Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
-
mystinen lyllertäjä
- -=King Of PIF=-
- Posts: 18683
- Joined: 19 Oct 2009, 23:14
- Location: 33500
#20386
Post
by mystinen lyllertäjä » 22 Oct 2019, 11:49
Assman wrote: ↑22 Oct 2019, 04:42
Uuno Katz wrote: ↑22 Oct 2019, 02:24
Onko viikonloppuna joku Tamperelainen pyhä, vai miksi ei Finnkinon sivuilla näe perjantain ja lauantain ohjelmistoa?
Ne näkee vasta tiistaista lähtien tai jotain. Liittyy ohjelmasuunnitteluun. Ollut vuosia moinen.
Jep tää on ollut näin niin kauan ku ite muistan. Finkkarin omilta sivuilta:
Uusi ohjelmisto, joka koskee päiviä perjantaista seuraavan viikon torstaille, tulee myyntiin aina tiistaisin noin klo 15.00. Huomiothan, että viikonlopun näytösajat näet vasta edellisenä tiistaina.
Alkuviikkoon osuvat pyhäpäivät saattavat siirtää normaalia aikataulua, yleensä yhden vuorokauden verran eteenpäin. Erikoistapauksissa lippuja voi varata ja ostaa jo aikaisemmin.
-
DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32737
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
#20388
Post
by DECKARD COCAIN » 23 Oct 2019, 12:48
Olen tässä havainnut, että ratikkatyömaan valmiusaste ei vaikuta kolmosen aikataulussa pysymiseen: mitenkään. Peräkkäiset vuorot jyrää edelleen Sammonkatua yksi pari minuuttia etuajassa ja seuraava viisi myöhässä ja ruuhka-aikaan tullaan kahden, jopa kolmen auton letkassa
kantasolu wrote: ↑01 Jan 2024, 12:57
Lappu kielelle, ambulanssi pikavalintaan ja Phil Collins soimaan. Ristikkolehti ajanvietteeksi.
-
Uutiset ja mää
- Parta Korvien Takana
- Posts: 49828
- Joined: 16 Jun 2008, 19:30
- Location: Tampere 33410
#20389
Post
by Uutiset ja mää » 23 Oct 2019, 12:54
dick cocaine wrote: ↑23 Oct 2019, 12:48
Olen tässä havainnut, että ratikkatyömaan valmiusaste ei vaikuta kolmosen aikataulussa pysymiseen: mitenkään. Peräkkäiset vuorot jyrää edelleen Sammonkatua yksi pari minuuttia etuajassa ja seuraava viisi myöhässä ja ruuhka-aikaan tullaan kahden, jopa kolmen auton letkassa
Ei kolmosen ongelmat johdukaan siitä työmaasta vaan pitkästä linjasta ja isosta matkustajamäärästä. Onneksi ratikka korjaa tämä kapasiteettiongelman.
Nuoret kotkat! Työläisaate
teitä kutsuu taistohon.
Punainen on lippuvaate,
niin kuin isäin ollut on.
-
DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32737
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
#20390
Post
by DECKARD COCAIN » 23 Oct 2019, 12:59
Uutiset ja mää wrote: ↑23 Oct 2019, 12:54
dick cocaine wrote: ↑23 Oct 2019, 12:48
Olen tässä havainnut, että ratikkatyömaan valmiusaste ei vaikuta kolmosen aikataulussa pysymiseen: mitenkään. Peräkkäiset vuorot jyrää edelleen Sammonkatua yksi pari minuuttia etuajassa ja seuraava viisi myöhässä ja ruuhka-aikaan tullaan kahden, jopa kolmen auton letkassa
Ei kolmosen ongelmat johdukaan siitä työmaasta vaan pitkästä linjasta ja isosta matkustajamäärästä. Onneksi ratikka korjaa tämä kapasiteettiongelman.
Ennen ratikkaa kuljin Hervannasta paljon keskustaan ja kyllä nää sillon meni muistaakseni paremmin aikataulussa. Ja onhan tää ihan helvetin hidas linja, Kalevasta Lietsuun puoli tuntia, samassa ajassa olis jo syvällä Teiskossa
kantasolu wrote: ↑01 Jan 2024, 12:57
Lappu kielelle, ambulanssi pikavalintaan ja Phil Collins soimaan. Ristikkolehti ajanvietteeksi.
