Re: Hävittäjähankinta 2021 - Hornetit vaihtoon
Posted: 13 Jun 2019, 13:55
en ole kyllä drone asiantuntija että kohtalaisella todennäköisyydellä puhun paskaa tosiaan
Neuvostoliitossa ei ollut tätäkään ongelmaa
https://www.punkinfinland.net/forum/
https://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=620352
The F-35’s logistics system currently has no way for foreign F-35 operators to keep their secret data from being sent to the United States.
The spare parts inventory shown by the F-35’s logistics system does not always reflect reality, causing occasional mission cancellations.
Cabin pressure spikes in the cockpit of the F-35 have been known to cause barotrauma, the word given to extreme ear and sinus pain.
In very cold conditions — defined as at or near minus 30 degrees Fahrenheit — the F-35 will erroneously report that one of its batteries have failed, sometimes prompting missions to be aborted.
Supersonic flight in excess of Mach 1.2 can cause structural damage and blistering to the stealth coating of the F-35B and F-35C.
After doing certain maneuvers, F-35B and F-35C pilots are not always able to completely control the aircraft’s pitch, roll and yaw.
If the F-35A and F-35B blows a tire upon landing, the impact could also take out both hydraulic lines and pose a loss-of-aircraft risk.
A “green glow” sometimes appears on the helmet-mounted display, washing out the imagery in the helmet and making it difficult to land the F-35C on an aircraft carrier.
On nights with little starlight, the night vision camera sometimes displays green striations that make it difficult for all variants to see the horizon or to land on ships.
The sea search mode of the F-35’s radar only illuminates a small slice of the sea’s surface.
When the F-35B vertically lands on very hot days, older engines may be unable to produce the required thrust to keep the jet airborne, resulting in a hard landing.
mitäpä pienistätarmo erkale wrote: ↑13 Jun 2019, 13:57F-35:n lastentaudeissa riittää vielä puuhaa (https://www.defensenews.com/air/2019/06 ... -problems/):
The F-35’s logistics system currently has no way for foreign F-35 operators to keep their secret data from being sent to the United States.
The spare parts inventory shown by the F-35’s logistics system does not always reflect reality, causing occasional mission cancellations.
Cabin pressure spikes in the cockpit of the F-35 have been known to cause barotrauma, the word given to extreme ear and sinus pain.
In very cold conditions — defined as at or near minus 30 degrees Fahrenheit — the F-35 will erroneously report that one of its batteries have failed, sometimes prompting missions to be aborted.
Supersonic flight in excess of Mach 1.2 can cause structural damage and blistering to the stealth coating of the F-35B and F-35C.
After doing certain maneuvers, F-35B and F-35C pilots are not always able to completely control the aircraft’s pitch, roll and yaw.
If the F-35A and F-35B blows a tire upon landing, the impact could also take out both hydraulic lines and pose a loss-of-aircraft risk.
A “green glow” sometimes appears on the helmet-mounted display, washing out the imagery in the helmet and making it difficult to land the F-35C on an aircraft carrier.
On nights with little starlight, the night vision camera sometimes displays green striations that make it difficult for all variants to see the horizon or to land on ships.
The sea search mode of the F-35’s radar only illuminates a small slice of the sea’s surface.
When the F-35B vertically lands on very hot days, older engines may be unable to produce the required thrust to keep the jet airborne, resulting in a hard landing.
No kun ottaa huomioon että kiinalaiset firmat järjestään luovuttavat keräämänsä tiedot puolueelle viimeistään valtion poliisin kauniisti pyytäessä, niin kokisin että mp-jutuissa olisi aika jeppistä, että näin ei tosiaan olisi?
