi-fi/toimipaikat/t ... /perheonni
https://www.hus.fi/potilaalle/sairaalat ... yttaneille

En osaa sanoa onko nuo kovasti kalliimpia kuin perhehuone sairaalassa, mutta Helsingissä ainakin tuntuu olevan melko suosittu.
"Meidän on pakko öyhöttää somessa monta tuntia joka päivä joka ikisen!"

User avatar
Maurin Jopo
3k
Posts: 3491
Joined: 09 Jun 2011, 19:19

Re: Pulla uunissa!

#1104 Post by Maurin Jopo » 17 Apr 2021, 22:18

Meiän uusin tulokas on nyt täysin terve 7-viikkonen. Lähtö oli kyllä hankala, kun apgarpisteitä tull täydet 1/10. Ekat vuorokaudet meni vauvateholla ja vaikka hoito olikin tosi hyvää, niin on vaikee käsittää miten sieltä ei tieto liikkunu ollenkaan Naistenklinikan synnyttäneiden osastolle. Vaimo oli koko ajan mun tietojen varassa, et mitä sinne kuuluu, kun oli itekin heikossa hapessa jonkin aikaa eikä pystyny siellä vauvan kanssa alkuun olemaan. Joo teholla on varmasti muutenkin kiirettä, mutta luulis et sieltä jotakin infoo sais välitettyä toiselle osastolle.

Myöskään keskusteluapua ei saatu, vaikka vauva ja äiti molemmat oli kuolla synnytyksessä. Syynä tähän se, että jostakin synnytyskokemuslapusta tuli liian hyvät pisteet. Kai siitä nyt tuli, kun kaikki menikin tosi hyvin ite synnytykseen asti. Lapussa siis kyseltiin mm. vuorovaikutusta kätilön kans yms.

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70559
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: Pulla uunissa!

#1105 Post by P O L L Y » 18 Apr 2021, 01:18

Voi hemmetti, tällaiset jutut taas muistuttaa synnytyspelkoista ettei sitä lasta noin vaan synnytetä vaan homma voi olla hyvinkin brutaalia.
Yksi sairaanhoitajakaveri joutui käräjille hoitovirheestä jonka lääkäri oli tehnyt kun äiti kuoli synnytyksen jälkeisiin komplikaatioihin tai siis vissiin sisäiseen verenvuotoon. Hurjaa hommaa ja ei käy tosissaan kateeksi henkilökuntaakaan jotka kiireessä tekevät päätöksiä.

Mutta joo mahtavaa että hommat meni lopulta hyvin :salute:
Spoiler:
Image

User avatar
MOISIO
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 20167
Joined: 11 Aug 2013, 16:09
Location: ei missään dinder tai dinerklubissa

Re: Pulla uunissa!

#1106 Post by MOISIO » 18 Apr 2021, 01:37

puolueen kiistaton naisjäsen wrote:
17 Apr 2021, 21:48
suhiseva pimppa wrote:
17 Apr 2021, 21:01
Onnea vauvoneille uusista vauvoista!

Miten toi perhepesähotellihomma toimii? Tai siis kysyn nyt, kun en jaksa googlata itse, että onko se joku maksullinen ekstrajuttu vai voiko sitä toivoa, kuten perhehuonettakin? Taysilla tosiaan on tommonen potilashotellisysteemi, mutta oon ajatellut, että se on jotain rikkaiden synnyttäjien hupia. :D
https://www.tays.fi/fi-fi/toimipaikat/t ... /perheonni
https://www.hus.fi/potilaalle/sairaalat ... yttaneille

En osaa sanoa onko nuo kovasti kalliimpia kuin perhehuone sairaalassa, mutta Helsingissä ainakin tuntuu olevan melko suosittu.
Se on itse asiassa HALVEMPI ku perhehuone osastolla! Mut niitä on tosiaan rajallinen määrä (12? 16? jotain semmosta) ja noi tietyt kriteerit äidin ja lapsen voinnissa pitää täyttyä, sitä sit vaan toivotaan ja jos on tilaa niin sinne pääsee