-
Uutiset ja mää
- Parta Korvien Takana
- Posts: 49828
- Joined: 16 Jun 2008, 19:30
- Location: Tampere 33410
#20391
Post
by Uutiset ja mää » 23 Oct 2019, 13:04
dick cocaine wrote: ↑23 Oct 2019, 12:59
Uutiset ja mää wrote: ↑23 Oct 2019, 12:54
dick cocaine wrote: ↑23 Oct 2019, 12:48
Olen tässä havainnut, että ratikkatyömaan valmiusaste ei vaikuta kolmosen aikataulussa pysymiseen: mitenkään. Peräkkäiset vuorot jyrää edelleen Sammonkatua yksi pari minuuttia etuajassa ja seuraava viisi myöhässä ja ruuhka-aikaan tullaan kahden, jopa kolmen auton letkassa
Ei kolmosen ongelmat johdukaan siitä työmaasta vaan pitkästä linjasta ja isosta matkustajamäärästä. Onneksi ratikka korjaa tämä kapasiteettiongelman.
Ennen ratikkaa kuljin Hervannasta paljon keskustaan ja kyllä nää sillon meni muistaakseni paremmin aikataulussa. Ja onhan tää ihan helvetin hidas linja, Kalevasta Lietsuun puoli tuntia, samassa ajassa olis jo syvällä Teiskossa
No ennen ratikkatyömaata kuljin kolmosella Lentsuun ja ihan miten sattuu se silloinkin kulki. Tietysti kun kyseessä on runkolinja niin ei tuolla ole niin väliä koska busseja tulee joka tapauksessa tiheällä tahdilla.
Mutta toki se työmaa on pahentanut ongelmaa, ei sillä.
Nuoret kotkat! Työläisaate
teitä kutsuu taistohon.
Punainen on lippuvaate,
niin kuin isäin ollut on.
-
Eräs Mies
- -=00King Of PIF00=-
- Posts: 25917
- Joined: 22 Feb 2017, 09:57
- Location: Tolkku
#20392
Post
by Eräs Mies » 23 Oct 2019, 13:52
Uutiset ja mää wrote: ↑23 Oct 2019, 12:54
dick cocaine wrote: ↑23 Oct 2019, 12:48
Olen tässä havainnut, että ratikkatyömaan valmiusaste ei vaikuta kolmosen aikataulussa pysymiseen: mitenkään. Peräkkäiset vuorot jyrää edelleen Sammonkatua yksi pari minuuttia etuajassa ja seuraava viisi myöhässä ja ruuhka-aikaan tullaan kahden, jopa kolmen auton letkassa
Ei kolmosen ongelmat johdukaan siitä työmaasta vaan pitkästä linjasta ja isosta matkustajamäärästä. Onneksi ratikka korjaa tämä kapasiteettiongelman.
Kapasiteettiongelmasta oli hyvää juttua tossa muutaman vuoden vanhassa selvityksessä:
https://www.tampereenpuolesta.fi/@Bin/1 ... inonen.pdf
TKL:n talven arkipäivän liikenteen noin 1900 vuorosta 8 kpl on sellaisia, ettei yhden 3-akselisen
telibussin kapasiteetti riitä. Yksikään näistä ei ole suunnitellulla raitiotiereitillä. Suurin hetkellinen
kuormitus tulee Multisillasta, jossa kahta noin klo 07:00 sijoittuvaa vuoroa ajetaan kahdella linjaautolla. Linjat, joissa on kahdella autolla ajettavia vuoroja, ovat 28, 26, 36, 18, 13 ja Y33.
-
Uutiset ja mää
- Parta Korvien Takana
- Posts: 49828
- Joined: 16 Jun 2008, 19:30
- Location: Tampere 33410
#20393
Post
by Uutiset ja mää » 23 Oct 2019, 14:01
Eräs Mies wrote: ↑23 Oct 2019, 13:52
Uutiset ja mää wrote: ↑23 Oct 2019, 12:54
dick cocaine wrote: ↑23 Oct 2019, 12:48
Olen tässä havainnut, että ratikkatyömaan valmiusaste ei vaikuta kolmosen aikataulussa pysymiseen: mitenkään. Peräkkäiset vuorot jyrää edelleen Sammonkatua yksi pari minuuttia etuajassa ja seuraava viisi myöhässä ja ruuhka-aikaan tullaan kahden, jopa kolmen auton letkassa
Ei kolmosen ongelmat johdukaan siitä työmaasta vaan pitkästä linjasta ja isosta matkustajamäärästä. Onneksi ratikka korjaa tämä kapasiteettiongelman.
Kapasiteettiongelmasta oli hyvää juttua tossa muutaman vuoden vanhassa selvityksessä:
https://www.tampereenpuolesta.fi/@Bin/1 ... inonen.pdf
TKL:n talven arkipäivän liikenteen noin 1900 vuorosta 8 kpl on sellaisia, ettei yhden 3-akselisen
telibussin kapasiteetti riitä. Yksikään näistä ei ole suunnitellulla raitiotiereitillä. Suurin hetkellinen
kuormitus tulee Multisillasta, jossa kahta noin klo 07:00 sijoittuvaa vuoroa ajetaan kahdella linjaautolla. Linjat, joissa on kahdella autolla ajettavia vuoroja, ovat 28, 26, 36, 18, 13 ja Y33.
