Yksinäisyyshommat

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Message
Author
User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Yksinäisyyshommat

#211 Post by Sasse netä » 21 Oct 2020, 12:32

eh wrote:
21 Oct 2020, 12:12
Konsernin johtaja wrote:
21 Oct 2020, 09:52
Konsernin johtaja wrote:
21 Oct 2020, 09:51
Virkakoneiston sähköinen vasara wrote:
20 Oct 2020, 23:42
Ei kannata totutella liikaa. Itse totuin niin hyvin, ettei enää ihmisiä osaa (tai uskalla) lähestyäkään. Yksinäisyys ei silti ole mihinkään väistynyt. Sietämään sitä on jotenkin oppinut. Mutta en suosittele.
Tätä efektiä pystyy myös kumoamaan osallistumalla esimerkiksi jotenkin hyväntekeväisyyshommiin tai ihmisten auttamiseen. Käsittääkseni toteutustapa täysin vapaa kunhan kokee auttavansa jotakuta niin auttaa aivoja pysyttelemään semmosessa ihmisten tapaamis moodissa tai jotain.
Hemmetti tokalla googletuksella nyt kävi tuuri. Piratoin tänne luettavaksi.

https://www.economist.com/science-and-t ... loneliness
Kiitos tästä! Oma tilanne on sellainen, että tuo ehdotettu parannuskeino lienee "too little, too late", mutta kiinnostava tutkimus silti.
Ite ymmärsin tuon jutun vähän siihen malliin, että koskaan ei ole myöhäistä :-k
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
zutonFever
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21758
Joined: 09 Jan 2010, 02:54
Location: hämärissä olosuhteissa, enemmän tai vähemmän kuolleena ja huumeneuloja perseessä.

Re: Yksinäisyyshommat

#212 Post by zutonFever » 21 Oct 2020, 13:42

eh wrote:
21 Oct 2020, 12:06
zutonFever wrote:
21 Oct 2020, 11:57
Yksinäisyys on hiton vaikea huume.

Kun oon melkein koko aikuisikäni asunut yksin, niin en hitto kyllä suostuisi lyömään hynttyitä yhteen ennen todella pitkää harjoitteluvaihetta. Jos edes sittenkään. Elämäni voisin kyllä hyvin kuvitella jakavani jonkun kanssa, mutta vakituista asuntoani en.
Yksinolo on se huume, yksinäisyys pikemminkin semmonen hiton paha sivuvaikutus.
Hyvä tarkennus.
“It’s all about the sound,” said Stubbs. “You know, making the guitar go, AAAAARRRRRAAAARRRRGH!”

User avatar
pidetään symposium
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 29969
Joined: 03 Apr 2012, 19:43
Location: Zündapp for your rights

Re: Yksinäisyyshommat

#213 Post by pidetään symposium » 21 Mar 2021, 21:37

Tämä Ylen juttu kuuluu just tänne:
https://yle.fi/uutiset/3-11845838
– Pitäisi ensin joko saada hirmu hyvät ohjeet siitä, miten ihmisten parissa ollaan, tai sitten sitä pitäisi pystyä harjoittelemaan, mutta kun ei tätä pysty harjoittelemaan.
tämmöiset ohjeet kiinnostais kyllä :-k
Image
glifford,,, wrote:
02 Jul 2022, 10:35
Omalle kaukosäätimelle voi puhua ja se ymmärtää joskus
ImageImage

User avatar
Jimi Ketipinor
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14031
Joined: 17 Mar 2021, 12:03

Re: Yksinäisyyshommat

#214 Post by Jimi Ketipinor » 21 Mar 2021, 21:51

Minä juttelin viime vuonna ehkä kolmen ihmisen kanssa ja niiden kohtaamisten välissä oli kuukausia. On tää kuukausien eristäytyminen vaikuttanut kielteisestikin vaikka olen elämässäni ollut tyytyväisin aina yksinäni. Mulle sosiaalisuus on vähän sama kuin liikunnan harrastaminen tai terveellinen ruokavalio, välillä pitää nousta sohvalta vaikkei huvittaiskaan tai muuten hajoo selkä ja tulee diabetes. Parsakaalin syöminen on tieten helpompaa kuin toisen ihmisen löytäminen mut onneksi on kehittynyt ny rutonkin aikana ees yks homma, jossa voi käydä sydäntään vuodattamassa.

