Kommunismi

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Message
Author
User avatar
Muukalaiset täältä pois
...kaikki...
Posts: 55995
Joined: 28 Oct 2005, 21:00
Location: Me ollaan suomalaisia.

Re: Kommunismi

#166 Post by Muukalaiset täältä pois » 22 Aug 2017, 11:10

minä onnekas mahonkitöllöttäjä ⛱ wrote:
Muukalaiset täältä pois wrote:Voihan noista joku innoitusta hakea mutta ei 200 vuotta vanhat teokset ole mitään relevanttia tutkimuskirjallisuutta. 20 vuotta alkaa jo olla sellainen aika, että tutkimusparadigma on loppuunkaluttu.
:lol: :lol: :lol: Eivvittu sä oot sekasin!

Filosofia ei vissiin ole kaikkien juttu...
Huomaa kyllä, että sulla ei ole minkään sortin akateemista taustaa.
Jawohl! Katkase.

User avatar
Henkkamaukka Perusjätkä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 50397
Joined: 10 Aug 2014, 10:04
Location: Saundi Arabia

Re: Kommunismi

#167 Post by Henkkamaukka Perusjätkä » 22 Aug 2017, 11:29

Aika ajankohtainen tie esimerkiksi Marxista työprosessiteorian kautta kriittiseen johtamistutkimukseen, joka on kai aika aktiivinen tutkimussuuntaus nykyään. Marxin lukeminen on ihan perusteltua noiden ymmärtämisessä. Toki pelkkä Marxin tai vaikka Smithin hinkkaaminen tyhmää jos ei kirjoita niistä nimenomaan jotain uutta tulokulmaa, joita kai löytyy edelleenkin. Mulle riitti ihan hyvin pääoman ensimmäinen osa, Desain Marxin kosto ja ajoittainen Capital & Class lehden lukeminen. Desai mielenkiintoinen katsaus ja siitä tuli ihan hyvin Ricardon ja Smithin merkitys myös esille.
Image

User avatar
Muukalaiset täältä pois
...kaikki...
Posts: 55995
Joined: 28 Oct 2005, 21:00
Location: Me ollaan suomalaisia.

Re: Kommunismi

#168 Post by Muukalaiset täältä pois » 22 Aug 2017, 11:42

Olen minäkin Marxia ja muita klassikkoja tenttinyt ja sen vuoksihan niitä opiskelijat tenttivät, että eri tutkimussuuntausten historia on suurinpiirtein hallussa ja käsitteet tuttuja, mutta ei ne mitään relevanttia tutkimuskirjallisuutta enää ole.
Jawohl! Katkase.

User avatar
yrjö örvel
kreivi
Posts: 86613
Joined: 15 Jan 2006, 21:02
Location: FANOPEIA
Contact:

Re: Kommunismi

#169 Post by yrjö örvel » 22 Aug 2017, 11:50

Muukalaiset täältä pois wrote:
minä onnekas mahonkitöllöttäjä ⛱ wrote:
Muukalaiset täältä pois wrote:Voihan noista joku innoitusta hakea mutta ei 200 vuotta vanhat teokset ole mitään relevanttia tutkimuskirjallisuutta. 20 vuotta alkaa jo olla sellainen aika, että tutkimusparadigma on loppuunkaluttu.
:lol: :lol: :lol: Eivvittu sä oot sekasin!

Filosofia ei vissiin ole kaikkien juttu...
Huomaa kyllä, että sulla ei ole minkään sortin akateemista taustaa.
:coolclap:
Image

User avatar
Ingmar Bergmanin kuolema
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 20482
Joined: 13 Jan 2015, 20:55
Location: Punavihreä kuoleman kulttuuri/anarkistinen parasiittiunelma

Re: Kommunismi

#170 Post by Ingmar Bergmanin kuolema » 22 Aug 2017, 11:53

Muukalaiset täältä pois wrote:Olen minäkin Marxia ja muita klassikkoja tenttinyt ja sen vuoksihan niitä opiskelijat tenttivät, että eri tutkimussuuntausten historia on suurinpiirtein hallussa ja käsitteet tuttuja, mutta ei ne mitään relevanttia tutkimuskirjallisuutta enää ole.
En tiedä mitä relevantilla tutkimuskirjallisuudella tässä tarkalleen haet, mutta kapitalistisen järjestelmän analyysinä Marxin kirjoitukset on vieläkin ihan pätevää ja avaavaa tavaraa.

