Mielenterveystopic

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Flash Gordon Bleu, wasky

Molly mouth
5k

Re: Mielenterveystopic

#12061 Post by Molly mouth » 03 Jun 2019, 11:11

Joo, nyt luin. Toi ketipinorin lista...
Järkyttävä.
Joo, eihän xanorkaan hyväks oo.
Mut toi :sad1x:

En sit tiiä kuinka yleisesti kenelleki tulee mitä, mut jo et on riski noihin on must pelottavaa.
I have no idea what's going on

Hmmh... yeah, I can't hack it.

vodka huikka nainen
"unelmavaimo"

#12062 Post by vodka huikka nainen » 03 Jun 2019, 14:54

noniin. päihtettömyys: ei auta. terveellisesti syöminen: ei auta. salilla käyminen/lenkkeilu: ei auta. hirteen meneminen kiinnostaa joka päivä enemmän ja sain lauantaina sellasia uutisia että en tiiä miten päin olisin ja ilmotin jo töihinkin että nyt sit vittu niitä ylitöitä mulle. joku monotoninen paska duuni ehkä ainut missä en joudu ajattelemaan mitään enkä haluaisikaan.

hodari koneen käyttö count: ainaki 15

jjeanette
2k

#12063 Post by jjeanette » 03 Jun 2019, 15:04

Reilusti yli 5v oon ketipinoria käyttänyt, ja sivu-oireet yhä perseestä, eli zombimode herättyäkin tuntikausia - jonain päivinä ei ''herää'' kunnolla ollenkaan. Painajaisistakaan ei saa herättyä kun tuurilla viimein vessahätään, unta aika mahdoton saada jos ei olekaan lääkettä saatavilla. En oo kaikkina näinä vuosina mitä oon ollut tietoinen tästä lääkkeestä kuullut keltään mitään positiivista, ''kunhan saa ees jotenkin nukuttua/onneks ei tarvii vetää sitä enää''. Aika nuorena mäkin ton sain, tosi yleinen oli ainakin sillon alaikäisillä univammaisilla ekana lääkkeenä, 25mg saatto toimia jo hentorakenteisille kuten itselleni silloin riittävästi.

Puolukkamehua joku apteekin työntekijä suositteli kerran ohimennen aamuheikotukseen, taisin testaa muttei jäänyt tavaks. Pitääkin kirjottaa nyt ylös että pyydän vaihtamaan johonkin toiseen. Ja siis, on tää kyllä auttanut mua, kun tosi väsyneenäkin jään helposti kierroksille ajatukset sinkoilemaan ympäriinsä, niin tohon voi aina luottaa että sammahtaa. Tai 87% varmuudella auttaa nukahtamaan. Jokaisessahan noissa on paskat puolensa.
Image

ei mikään caramellos
julmuri

#12064 Post by ei mikään caramellos » 03 Jun 2019, 15:13

miks syöt sitä jos se on ollut koko viisi vuotta ihan perseestä?
tempus, fuck it.

assari

#12065 Post by assari » 03 Jun 2019, 15:45

Sen verran tiedän aiheesta, että mielenterveys ammattilaiset ovat itsekin usein mt-ongelmaisia.

jjeanette
2k

#12066 Post by jjeanette » 03 Jun 2019, 16:49

ei mikään caramellos wrote:
03 Jun 2019, 15:13
miks syöt sitä jos se on ollut koko viisi vuotta ihan perseestä?
Semiperseestä, ja samasta syystä miks muutkin nää asiat etenee aika viiveellä, muu lääkitys on ollut vuoristorataa toimivuuksien kanssa niin tuttu ja turvallinen unilääke vaan jäänyt sinne roikkumaan, kun ei oo halunnut riskeerata yöunia yhtään enempää. Nytkin kun lääkäriin about 4kk venaamisen päästä oon tässä kuussa menossa, on paljon muita asioita käsiteltävänä eli tää saattaa jäädä käsittelemättä kun ei oo niin akuutti. Siksi.
Image

