Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
-
FairyOfThePenthouse
- Posts: 128
- Joined: 01 Aug 2016, 21:36
#706
Post
by FairyOfThePenthouse » 27 Jun 2018, 21:52
Esa Pakarinen sings Behemoth wrote: ↑17 Jun 2018, 16:00
Olen tänä vuonna innostunut pyörimään tallissa ja jotain saanut aikaankin...
Gsx-f:stä on runko hitsattu, etukatteeksi löysin lasikuituisen Katanan katteen ja takakatteeksi lasikuituisen cafe racer -katteen. Katteisiin täytyy vielä tehdä kiinnitysraudat. Valot, akku, kilpi ja sähköosat pitää asentaa myös, tälle kesälle tuskin saan tuota ajoon.
Siinäpä on sopivan kieroutuneella tavalla erilainen GSXR, tästä minä pidän
Itse olen saanut pyörän kasaan ja sisäänajo sekä säätöjen hakeminen on käynnissä. Huomenna täytyy vielä vaihtaa välialuesuutin isompaan ja
sisäänajon jälkeen säätää vielä Thunderjetin suutin kohdalleen.
Eilen remppasin takajarrun jarrusatulan ja keksin mistä johtui mystinen jarrun jumittaminen.
Pari viime hetken vastoinkäymistä torppasivat pääsyn Helsinki Bike Showhun, mutta Joutsa Chopper Shown suhteen olen jo varovaisen optimistinen.
Kunhan saa noita autohommia vähän eteenpäin voisi palauttaa muutaman vuoden jälkeen 125 YZ:n henkiin, tai vaihtoehtoisesti alkaa ulkoisesti entisöimään ja teknisesti virittämään PV:tä...
-
Ex-kirvesmies Kalevi Sorsa
- 5k
- Posts: 5219
- Joined: 17 Dec 2016, 20:50
#708
Post
by Ex-kirvesmies Kalevi Sorsa » 22 Apr 2019, 16:45
...ja eilen vaihdoin takas nappularenkaisiin kotarin osalta, koko talven aikana kävin pari kertaa ajamassa, kaljanjuonti sujuu jo vähän liiankin mukavasti. Ja koska ei noita keskeneräisiä projekteja muka jo ennestään ole ihan riittävästi, niin aloitin kasailemaan uutta sähköavusteista polkupyörää
-
chris barnesin isä
- 3k
- Posts: 3318
- Joined: 12 May 2017, 14:57
- Location: Mosa
#709
Post
by chris barnesin isä » 08 Jul 2019, 10:57
Sain mun museopappiksen kuntoon, ja ajelin sillä Harjavaltaan katsastukseen helvetillisessä kaatosateessa. Matkalla paloi etuvalon polttimo. Läpi meni silti. Nyt oon ajellut tuolla jo 300 kilsaa kolmeen päivään, ja hienosti pelaa. Pari nokipiikkiä, ei muuta.
Perttu Häkkisen ohjelmat -count:
168/228
-
jorpetius
- armotonta kissankultaa
- Posts: 42825
- Joined: 07 Mar 2004, 13:22
#710
Post
by jorpetius » 08 Jul 2019, 22:19
Ois upeeta nähdä kuva pappiksesta! Etten joudu tunkemaan omaa poseerauskuvaa taas tänne
-
chris barnesin isä
- 3k
- Posts: 3318
- Joined: 12 May 2017, 14:57
- Location: Mosa
#711
Post
by chris barnesin isä » 09 Jul 2019, 00:19
Täytyy laittaa, jahka opin laittamaan kuvia tänne.
Sain just idean, että menen elokuussa katsomaan DRI:tä pappiksella Poriin. Tästä suunnitelmasta on paha enää perääntyä.
Perttu Häkkisen ohjelmat -count:
168/228
-
tarmo erkale
- Posts: 539
- Joined: 16 Aug 2018, 17:16
- Location: Mörkness
#714
Post
by tarmo erkale » 18 Jul 2019, 20:01
Vasta kuus vuotta remontissa ollut japanialaisvanhus ('89 vn 15 se) taitaa valmistua tällä viikolla. Piti olla simppeli homma, männänrenkaiden urien uudelleenmuotoilu ja uudet renkaat että öljyn syönti helpottaa ja uus staattori. Sitten piti tietysti samalla saaha laatikkoon uusia rattaita kun vähän jurnutti. Vaan heitäpä ei enää uusina saakaan joten semmoset piti teettää. Ja eihän se mennyt kerralla eikä toisella nappiin. Jospa kuitenkin kardaaninkin uusiksi samalla ja pistetääs nyt vesipumppukin ja ja. Vehje kasaan ja katos pentele ekalla ajolla hyytyi jännitteensäädin. Uusi löytyi aika tuskitta. Sitte kävi ilmi että seisoskellessa oli hapettunut toisen kaasarin uimuriventtiilin tiivistepinnat silleen että aamulla starttia nykaistessä oli kuin ois mäntä lojahtanut seinään, pytty täys pensaa. On silleen tehnyt japanilainen tuon kaasarin että ei koneistettavissa ja justiin tuohon höyrystimeen ei löydy osia mistään. Suht hyväkuntoiset purkuosat tuli hollannista tiistaina ja nyt jänskättää että oiskohan tuo huomenna läjässä.