User avatar
Naantalin seksuaalimaagikko
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 23163
Joined: 03 Jul 2016, 01:29
Location: Jumalan kolmas valtakunta

Re: Kommunismi

#171 Post by Naantalin seksuaalimaagikko » 22 Aug 2017, 11:59

Muukalaiset täältä pois wrote:Olen minäkin Marxia ja muita klassikkoja tenttinyt ja sen vuoksihan niitä opiskelijat tenttivät, että eri tutkimussuuntausten historia on suurinpiirtein hallussa ja käsitteet tuttuja, mutta ei ne mitään relevanttia tutkimuskirjallisuutta enää ole.
Aristoteleen tekstejä sukupuolentutkimuksen kursseille [-o<
maailman huonoimman Black Metal -bändin höntti päihdeongelmainen basisti, joka nolaa itsensä saatananpalvontavouhotuksella päivästä toiseen

Irstailija olen kyllä. Olen perverssi. Äitini toivoi minusta teologia, mutta minusta tulikin rivologi.

I, for one, welcome our new kepu overlords!

Alt-wrong trolli

User avatar
Muukalaiset täältä pois
...kaikki...
Posts: 55995
Joined: 28 Oct 2005, 21:00
Location: Me ollaan suomalaisia.

Re: Kommunismi

#172 Post by Muukalaiset täältä pois » 22 Aug 2017, 12:05

Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
Muukalaiset täältä pois wrote:Olen minäkin Marxia ja muita klassikkoja tenttinyt ja sen vuoksihan niitä opiskelijat tenttivät, että eri tutkimussuuntausten historia on suurinpiirtein hallussa ja käsitteet tuttuja, mutta ei ne mitään relevanttia tutkimuskirjallisuutta enää ole.
En tiedä mitä relevantilla tutkimuskirjallisuudella tässä tarkalleen haet, mutta kapitalistisen järjestelmän analyysinä Marxin kirjoitukset on vieläkin ihan pätevää ja avaavaa tavaraa.
Relevantti tutkimuskirjallisuus on sellainen jonka perusteella tehdään akateemista tutkimusta. Marxin lukeminen avaa varmasti mielenkiintoisia näkökulmia talouteen jos taloustiede ei ole millään tavalla tuttua, mutta yhtälailla avaa mikä tahansa peruskurssitason oppikirja aiheesta josta ei tiedä itse mitään. Marxin työhän pohjasi 1700-luvun taloustieteeseen joka on melko alkeellista filosofista pohdintaa ilman mitään varsinaisia tieteellisiä työkaluja ja joka Marxin omien juttujen tavoin sisältää merkittäviä ajatusvirheitä joita on sittemmin korjattu tässä viimeiset parisataa vuotta.
Jawohl! Katkase.

User avatar
yrjö örvel
kreivi
Posts: 86613
Joined: 15 Jan 2006, 21:02
Location: FANOPEIA
Contact:

Re: Kommunismi

#173 Post by yrjö örvel » 22 Aug 2017, 12:05

Naantalin seksuaalimaagikko wrote:
Muukalaiset täältä pois wrote:Olen minäkin Marxia ja muita klassikkoja tenttinyt ja sen vuoksihan niitä opiskelijat tenttivät, että eri tutkimussuuntausten historia on suurinpiirtein hallussa ja käsitteet tuttuja, mutta ei ne mitään relevanttia tutkimuskirjallisuutta enää ole.
Aristoteleen tekstejä sukupuolentutkimuksen kursseille [-o<
No, kyllähän Aristoteleen tekstit on osaltaan ihan hyvää materiaalia, kun hahmotetaan naisten historiaa länsimaissa.
Image

User avatar
yrjö örvel
kreivi
Posts: 86613
Joined: 15 Jan 2006, 21:02
Location: FANOPEIA
Contact:

Re: Kommunismi

#174 Post by yrjö örvel » 22 Aug 2017, 12:07

Muukalaiset täältä pois wrote:
Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
Muukalaiset täältä pois wrote:Olen minäkin Marxia ja muita klassikkoja tenttinyt ja sen vuoksihan niitä opiskelijat tenttivät, että eri tutkimussuuntausten historia on suurinpiirtein hallussa ja käsitteet tuttuja, mutta ei ne mitään relevanttia tutkimuskirjallisuutta enää ole.
En tiedä mitä relevantilla tutkimuskirjallisuudella tässä tarkalleen haet, mutta kapitalistisen järjestelmän analyysinä Marxin kirjoitukset on vieläkin ihan pätevää ja avaavaa tavaraa.
Relevantti tutkimuskirjallisuus on sellainen jonka perusteella tehdään akateemista tutkimusta. Marxin lukeminen avaa varmasti mielenkiintoisia näkökulmia talouteen jos taloustiede ei ole millään tavalla tuttua, mutta yhtälailla avaa mikä tahansa peruskurssitason oppikirja aiheesta josta ei tiedä itse mitään. Marxin työhän pohjasi 1700-luvun taloustieteeseen joka on melko alkeellista filosofista pohdintaa ilman mitään varsinaisia tieteellisiä työkaluja ja joka Marxin omien juttujen tavoin sisältää merkittäviä ajatusvirheitä joita on sittemmin korjattu tässä viimeiset parisataa vuotta.
Mutta sun mielestä Kantin ja Hegelin välistä debattia ei kannattaisi käydä, koska miehet tekivät teoksensa yli 20 vuotta sitten?
Image

User avatar
viemäri-INTEGRITY
kunnon örinää
Posts: 161540
Joined: 04 Mar 2004, 15:11
Location: me kaikki kellutaan täällä...

Re: Kommunismi

#175 Post by viemäri-INTEGRITY » 22 Aug 2017, 12:08

Marxin litistäminen "peruskoulutason oppikirjaksi" :P
Image

User avatar
MEE VITTU TÖIHI
fasismin uhri
Posts: 84385
Joined: 20 Jan 2012, 16:22
Location: Asiaton ehdotus

Re: Kommunismi

#176 Post by MEE VITTU TÖIHI » 22 Aug 2017, 12:11

epicardiectomyn rumpali wrote:Marxin litistäminen "peruskoulutason oppikirjaksi" :P
Peruskurssitason [-X
Morjenttes vaa!!!!!
https://youtu.be/q0HoiuBqxpM

User avatar
viemäri-INTEGRITY
kunnon örinää
Posts: 161540
Joined: 04 Mar 2004, 15:11
Location: me kaikki kellutaan täällä...

Re: Kommunismi

#177 Post by viemäri-INTEGRITY » 22 Aug 2017, 12:13

Niinpäs olikin, my bad :o
Image

User avatar
yrjö örvel
kreivi
Posts: 86613
Joined: 15 Jan 2006, 21:02
Location: FANOPEIA
Contact:

Re: Kommunismi

#178 Post by yrjö örvel » 22 Aug 2017, 12:13

Mitä pidempään noita mtp:n nerokkuuksia oon seurannut, sitä enemmän alan vakuuttua, että mtp on Jukka Mallisen kaltainen yhden asian mies, jonka maailmaa uhkaavat kaikki poikkeamat oman käsityskyvyn linjasta.
Image

User avatar
Muukalaiset täältä pois
...kaikki...
Posts: 55995
Joined: 28 Oct 2005, 21:00
Location: Me ollaan suomalaisia.

Re: Kommunismi

#179 Post by Muukalaiset täältä pois » 22 Aug 2017, 12:14

jormuli wrote:
epicardiectomyn rumpali wrote:Marxin litistäminen "peruskoulutason oppikirjaksi" :P
Peruskurssitason [-X
Tosiaan Marxilla ja hänen aikaisellaan taloustieteellä on oma roolinsa tieteenhistoriassa joka käsitellään relevanttien tieteenalojen peruskursseilla. Tieteessä on semmonen juttu, että se menee koko ajan eteenpäin ja tämä Marx ukko tosiaan kuoli jo 1800-luvulla. Sosialisteilta tämä vain on jäänyt huomaamatta.
Jawohl! Katkase.

User avatar
Muukalaiset täältä pois
...kaikki...
Posts: 55995
Joined: 28 Oct 2005, 21:00
Location: Me ollaan suomalaisia.

Re: Kommunismi

#180 Post by Muukalaiset täältä pois » 22 Aug 2017, 12:15

minä onnekas mahonkitöllöttäjä ⛱ wrote:Mitä pidempään noita mtp:n nerokkuuksia oon seurannut, sitä enemmän alan vakuuttua, että mtp on Jukka Mallisen kaltainen yhden asian mies, jonka maailmaa uhkaavat kaikki poikkeamat oman käsityskyvyn linjasta.
Ehkä sun kannattaa mennä lääkäriin jos sulla alkaa nousta pintaan jotain harhoja.
Jawohl! Katkase.

Post Reply