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Yksinäisyyshommat

#215 Post by Sasse netä » 22 Mar 2021, 09:39

pidetään sympsoium wrote:
21 Mar 2021, 21:37
Tämä Ylen juttu kuuluu just tänne:
https://yle.fi/uutiset/3-11845838
– Pitäisi ensin joko saada hirmu hyvät ohjeet siitä, miten ihmisten parissa ollaan, tai sitten sitä pitäisi pystyä harjoittelemaan, mutta kun ei tätä pysty harjoittelemaan.
tämmöiset ohjeet kiinnostais kyllä :-k
No oisko vaikka semmonen että
1. osota kiinnostusta
2. kuuntele mitä sanoo ja reagoi

:dontknow:
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

jorpetius
armotonta kissankultaa
Posts: 42825
Joined: 07 Mar 2004, 13:22

Re: Yksinäisyyshommat

#216 Post by jorpetius » 22 Mar 2021, 09:50

Jimi Ketipinor wrote:
21 Mar 2021, 21:51
Minä juttelin viime vuonna ehkä kolmen ihmisen kanssa ja niiden kohtaamisten välissä oli kuukausia. On tää kuukausien eristäytyminen vaikuttanut kielteisestikin vaikka olen elämässäni ollut tyytyväisin aina yksinäni. Mulle sosiaalisuus on vähän sama kuin liikunnan harrastaminen tai terveellinen ruokavalio, välillä pitää nousta sohvalta vaikkei huvittaiskaan tai muuten hajoo selkä ja tulee diabetes. Parsakaalin syöminen on tieten helpompaa kuin toisen ihmisen löytäminen mut onneksi on kehittynyt ny rutonkin aikana ees yks homma, jossa voi käydä sydäntään vuodattamassa.
Miten sä käytännössä toteutat tämän yksinolon?

User avatar
Jimi Ketipinor
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14031
Joined: 17 Mar 2021, 12:03

Re: Yksinäisyyshommat

#217 Post by Jimi Ketipinor » 22 Mar 2021, 10:35

Vamppi Turonen wrote:
22 Mar 2021, 09:50
Jimi Ketipinor wrote:
21 Mar 2021, 21:51
Minä juttelin viime vuonna ehkä kolmen ihmisen kanssa ja niiden kohtaamisten välissä oli kuukausia. On tää kuukausien eristäytyminen vaikuttanut kielteisestikin vaikka olen elämässäni ollut tyytyväisin aina yksinäni. Mulle sosiaalisuus on vähän sama kuin liikunnan harrastaminen tai terveellinen ruokavalio, välillä pitää nousta sohvalta vaikkei huvittaiskaan tai muuten hajoo selkä ja tulee diabetes. Parsakaalin syöminen on tieten helpompaa kuin toisen ihmisen löytäminen mut onneksi on kehittynyt ny rutonkin aikana ees yks homma, jossa voi käydä sydäntään vuodattamassa.
Miten sä käytännössä toteutat tämän yksinolon?
Työt oli ennen koronaakin paikasta riippumattomia ja semmosia projekteja, joita minä puurran yksinäni.

jorpetius
armotonta kissankultaa
Posts: 42825
Joined: 07 Mar 2004, 13:22

Re: Yksinäisyyshommat

#218 Post by jorpetius » 22 Mar 2021, 10:47

Jimi Ketipinor wrote:
22 Mar 2021, 10:35
Vamppi Turonen wrote:
22 Mar 2021, 09:50
Jimi Ketipinor wrote:
21 Mar 2021, 21:51
Minä juttelin viime vuonna ehkä kolmen ihmisen kanssa ja niiden kohtaamisten välissä oli kuukausia. On tää kuukausien eristäytyminen vaikuttanut kielteisestikin vaikka olen elämässäni ollut tyytyväisin aina yksinäni. Mulle sosiaalisuus on vähän sama kuin liikunnan harrastaminen tai terveellinen ruokavalio, välillä pitää nousta sohvalta vaikkei huvittaiskaan tai muuten hajoo selkä ja tulee diabetes. Parsakaalin syöminen on tieten helpompaa kuin toisen ihmisen löytäminen mut onneksi on kehittynyt ny rutonkin aikana ees yks homma, jossa voi käydä sydäntään vuodattamassa.
Miten sä käytännössä toteutat tämän yksinolon?
Työt oli ennen koronaakin paikasta riippumattomia ja semmosia projekteja, joita minä puurran yksinäni.
Etkö käy missään, ees kaupassa tai esim. terveydenhuollossa?