Minä olen hyvä kamu
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-

#12067 Post by Minä olen hyvä kamu » 03 Jun 2019, 16:55

Hilpetööri wrote:
01 Jun 2019, 22:08

kyllähän se tuntuu vittuilulta kun ne käskee räpsimään itseään kumilenkeillä, tai syömään chiliä, kun ahdistaa.
Juuh joskus maksoin 80e lääkärikäynnistä josta sain pelkästään neuvon räpsiä kuminauhalla ranteeseen tai laittamaan jääpaloja paidan sisään

Bogdan
1k

#12068 Post by Bogdan » 03 Jun 2019, 17:30

hullu kissa nainen wrote:
03 Jun 2019, 14:54
noniin. päihtettömyys: ei auta. terveellisesti syöminen: ei auta. salilla käyminen/lenkkeilu: ei auta. hirteen meneminen kiinnostaa joka päivä enemmän ja sain lauantaina sellasia uutisia että en tiiä miten päin olisin ja ilmotin jo töihinkin että nyt sit vittu niitä ylitöitä mulle. joku monotoninen paska duuni ehkä ainut missä en joudu ajattelemaan mitään enkä haluaisikaan.
itse hain tässä vaiheessa apua kun noi normaalisti oloa helpottaneet jutut eivät enää toimineet. Vajosin vaan viikko viikolta syvemmälle sinne synkkyyteen ja epätoivoon, ilman mitään käsitettävää syytä tms. Tätä jatkui aivan liian pitkään, nyt jälkikäteen toivon että olisin tajunnut tilanteen jo aikaisemmin.

Itse olin ilmeisen onnekas ja se lääkekuuri oikeasti auttoi, en ihan täyttä 9kk syönyt mitä suositeltiin. Alku oli aikamoista paskaa levottomien jalkojen jne kanssa, mutta viikko pari ja sai nukuttuakin ihan hyvin jo.

Lalli
Melkein homo!
Melkein homo!

#12069 Post by Lalli » 03 Jun 2019, 17:36

paskasti täytetty eläin wrote:
01 Jun 2019, 23:16
Vituttaa kun ei pysty olemaan varma, onko tää paska fiilis yhä venlan refloja (semmonen 3 vko ilman, hyvin hidas tiputus) vai jääkö tää pysyväksi tilaksi. Joka jeesuksen asia on taas henkilökohtanen hyökkäys mua vastaan, ahdistuslevelit tapissa ja kontrolloimattomuuden tunne huomattavan vahva.

Sit kierrän veistä haavassa osallistumalla kaiken maailman ahdistaviin keskusteluihin somessa, koska en vittu voi olla osallistumattakaan. :facepalm:
Venlasta "toipuminen" kestää kyllä enemmän kuin 3 viikkoa.
:crybaby:

Sutten Marssi
Crust at Heart.

#12070 Post by Sutten Marssi » 04 Jun 2019, 12:15

Tämmöistä settiähän tää nyt on. Mikään ei auta eikä piristä. Ahistaa, masentaa, elämä inhottaa ja tuntuu toivottomalta joka päivä; psyykkinen pahoinvointi tuntuu myös fyysisenä huonona olona, kuten ajoittaisena kuvotuksen tunteena, puistatuksina sekä koko kropassa tuntuvana raskaana olona. Todennäköisesti tähän ei ole olemassakaan mitään parannuskeinoa. Lääkitystäkin on jo sen verran, että tuskin sitä kovin paljon enää nostettaisiin, jos nyt lekurille yrittäisin mennä.

Huonon voinnin jatkuessa on kaljanhimo herännyt, koska juomisesta saisi hetkeksi rentoutuksen ja helpotuksen oloon. Samaan aikaan tiedän, että bönthöön tarttuminen olisi ihan vitun huono ratkaisu tässä olotilassa ja näin surkeassa rahatilanteessa. On pysyttävä kaidalla tiellä, vaikka tilapäisen kemiallisen huojennuksen halua vastaan tappeleminen aiheuttaa lisää henkistä painetta kaiken muun päälle. Hemmetti. :x
jo vääryys vallan saapi

paskasti täytetty lahja
viimene sivistysvassari

#12071 Post by paskasti täytetty lahja » 04 Jun 2019, 20:03

Lalli wrote:
03 Jun 2019, 17:36
paskasti täytetty eläin wrote:
01 Jun 2019, 23:16
Vituttaa kun ei pysty olemaan varma, onko tää paska fiilis yhä venlan refloja (semmonen 3 vko ilman, hyvin hidas tiputus) vai jääkö tää pysyväksi tilaksi. Joka jeesuksen asia on taas henkilökohtanen hyökkäys mua vastaan, ahdistuslevelit tapissa ja kontrolloimattomuuden tunne huomattavan vahva.

