Yksinäisyyshommat

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
badger
8k
Posts: 8672
Joined: 15 Feb 2016, 19:46

Re: Yksinäisyyshommat

#166 Post by badger » 19 May 2019, 11:43

kattelin sprn sivuilta jotain tommosia ystäväpalveluita, voi olla seurana yksinäiselle
ehkä semmoseen vois lähtee niin ois itelläki tekemistä ja näkee samalla ihmisiä :?

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Yksinäisyyshommat

#167 Post by Sasse netä » 20 May 2019, 10:25

Felis Ankara Veneficium DCLXVI wrote:
19 May 2019, 16:01
ilman että koko ajan pelkään että kelpaanko jotenkin.
Kaikki ihmiset kelpaa vaikka itse kukin tuota aina välillä epäilee. Kiva kuulla, että sulla on selkeästi menossa hommat parempaan päin.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
werner mold
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21616
Joined: 20 Jan 2019, 16:47

Re: Yksinäisyyshommat

#168 Post by werner mold » 21 May 2019, 12:15

-
Last edited by werner mold on 13 Aug 2023, 11:25, edited 1 time in total.
Have you got a penny, mr?

User avatar
Raaka-aineen kerääjä (henkilö)
1k
Posts: 1693
Joined: 16 Feb 2017, 12:58

Re: Yksinäisyyshommat

#169 Post by Raaka-aineen kerääjä (henkilö) » 30 May 2019, 03:07

RNKL-1 wrote:
08 Jan 2019, 23:15
Olen noihin terapioihin suhtautunut vähän skeptisesti, ilmeisesti osin syystä; aika vasta sain kuulla, että kansainvälisten tutkimusten mukaan psykoterapiassa ratkaisee eniten terapeutin karisma. Eli ei kokemus, koulutus ja ammattitaito, ei mitään rakettitiedettä. Ehkä karismaattinen hömppäterapeutti on siis parempi kuin vähemmän karismaattinen korkean koulutuksen saanut vaikka CBT:tä käyttävä terapeutti.

Ja terapiasta kiinnostuneet tuntemani on 90% naisia, lisäksi farmakologisesti naiiveja pitkästä psykiatrisesta historiasta huolimatta ja alttiita "auktoriteetin" johdattelulle, söisi mitä tahansa lääkettä mitä lääkäri määrää jne. Myös olen tosiaan tehnyt havainnon että vanhat naiset tosiaan syö mitä tahansa käsketään syödä, vanhat miehet taas ei oikein halua mihinkään psyykenlääkkeeseen koskea ellei se pärähdä viinan kanssa ja vaikutus ole havaittavissa selvästi.

Ei tarkoitus dissata nyt ketään joka käy terapiassa, kunhan oon tehnyt omia havaintojani jotka voi olla oikeita tahi vääriä, ja havaintoni on että terapia vetää puoleensa ihmisiä jotka ovat yleisestikin johdateltavissa. Ja jos mun havaintoni nyt sattuisikin olemaan oikeita, niin ne voi silloin olla oikeita yleisellä tasolla eikä yksilötasolla.
Itse olin 80% elämästäni tuota mieltä, mutta sitten tajusin että vohoi vittu miten helpottavaa kun saa kerran viikossa, tai kerran muutamassa viikossa, rantata jollekin elävälle ihmiselle jolta ei tule jatkuvaa vastareaktiota, mielipidettä tai tuomitsemista. Lisäksi saattaa saada tukea silloin kun sitä tarttee.

Itseä on aika vaikea johdatella tai uskotella mihinkään, olen todennut että ilmeisesti minä olen se joka tahtomattaan johdattelee ja sitten siitä saa kärsiä. Eli vaikka olisi nihilisti ja skeptikko ja muutenkin epäuskovainen paska, niin terapiasta voi silti olla iloa ja valoa. Niille jotka miettii tällaisia.


Siitä yksinäisyydestä vielä, että joo perseen paskaa. Yksinäisyys ja ulkopuolisuus itsellä aina korostuu ihmisten keskellä, itsekseen sitä vaan enimmäkseen puuhailee jotain diibadaabaa tyytyväisenä. Ongelma on aina itsensä johonkin, mihin tahansa, sijoittamisessa.

