Page 309 of 1828

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 10:20
by Balam-Acab
kaikki joiden on oikeesti pakko ajaa tietenkin kannattaa kuristamista, koska ajamisesta tulee hupiukkojen poistuessa tieltä witun awesome transport experience

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 10:21
by Balam-Acab
dynaaminen

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 10:25
by 38911 BASIC BYTES FREE
Joo totta, siis ruuhkamaksut todellakin hyödyttää niitä, joilla on joku oikea syy lähteä autolla. Ei niitä kyllä oikeesti tarvita muualle kuin päähesaan, ei meillä säännöllisiä ruuhkia kaupunkien sisääntuloväylillä oikeastaan ole muualla.

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 10:31
by De Gröna
Ἡρῴδης Ἀντίφας wrote:
13 Jun 2019, 10:20
kaikki joiden on oikeesti pakko ajaa tietenkin kannattaa kuristamista, koska ajamisesta tulee hupiukkojen poistuessa tieltä witun awesome transport experience

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 10:31
by Ananaskääpiö
Aika suhteellistahan toi on kuinka paljon niitä täälläkään tarvitaan. Jos näistä rahat saadaan kuitenkin korvamerkittyä HSL:n tukemiseen ja julkisen liikenteen parantamiseen niin ihan ok, mutta kai nää menis kärnämäisesti haja-asutusseudun bensalaskujen kompensointiin.

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 11:27
by De Gröna
Joku jorkki tehnyt taulukon Appelzinen artikkelista.
Image

Artikkeli

Jorkki

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 11:59
by Muukalaiset täältä pois
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 10:16
Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 10:05
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 09:32
Stadin lähiöissä tai naapurikunnissa ei luonnollisesti ruuhkamaksuja toivota, edelleenkään järkevää vaihtoehtoa omalle kyydille ei useinmiten ole.
Mihin hemmettiin Stadin lähiöistä ja naapurikunnista oikein pitää päästä, jos julkinen liikenne ei useimmiten ole vaihtoehto?
No esimerkiksi itselläni Viikkiin pääsee julkisilla noin 1 h 5-10 min. Autolla ruuhka-aikaan menee 15 min ja nopeimmillaan noin 10 min. Jos joutuis Viikkiin kulkemaan, niin ei toi julkinen olisi käytännössä vaihtoehto.
Joku Itä-Vantaa - Länsi-Espoo -väli onkin sit jo aika helposti 2 tuntia julkisilla. Iso osa pääkaupunkiseudusta on maalaismaisemaa, teollisuusaluetta ja pikkukaupunkimaista aluetta jossa kiertelee joku 1-2 bussia harvakseen. Huonolla tuurilla joudut huristeleen niillä lähiöbusseilla molemmissa päissä, välissä vaihtamaan kertaalleen raidekulkuneuvosta toiseen ja päälle käveleen vielä jotain pari kilsaa. Itselläni kun ei ole ajokorttia niin jaksan kyllä reissata lähiöissä lapsen futismatsit ja omat lätkähöntsät kerran viikossa mutta en kyllä töihin lähtis tai muuttais mihinkään kantakaupungin ulkopuolelle.

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 12:06
by Balam-Acab
Muukalaiset täältä pois wrote:
13 Jun 2019, 11:59
en kyllä töihin lähtis tai muuttais mihinkään kantakaupungin ulkopuolelle.
yhdistelmän tämmösestä tehneenä voin kertoa että oli kyllä vitusti lepposampaa istua julkisissa matka kotikivikosta sorvin ääreen esbiaan kuin jurnuttaa kehä ykköstä pitkin volvolla