nyyhky wrote: ↑11 Jun 2019, 19:12Wikipedias kävin lukasemassa ettei putinilla oo varaa ees tehä tota sarjatuotantoon asti, ja että niillä ois nyt 11kpl prototyyppiä vaan tosta tehty valmiiksi. Mut siis, kyl tää taitaa olla nyt tätä suurvaltojen vehkeiden vertailu ja halutaan vaan näyttää mitä kyetään heittää tiskiin jos alkaa isomman luokan pullistelut.Ingmar Bergmanin kuolema wrote: ↑11 Jun 2019, 18:23Juu, kaksoismoottori tuo lisää kokoa näköä. Toi F-22 on ilmeisesti liian kallis lentää amerikkalaiseenkin makuun, joten tiedä sitten kuinka venäläisillä rahat riittää noiden superkoneiden käyttämiseen.nyyhky wrote: ↑11 Jun 2019, 17:23F-22 olis muutenkin vertailukelpoisin, ehkä(ei voi tietää)? Vaikka on toi siihenkin verrattuna ~4000kg painavampi, tosin ilmassa se näyttää rikkovan kaikkia painovoimalakejaJesse Python wrote: ↑11 Jun 2019, 17:04Kyllä venäjällä polttoainetta riittääIngmar Bergmanin kuolema wrote: ↑11 Jun 2019, 16:47tyhjäpaino 18 tonnia kun Gripen painaa vastaavassa tilassa 8 tonnia. F-35 painaa tuommoiset 13 tonnia tyhjänä.Jesse Python wrote: ↑11 Jun 2019, 14:28siellä pannaan asiat tärkeysjärjestykseennyyhky wrote: ↑11 Jun 2019, 14:10En nyt sanois että tarjolla, mut onhan tää nyt vitun uskomaton kone valtiolta joka ei saa ees jätteitään kierrätettyä...Jesse Python wrote: ↑11 Jun 2019, 13:41Olisko muuten venäläisillä nykypäivänä tarjolla mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa?
Boldattu kohta nyt ainakin meni ihan vituiks joka osa-alueeltaan. Sori siitänyyhky wrote: ↑11 Jun 2019, 17:30Eiks näillekin etitä jo seuraajaa? Ja jos oikein muistan niin Kanadalla oli joku hyvä härpäke näiden korvaajaksi.Rasmus-mafioso wrote: ↑11 Jun 2019, 17:23Niillähän lennetään vielä 2030-luvulle ja niihin on modattu tietokonenäytöt sum muut nykyajan härpäkkeet vaikka peruskone on 70-luvun alustaJesse Python wrote: ↑11 Jun 2019, 17:17Ovelaa. Mihin ne Hawkit joutui?Rasmus-mafioso wrote: ↑11 Jun 2019, 17:16Rauhansopimus rajoitti koneiden määrää niin sitä kierrettiin Hawkien kohdalla hankkimalla ne pelkästään koulukoneina, vaikka ovat myös aseistettavissa.Falconetti roviolla wrote: ↑11 Jun 2019, 15:28Joo, kieltämättä tuo Mig-21 aika ollut muutenkin vähän erilaista menoa, eikös silloin jouduttu neuvottelemaan rauhansopimusehdoistakin että Suomi saa hankkia ohjuksia? Olisivat varmaan olleet pykälää kinkkisemmät neuvottelut jos koneiden ostomaa ei olisi ollut juuri itänaapuri.UBBP wrote: ↑11 Jun 2019, 15:19Siis tarkoitin hornetteja edeltänyttä hankintaa 60-luvulla, jolloin oltiin rähmällään ja komeasti. MiG-29 oli mukana hornetien kanssa kisaamassa, mutta ei pidetty vakavana vaihtoehtona.Jesse Python wrote: ↑11 Jun 2019, 12:40se MIG oli mukana vain yleisistä syistä. Jos neuvostoliitto ei olis sopivasti hajonnut, olisko tehty joku kompromissi että otetaan puolet lännestä ja puolet idästä.UBBP wrote: ↑11 Jun 2019, 12:33Edellinen Hornet hanke oli siitä eriskummallinen, että taisi olla eka kerta kun hankinta tehtiin sillä perusteella että mikä olisi paras, eikä poliittisilla syillä. Eikös MiG hankinnassa käynyt niin ett NL tarjosi suomelle Mig-19 hävittäjää, mikä oli kehno kaikilla mittareilla. Delegaatio oli ranskassa tarkistelemassa vahvana optiona pidettyä Mirage III:a, mutta heidät kutsuttiinkin sitten pikavauhtia takaisin, kun NL tarjosi upouusia MiG-21 hävittäjiä.
(saatan toisin muistaa väärinkin, ja se olikin sikariportaalle hyvä kone mitä kelasin)
Nää ei oo kanadaa nähneetkään muualla ku jääkiekkokentillä https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/ ... f4ef0ffaa3
Omenoiden lahjoituspiste wrote: ↑13 Jun 2019, 14:00mitäpä pienistätarmo erkale wrote: ↑13 Jun 2019, 13:57F-35:n lastentaudeissa riittää vielä puuhaa (https://www.defensenews.com/air/2019/06 ... -problems/):
The F-35’s logistics system currently has no way for foreign F-35 operators to keep their secret data from being sent to the United States.
The spare parts inventory shown by the F-35’s logistics system does not always reflect reality, causing occasional mission cancellations.