User avatar
Moraalinen kompassi
1k
Posts: 1649
Joined: 26 Jan 2015, 00:34
Location: täysin hukassa

Re: Yksinäisyyshommat

#170 Post by Moraalinen kompassi » 21 Nov 2019, 00:11

Nämät hommat kyllä torpedoi elämän elämisen aika tehokkaasti.
Ultra-lehti wrote: Toi on sakeinta idioottipaskaa mitä olen tuntikausiin lukenut tällä foorumilla.
Spoiler:
chris barnesin isä wrote: Samaa tasoa sinsemillojen ja robinhuudien kanssa.
Spoiler:
Sun äitis wrote: Tuolla ignoorattavan profiilissa käyt klikkaamassa "add foe".

User avatar
pidetään symposium
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 29967
Joined: 03 Apr 2012, 19:43
Location: Zündapp for your rights

Re: Yksinäisyyshommat

#171 Post by pidetään symposium » 26 Mar 2020, 07:35

Normaalioloissa elää se pieni toivo, että jotenkin voisi tavata jonkun ihmisen. Nyt ei ole sitäkään.
Image
glifford,,, wrote:
02 Jul 2022, 10:35
Omalle kaukosäätimelle voi puhua ja se ymmärtää joskus
ImageImage

Viktor Tussu
1k
Posts: 1168
Joined: 24 Aug 2019, 03:29

Re: Yksinäisyyshommat

#172 Post by Viktor Tussu » 26 Mar 2020, 07:46

Parasiitti varjoissa wrote:
21 Nov 2019, 00:11
Nämät hommat kyllä torpedoi elämän elämisen aika tehokkaasti.
Itsellä käynnissä suht vittumainen korona-ahdistus, nyt sen jälkeen, kun on 1,5 vuotta ollut suht ok olo. Sosiaaliset kontaktit nollassa ja ahdistus n 100 pros.
Perkele! :himpatti:

Radikaali todellisuus
9k
Posts: 9771
Joined: 24 Mar 2018, 08:47

Re: Yksinäisyyshommat

#173 Post by Radikaali todellisuus » 26 Mar 2020, 12:18

Parasiitti varjoissa wrote:
21 Nov 2019, 00:11
Nämät hommat kyllä torpedoi elämän elämisen aika tehokkaasti.

User avatar
Alistaja McLean
Posts: 460
Joined: 19 Jan 2013, 11:19
Location: Tyrmä

Re: Yksinäisyyshommat

#174 Post by Alistaja McLean » 27 Mar 2020, 19:42

Yksinäisyyden ja ulkopuolisuuden tunne pyörinyt mukana läpi elämän. Joskus sitä kaipaa seuraa, mutta olen tottunut tähän. Olen myös luonnostani introvertti ihminen, joten sekin helpottaa asiaa.

Viinan kanssa lotraamisen jätin pari vuotta sitten, sen myötä jäi myös sosiaalinen elämä. Toisaalta se on hyvä asia, toisaalta ei. Kun veti lärvit, poistui ahdistus ja riittämättömyyden pelko esim. vastakkaisen sukupuolen seurassa. Kun nyt on Vissy-linjalla, on se yllättävän monen mielestä vaivaannuttavaa, esim. Tinder-treffeillä.

Mutta on juomattomuudessa hyvätkin puolensa. En ole tänä vuonna herännyt esim. Sorin selviytymisasemalta, taikka odotellut sukupuolitautien poliklinikalla omaa vuoroani kelmeä hiki otsalla.
- Hey, Herbie! How's life?
- Taking forever.

User avatar
هی
3k
Posts: 3103
Joined: 22 Feb 2016, 18:15

Re: Yksinäisyyshommat

#175 Post by هی » 27 Mar 2020, 21:13

Tulispa joku nyt molottaan jotain sekavaa tohon, kun on niin yksinäistä

User avatar
drecksau
sika mieheksi
Posts: 24398
Joined: 21 May 2017, 09:08
Location: Damber

Re: Yksinäisyyshommat

#176 Post by drecksau » 28 Mar 2020, 15:12

Jos joku yksinäisyydestä kärsivä tai koronan vuoksi ahdistunut haluaa jutella tms niin mulle voi höpöttää.