Parastahan tossa oli se oma rauha, viihtyisämpi ympäristö ja se että safkat oli niihin sairaalasapuskoihin verrattuna ihan huippuluokkaa kun ne tuli siitä alakerran hotelliraflasta, hintaan kuuluu siis ruoka vain äidille, mut aamiaista sai lappoa laatikkoon sen verran että meikällekin riitti 8)

e: meillä siis kans vähän jännättiin et päästäänks tonne ku oli (lievä) raskausdiabetes, mut synnytyksen jälkeen vauvasta otettiin päivän aikana parit mittaukset ja kun homma oli ok niin päästiin sit alkuillasta osastolta hotlaan
Image
Jonkinlaiset käyttäytymissäännöt tulee tietysti olla, mutta en tiedä tulenko noudattamaan niitä.
Lyhyt ryyppy count 2022: 3 (2021: 0 | 2020: 1 | 2019: 2 | 2018: 12)

Image

Image

skenen säännöt
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11084
Joined: 01 Apr 2008, 22:20

Re: Pulla uunissa!

#1107 Post by skenen säännöt » 18 Apr 2021, 08:08

Vika kerta oli paras. Puhelimessa sanoivat, että lähtekää Porvooseen. Tiukan ein jälkeen päästivät kuitenkin Jorviin. Jorvissa mentiin suoraan saliin ja jolppi oli kaks tuntia myöhemmin mun sylissä. Sitten vähän pötköteltiin, mittailtiin ja tarkastettiin. Kuusi tuntia synnytyksestä lähdettiin himaan. Selvittiin poliklinikkamaksulla 8)

User avatar
madagascarin orava äijä
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18416
Joined: 10 Oct 2008, 09:48
Location: Oranssi alue / South Central

Re: Pulla uunissa!

#1108 Post by madagascarin orava äijä » 18 Apr 2021, 10:10

MOISIO wrote:
18 Apr 2021, 01:37
puolueen kiistaton naisjäsen wrote:
17 Apr 2021, 21:48
suhiseva pimppa wrote:
17 Apr 2021, 21:01
Onnea vauvoneille uusista vauvoista!

Miten toi perhepesähotellihomma toimii? Tai siis kysyn nyt, kun en jaksa googlata itse, että onko se joku maksullinen ekstrajuttu vai voiko sitä toivoa, kuten perhehuonettakin? Taysilla tosiaan on tommonen potilashotellisysteemi, mutta oon ajatellut, että se on jotain rikkaiden synnyttäjien hupia. :D
https://www.tays.fi/fi-fi/toimipaikat/t ... /perheonni
https://www.hus.fi/potilaalle/sairaalat ... yttaneille

En osaa sanoa onko nuo kovasti kalliimpia kuin perhehuone sairaalassa, mutta Helsingissä ainakin tuntuu olevan melko suosittu.
Se on itse asiassa HALVEMPI ku perhehuone osastolla! Mut niitä on tosiaan rajallinen määrä (12? 16? jotain semmosta) ja noi tietyt kriteerit äidin ja lapsen voinnissa pitää täyttyä, sitä sit vaan toivotaan ja jos on tilaa niin sinne pääsee

Parastahan tossa oli se oma rauha, viihtyisämpi ympäristö ja se että safkat oli niihin sairaalasapuskoihin verrattuna ihan huippuluokkaa kun ne tuli siitä alakerran hotelliraflasta, hintaan kuuluu siis ruoka vain äidille, mut aamiaista sai lappoa laatikkoon sen verran että meikällekin riitti 8)

e: meillä siis kans vähän jännättiin et päästäänks tonne ku oli (lievä) raskausdiabetes, mut synnytyksen jälkeen vauvasta otettiin päivän aikana parit mittaukset ja kun homma oli ok niin päästiin sit alkuillasta osastolta hotlaan
Jokin nyrkkisääntö tuonne oli, että äidin olisi hyvä olla siinä kunnossa että voi esim. itse kävellä hotellille, ja että tuolla olisi sitten enempi uudelleen- kuin ensisynnyttäjiä. Tosin kyllä mekin päästiin ensisynnyttäjinä ja rouva kulki pyörätuolissa, oli toki muuten ihan hyvässä kunnossa. Näin TAYSissa reilu pari vuotta sitten, eli ei siellä mitenkään nipoa meininkiä ollut.
Image

User avatar
suhiseva pimppa
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11355
Joined: 23 Sep 2013, 13:33
Location: Tampere

Re: Pulla uunissa!