Onhan siitä tietysti jotenkin mädänneet sitte ainakin pyörän- ja ohjauslaakerit varmasti ja renkaat nyt ainakin on mahineet, mutta ehkä sillä lähimpään ojaan asti pääsisi.
"voidaanko julkista palvelua laajentaa niin että kurkataan ikkunasta"
"Koronavirus ja homeopatia on ihan järkevä yhdistelmä."
-
Dame Cressida Dick
- King of PIF
- Posts: 15549
- Joined: 19 Mar 2013, 14:02
#715
Post
by Dame Cressida Dick » 18 Jul 2019, 21:37
tarmo erkale wrote: ↑18 Jul 2019, 20:01
Vasta kuus vuotta remontissa ollut japanialaisvanhus ('89 vn 15 se) taitaa valmistua tällä viikolla. Piti olla simppeli homma, männänrenkaiden urien uudelleenmuotoilu ja uudet renkaat että öljyn syönti helpottaa ja uus staattori. Sitten piti tietysti samalla saaha laatikkoon uusia rattaita kun vähän jurnutti. Vaan heitäpä ei enää uusina saakaan joten semmoset piti teettää. Ja eihän se mennyt kerralla eikä toisella nappiin. Jospa kuitenkin kardaaninkin uusiksi samalla ja pistetääs nyt vesipumppukin ja ja. Vehje kasaan ja katos pentele ekalla ajolla hyytyi jännitteensäädin. Uusi löytyi aika tuskitta. Sitte kävi ilmi että seisoskellessa oli hapettunut toisen kaasarin uimuriventtiilin tiivistepinnat silleen että aamulla starttia nykaistessä oli kuin ois mäntä lojahtanut seinään, pytty täys pensaa. On silleen tehnyt japanilainen tuon kaasarin että ei koneistettavissa ja justiin tuohon höyrystimeen ei löydy osia mistään. Suht hyväkuntoiset purkuosat tuli hollannista tiistaina ja nyt jänskättää että oiskohan tuo huomenna läjässä.
Onhan siitä tietysti jotenkin mädänneet sitte ainakin pyörän- ja ohjauslaakerit varmasti ja renkaat nyt ainakin on mahineet, mutta ehkä sillä lähimpään ojaan asti pääsisi.
Rojektille ja etenkin sen valmistumiselle
-
tarmo erkale
- Posts: 539
- Joined: 16 Aug 2018, 17:16
- Location: Mörkness
#716
Post
by tarmo erkale » 21 Jul 2019, 19:03
joku argumentaatiovirhe wrote: ↑18 Jul 2019, 21:37
tarmo erkale wrote: ↑18 Jul 2019, 20:01
Vasta kuus vuotta remontissa ollut japanialaisvanhus ('89 vn 15 se) taitaa valmistua tällä viikolla. Piti olla simppeli homma, männänrenkaiden urien uudelleenmuotoilu ja uudet renkaat että öljyn syönti helpottaa ja uus staattori. Sitten piti tietysti samalla saaha laatikkoon uusia rattaita kun vähän jurnutti. Vaan heitäpä ei enää uusina saakaan joten semmoset piti teettää. Ja eihän se mennyt kerralla eikä toisella nappiin. Jospa kuitenkin kardaaninkin uusiksi samalla ja pistetääs nyt vesipumppukin ja ja. Vehje kasaan ja katos pentele ekalla ajolla hyytyi jännitteensäädin. Uusi löytyi aika tuskitta. Sitte kävi ilmi että seisoskellessa oli hapettunut toisen kaasarin uimuriventtiilin tiivistepinnat silleen että aamulla starttia nykaistessä oli kuin ois mäntä lojahtanut seinään, pytty täys pensaa. On silleen tehnyt japanilainen tuon kaasarin että ei koneistettavissa ja justiin tuohon höyrystimeen ei löydy osia mistään. Suht hyväkuntoiset purkuosat tuli hollannista tiistaina ja nyt jänskättää että oiskohan tuo huomenna läjässä.
Onhan siitä tietysti jotenkin mädänneet sitte ainakin pyörän- ja ohjauslaakerit varmasti ja renkaat nyt ainakin on mahineet, mutta ehkä sillä lähimpään ojaan asti pääsisi.
Rojektille ja etenkin sen valmistumiselle
Vielä pientä säätöä kaasarien kanssa mutta ainakin on nyt ehjät osat. Sitte oiskin seuraavaksi kuussatanen honda joka pitäis purkaa atomeiksi, maalata ja somistaa vaimolle sopivaksi.