Sydäntäni lähellä ovat mm nakkien keittely, gilmoren tytöt ja kolmannen valtakunnan luokkaretket okkultismin veikeässä maailmassa.

User avatar
Saarinen, moro
4k
Posts: 4564
Joined: 13 Jun 2013, 20:33
Location: Tuu tänne!

Re: Yksinäisyyshommat

#177 Post by Saarinen, moro » 29 Mar 2020, 17:54

Yksinäinen olen tainnut olla melkolailla koko ikäni, joskin se varsinainen yksinäisyydentunne on alkanut enemmän nostamaan päätään vasta nyt viimevuosina. Jotenkin sitä tuntuu et jos jossain määrin onkin jotain mahdollisuutta muuttaa tilannetta, edes jossain määrin, niin sitä sitten onnistuu paskomaan nekin mahdollisuudet ihan vaan omaa sosiaalista kyvyttömyyttään. Että semmoinen noidankehä. Tästä koronatilanteesta sen verran, että se mun vähäinen sosiaalinen elämä on pääosin koostunut keikoilla käymisestä, kun ei tota someakaan tule käytettyä. Nyt kun on keikkahommat katkolla, niin kyllähän se hieman mietityttää et miten tässä kevään mittaan oman jaksamisen suhteen käy :|

Että tämmöinen avautuminen, ehkä vähän ohi aiheenkin. Älkää pliis quotatko

User avatar
Aidsinen nistijengi
1k
Posts: 1278
Joined: 14 Sep 2011, 11:29
Location: Ignoressa

Re: Yksinäisyyshommat

#178 Post by Aidsinen nistijengi » 29 Mar 2020, 18:13

Lohduttavaa lukea tätä topsua, 51-99% samoja asioita tullut taas kelailtua kuin muillakin kirjoittajilla. Jostain syystä alkaa tuntua aina jossain vaiheessa siltä, että on ainoa, jota ahdistaa joskus tää päivästä toiseen itsekseen ja yksin oleminen. "Hauska" aina todeta, ettei näin ole, mutta parempihan se olisi, jos ei kenkään tarvitsisi yksin olla vastoin tahtoaan.

Omat paikalliset tututkin on tollasia perheellisiä työssäkäyviä kunnon ihmisiä, joista ei ymmärrettävästi paljon kuulu (etenkään nykytilanteessa), mitä nyt joskus lautapeliseuraa tms. kaipaavat. Oon jo pidempään toivonut, että löytyisi joku työtön nihilisti kelailija, jonka kanssa silloin tällöin keskustella, kuunnella musaa, pelailla, heittää frisbeetä ja sen semmosta. Siis tämmönen syrjäytynyt, mutta omalla tavallaan särmä tyyppi, ei mikään tietokoneaddikti nisti.

Mut meneehän tää näinkin. Onneksi on terve ja vapaa liikkumaan. For now.
People who put trees and flowers before people, they're beyond reasoning with.

eh
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 23107
Joined: 08 May 2004, 00:59
Location: Juuh

Re: Yksinäisyyshommat

#179 Post by eh » 29 Mar 2020, 20:26

Jännästi tuntuu helpottavalta, että muutkin joutuu nyt eristäytymään ja pitämään etäisyyttä, vaikka samaan aikaan onkin tietoinen, että ne kuitenkin juttelee netissä ja näkee toisiaan videoyhteyksillä ja sellasta.
Just gimme a scene where the music is free
And the beer is not the life of the party
There's no need to shit talk or impress
'Cause honesty and emotion are not looked down upon

User avatar
salilta tuttu hevari
Kotimainen kansainvälisen tason folk metal -mörssäri
Posts: 83102
Joined: 10 Jun 2011, 03:06
Location: Stone island

Re: Yksinäisyyshommat

#180 Post by salilta tuttu hevari » 29 Mar 2020, 20:51

lähin kaveri asuu noin 70 km päässä. Mikäpäs tässä. En oo soittanut videopuheluita.
Image

Post Reply