Sit kierrän veistä haavassa osallistumalla kaiken maailman ahdistaviin keskusteluihin somessa, koska en vittu voi olla osallistumattakaan. :facepalm:
Venlasta "toipuminen" kestää kyllä enemmän kuin 3 viikkoa.
Joo siis näin olen ymmärtänyt. Mutta kyllähän toi silti hirvittää että millaista elämä ilman tota lääkettä on, kuitenkin sen 10 v syönyt ja sitä ennen vuosikausia ssritä.
Sananvapauden käyttäminen on välillä yhtä hässäkkää
Kärkkäisen Sikapäivät wrote:Make Vallila Suur-Vallila again!
hauveli wrote:
10 Jun 2018, 10:39
joskus on vaan pakko työntää kissa perseä edellä suuhun
#HOROKESÄ2019

Rasmus-mafioso
God of PIF
God of PIF

#12072 Post by Rasmus-mafioso » 04 Jun 2019, 22:44

Tekemättömien hommien kasautuminen ahdistaa. Varsinkin nyt kun tuli kesä niin on täysin lamaannuksissa enkä saa töiden jälkeen tehtyä yhtään mitään. Tossa ois helvetisti kaikkee hommaa mikä on odottanu kesää plus sitten kaikki se mikä jäi talvella tekemättä, ja viime kesänä. Nyt vielä unirytmi menossa perseelleen niin jippii saatana.

Kieppi
5k

#12073 Post by Kieppi » 04 Jun 2019, 23:01

Rasmus-mafioso wrote:
04 Jun 2019, 22:44
Tekemättömien hommien kasautuminen ahdistaa. Varsinkin nyt kun tuli kesä niin on täysin lamaannuksissa enkä saa töiden jälkeen tehtyä yhtään mitään. Tossa ois helvetisti kaikkee hommaa mikä on odottanu kesää plus sitten kaikki se mikä jäi talvella tekemättä, ja viime kesänä. Nyt vielä unirytmi menossa perseelleen niin jippii saatana.
Takuuvarma ahdistuksen aiheuttaja ja yöunien karkoittaja on se kun ajattelee kaikkia tekemättömiä hommia kerralla! [-o<

Onks nää sun kasaantuneet työt kotihommia vai johonkin muuhun liittyviä? Vaatiiko enempi rahaa, vai tekijää ja aikaa?

Rasmus-mafioso
God of PIF
God of PIF

#12074 Post by Rasmus-mafioso » 04 Jun 2019, 23:07

Kieppi wrote:
04 Jun 2019, 23:01
Rasmus-mafioso wrote:
Takuuvarma ahdistuksen aiheuttaja ja yöunien karkoittaja on se kun ajattelee kaikkia tekemättömiä hommia kerralla! [-o<

Onks nää sun kasaantuneet työt kotihommia vai johonkin muuhun liittyviä? Vaatiiko enempi rahaa, vai tekijää ja aikaa?
Pääasiassa kotihommia, ja sitten kaikkee sellasta mistä ois rahalla selvinny mutta jossain maniapäissäni päätin tehdä itte ja säästää, esim. saunan piirustukset, jotka sain tehtyä puoleenväliin. Osa on sellasia (esim. gradu) et tarttis kaks viikkoa kaikessa rauhassa jossain missä ei ole häiriötekijöitä (ei tuu onnistuu), osa sellasia et kaveri tekis terää (esim. puutalkoot, rakennuksiin liittyvät työt - päivässä sais jo ihmeitä aikaan) ja osa sellasia et pitäis vaan tehä tai hoitaa rahalla (öljynvaihto autoon). Sitten on juttuja mitä oon lupautunu tekemään kun en osaa sanoa ei jos kysytään ja sitten ahistaa ihan vitusti kun on luvannu jotain mitä ei saa tehtyä ja tulee kunnoa vitum Roudasta Rospuuttoon -luokan morkkikset. Nyt kun perhe lähti vielä lomareissulle niin ei tullu työrauhaa vaan meni rytmi jotenkin entistä pahemmin sekasin ja tässä vaan piffataan vaikka pitäis olla jo nukkumassa. Ruokaa sain sentään eilen tehtyä niin on voinu syödä muutakin kun leipää.

