Biker punx

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
Ex-kirvesmies Kalevi Sorsa
5k
Posts: 5219
Joined: 17 Dec 2016, 20:50

Re: Biker punx

#721 Post by Ex-kirvesmies Kalevi Sorsa » 22 Jan 2020, 14:05

Sähköpolkupyörärojektiin pitäisi keksiä konsti, millä saan polkupyörän eturenkaan käymään mopon etuhaarukkaan + etuhaarukka täytyy maalata ja vitusti muuta pientä touhuamista.

Gsx-f:ään täytyy tehdä penkki, leikata takakatetta, tehdä joku tukihässäkkä varmistamaan noiden kotarin muovien pysymisen paikallaan ja vitusti muuta isoa ja pientä touhuamista. Työt, kaljoittelu ja jatkuva väsymys jarruttaa harrastuksia nytten.
Image

Image

User avatar
Enstex Willer
9k
Posts: 9269
Joined: 29 Oct 2010, 17:49
Location: Blåkulla

Re: Biker punx

#722 Post by Enstex Willer » 08 May 2020, 01:08

Nyt alkais olla sepelitkin poissa eli laitetaas tähän maailman paras prätkäaiheinen biisi. Turvallisesti siellä.

Hybridi­osaamis­keskuksen verkostojohtaja

User avatar
Juhani Korholainen
4k
Posts: 4949
Joined: 16 May 2004, 20:13

Re: Biker punx

#723 Post by Juhani Korholainen » 08 May 2020, 01:23

joku argumentaatiovirhe wrote:
22 Jul 2019, 00:24
Harrastuksia pitää olla. Itellä CL70 leikannut kytkin kiinni. Voi vihvilä mikä homma aukasta.
Miul on Moto Guzzi. Huollot on helppoja yleisesti ottaen, koneremontin voi tehdä tyyliin konetta irrottamatta, mutta vittu toi kytkin. Pitää käytännössä purkaa koko pyörä siitä kytkimen ympäriltä pyörän rakenteen vuoksi. Ja nyt oon huomannut että sen saa luistamaan kovassa ajossa. Voi olla että kuivakytkimelle on päässyt öljyä toistaiseksi tuntemattomasta syystä ja levyt vaan on likaiset, mutta katsellaan. Ei sitä helpolla puhdistakaan purkamatta, laatikkoa irrottamatta, koneen runkoa kahteen osaan laittamatta. Levyt sinänsä kestää näissä helvetin pitkään kuulemma.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”

User avatar
Meriitit eri tasolla
1k
Posts: 1003
Joined: 30 Apr 2010, 17:44

Re: Biker punx

#724 Post by Meriitit eri tasolla » 17 Jun 2020, 22:38

Mites on tyypeillä lähtenyt kausi käyntiin?
Mandolinolla vaihtui taas pyörä keväällä, Busa vaihtui Road Glideen ja ajaminen maistuu . Pyörä on raskas käsitellä hitaassa ajossa mutta muuten todella hauska. Huomenna Satakuntaan, toivottavasti ukkoset ei osu kohdille.

User avatar
chris barnesin isä
3k
Posts: 3317
Joined: 12 May 2017, 14:57
Location: Mosa

Re: Biker punx

#725 Post by chris barnesin isä » 18 Jun 2020, 04:19

Mitäs nyt tossa korjailin pappiksen vuotavan kaasarin ja tein muuta fiksailua. 70 kilsaa kävin ajamassa.
Perttu Häkkisen ohjelmat -count:

168/228

User avatar
Danzigin pannut Hietaniemessä
Posts: 526
Joined: 23 Dec 2008, 17:57
Location: Lapua Uusi Guinea

Re: Biker punx

#726 Post by Danzigin pannut Hietaniemessä » 19 Jun 2020, 00:13

Vasta eka tonni täynnä. Aika ujoa vielä ollut tämä kausi. Huomenna varmaan juhannuksen kunniaksi pikku namuttelut järvimaisemissa❤️
Kattilan kolli

User avatar
Danzigin pannut Hietaniemessä
Posts: 526
Joined: 23 Dec 2008, 17:57
Location: Lapua Uusi Guinea

Re: Biker punx

#727 Post by Danzigin pannut Hietaniemessä » 19 Jun 2020, 00:14

Tuplat
Kattilan kolli

User avatar
Juhani Korholainen
4k
Posts: 4949
Joined: 16 May 2004, 20:13

Re: Biker punx

#728 Post by Juhani Korholainen » 19 Jun 2020, 01:32

Joku 5000km. Kohta pyörähtää Guzzissa mittari ympäri ja on kuin uus pyörä taas.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”

