Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply
Message
Author
User avatar
Rilli Bönthö Vapaus
God of PIF
God of PIF
Posts: 30553
Joined: 14 Jan 2009, 17:39
Location: Alkiolainen Internet / Taistelee Tiamatin vatsassa

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#31 Post by Rilli Bönthö Vapaus » 21 Apr 2021, 09:21

En aikoinaan tuntunut saavan Jeeves-boksiani muuten takaisin, niin oli pakko muuttaa puolison kanssa yhteen :x :himpatti:
Ceijo Succula wrote: Ei ole minun vastuulla ymmärtää lukemaani.

User avatar
another heavy metal day today
morjensta pöytään
Posts: 32725
Joined: 27 Mar 2017, 12:04
Location: instagram noita kultti

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#32 Post by another heavy metal day today » 21 Apr 2021, 09:34

Lainasin paitaa kaverille joka sitten kavensi sen omiin mittoihinsa sopivaksi. Myös lainannut levyjä jotka tulleet kuuntelukelvottomina takaisin joskus vuoden päästä.

Itse olen kyllä vähän huono lainailija kun palautus saattaa kestää vuosia mutta sit toisaalta pitäisi lainaajaallakin olla aloitekykyä saada tavaransa takaisin.
Image
seksikeinutuoli wrote:
05 Aug 2022, 13:34
Damn you sexy gothic folis

User avatar
piirsi kullin ja poistui
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 40101
Joined: 16 Mar 2009, 12:14
Location: Texas, FI

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#33 Post by piirsi kullin ja poistui » 21 Apr 2021, 09:38

Todella turhauttavaa hommaa ryhtyä kyselemään omia kamojaan tai rahojaan takaisin mutta sitten toisaalta palautteleminenkin tuppaa unohtumaan ellei muistutella. Ei tässä pelissä voi voittaa
Hampurilais count 2015: 99
Hampurilais count 2016: LASKUISSA SEOTTU
Hampurilais count 2017: 44
Hampurilais count 2018: 35
Hampurilais count 2019: 35
Hampurilais count 2020: 79
Hampurilais count 2021: 22
Hampurilais count 2022: 13
Hampurilais count 2023: 69
Hampurilais count 2024: LASKENTA UNOHDETTU

User avatar
Ananaskääpiö
terviisipoika
Posts: 86224
Joined: 14 Feb 2008, 17:53
Location: Saatanan huoma

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#34 Post by Ananaskääpiö » 21 Apr 2021, 09:41

Broidille lainasin autoa ja sit jo palautettuaan se soitteli perään, että "lainaa kuuskymppiä tai sä periaatteessa lainasit jo ku ei mulla oo nyt varaa maksaa tota parkkisakkoa."
sössön sössön wrote: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Jäbä olis kyl kärkilistoilla jos pitäis veikata ISISiin liittyviä piffolaisia. Ei kuitenkaan insinööriyden vaan ehkä enemmän ton kyynisyyden perusteella.

User avatar
bad grankulla
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 28181
Joined: 11 Oct 2013, 15:39
Location: by the river (dippan deppan)

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#35 Post by bad grankulla » 21 Apr 2021, 10:02

Ananaskääpiö wrote:
21 Apr 2021, 09:41
Broidille lainasin autoa ja sit jo palautettuaan se soitteli perään, että "lainaa kuuskymppiä tai sä periaatteessa lainasit jo ku ei mulla oo nyt varaa maksaa tota parkkisakkoa."
:D
Image

User avatar
promoottori naurahtaa
humoittava kerkkumutteri
Posts: 116154
Joined: 01 Oct 2004, 13:33
Location: Käppägrilli near by

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#36 Post by promoottori naurahtaa » 21 Apr 2021, 10:02

Isotooppijalostamo wrote:
21 Apr 2021, 00:03
Lainasin helvetin hyvän dewaltin akkukäyttösen puukkosahan Pispalaan joskus 2013-2015 ja se kiersi pariin eri asuntoon ennen kuin katosi. Viimeinen havainto laitteesta on 2017 kun ungdosmhusetin rappukäytävään sammunut pispalainen kommentoi herätettäessä "nyt ei oo oikea aika tai paikka puhua sun puukkosahasta".
Mietaakin yllättyi mansesterilaisten kohdalla tällaisesta.
"Halinalle, I definately agree with you."- Frank, Tii Hei 05,2005 3:48 pm