User avatar
Jimi Ketipinor
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 14031
Joined: 17 Mar 2021, 12:03

Re: Yksinäisyyshommat

#219 Post by Jimi Ketipinor » 22 Mar 2021, 10:53

Vamppi Turonen wrote:
22 Mar 2021, 10:47
Jimi Ketipinor wrote:
22 Mar 2021, 10:35
Vamppi Turonen wrote:
22 Mar 2021, 09:50
Jimi Ketipinor wrote:
21 Mar 2021, 21:51
Minä juttelin viime vuonna ehkä kolmen ihmisen kanssa ja niiden kohtaamisten välissä oli kuukausia. On tää kuukausien eristäytyminen vaikuttanut kielteisestikin vaikka olen elämässäni ollut tyytyväisin aina yksinäni. Mulle sosiaalisuus on vähän sama kuin liikunnan harrastaminen tai terveellinen ruokavalio, välillä pitää nousta sohvalta vaikkei huvittaiskaan tai muuten hajoo selkä ja tulee diabetes. Parsakaalin syöminen on tieten helpompaa kuin toisen ihmisen löytäminen mut onneksi on kehittynyt ny rutonkin aikana ees yks homma, jossa voi käydä sydäntään vuodattamassa.
Miten sä käytännössä toteutat tämän yksinolon?
Työt oli ennen koronaakin paikasta riippumattomia ja semmosia projekteja, joita minä puurran yksinäni.
Etkö käy missään, ees kaupassa tai esim. terveydenhuollossa?
Emmä ihan noin totaalista eristäytymistä tarkoittanut. Juttelulla tarkoitin semmosta, että kävin jonkun oikean keskustelun jonkun ihmisen kanssa. Kassalle sanon, että päivää ja en tarvii kuittia. Viime vuos oli poikkeusvuosi just tän koronan takia kun kaikki paikat, jossa mä normaalisti tapaisin ihmisiä oli kiinni.

jorpetius
armotonta kissankultaa
Posts: 42825
Joined: 07 Mar 2004, 13:22

Re: Yksinäisyyshommat

#220 Post by jorpetius » 22 Mar 2021, 11:20

Jimi Ketipinor wrote:
22 Mar 2021, 10:53
Vamppi Turonen wrote:
22 Mar 2021, 10:47
Jimi Ketipinor wrote:
22 Mar 2021, 10:35
Vamppi Turonen wrote:
22 Mar 2021, 09:50
Jimi Ketipinor wrote:
21 Mar 2021, 21:51
Minä juttelin viime vuonna ehkä kolmen ihmisen kanssa ja niiden kohtaamisten välissä oli kuukausia. On tää kuukausien eristäytyminen vaikuttanut kielteisestikin vaikka olen elämässäni ollut tyytyväisin aina yksinäni. Mulle sosiaalisuus on vähän sama kuin liikunnan harrastaminen tai terveellinen ruokavalio, välillä pitää nousta sohvalta vaikkei huvittaiskaan tai muuten hajoo selkä ja tulee diabetes. Parsakaalin syöminen on tieten helpompaa kuin toisen ihmisen löytäminen mut onneksi on kehittynyt ny rutonkin aikana ees yks homma, jossa voi käydä sydäntään vuodattamassa.
Miten sä käytännössä toteutat tämän yksinolon?
Työt oli ennen koronaakin paikasta riippumattomia ja semmosia projekteja, joita minä puurran yksinäni.
Etkö käy missään, ees kaupassa tai esim. terveydenhuollossa?
Emmä ihan noin totaalista eristäytymistä tarkoittanut. Juttelulla tarkoitin semmosta, että kävin jonkun oikean keskustelun jonkun ihmisen kanssa. Kassalle sanon, että päivää ja en tarvii kuittia. Viime vuos oli poikkeusvuosi just tän koronan takia kun kaikki paikat, jossa mä normaalisti tapaisin ihmisiä oli kiinni.
Allrighty!