Cabin pressure spikes in the cockpit of the F-35 have been known to cause barotrauma, the word given to extreme ear and sinus pain.
In very cold conditions — defined as at or near minus 30 degrees Fahrenheit — the F-35 will erroneously report that one of its batteries have failed, sometimes prompting missions to be aborted.
- Supersonic flight in excess of Mach 1.2 can cause structural damage and blistering to the stealth coating of the F-35B and F-35C.
- After doing certain maneuvers, F-35B and F-35C pilots are not always able to completely control the aircraft’s pitch, roll and yaw.
If the F-35A and F-35B blows a tire upon landing, the impact could also take out both hydraulic lines and pose a loss-of-aircraft risk.
A “green glow” sometimes appears on the helmet-mounted display, washing out the imagery in the helmet and making it difficult to land the F-35C on an aircraft carrier.
On nights with little starlight, the night vision camera sometimes displays green striations that make it difficult for all variants to see the horizon or to land on ships.
The sea search mode of the F-35’s radar only illuminates a small slice of the sea’s surface.
When the F-35B vertically lands on very hot days, older engines may be unable to produce the required thrust to keep the jet airborne, resulting in a hard landing.
ei kyllä sellaseenkaan lennokki vehkeeseen johon saa kyytiin vaikka REDin elokuvakameran kovin montaa tonnia saa ängettyä, ja sellanen kantais sitte jo sitte jotain muutaki kun kamerakalustoa mestoillebertiewooster wrote: ↑13 Jun 2019, 13:52Ihan ok sellaiseen satunnaiseen ilmakuvaukseen korkeintaan puol tuntia kerrallaan ja esim. tiedusteluryhmälle repussa kuljetettavaksi mutta siihen se jää, kamerahan noissa ois tärkeimpiä ominaisuuksia ja noissa se ei mikään ihmeellinen ole. Tarvis olla pitkää zoomia ja isoa kennoa, infrapunaa jne jos haluais muutakin kuin nättejä maisemavideoita youtubeen päiväsaikaan kuvattuna. Helppokäyttöisiä ne on kyllä.Omenoiden lahjoituspiste wrote: ↑13 Jun 2019, 13:44No siis sotilaskamaan verrattuna kyllä, mutta ollakseen tommosia mitä ihmiset saa kaupasta ostaa niin käsittäkseni ihan hyviä värkkejäbertiewooster wrote: ↑13 Jun 2019, 13:40Nehän on suorastaan ilmaisia verrattuna ihan mihin hyvänsä sotilaskäyttöön suunniteltuihin härveleihin vaikka maksaisivat kymppitonnin kappaleOmenoiden lahjoituspiste wrote: ↑13 Jun 2019, 13:10En nyt ihan halpiksiksi noita maviceja sanois mutta
Joo, aivan totta. Eikä sillä REDillä paljoa enempää tekis sotilashommissa kun senkin tärkein ja ainoa ominaisuus on tuottaa nättiä kuvaa ja sotilashommissa pitäis nähdä vaan helevetin korkealta maahan vaikka pimeällä ja pystyä paikantamaan katsottu kohde hyvinkin tarkasti. Siitä en kyllä ole ihan vakuuttunut että tuhat kiinakopteria ois minkäänlainen uhka vaikka tällasille tai venäjän/kiinan vastineille:sössön sössön wrote: ↑14 Jun 2019, 08:29ei kyllä sellaseenkaan lennokki vehkeeseen johon saa kyytiin vaikka REDin elokuvakameran kovin montaa tonnia saa ängettyä, ja sellanen kantais sitte jo sitte jotain muutaki kun kamerakalustoa mestoilleSpoiler:
pitäis tosin olla joku heksa/oktokopteri ja semmoset on kyllä jonniivverran isompia ku tollanen kiinan lelut, mutta olen itse aivan valmis vaihtamaan koko hävittäjäkaluston vaikka tuhanteen tommoseen. tai pari vois jättää museoihin että tämmöseenkin paskeeseen aikoinaan lyötiin helvetisti rahaa.
Ei ole kauaakaan kun kaikki suomen nettiliikenne kulki ruotsin kautta jossa paikalliset puolustusvoimat sitä liikennettä haisteli, what mind tämmösestä?bad grankulla wrote: ↑13 Jun 2019, 14:02No kun ottaa huomioon että kiinalaiset firmat järjestään luovuttavat keräämänsä tiedot puolueelle viimeistään valtion poliisin kauniisti pyytäessä, niin kokisin että mp-jutuissa olisi aika jeppistä, että näin ei tosiaan olisi?