User avatar
Barfolemew
Posts: 243
Joined: 29 Dec 2012, 20:51
Location: Uimaharju

Re: Biker punx

#729 Post by Barfolemew » 05 Jul 2020, 17:28



Pitkästä aikaa hommasin pärrän. 800 Intruder. Nyt ei muuta kun kovaa ajoa 8)

User avatar
tarmo erkale
Posts: 539
Joined: 16 Aug 2018, 17:16
Location: Mörkness

Re: Biker punx

#730 Post by tarmo erkale » 21 Jul 2020, 21:10

Pääministeri Klunks wrote:
05 Jul 2020, 17:28


Pitkästä aikaa hommasin pärrän. 800 Intruder. Nyt ei muuta kun kovaa ajoa 8)
Tuossa ei taida enää olla 21" etupyörä niin kuin 750:ssä? Se oli ällistyttävän kova peli menemään sorateillä.
"voidaanko julkista palvelua laajentaa niin että kurkataan ikkunasta"
"Koronavirus ja homeopatia on ihan järkevä yhdistelmä."

Kuumavesipullo
2k
Posts: 2919
Joined: 26 Aug 2020, 12:53

Re: Biker punx

#731 Post by Kuumavesipullo » 12 Jun 2021, 08:24

kohta laitteleen uudet öljyt ja akku väinöön :prr: josko tänä kesänä sais aikaseks ajettua enempi ku 100km

User avatar
aatos kipotti
King of PIF
King of PIF
Posts: 15975
Joined: 30 Jun 2017, 11:59
Location: Lähetettä odottamassa

Re: Biker punx

#732 Post by aatos kipotti » 12 Jun 2021, 09:04

Raakalais-Panu wrote:
08 May 2020, 01:23
joku argumentaatiovirhe wrote:
22 Jul 2019, 00:24
Harrastuksia pitää olla. Itellä CL70 leikannut kytkin kiinni. Voi vihvilä mikä homma aukasta.
Miul on Moto Guzzi. Huollot on helppoja yleisesti ottaen, koneremontin voi tehdä tyyliin konetta irrottamatta, mutta vittu toi kytkin. Pitää käytännössä purkaa koko pyörä siitä kytkimen ympäriltä pyörän rakenteen vuoksi. Ja nyt oon huomannut että sen saa luistamaan kovassa ajossa. Voi olla että kuivakytkimelle on päässyt öljyä toistaiseksi tuntemattomasta syystä ja levyt vaan on likaiset, mutta katsellaan. Ei sitä helpolla puhdistakaan purkamatta, laatikkoa irrottamatta, koneen runkoa kahteen osaan laittamatta. Levyt sinänsä kestää näissä helvetin pitkään kuulemma.
Vanhoissa Tonti-runkoisissa isolohkoissahan on äärimmäisen viksu tiivistesysteemi kytkimen käyttötangolle eli ne pari tiivisterengasta siinä tangon päällä kellumassa, mutta sen varmaan tiesitkin. Öljy kytkinlevyllä ei ole varsinaisesti epätavallinen ilmiö. Toisaalta sen saa näpsästi pikakorjattua kaatamalla sopivaa putsausainetta ajoituksen tarkistusreiästä ja pyörittämällä konetta.

Itse kerran huomasin Guzzissa jonkun kytkinhäikän edellisiltana ennen laivan lähtöä Euroopan reissulle. Meinasi vetää kiireeksi yksinään purkaa ja koota laite kytkimeen asti joskun iltakuuden aikaan alkaen.

Vanhoissa Alfa Romeon vaihdelaatikoissa on vähän samantyylinen ratkaisu kytkimen voitelun varmistamiseksi; vaihteensiirtotangot tulevat lootan seinämästä läpi kytkinkellon puolella ja tiiviste on on samaa luokkaa. Kai siinä joku O-rengas on.