Käytin ehkä väärää termiä. En tarkoittanut sitä, että ne bussit olisivat liian täynnä (mitä tuossa raportissa vissiin tarkoitetaan) mutta tuo ketjuuntumisongelma syntyy kun on paljon matkustajia pitkin pitkää reittiä ja sitten vuoroväli on niin tiheä että tietyt vuorot keräävät paljon väkeä. Sitten ne seuraavat ottavat ne tyhjempinä kiinni jne. ja lopputuloksena eka bussi on myöhässä, toka etuajassa ja ne molemmat tulee samaan aikaan pysäkille. Vähän kärjistäen. Tähän auttaisi jo se, että sivuovista pääsisi sisään niin yksittäisillä pysäkeillä olevat isommat ihmismäärät eivät jumittaisi vuoroa. Ja tietty ettei tarvitse kikkailla maksamisen tai matkakortin leimaamisen kanssa bussiin noustessa. Raitiovehkeet toimii näin, mutta esim. Helsingissähän runkolinjoilla on siirrytty tähän myös busseissa. Sujuvoittaa kummasti.
Nuoret kotkat! Työläisaate
teitä kutsuu taistohon.
Punainen on lippuvaate,
niin kuin isäin ollut on.
-
Uutiset ja mää
- Parta Korvien Takana
- Posts: 49828
- Joined: 16 Jun 2008, 19:30
- Location: Tampere 33410
#20394
Post
by Uutiset ja mää » 23 Oct 2019, 14:01
Plus tietty raitiotien varrelle on kaavoitettu ja kaavoitetaan niin paljon asuntoja että kyllä se bussien kapasiteetti alkaisi myös käydä vähiin ennen pitkää.
Nuoret kotkat! Työläisaate
teitä kutsuu taistohon.
Punainen on lippuvaate,
niin kuin isäin ollut on.
-
Punapukuinen lenkkeilijä
- nössö. ja kyherö.
- Posts: 17738
- Joined: 26 Dec 2011, 05:55
- Location: Sohvalla
#20395
Post
by Punapukuinen lenkkeilijä » 23 Oct 2019, 14:48
Aloitettiin kumppanin kans yhteisen asunnon haku, saapa nähdä miten onnistuu kahdelta luottotiedottomalta tämä homma, varsinkin kun Hervanta on off-limits.
-
Meikä_Mandalorialainen
- Dynaaminen Menestyjä
- Posts: 40907
- Joined: 29 Jul 2013, 12:33
- Location: Voittaja Joukkue
#20396
Post
by Meikä_Mandalorialainen » 23 Oct 2019, 14:56
Paikallinen mieshenkilö wrote: ↑23 Oct 2019, 14:48
Aloitettiin kumppanin kans yhteisen asunnon haku, saapa nähdä miten onnistuu kahdelta luottotiedottomalta tämä homma, varsinkin kun
Hervanta on off-limits.
Miksi?
Homoloordi Rantanen wrote:En ymmärrä alkoholitonta edgeä rogessa.
MASU ASUKKI wrote:hardcore pitää minua vankinaan... ja minulla on tukholman syndrooma
-
Punapukuinen lenkkeilijä
- nössö. ja kyherö.
- Posts: 17738
- Joined: 26 Dec 2011, 05:55
- Location: Sohvalla
#20397
Post
by Punapukuinen lenkkeilijä » 23 Oct 2019, 15:04
Keskiluokkaisen_hillitty wrote: ↑23 Oct 2019, 14:56
Paikallinen mieshenkilö wrote: ↑23 Oct 2019, 14:48
Aloitettiin kumppanin kans yhteisen asunnon haku, saapa nähdä miten onnistuu kahdelta luottotiedottomalta tämä homma, varsinkin kun
Hervanta on off-limits.
Miksi?
Kumppani ei erinäisistä syistä halua sinne takaisin ja kunnioitan sitä. Ite asuin siellä viime vuonna vähän aikaa ja oli ihan ok mutta jos nyt mäihällä sais lähempää kaupunkia niin olisi helpompaa. Nyt asutaan erillään Koivistonkylässä ja täällä on kyllä kivaa.
-
Meikä_Mandalorialainen
- Dynaaminen Menestyjä
- Posts: 40907
- Joined: 29 Jul 2013, 12:33
- Location: Voittaja Joukkue
#20398
Post
by Meikä_Mandalorialainen » 23 Oct 2019, 15:20
Paikallinen mieshenkilö wrote: ↑23 Oct 2019, 15:04
Keskiluokkaisen_hillitty wrote: ↑23 Oct 2019, 14:56
Paikallinen mieshenkilö wrote: ↑23 Oct 2019, 14:48
Aloitettiin kumppanin kans yhteisen asunnon haku, saapa nähdä miten onnistuu kahdelta luottotiedottomalta tämä homma, varsinkin kun
Hervanta on off-limits.
