Oikeudenkäynti

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
NicAhh
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13202
Joined: 10 Feb 2018, 09:42
Location: 01610

Oikeudenkäynti

#1 Post by NicAhh » 13 May 2019, 14:08

En ois uskonu, että tällaiseenkin joudun :?
En siis syytettynä :D

Mua huolestuttaa vähän, että miten noi niinku hoituu?
Jonku tukihenkilönkin voi saada?
Mitenköhän jos haluaa rahallista korvausta? Onko helppo saada?
Sais vähän reissurahaa :-k
I have no idea what's going on

Hmmh... yeah, I can't hack it.

User avatar
Lasi Okhtinen
God of PIF
God of PIF
Posts: 34165
Joined: 15 Mar 2014, 16:24

Re: Oikeudenkäynti

#2 Post by Lasi Okhtinen » 13 May 2019, 14:10

:-k
Minä olen Lasi Okhtinen

Saippuakauppias
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13039
Joined: 20 Nov 2017, 03:56

Re: Oikeudenkäynti

#3 Post by Saippuakauppias » 13 May 2019, 14:11

Molly mouth wrote:
13 May 2019, 14:08
Mitenköhän jos haluaa rahallista korvausta? Onko helppo saada?
Sais vähän reissurahaa :-k
https://oikeus.fi/fi/index/esitteet/tod ... ukset.html

Hyvin se menee. Olen itsekin ollut todistajana. Aina voi sanoa, että ei muista.

Saippuakauppias
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13039
Joined: 20 Nov 2017, 03:56

Re: Oikeudenkäynti

#4 Post by Saippuakauppias » 13 May 2019, 14:15

Valehtelu on ehdoton nou nou, Jos taas sanoo, että ei muista, niin mikäs kukaan on siihen mitään vastaan sanomaan.

https://oikeus.fi/fi/index/esitteet/tod ... totta.html

skenen säännöt
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11087
Joined: 01 Apr 2008, 22:20

Re: Oikeudenkäynti

#5 Post by skenen säännöt » 13 May 2019, 14:25

Klassikkotapauksessa KKO 1981-II-33 A oli kieltänyt romaaninaisen asuun pukeutuneelta romaanilta B pääsyn omistamaansa ravintolaan, koska romaaninaisen puku ei ollut ollut hänen mielestään sopiva ravintola-asu. Koska romaaninaisen puku oli perinteinen ja yleisesti käytetty kyseisen kansanryhmän keskuudessa eikä B:n asun ollut näytetty olleen epäsiistin tai asiattoman, eikä hänen myöskään ollut näytetty käyttäytyneen häiritsevästi ravintolaan pyrkiessään, eikä A:lla ollut katsottava muullakaan perusteella olleen aihetta järjestyksenpidon tai liikkeen tason säilyttämisen vuoksi evätä B:ltä pääsyä liikkeeseensä, A:n katsottiin näin ollen kerrotulla menettelyllään jättäneen palvelematta B:tä yleisesti noudatettavina olevilla ehdoilla tämän etnisen alkuperän vuoksi. A tuomittiin syrjinnästä sakkorangaistukseen sekä velvoitettiin maksamaan B:lle korvausta syrjinnän aiheuttamasta kärsimyksestä.

Korvaus syrjinnän aiheuttamasta kärsimyksestä oli hovioikeuden mukaan 50 markkaa jonka KKO korotti 500 markaksi.

User avatar
333 tuhatta miljoonaa dollaria
King of PIF
King of PIF
Posts: 15369
Joined: 19 Oct 2018, 06:16

Re: Oikeudenkäynti

#6 Post by 333 tuhatta miljoonaa dollaria » 13 May 2019, 14:37

Molly mouth wrote:
13 May 2019, 14:08
En ois uskonu, että tällaiseenkin joudun :?
En siis syytettynä :D

Mua huolestuttaa vähän, että miten noi niinku hoituu?
Jonku tukihenkilönkin voi saada?
Mitenköhän jos haluaa rahallista korvausta? Onko helppo saada?
Sais vähän reissurahaa :-k
Millainen case? Olet siis asianomistajana, todistajana, kuultavana vai mitä? Itse olen oikeussaleissa istunut useammallakin penkillä.
Spoiler:
Köysihirtetty striimaaja wrote:
27 Oct 2023, 12:08
Se ei ole vielä mitään, että syvyys voi katsoa tuijottelijaa, mutta jos katsoo liian pitkään pulushakkia, muuttuu itse puluksi.