Edith: Ai helvetti, täähän oli yli vuocden vanha postaus johon vastasin. :facepalm:
Image

User avatar
Juhani Korholainen
4k
Posts: 4949
Joined: 16 May 2004, 20:13

Re: Biker punx

#733 Post by Juhani Korholainen » 12 Jun 2021, 11:38

Adenoid Graf von Kalergi-Hynkel wrote:
12 Jun 2021, 09:04
Raakalais-Panu wrote:
08 May 2020, 01:23
joku argumentaatiovirhe wrote:
22 Jul 2019, 00:24
Harrastuksia pitää olla. Itellä CL70 leikannut kytkin kiinni. Voi vihvilä mikä homma aukasta.
Miul on Moto Guzzi. Huollot on helppoja yleisesti ottaen, koneremontin voi tehdä tyyliin konetta irrottamatta, mutta vittu toi kytkin. Pitää käytännössä purkaa koko pyörä siitä kytkimen ympäriltä pyörän rakenteen vuoksi. Ja nyt oon huomannut että sen saa luistamaan kovassa ajossa. Voi olla että kuivakytkimelle on päässyt öljyä toistaiseksi tuntemattomasta syystä ja levyt vaan on likaiset, mutta katsellaan. Ei sitä helpolla puhdistakaan purkamatta, laatikkoa irrottamatta, koneen runkoa kahteen osaan laittamatta. Levyt sinänsä kestää näissä helvetin pitkään kuulemma.
Vanhoissa Tonti-runkoisissa isolohkoissahan on äärimmäisen viksu tiivistesysteemi kytkimen käyttötangolle eli ne pari tiivisterengasta siinä tangon päällä kellumassa, mutta sen varmaan tiesitkin. Öljy kytkinlevyllä ei ole varsinaisesti epätavallinen ilmiö. Toisaalta sen saa näpsästi pikakorjattua kaatamalla sopivaa putsausainetta ajoituksen tarkistusreiästä ja pyörittämällä konetta.

Itse kerran huomasin Guzzissa jonkun kytkinhäikän edellisiltana ennen laivan lähtöä Euroopan reissulle. Meinasi vetää kiireeksi yksinään purkaa ja koota laite kytkimeen asti joskun iltakuuden aikaan alkaen.

Vanhoissa Alfa Romeon vaihdelaatikoissa on vähän samantyylinen ratkaisu kytkimen voitelun varmistamiseksi; vaihteensiirtotangot tulevat lootan seinämästä läpi kytkinkellon puolella ja tiiviste on on samaa luokkaa. Kai siinä joku O-rengas on.

Edith: Ai helvetti, täähän oli yli vuocden vanha postaus johon vastasin. :facepalm:
No, ei Guzzi vuodessa vanhene. On se rakenne jokseenkin selvillä, ja tuli vielä paremmin selville myöhemmin. Tosin tuli ulkoistettua kun ei ole kunnon tiloja, viitsi grillikatoksessakaan purkaa. Mulla antautui se kytkinakselin toinen laakeri, ja irronneet kuulat taas rikkoivat stefan päästäen laatikkoöljyä ihan huolella kytkimelle. Ennen laakeririkkoa olin Bräkleeniä suihkutellut ajoitusreiästä ja startin aukosta ja sillä kytkin kyllä alkoi aiemmin pitää. Mutta huolto ukko sanoi että levyt oli saanu öljyä varmaan jo joskus ajat sitten, edellisellä omistajalla. Lasittuneet olivat. Sain tutun varuiks ostamat levyt halvalla niin nyt on nekin uudet, ja laakerit ja tiivisteet. Laatikko vähän ääntää, mutta kuulemma kestää varmaan ihan hyvin toisetkin sata tonnia. Ton hintasessa pyörässä ei vielä hirveesti huoleta. Mutta veikkaan että joku aikaisempi omistaja on varmaan vedättänyt matalilla kierroksilla kun tollasia oireita on. Ja ehkä ylitäyttäny moottoriöljyt jos sinne öljyä on aiemmin päässyt.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”

User avatar
aatos kipotti
King of PIF
King of PIF
Posts: 15975
Joined: 30 Jun 2017, 11:59
Location: Lähetettä odottamassa