"Töttis vanha antifa sonni ja natsien ykkösvihollinen"- dumbo, Fri Aug 18,2017


30.4. Wappudisco @ Playhouse

https://fb.me/e/1wNRwuzSf

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44172
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#37 Post by Hardcore-Mummo » 21 Apr 2021, 10:11

Yksi muinainen bändikaveri tunnettiin tavaroiden mustana aukkona.
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
seppo ovi
3k
Posts: 3395
Joined: 12 Jan 2005, 16:01
Location: tre

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#38 Post by seppo ovi » 21 Apr 2021, 10:20

Yhdelle basistille olen antanut häälahjaksi reenisvuokravelat anteeksi.

Ja eräskin kitaristi joka oli ollut velkaa jo jonkin aikaa yllätti kun menin kärppänä työkkärirahojen saapumispäivänä peräämään velkojen maksua tai edes lyhennystä vastaehdotuksella "eiiiii nyt oikein voi mutta voin mä sulle satasen lainata".

Jurpo 2 albumin vois kans joku palauttaa kun on se sen 25 vuotta ollut lainassa.
I am a loose lily drifting down an amber river.

User avatar
Tapuli Rihmasto
2k
Posts: 2498
Joined: 19 Aug 2020, 16:02
Location: sienessä

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#39 Post by Tapuli Rihmasto » 21 Apr 2021, 10:21

Aiemmin lainailin mielellään tavaroita mutta kun tarpeeksi kamaa oli hajonnut / hävinnyt siirryin systeemiin jossa a) kieltäydyn lainasta, b) tulen itse paikalle käyttämään "lainatavaraa" kuten työkaluja, tai c) lahjoitan tarvikkeet suoraan enemmän tarvitsevalle. Pleikkapelit on oikeastaan ainoita mitä tulee vielä lainailtua puolin ja toisin ja näistäkin on nykyään lista että mitä kenelläkin on.
Autolla kulkevat kaikki, ihmisistä kaurahiutaleisiin.

User avatar
Bill Fruge
Fuel Maintenance Technician
Posts: 15904
Joined: 04 Mar 2004, 18:31
Location: ADC 2238-5531

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#40 Post by Bill Fruge » 21 Apr 2021, 10:43

Pyysin yhtä kaveria aikoinaan äänittämään mulle Bullshit detector 3 kokoelman. Vastasi ettei jaksa vaivautua mutta voi antaa lainaan sen mulle. Aika pian kaveri katosi kuvioista täysin ja seuraavan kerran se tuli vastaan 10 vuoden päästä Ilosaarirockissa. Kuulumisten vaihtamisen jälkeen se otti puheeksi "sen Crass levyn" minkä lainasin siltä. Vastasin että levy tallessa mutta kyseessä oli Crass-recordsin julkasema kokoelma ei Crassin levy. Kaveri oli sit aijaa, en mä kyllä sitä kaipaa, antaa olla. Myin sen sitten seuraavana talvena Satrulle kun se oli etsinyt sitä pitkään
"Here, boy! Want your mouse? Nice mouse. Pretty toy. Want your mouse? Here, boy."

User avatar
Jesse Python
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 206883
Joined: 11 Nov 2011, 07:43

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#41 Post by Jesse Python » 21 Apr 2021, 10:52

Yläasteella levyjen lainaaminen kavereille johti siihen, että ne lainas niitä eteenpäin ja sinne ne katos. Viimeinen pisara oli kun lainasin kaverille Sladen Rogues Galleryn ja se oli jättänyt sen levysoittimeen ja auringonpaisteeseen ja sehän käyristyi paskaksi. Eikä edes korvannut sitä. Loppu lainailut kavereille siihen enkä itsekään lainannut sen jälkeen keneltäkään mitään.