User avatar
Puolimalmin nainen
3k
Posts: 3714
Joined: 28 Jan 2019, 00:25
Location: Psihanulandia

Re: Yksinäisyyshommat

#221 Post by Puolimalmin nainen » 16 Jun 2021, 16:53

Tää kantsii kuunnella, varsinkin toi eka haastattelu!

https://areena.yle.fi/audio/1-50777681

Miten ihminen pärjää henkisesti, jos hänellä ei ole rahaa eikä ystäviä? Karkottaako köyhyys loputkin kaverit? Miten seurustella muiden kanssa, jos ei ole varaa edes kahvikuppiin? Toimittaja Asta Leppä tutkii, miten köyhyyteen niveltyvä yksinäisyys tekee elämästä kaksin verroin kuormittavampaa. Yksinäisestä arjestaan kertoo sairauseläkkeellä oleva Aira. Valtiotieteen tohtori, yksinäisyyttä torjuvan HelsinkiMissio-järjestön erityisasiantuntija Hanna Falk valottaa köyhyyden ja yksinäisyyden yhteiskunnallisia kytköksiä.

User avatar
Sinsemilla
3k
Posts: 3031
Joined: 02 Mar 2015, 23:58
Location: Nomad

Re: Yksinäisyyshommat

#222 Post by Sinsemilla » 17 Jun 2021, 02:45

Itte en käy terveydenhuollossa. Meen jos tulee jotain, mutta on ollu ok fyysinen terveys aina ja psyykkinen sitten taas, no, eihän ne mitään osaa kun siitä on kyse. Näin oon nämä kokenu, ja on hyvä jos jotku on kokenu toisin.
Image

User avatar
armashenrik
6k
Posts: 6209
Joined: 30 Aug 2017, 11:34
Location: Punkkia Muhoksella

Re: Yksinäisyyshommat

#223 Post by armashenrik » 17 Jun 2021, 10:14

Henkisesti tälläinen 0-ystävyyden kestäminen on välillä tosi vaikeaa. Varsinkin nyt kesällä puistossa istuskelevia tyyppejä kohtaan on vähän vääriä ajatuksia. Vähän liikaa painetta syntyy parisuhteessakin kun se toinen on ainoa joka tuntee mut ja jonka kanssa voi puhua. Onneksi sentään on jotain harrastepiirejä, jossa voi olla ihmisten seurassa, mutta kyllä tässä olisi kyllä krooninen paikka ihan oikealle ystävyydellekkin.
Image

User avatar
Nahkanuijan nuupauttaja
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27711
Joined: 02 Sep 2013, 21:33
Location: Primitiivinen villilä

Re: Yksinäisyyshommat

#224 Post by Nahkanuijan nuupauttaja » 17 Jun 2021, 18:27

armashenrik wrote:
17 Jun 2021, 10:14
Henkisesti tälläinen 0-ystävyyden kestäminen on välillä tosi vaikeaa. Varsinkin nyt kesällä puistossa istuskelevia tyyppejä kohtaan on vähän vääriä ajatuksia. Vähän liikaa painetta syntyy parisuhteessakin kun se toinen on ainoa joka tuntee mut ja jonka kanssa voi puhua. Onneksi sentään on jotain harrastepiirejä, jossa voi olla ihmisten seurassa, mutta kyllä tässä olisi kyllä krooninen paikka ihan oikealle ystävyydellekkin.
Näinpä.
Edelweiss wrote:saatanan nuupauttaja , en tiedä. :cry:

User avatar
Tölkky
dirty farang
Posts: 43172
Joined: 15 Aug 2011, 18:21
Location: Sian maa, Thain maa

Re: Yksinäisyyshommat

#225 Post by Tölkky » 17 Jun 2021, 18:35

Tarvisin mun parhaan ystävän suomesta tänne...
Image
"She's not broken, She's just a baby" - Lady Gaga
Pötköttely positive

Post Reply