"voidaanko julkista palvelua laajentaa niin että kurkataan ikkunasta"
"Koronavirus ja homeopatia on ihan järkevä yhdistelmä."
-
Dame Cressida Dick
- King of PIF
- Posts: 15549
- Joined: 19 Mar 2013, 14:02
#717
Post
by Dame Cressida Dick » 22 Jul 2019, 00:24
Harrastuksia pitää olla. Itellä CL70 leikannut kytkin kiinni. Voi vihvilä mikä homma aukasta. SV on seisonnassa kun ei ole intoa isoon pyörään. Tos ois kul 90-kuuutoinen 70-luvun suiza tekemistä vaille valmis. Lisäksi hakusessa ois Aprilia AF1 Replica tai Gilera RC1 90-92 , jos ois rahaa. Apriliaan ois varaosapyöräkin, mut on niin ruma, että en aio enää ajaa. Lisäksi kummipojalle pitäs laittaa kiinankrossi kuntoon, siinäkin lähinnä pikkuhommia, onneksi on vielä vuosi tai kaks aikaa. Sitte vielä ois toi yli 10 vuotta venynyt kustomprojekti ja viimeisenä pitäs löytää tohon läpikäytyyn 50-lukuiseen saksalaiskoneeseen runko.
Ja mä en ole edes varsinaisesti mikään moottoripyörämies. Kaikkea paskaa vaan kertyy.
-
chris barnesin isä
- 3k
- Posts: 3318
- Joined: 12 May 2017, 14:57
- Location: Mosa
#718
Post
by chris barnesin isä » 22 Jul 2019, 20:05
Pappikseen laitettu uusi pakoputki tänään. Maalasin alkukäyränkin, mutta metsärundilla jäi ne maalit heinikkoon. Leipälaukusta tein takaritsaan työkalulaukun.
Perttu Häkkisen ohjelmat -count:
168/228
-
tarmo erkale
- Posts: 539
- Joined: 16 Aug 2018, 17:16
- Location: Mörkness
#719
Post
by tarmo erkale » 03 Aug 2019, 17:22
tarmo erkale wrote: ↑21 Jul 2019, 19:03
joku argumentaatiovirhe wrote: ↑18 Jul 2019, 21:37
tarmo erkale wrote: ↑18 Jul 2019, 20:01
Vasta kuus vuotta remontissa ollut japanialaisvanhus ('89 vn 15 se) taitaa valmistua tällä viikolla. Piti olla simppeli homma, männänrenkaiden urien uudelleenmuotoilu ja uudet renkaat että öljyn syönti helpottaa ja uus staattori. Sitten piti tietysti samalla saaha laatikkoon uusia rattaita kun vähän jurnutti. Vaan heitäpä ei enää uusina saakaan joten semmoset piti teettää. Ja eihän se mennyt kerralla eikä toisella nappiin. Jospa kuitenkin kardaaninkin uusiksi samalla ja pistetääs nyt vesipumppukin ja ja. Vehje kasaan ja katos pentele ekalla ajolla hyytyi jännitteensäädin. Uusi löytyi aika tuskitta. Sitte kävi ilmi että seisoskellessa oli hapettunut toisen kaasarin uimuriventtiilin tiivistepinnat silleen että aamulla starttia nykaistessä oli kuin ois mäntä lojahtanut seinään, pytty täys pensaa. On silleen tehnyt japanilainen tuon kaasarin että ei koneistettavissa ja justiin tuohon höyrystimeen ei löydy osia mistään. Suht hyväkuntoiset purkuosat tuli hollannista tiistaina ja nyt jänskättää että oiskohan tuo huomenna läjässä.
Onhan siitä tietysti jotenkin mädänneet sitte ainakin pyörän- ja ohjauslaakerit varmasti ja renkaat nyt ainakin on mahineet, mutta ehkä sillä lähimpään ojaan asti pääsisi.
Rojektille ja etenkin sen valmistumiselle
Vielä pientä säätöä kaasarien kanssa mutta ainakin on nyt ehjät osat. Sitte oiskin seuraavaksi kuussatanen honda joka pitäis purkaa atomeiksi, maalata ja somistaa vaimolle sopivaksi.
Ja sitte kusee etupytyn kannessa nokka-akselin pään tulppa öljyä kun on tölpön pinnan kumit kuivuneet. Näitähän ei varastossa ole kans tietysti ns. missään. Alkaa tuntua että ehkä ens kesäksi sitten.
E: etupytyn yläkerta on onneksi suunnilleen ainoa paikka tuossa mörössä minkä saapi auki purkamatta runkoa ja irrottamatta konetta.
"voidaanko julkista palvelua laajentaa niin että kurkataan ikkunasta"
"Koronavirus ja homeopatia on ihan järkevä yhdistelmä."