Re: Biker punx

#734 Post by aatos kipotti » 12 Jun 2021, 11:51

Raakalais-Panu wrote:
12 Jun 2021, 11:38
Adenoid Graf von Kalergi-Hynkel wrote:
12 Jun 2021, 09:04
Raakalais-Panu wrote:
08 May 2020, 01:23
joku argumentaatiovirhe wrote:
22 Jul 2019, 00:24
Harrastuksia pitää olla. Itellä CL70 leikannut kytkin kiinni. Voi vihvilä mikä homma aukasta.
Miul on Moto Guzzi. Huollot on helppoja yleisesti ottaen, koneremontin voi tehdä tyyliin konetta irrottamatta, mutta vittu toi kytkin. Pitää käytännössä purkaa koko pyörä siitä kytkimen ympäriltä pyörän rakenteen vuoksi. Ja nyt oon huomannut että sen saa luistamaan kovassa ajossa. Voi olla että kuivakytkimelle on päässyt öljyä toistaiseksi tuntemattomasta syystä ja levyt vaan on likaiset, mutta katsellaan. Ei sitä helpolla puhdistakaan purkamatta, laatikkoa irrottamatta, koneen runkoa kahteen osaan laittamatta. Levyt sinänsä kestää näissä helvetin pitkään kuulemma.
Vanhoissa Tonti-runkoisissa isolohkoissahan on äärimmäisen viksu tiivistesysteemi kytkimen käyttötangolle eli ne pari tiivisterengasta siinä tangon päällä kellumassa, mutta sen varmaan tiesitkin. Öljy kytkinlevyllä ei ole varsinaisesti epätavallinen ilmiö. Toisaalta sen saa näpsästi pikakorjattua kaatamalla sopivaa putsausainetta ajoituksen tarkistusreiästä ja pyörittämällä konetta.

Itse kerran huomasin Guzzissa jonkun kytkinhäikän edellisiltana ennen laivan lähtöä Euroopan reissulle. Meinasi vetää kiireeksi yksinään purkaa ja koota laite kytkimeen asti joskun iltakuuden aikaan alkaen.

Vanhoissa Alfa Romeon vaihdelaatikoissa on vähän samantyylinen ratkaisu kytkimen voitelun varmistamiseksi; vaihteensiirtotangot tulevat lootan seinämästä läpi kytkinkellon puolella ja tiiviste on on samaa luokkaa. Kai siinä joku O-rengas on.

Edith: Ai helvetti, täähän oli yli vuocden vanha postaus johon vastasin. :facepalm:
No, ei Guzzi vuodessa vanhene. On se rakenne jokseenkin selvillä, ja tuli vielä paremmin selville myöhemmin. Tosin tuli ulkoistettua kun ei ole kunnon tiloja, viitsi grillikatoksessakaan purkaa. Mulla antautui se kytkinakselin toinen laakeri, ja irronneet kuulat taas rikkoivat stefan päästäen laatikkoöljyä ihan huolella kytkimelle. Ennen laakeririkkoa olin Bräkleeniä suihkutellut ajoitusreiästä ja startin aukosta ja sillä kytkin kyllä alkoi aiemmin pitää. Mutta huolto ukko sanoi että levyt oli saanu öljyä varmaan jo joskus ajat sitten, edellisellä omistajalla. Lasittuneet olivat. Sain tutun varuiks ostamat levyt halvalla niin nyt on nekin uudet, ja laakerit ja tiivisteet. Laatikko vähän ääntää, mutta kuulemma kestää varmaan ihan hyvin toisetkin sata tonnia. Ton hintasessa pyörässä ei vielä hirveesti huoleta. Mutta veikkaan että joku aikaisempi omistaja on varmaan vedättänyt matalilla kierroksilla kun tollasia oireita on. Ja ehkä ylitäyttäny moottoriöljyt jos sinne öljyä on aiemmin päässyt.
Moottoriöljyn pääsy kytkimelle vaatisi muistaakseni kampuran stefan jättämät hyvästit ja sille taitaisi todennäköisin syy olla huohotinsysteemin aivan totaalinen tukkeutuminen suurin piirtein jo siitä kampikammion päällä olevasta huohottimen tumpista. Jos menee ylempää tukkoon niin kuski kyllä huomaa sen kun alkaa öljyä lentää mosan päälle ja polville. Kytkimen käyttötankoa pitkin vaihteistosta noihin kai öljyä yleensä tihkuu, sehän vie öljyn suoraan kytkimen keskiöön ja ainakin vanhemmissa tiivistys oli tosiaan kaksi irrallista tiivisterengasta siinä tangon ympärillä kivasti luistelemassa eestaas.
Image

User avatar
Dixie Narco
kaduttaa kuitenki vanhana
Posts: 60262
Joined: 22 Jan 2019, 23:31
Location: piffin edgy pitkähihainen bändipaita crew

Re: Biker punx

#735 Post by Dixie Narco » 12 Jun 2021, 13:02

Fucking dpd tuo jo ne laukut niin pääsen ylipakkaan reissuille
Image

Post Reply