Saippuakauppias
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13039
Joined: 20 Nov 2017, 03:56

Re: Oikeudenkäynti

#7 Post by Saippuakauppias » 13 May 2019, 14:44

metsäpubin hippijeesus wrote:
13 May 2019, 14:37
Molly mouth wrote:
13 May 2019, 14:08
En ois uskonu, että tällaiseenkin joudun :?
En siis syytettynä :D

Mua huolestuttaa vähän, että miten noi niinku hoituu?
Jonku tukihenkilönkin voi saada?
Mitenköhän jos haluaa rahallista korvausta? Onko helppo saada?
Sais vähän reissurahaa :-k
Millainen case? Olet siis asianomistajana, todistajana, kuultavana vai mitä? Itse olen oikeussaleissa istunut useammallakin penkillä.
Hemmetti. Itse oletin automaagisesti, että todistajana. :oops: :facepalm: Jos asianomistajana, niin se voikin sitten olla hankalampi homma, riippuen toki käsiteltävästä jutusta.

User avatar
tomppa and the boys
1k
Posts: 1524
Joined: 13 Nov 2010, 18:56
Location: e-p

Re: Oikeudenkäynti

#8 Post by tomppa and the boys » 13 May 2019, 14:49

Molly mouth wrote:
13 May 2019, 14:08
En ois uskonu, että tällaiseenkin joudun :?
En siis syytettynä :D

Mua huolestuttaa vähän, että miten noi niinku hoituu?
Jonku tukihenkilönkin voi saada?
Mitenköhän jos haluaa rahallista korvausta? Onko helppo saada?
Sais vähän reissurahaa :-k
eka haet oikeusaputoimistosta oikeusavustajan. ilman ei kannata mennä ja se myös kattoo noi korvausvaatimukset ja hoitaa muutenkin about kaiken.

ainiin, rikosuhripäivystyksessä osataan myös auttaa asiantuntevasti noissa oikeudenkäyntihommissa https://www.riku.fi/fi/yhteydenottopyynto/
Last edited by tomppa and the boys on 13 May 2019, 14:52, edited 1 time in total.
Meikä Mandolino wrote: 1. Laskut roskiin
2. ????
3. Profit!

User avatar
Äŋ, verinokkaeläin 囧
riisinkeittoajankyselijä
Posts: 173640
Joined: 18 Jul 2012, 23:02
Location: ∞​

Re: Oikeudenkäynti

#9 Post by Äŋ, verinokkaeläin 囧 » 13 May 2019, 14:50

tomppa and the boys wrote:
13 May 2019, 14:49
Molly mouth wrote:
13 May 2019, 14:08
En ois uskonu, että tällaiseenkin joudun :?
En siis syytettynä :D

Mua huolestuttaa vähän, että miten noi niinku hoituu?
Jonku tukihenkilönkin voi saada?
Mitenköhän jos haluaa rahallista korvausta? Onko helppo saada?
Sais vähän reissurahaa :-k
eka haet oikeusaputoimistosta oikeusavustajan. ilman ei kannata mennä ja se myös kattoo noi korvausvaatimukset.
tää
:angel3: Image Image Image
ᚱᛟᚷᛖ ᚺᚨᛁᛚᛊ
Image

Parkki penaltti tulossa.
Hillowa maister.
Posts: 38127
Joined: 09 Feb 2006, 09:10

Re: Oikeudenkäynti

#10 Post by Parkki penaltti tulossa. » 13 May 2019, 14:59

waltion konttorista nakki rahat ulos.

User avatar
333 tuhatta miljoonaa dollaria
King of PIF
King of PIF
Posts: 15369
Joined: 19 Oct 2018, 06:16

Re: Oikeudenkäynti

#11 Post by 333 tuhatta miljoonaa dollaria » 13 May 2019, 15:03

Todistaja/kuultava voi saada pienen todistelupalkkion ja korvauksen paikalle saapumisesta johtuvasta ansionmenetyksestä ja matkakuluista. Ei kai yleensä sen kummepaa käsittääkseni.

Jos asianomistajana olet ja asiassa ei ole suurempaa epäselvyyttä, eikä sinua ei haittaa heittää mahdollisimman paljon paskaa syytetyn niskaan, kannattaa hankkia asianajaja. Ammattilainen osaa sumplia sinulle suuremmat korvaukset ja tietysti ottaa myös haluamansa palkkion, joka siis menee myös syytetyn/valtion maksettavaksi.
Kaikki asiaan vähääkään liittyvät todisteet kuten kuitit, laskut, maksut, ansionmenetykset ynnä muut kannattaa monistaa raastupaan näytille.
Jos syytetty ei noin vain maksele vahingonkorvauksia, voit laittaa ne ulos-ottoon ja viimekädessä valtiokonttori maksaa summasta 80% tosin tässä prosessissa menee se vuosi ja rapiat.
Spoiler:
Köysihirtetty striimaaja wrote:
27 Oct 2023, 12:08
Se ei ole vielä mitään, että syvyys voi katsoa tuijottelijaa, mutta jos katsoo liian pitkään pulushakkia, muuttuu itse puluksi.

