Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Message
Author
User avatar
aivot ja maksa ym.
mummos vs punkkars
Posts: 44993
Joined: 19 Jul 2012, 23:00

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#331 Post by aivot ja maksa ym. » 25 Sep 2020, 00:05

Pikkusen kyrsii kun en saa add:n takia aikaiseksi viedä läpi tätä vitun paskaa prosessia joka on: avun saaminen add:hen julkisen terveydenhuollon kautta :sad1:
Tää paska tuhoaa mun elämää taas vaihteeksi ku aivot ei vaan tottele vaikka kuinka haluaisin tehdä asioita

User avatar
mystinen bängeri
God of PIF
God of PIF
Posts: 32662
Joined: 28 Apr 2020, 23:16
Location: blashyrkh

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#332 Post by mystinen bängeri » 25 Sep 2020, 19:17

soittelin tossa psykiatrilleni ja kerroin: asioista, ja hän sanoi että joo sulla on ADHD, laitetaan piriä (vyvanse)
meni helpommin kuin kuvittelin, tää on erikoistunut ADHD:n ja varmaan sitten maan johtavia ADHD heeboja

aika vitun sairasta kuinka moni asia loksahtelee kohdilleen kun tätä kelailee, ja suurin syy miksei loksahdellut aiemmin on että mutsi ja sisarukset on kans tämmösiä

jännä fiilis

vois lukea tämän ketjunkin joskus sitten kun muistan tulla takaisin tai olen lukenut 20 muuta ketjua välilehdistä :mrgreen:
Image
Spoiler:
Image

User avatar
periaatteessa helppoa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48997
Joined: 04 Nov 2010, 03:19
Location: Tristan da Cunha

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#333 Post by periaatteessa helppoa » 03 Oct 2020, 16:16

Mullakin on tullut aikamoisia ahaa elämyksiä noiden haastattelujen myötä. Viimeks käytiin divan lapsuusosio läpi. Oisko tulos ollut 6/9 ja 8/9. Kuulemma tyyppillistä että lapsuudesta tulee vähän alemmat pisteet kun kaikkea ei muista. Vielä ois puolison ja isän haastattelut ja sitten hoitoneuvottelu. Jos tästä nyt ei diagnoosia tuu niin kyllä mun tekis mieli kysyä että kertokaa sitten mistä vitusta on kyse
Image

maton alla on vielä tilaa

User avatar
Jimi Heydrich
2k
Posts: 2388
Joined: 13 Mar 2013, 18:40

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#334 Post by Jimi Heydrich » 11 Oct 2020, 09:18

En edes tiedä jos olen diagnostisoitu, mutta elvansea syön nyt toista viikkoa. Diagnoosi selittäisi todella paljon vaivoja ja hetkiä joista tunnen suurta häpeää. Vasta yli 30-vuotiaana luin ADHD-oireista ja olihan ne kaikki suoraan elämästäni. Kaikki tämä vain koska satuin vierailemaan ”ADHD-memes”-sivustolla.

User avatar
periaatteessa helppoa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48997
Joined: 04 Nov 2010, 03:19
Location: Tristan da Cunha

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#335 Post by periaatteessa helppoa » 27 Oct 2020, 07:39

Tänään eka hoitoneuvottelu, vähän jännittää että mitä lääkäri tuumaa
Image

maton alla on vielä tilaa

User avatar
periaatteessa helppoa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48997
Joined: 04 Nov 2010, 03:19
Location: Tristan da Cunha

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#336 Post by periaatteessa helppoa » 27 Oct 2020, 12:35

Yhteistyömme päättyi wrote:
27 Oct 2020, 12:19
No niin diagnoosi tuli aika yksiselitteisesti. Tavallaan on helpottunut olo ja toisaalta tuntuu että romahdan ihan just kun ajattelen kaikkia epäonnistumisia vuosikymmenten ajalta.
Image

maton alla on vielä tilaa

User avatar
Taavetti
täälläkö niitä tityleitä jaetaanb
Posts: 34254
Joined: 12 Apr 2018, 04:11
Location: Kaupunki jossa on ikuinen marraskuu

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#337 Post by Taavetti » 28 Oct 2020, 21:12

Yhteistyömme päättyi wrote:
27 Oct 2020, 12:35
Yhteistyömme päättyi wrote:
27 Oct 2020, 12:19
No niin diagnoosi tuli aika yksiselitteisesti. Tavallaan on helpottunut olo ja toisaalta tuntuu että romahdan ihan just kun ajattelen kaikkia epäonnistumisia vuosikymmenten ajalta.
:salute: hemmetin hyvä homma!

Aika samanlaisia ajatuksia kiersi kieltämättä hetken päässä ja ajoittain vieläkin.