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 12:12
by Ingmar Bergmanin kuolema
Muukalaiset täältä pois wrote:
13 Jun 2019, 11:59
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 10:16
Ingmar Bergmanin kuolema wrote:
13 Jun 2019, 10:05
Punk skenen säännöt wrote:
13 Jun 2019, 09:32
Stadin lähiöissä tai naapurikunnissa ei luonnollisesti ruuhkamaksuja toivota, edelleenkään järkevää vaihtoehtoa omalle kyydille ei useinmiten ole.
Mihin hemmettiin Stadin lähiöistä ja naapurikunnista oikein pitää päästä, jos julkinen liikenne ei useimmiten ole vaihtoehto?
No esimerkiksi itselläni Viikkiin pääsee julkisilla noin 1 h 5-10 min. Autolla ruuhka-aikaan menee 15 min ja nopeimmillaan noin 10 min. Jos joutuis Viikkiin kulkemaan, niin ei toi julkinen olisi käytännössä vaihtoehto.
Joku Itä-Vantaa - Länsi-Espoo -väli onkin sit jo aika helposti 2 tuntia julkisilla. Iso osa pääkaupunkiseudusta on maalaismaisemaa, teollisuusaluetta ja pikkukaupunkimaista aluetta jossa kiertelee joku 1-2 bussia harvakseen. Huonolla tuurilla joudut huristeleen niillä lähiöbusseilla molemmissa päissä, välissä vaihtamaan kertaalleen raidekulkuneuvosta toiseen ja päälle käveleen vielä jotain pari kilsaa. Itselläni kun ei ole ajokorttia niin jaksan kyllä reissata lähiöissä lapsen futismatsit ja omat lätkähöntsät kerran viikossa mutta en kyllä töihin lähtis tai muuttais mihinkään kantakaupungin ulkopuolelle.
Hyviä esimerkkejä tässä, mutta mun on silti vaikea uskoa että järkevää vaihtoehtoa ei useimmiten löydy. Olettaen siis, että puhutaan pääkaupunkiseudun ihmisistä laajemmin eikä satunnaisesta henkilökohtaisesta kokemuksesta. Itseni henkilökohtainen kokemus on semmoinen, että olen pärjännyt erinomaisesti julkisella liikenteellä, vaikka olen joutunut elämään reilusti yli puolet elämästäni perselähiöissä kaukana päähesan ytimestä.

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 12:20
by Rasmus-mafioso
Jos Helsingissä on liian vaikeeta niin kannattaa muuttaa johonkin pienempään taajamaan jossa on palvelut lähellä ja saavutettavissa

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 12:21
by Trollface-mies
Rasmus-mafioso wrote:
13 Jun 2019, 12:20
Jos Helsingissä on liian vaikeeta niin kannattaa muuttaa johonkin pienempään taajamaan jossa on palvelut lähellä ja saavutettavissa

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 12:28
by De Gröna
Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:21
Rasmus-mafioso wrote:
13 Jun 2019, 12:20
Jos Helsingissä on liian vaikeeta niin kannattaa muuttaa johonkin pienempään taajamaan jossa on palvelut lähellä ja saavutettavissa
Stadihan nämäkin palvelut maksaa kiitos valtiontasausten.

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 12:29
by MOISIO
Eiku kantakaupunkiinkin jokaisen talon alle vitun isot parkkihallit kymppitonnien hintaisine autopaikkoineen (ja silleen että kustannukset jakautuu myös niille kenellä ei autoa oo koska sehän on vaan reilua) jotta kaikki pääsee ajelemaan töihin ja harrastuksiin ja vaikka kahden korttelin päähän lähikauppaan jos siltä tuntuu, yksityisautoilu on kansalaisvelvollisuus

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 12:31
by Mahdollisimman yleistäi
Onkohan missään ollut arviota, että mitä Helsingin ruuhkamaksut vois tuottaa? Ja jos potilla pääosin tuettais seudun julkisia, niin olisko sillä mitään merkitystä: eli laskisivatko hinnat?

Re: Hallituskausi 2019-

Posted: 13 Jun 2019, 12:33
by Trollface-mies
Kamala Harri wrote:
13 Jun 2019, 12:28
Trollface-mies wrote:
13 Jun 2019, 12:21
Rasmus-mafioso wrote:
13 Jun 2019, 12:20
Jos Helsingissä on liian vaikeeta niin kannattaa muuttaa johonkin pienempään taajamaan jossa on palvelut lähellä ja saavutettavissa
Stadihan nämäkin palvelut maksaa kiitos valtiontasausten.

So? Jos Helsinki ei pysty järkkään kaupunkialueellaan kunnon joukkoliikennettä, mikä nyt ei ole mikään Amerikan temppu ja mikä on onnistunut suht hyvin parissa muussa isommassa kaupungissa, niin kannattaa edelleenkin muuttaa vittuun sieltä.

Meikäläinen pääsee tosta ikkunan alta Hervantaan tai Pirkkalaan tai vittu vaikka Teiskoon suit sait vaikka välissä on ratikkatyömaa. Ihmetyttää lukea näitä juttuja joissa kerrotaan miten Helsingissä julkisilla kestää tunnin verran kulkea matka joka yksityisautolla kulkee vartissa. Jos tää pitää paikkansa niin joku siellä on päin vittua vaikka rahaa olis kuinka, ja jos joku nyt väittää että ne on ne valtiontasaukset jotka aiheuttaa tän tilanteen ja estää pistämästä joukkoliikennettä kuntoon niin sanon että lollotiloo.

Vois ottaa Helsingiltä vähän enemmän rahaa pois, koska selvästi ne ei osaa käyttää sitä, ja tehdä niillä masseilla parempaa kaupunkia jonnekin muualle, esim. Tampereelle.