User avatar
333 tuhatta miljoonaa dollaria
King of PIF
King of PIF
Posts: 15369
Joined: 19 Oct 2018, 06:16

Re: Oikeudenkäynti

#12 Post by 333 tuhatta miljoonaa dollaria » 13 May 2019, 15:18

Niin ja suomalaisessa oikeudenkäynnissä ei ole tapana mitään suurempaa draamaa järjestää.

Faktat tiskiin + selkeästi ja totta puhumalla saat parhaat pisteet tuomareiltakin.
Spoiler:
Köysihirtetty striimaaja wrote:
27 Oct 2023, 12:08
Se ei ole vielä mitään, että syvyys voi katsoa tuijottelijaa, mutta jos katsoo liian pitkään pulushakkia, muuttuu itse puluksi.

Eaglearse
Posts: 97
Joined: 06 Dec 2018, 08:53

Re: Oikeudenkäynti

#13 Post by Eaglearse » 13 May 2019, 15:34

Näinhän se menee :mrgreen:

:prr:

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70591
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: Oikeudenkäynti

#14 Post by P O L L Y » 13 May 2019, 16:26

No jos tää on tuore case niin odota nyt eka syyttäjän päätöstä lähteekö viemään eteenpäin.
Oot varmaan kuulusteluissa tuonut jo todistusaineiston esiin ja/tai poliisilta, sairaalasta jne aineiston mutta jos nyt jotain vielä puhelimen kätköistä löytyy kuvina tms niin toimita syyttäjälle.

Jos nyt oletan oikein että kyse on pahoinpitelystä yms niin varaudu siihen että sinne käräjille tosissaan päästään parin vuoden päästä, saat jotain satasia ja ne sitten valtionkonttorille samantein.
Oikeushan ei niitä lähe toki perimään ja itelle kun vajaa tonni tuomittiin syyllinen maksamaan niin tuomari neuvoi esim laittamaan sähköpostia tuomitulle josko pistäisi pätäkkää tulemaan. :lol:
Puoli vuotta tuomioista niin konttori maksoi eli en nyt lähtis etelänlomia tässä vaiheessa buukkailemaan.
Spoiler:
Image

User avatar
333 tuhatta miljoonaa dollaria
King of PIF
King of PIF
Posts: 15369
Joined: 19 Oct 2018, 06:16

Re: Oikeudenkäynti

#15 Post by 333 tuhatta miljoonaa dollaria » 13 May 2019, 16:46

Polly wrote:
13 May 2019, 16:26
No jos tää on tuore case niin odota nyt eka syyttäjän päätöstä lähteekö viemään eteenpäin.
Oot varmaan kuulusteluissa tuonut jo todistusaineiston esiin ja/tai poliisilta, sairaalasta jne aineiston mutta jos nyt jotain vielä puhelimen kätköistä löytyy kuvina tms niin toimita syyttäjälle.

Jos nyt oletan oikein että kyse on pahoinpitelystä yms niin varaudu siihen että sinne käräjille tosissaan päästään parin vuoden päästä, saat jotain satasia ja ne sitten valtionkonttorille samantein.
Oikeushan ei niitä lähe toki perimään ja itelle kun vajaa tonni tuomittiin syyllinen maksamaan niin tuomari neuvoi esim laittamaan sähköpostia tuomitulle josko pistäisi pätäkkää tulemaan. :lol:
Puoli vuotta tuomioista niin konttori maksoi eli en nyt lähtis etelänlomia tässä vaiheessa buukkailemaan.
No siis helpoimmalla ja nopeimmallahan kaikki pääsee kun syytetty jostai taikoo sen rahan maksettavaksi mahd. pian, eli siinä mielessä tällainen s-postittelu ei ole mitenkään huono vaihtoehto.
Ja perusmuotoisesta pahoinpitelystä nyt saa 1000+ euroa ihan yksin ilman apujakin jos on jotain ruhjetta/vammaa tullut.
Spoiler:
Köysihirtetty striimaaja wrote:
27 Oct 2023, 12:08
Se ei ole vielä mitään, että syvyys voi katsoa tuijottelijaa, mutta jos katsoo liian pitkään pulushakkia, muuttuu itse puluksi.

Post Reply