#1109 Post by suhiseva pimppa » 18 Apr 2021, 23:04

Papukaijani ei syö kovia munia wrote:
18 Apr 2021, 10:10
MOISIO wrote:
18 Apr 2021, 01:37
puolueen kiistaton naisjäsen wrote:
17 Apr 2021, 21:48
suhiseva pimppa wrote:
17 Apr 2021, 21:01
Onnea vauvoneille uusista vauvoista!

Miten toi perhepesähotellihomma toimii? Tai siis kysyn nyt, kun en jaksa googlata itse, että onko se joku maksullinen ekstrajuttu vai voiko sitä toivoa, kuten perhehuonettakin? Taysilla tosiaan on tommonen potilashotellisysteemi, mutta oon ajatellut, että se on jotain rikkaiden synnyttäjien hupia. :D
https://www.tays.fi/fi-fi/toimipaikat/t ... /perheonni
https://www.hus.fi/potilaalle/sairaalat ... yttaneille

En osaa sanoa onko nuo kovasti kalliimpia kuin perhehuone sairaalassa, mutta Helsingissä ainakin tuntuu olevan melko suosittu.
Se on itse asiassa HALVEMPI ku perhehuone osastolla! Mut niitä on tosiaan rajallinen määrä (12? 16? jotain semmosta) ja noi tietyt kriteerit äidin ja lapsen voinnissa pitää täyttyä, sitä sit vaan toivotaan ja jos on tilaa niin sinne pääsee

Parastahan tossa oli se oma rauha, viihtyisämpi ympäristö ja se että safkat oli niihin sairaalasapuskoihin verrattuna ihan huippuluokkaa kun ne tuli siitä alakerran hotelliraflasta, hintaan kuuluu siis ruoka vain äidille, mut aamiaista sai lappoa laatikkoon sen verran että meikällekin riitti 8)

e: meillä siis kans vähän jännättiin et päästäänks tonne ku oli (lievä) raskausdiabetes, mut synnytyksen jälkeen vauvasta otettiin päivän aikana parit mittaukset ja kun homma oli ok niin päästiin sit alkuillasta osastolta hotlaan
Jokin nyrkkisääntö tuonne oli, että äidin olisi hyvä olla siinä kunnossa että voi esim. itse kävellä hotellille, ja että tuolla olisi sitten enempi uudelleen- kuin ensisynnyttäjiä. Tosin kyllä mekin päästiin ensisynnyttäjinä ja rouva kulki pyörätuolissa, oli toki muuten ihan hyvässä kunnossa. Näin TAYSissa reilu pari vuotta sitten, eli ei siellä mitenkään nipoa meininkiä ollut.
Okei näillä puheilla olen varma ettemme tule pääsemään tällaiseen hotelliin, sillä mullahan on kaikki mahdolliset sairaudet ja komplikaatiot ja oon jo henkisesti valmistautunut siihen, että synnytys ei varmasti mene hyvin ja vauva joutuu tarkkailuun.
Mr. Kylmän Kliininen wrote:Koko päivä mennyt ja naiset eivät ole kertoneet.

User avatar
suhiseva pimppa
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11355
Joined: 23 Sep 2013, 13:33
Location: Tampere

Re: Pulla uunissa!

#1110 Post by suhiseva pimppa » 18 Apr 2021, 23:05

Mutta kaipa sen vois kirjata ylös, että semmoiseen toivoisimme, jos se mitenkään on mahdollista.
Mr. Kylmän Kliininen wrote:Koko päivä mennyt ja naiset eivät ole kertoneet.

Post Reply