Kaverit on tehneet uraa: on kaikenmaailman päällikköä ja pankkiiria joukossa ym. Itteä on lähinnä vaan hämmästyttänyt et miten joku jaksaa samassa duunissa tai ammatissa yli kolme vuotta.. Sitten sitä diagnoosin jälkeen pohti että missähän sitä ois jos tätä pasketta ei olisi. Aika turhahan tommosta on pohtia mutta kyllä se väkisin hetkeksi mieleen nousi.
Spoiler:
Image

Perse Naama
Olisipa minulla hampaat vitussakin
Posts: 60076
Joined: 20 Nov 2011, 19:57

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#338 Post by Perse Naama » 17 Dec 2020, 23:17

.

User avatar
Jean D'ork
3k
Posts: 3030
Joined: 07 Dec 2016, 21:58
Location: Funkloch

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#339 Post by Jean D'ork » 12 Jun 2021, 23:26

Treenikaverini vihjas viis vuotta sitten, että mun vois kannattaa käydä ADHD-tutkimuksissa. Kolmannella yrityksellä sain tänä keväänä hoidettua homman loppuun saakka, ja Helsingin kaupungin terveydenhuolto katsoi DIVA-haastatteluiden, perimätekijöiden ja varmaan naamataulunkin perusteella, että juuh, selkeä tapaus. Aloitin Concertan rouskinnan pienellä annoksella, ja syksyllä sitten tukiryhmää sun muuta.

Ehkäpä ne lukemattomat entiset työkaverit ja monet seurustelu- ja elinkumppanit eivät ole olleet väärässä, vaan hankaluuksissani ei ole ollut kyse pelkästään yleisestä mulkkuudesta.

edit: aikajanan korjailua

User avatar
Jean D'ork
3k
Posts: 3030
Joined: 07 Dec 2016, 21:58
Location: Funkloch

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#340 Post by Jean D'ork » 12 Jun 2021, 23:32

Mulla tää tutkimus kesti noin kolme ja puoli kuukautta, mikä oli paljon vähemmän kuin odotin. Tästä annan mielelläni pojot Helsingin kaupungille.

User avatar
Dolls are Creepy
Posts: 482
Joined: 28 May 2016, 17:51

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#341 Post by Dolls are Creepy » 23 Jun 2021, 15:12

Ketokiila wrote:
12 Jun 2021, 23:32
Mulla tää tutkimus kesti noin kolme ja puoli kuukautta, mikä oli paljon vähemmän kuin odotin. Tästä annan mielelläni pojot Helsingin kaupungille.
Onnittelut, minä asun Tampereella ja sain juuri vasta ensimmäisen ajan kartoitukseen, jonotin melkein vuoden. Olen saanut puheluita (koska laitoin palautetta hoitotakuun totaalisesta toteutumattomuudesta) joissa sanottiin että olemme kovin pahoillamme mutta tayssissä on ihan täysi kaaos päällänsä ja 300 adhd:tä jonossa.

User avatar
Puolimalmin nainen
3k
Posts: 3714
Joined: 28 Jan 2019, 00:25
Location: Psihanulandia

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#342 Post by Puolimalmin nainen » 23 Jun 2021, 16:13

Dolls are Creepy wrote:
23 Jun 2021, 15:12
Ketokiila wrote:
12 Jun 2021, 23:32
Mulla tää tutkimus kesti noin kolme ja puoli kuukautta, mikä oli paljon vähemmän kuin odotin. Tästä annan mielelläni pojot Helsingin kaupungille.
Onnittelut, minä asun Tampereella ja sain juuri vasta ensimmäisen ajan kartoitukseen, jonotin melkein vuoden. Olen saanut puheluita (koska laitoin palautetta hoitotakuun totaalisesta toteutumattomuudesta) joissa sanottiin että olemme kovin pahoillamme mutta tayssissä on ihan täysi kaaos päällänsä ja 300 adhd:tä jonossa.
Milloin lääkäri teki sun lähetteen ja jouduitko täyttämään sellasen lomakekyselynivaskann ennen ekaa naamatusten tapaamista? Ite myös jonossa ja nyt pelkään että ehdin muuttamaan pois ennen kuin saan ekan tapaamisajan :?

User avatar
Dolls are Creepy
Posts: 482
Joined: 28 May 2016, 17:51

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#343 Post by Dolls are Creepy » 23 Jun 2021, 16:21