Jossain vaiheessa pitäis keskittyä ihan vaan itteensä ja omaan hyvinvointiinsa ja liikkua ja pudottaa painoa, mut tällä hetkellä kaikki tommonen kuulostaa lähinnä vitsiltä. No kesä menee kohta ohi niin sitten voi taas talvella miettiä et kesällä sit tulee tehtyä sitä sun tätä...

Kieppi
5k

#12075 Post by Kieppi » 04 Jun 2019, 23:25

Rasmus-mafioso wrote:
04 Jun 2019, 23:07
Kieppi wrote:
04 Jun 2019, 23:01
Rasmus-mafioso wrote:

Pääasiassa kotihommia, ja sitten kaikkee sellasta mistä ois rahalla selvinny mutta jossain maniapäissäni päätin tehdä itte ja säästää, esim. saunan piirustukset, jotka sain tehtyä puoleenväliin. Osa on sellasia (esim. gradu) et tarttis kaks viikkoa kaikessa rauhassa jossain missä ei ole häiriötekijöitä (ei tuu onnistuu), osa sellasia et kaveri tekis terää (esim. puutalkoot, rakennuksiin liittyvät työt) ja osa sellasia et pitäis vaan tehä tai hoitaa rahalla (öljynvaihto autoon). Sitten on juttuja mitä oon lupautunu tekemään kun en osaa sanoa ei jos kysytään ja sitten ahistaa ihan vitusti kun on luvannu jotain mitä ei saa tehtyä ja tulee kunnoa vitum Roudasta Rospuuttoon -luokan morkkikset. Nyt kun perhe lähti vielä lomareissulle niin ei tullu työrauhaa vaan meni rytmi jotenkin entistä pahemmin sekasin ja tässä vaan piffataan vaikka pitäis olla jo nukkumassa. Ruokaa sain sentään eilen tehtyä niin on voinu syödä muutakin kun leipää.

Jossain vaiheessa pitäis keskittyä ihan vaan itteensä ja omaan hyvinvointiinsa ja liikkua ja pudottaa painoa, mut tällä hetkellä kaikki tommonen kuulostaa lähinnä vitsiltä. No kesä menee kohta ohi niin sitten voi taas talvella miettiä et kesällä sit tulee tehtyä sitä sun tätä...
Kuulostaa tutulta! Mä koitan aina miettiä silloin kun hommat vyöryy niskaan, että mitä niistä kustakin seuraisi, jos jääkin tekemättä. Sit koittaa hoitaa niitä välttämättömiä pois mistä on eniten haittaa jos jää roikkumaan tyyliin korjaukset, huollot sun muut.

Duunin jälkeen ei kyllä jaksa oikein mitään, ja sepä se onkin hankalaa myöntää itselleen kun ajatus on ihan muuta. Sitten jos pystyy olemaan hetken kotona rauhassa vapaalla, niin on välttämätöntä ottaa vähän kevyemmin että palautuu. Niitä omia töitä kun saa tehdä maailman tappiin asti eikä ne lopu ikinä :lol: Monesti yhden "aivot narikkaan tekemättä mitään"-päivän jälkeen on jotenkin selkeämpi olokin.

Opiskeluhommat oon koittanu ratkaista niin että teen aamupäivisin niitä (niinä päivinä kun en oo töissä), ja sit jos pitää tehdä enempi opiskeluhommia kerralla lähden kotoota pois paikkaan missä ei tarvii tehdä mitään muuta.

Toivottavasti pääset jotenki semmoseen "ajattele yksi asia kerrallaan"- moodiin, mikä on kyllä välillä tosi hankalaa! Ja saisit sen oman ajan itelles, jotta saisit keskittyä rauhassa.

Post Reply