Miksi?
Kumppani ei erinäisistä syistä halua sinne takaisin ja kunnioitan sitä. Ite asuin siellä viime vuonna vähän aikaa ja oli ihan ok mutta jos nyt mäihällä sais lähempää kaupunkia niin olisi helpompaa. Nyt asutaan erillään Koivistonkylässä ja täällä on kyllä kivaa.
ymmärrän.
Homoloordi Rantanen wrote:En ymmärrä alkoholitonta edgeä rogessa.
MASU ASUKKI wrote:hardcore pitää minua vankinaan... ja minulla on tukholman syndrooma
-
Jo on taas jutut
- Matti Partanen
- Posts: 121850
- Joined: 30 Dec 2012, 05:20
#20399
Post
by Jo on taas jutut » 23 Oct 2019, 16:33
Uutiset ja mää wrote: ↑23 Oct 2019, 14:01
Eräs Mies wrote: ↑23 Oct 2019, 13:52
Uutiset ja mää wrote: ↑23 Oct 2019, 12:54
dick cocaine wrote: ↑23 Oct 2019, 12:48
Olen tässä havainnut, että ratikkatyömaan valmiusaste ei vaikuta kolmosen aikataulussa pysymiseen: mitenkään. Peräkkäiset vuorot jyrää edelleen Sammonkatua yksi pari minuuttia etuajassa ja seuraava viisi myöhässä ja ruuhka-aikaan tullaan kahden, jopa kolmen auton letkassa
Ei kolmosen ongelmat johdukaan siitä työmaasta vaan pitkästä linjasta ja isosta matkustajamäärästä. Onneksi ratikka korjaa tämä kapasiteettiongelman.
Kapasiteettiongelmasta oli hyvää juttua tossa muutaman vuoden vanhassa selvityksessä:
https://www.tampereenpuolesta.fi/@Bin/1 ... inonen.pdf
TKL:n talven arkipäivän liikenteen noin 1900 vuorosta 8 kpl on sellaisia, ettei yhden 3-akselisen
telibussin kapasiteetti riitä. Yksikään näistä ei ole suunnitellulla raitiotiereitillä. Suurin hetkellinen
kuormitus tulee Multisillasta, jossa kahta noin klo 07:00 sijoittuvaa vuoroa ajetaan kahdella linjaautolla. Linjat, joissa on kahdella autolla ajettavia vuoroja, ovat 28, 26, 36, 18, 13 ja Y33.
Käytin ehkä väärää termiä. En tarkoittanut sitä, että ne bussit olisivat liian täynnä (mitä tuossa raportissa vissiin tarkoitetaan) mutta tuo ketjuuntumisongelma syntyy kun on paljon matkustajia pitkin pitkää reittiä ja sitten vuoroväli on niin tiheä että tietyt vuorot keräävät paljon väkeä. Sitten ne seuraavat ottavat ne tyhjempinä kiinni jne. ja lopputuloksena eka bussi on myöhässä, toka etuajassa ja ne molemmat tulee samaan aikaan pysäkille. Vähän kärjistäen. Tähän auttaisi jo se, että sivuovista pääsisi sisään niin yksittäisillä pysäkeillä olevat isommat ihmismäärät eivät jumittaisi vuoroa. Ja tietty ettei tarvitse kikkailla maksamisen tai matkakortin leimaamisen kanssa bussiin noustessa. Raitiovehkeet toimii näin, mutta esim. Helsingissähän runkolinjoilla on siirrytty tähän myös busseissa. Sujuvoittaa kummasti.
Tässä on taas hyvä muistella sitä upeaa hetkeä kun jonain talvipäivänä näin 4 kpl busseja numero 3 ajamassa peräkkäin itsenäisyydenkadulla
Ja linjalla nro 2 oli ainakin taannoin kokeilu tosta että sivuovesta pääsisi sisään, hemmetin kätevä oli kyllä paitsi kerran kun se keskiosan leimauslaite ei toiminu ja menin kuulokkeet päässä istumaan ja ihmettelin että mikskähän tää bussi ei liiku ja hetken päästä vasta hokasin että kuski huutelee mulle että pitäis tulla eteen maksamaan
-
Weird Al Zyskowicz
- Uskoasiain auktoriteetti
- Posts: 51066
- Joined: 12 Mar 2005, 01:17
- Location: Taistolaisten ikeen alla
#20400
Post
by Weird Al Zyskowicz » 24 Nov 2019, 15:59
Haluaisiko joku tamperelainen (tai joku joka ehtii) halvalla illan 22-pp/Motelli Skronke- keikalle? Minulta lippu 12 euroa, nouto Rautaharkosta. Yksityisviestillä ja tositarkoituksella.