Puolimalmin nainen wrote:
23 Jun 2021, 16:13
Dolls are Creepy wrote:
23 Jun 2021, 15:12
Ketokiila wrote:
12 Jun 2021, 23:32
Mulla tää tutkimus kesti noin kolme ja puoli kuukautta, mikä oli paljon vähemmän kuin odotin. Tästä annan mielelläni pojot Helsingin kaupungille.
Onnittelut, minä asun Tampereella ja sain juuri vasta ensimmäisen ajan kartoitukseen, jonotin melkein vuoden. Olen saanut puheluita (koska laitoin palautetta hoitotakuun totaalisesta toteutumattomuudesta) joissa sanottiin että olemme kovin pahoillamme mutta tayssissä on ihan täysi kaaos päällänsä ja 300 adhd:tä jonossa.
Milloin lääkäri teki sun lähetteen ja jouduitko täyttämään sellasen lomakekyselynivaskann ennen ekaa naamatusten tapaamista? Ite myös jonossa ja nyt pelkään että ehdin muuttamaan pois ennen kuin saan ekan tapaamisajan :?
Sain lähetteen 1. lokakuuta, sitä ennen lähetteen antava lääkäri haastatteli ja jouduin toimittamaan lähetteen liitteeksi sairaan läjän papereita, joihin kuului omaisen haastattelu, neuvolapaperit ja hoitokertomukset koko elämäni ajalta kaikista mahdollisista terveyskeskuksista. Jonkun yhden rasti ruutuun- kysymyslomakkeen myös rastitin ja kävin verikokeissa ja huumetestissä. Nyt mulle tuli postissa uusi läjä rasti ruutuun- kysymyslomakkeita sitä ekaa kartoituskäyntiä varten, oon tässä sitä pikkuhiljaa täytellyt aina kun ehin.

User avatar
Puolimalmin nainen
3k
Posts: 3714
Joined: 28 Jan 2019, 00:25
Location: Psihanulandia

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#344 Post by Puolimalmin nainen » 23 Jun 2021, 17:01

Dolls are Creepy wrote:
23 Jun 2021, 16:21
Puolimalmin nainen wrote:
23 Jun 2021, 16:13
Dolls are Creepy wrote:
23 Jun 2021, 15:12
Ketokiila wrote:
12 Jun 2021, 23:32
Mulla tää tutkimus kesti noin kolme ja puoli kuukautta, mikä oli paljon vähemmän kuin odotin. Tästä annan mielelläni pojot Helsingin kaupungille.
Onnittelut, minä asun Tampereella ja sain juuri vasta ensimmäisen ajan kartoitukseen, jonotin melkein vuoden. Olen saanut puheluita (koska laitoin palautetta hoitotakuun totaalisesta toteutumattomuudesta) joissa sanottiin että olemme kovin pahoillamme mutta tayssissä on ihan täysi kaaos päällänsä ja 300 adhd:tä jonossa.
Milloin lääkäri teki sun lähetteen ja jouduitko täyttämään sellasen lomakekyselynivaskann ennen ekaa naamatusten tapaamista? Ite myös jonossa ja nyt pelkään että ehdin muuttamaan pois ennen kuin saan ekan tapaamisajan :?
Sain lähetteen 1. lokakuuta, sitä ennen lähetteen antava lääkäri haastatteli ja jouduin toimittamaan lähetteen liitteeksi sairaan läjän papereita, joihin kuului omaisen haastattelu, neuvolapaperit ja hoitokertomukset koko elämäni ajalta kaikista mahdollisista terveyskeskuksista. Jonkun yhden rasti ruutuun- kysymyslomakkeen myös rastitin ja kävin verikokeissa ja huumetestissä. Nyt mulle tuli postissa uusi läjä rasti ruutuun- kysymyslomakkeita sitä ekaa kartoituskäyntiä varten, oon tässä sitä pikkuhiljaa täytellyt aina kun ehin.
Okei, sain itse lähetteen myös loppuvuodesta ja keväällä joskus huhtikuussa tuli se nivaska kysymyslomakkeita joiden täyttämisessä menikin sitten noin kuukausi kun ahdisti enkä pystynyt keskittymään siihen :lol: Itellä mennyt tähän nyt yli vuosi koska sain lääkäriajan koronan takia vasta lokakuulle vaikka yritin käynnistää prosessia (psykologin avulla) jo toissa keväänä.

User avatar
Piss Pisstopherson
8k
Posts: 8006
Joined: 21 Apr 2008, 15:40
Location: Heinäsirkkalaumassa

Re: Onko sulla diagnosoitu adhd, add tai joku vastaava

#345 Post by Piss Pisstopherson » 23 Jun 2021, 17:55

Ei ADHD:ta, mutta joku vastaava. Sen verran bipolaarinen, että lääkäri sanoi, että lopeta ne työt & antoi hullun paperit. :sothsmoker:
Onneksi on hyvät lääkkeet, niin ei tule urpoiltua kovin paljoa. Sen verran sössötän tästä, että upeaa puuhaa, kun ei ole vielä diagnosoitu kaksisuuntaista mielialahäiriötä, vaan masennus, ja sitä aletaan hoitaa masennuslääkkeillä.

Tampereella on hyvä hoitosuhde, ja pollamaakarit on täällä huomattavasti parempia työssään kuin vaikkapa Turussa.
Hihittelyrinki, kaikki samaa mieltä.

Post Reply