User avatar
Ruutari
4k
Posts: 4100
Joined: 12 Nov 2011, 18:46
Location: Turku
Contact:

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#42 Post by Ruutari » 21 Apr 2021, 10:58

Kerran piti mennä skarppina yhden tyypin kämpille, kun kuulin että olivat muuttamassa toiselle paikkakunnalle. Tyyppi oli lainannut multa WASPin kaksi LP:tä ja niiden palautus kesti ja kesti. Ja sinne minä saatana menin heti suoraan oven taakse juuri ennen muuttoa ja kaikki tavarat oli pahvilaatikoissa jo. Sitten oli sellainen uikutus, kun piti pahvilaatikoita avata, että sain OMAT levyni takaisin.

Yksi kaveri oli mulle velkaa ja mulla oli rahat loppu. Hän ehdotti, että voisi lainata mulle rahaa, jonka maksaisin takaisin ja hän maksaisi sitten taas lainansa joskus. Nauroin päälle ja rahat tuli lopulta käteen.

Noi työkaluhommat on tuttuja ja mulle tulikin mieleen se Solsidanin Ove, joka lainasi aina kamoja ja ne tuli takaisin joko hajonneena tai vähintään puuttui osia. Kerran meni hermot, kun yksi palautettu sähkölaite pamautti sulakkeen paskaksi kämpästä.

Joistakin tyypeistä tietää, että ne on sellaisia mustia aukkoja ettei oikein viitsi kamoja lainata. Eikä se ole toiselta pahantahtoisuutta, vaan sellaista kokonaisvaltaista hutikointia, että ne vaan katoaa jonnekin.

Jos joku pyytää lainaamaan jostain valmiista setistä tietynkokoista avainta, kannattaa lainata se koko setti täydellisenä. Mulla on kuusiokoloavaimia sun muuta jäänyt ties minne. Sittemmin ostin kalliit setin metristä ja tuumakokoa ja ne pidetään aina täydellisenä settinä. Suosittelen kyllä muutenkin noita laadukkaita settejä molempiin standardeihin, on aika monta pilalle väännettyä kaularautaa ja vastaavaa tullut nähtyä.

Poistunut käyttäjä 0b7fe1
Poistunut käyttäjä
Posts: 175392
Joined: 20 May 2004, 15:38

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#43 Post by Poistunut käyttäjä 0b7fe1 » 21 Apr 2021, 11:17

Mulla oli yks harvinainen dvd jota yks kaveri kärtti lainaan. Ehdotin et kateltas mun luona se, koska en ois oikeen halunnu lainata sitä, mutta kaveri kovasti vakuutteli et pitää tosi hyvää huolta siitä. Sain sen sit takas semmosessa kunnossa ettei siitä ees omaaa peilikuvaansa nähnyt.

User avatar
Tero Vaaran hirvikivääri
Quantian perustaso 1-kurssin käynyt
Posts: 16398
Joined: 23 Dec 2015, 12:35
Location: Kultahammasrannikko

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#44 Post by Tero Vaaran hirvikivääri » 21 Apr 2021, 12:10

Lainasin kerran kaverilta PS3-ohjainta. Palautin sen ja kaveri soitti perään että tää ei toimi. Olin ihan wtf kunnes kolmas kaveri kertoi noukkineensa sen älyämpäristä edellisenä viikonloppuna.

Lainasin kerran festareille telttaa, oksensin sinne ja jätin niille sijoilleen. Nolottaa kyllä yhä tämä vähän.

Lainatussa rahassa kestää maksaa takaisin, mutta sitä ei voi rikkoa tai kadottaa johonkin madonreikään niin ne tulee kyllä takaisin.
Börje ei ehtinyt edes nähdä vaimoaan kun avioliitto oli jo ohi.

User avatar
Toukopellon Leipuri
4k
Posts: 4921
Joined: 01 Aug 2005, 17:09

Re: Ikimuistoisimmat kokemukset tavaroiden lainaamisesta tai muuten yleensä lainaamisesta niin ikään

#45 Post by Toukopellon Leipuri » 21 Apr 2021, 12:40

Lainasin kerran kaverilta lasermittaa ja mielestäni palautin sen käytön jälkeen takaisin. Kaveri rupesi jonkun ajan jälkeen kyselemään lasermittansa perään ja vakuuttelin, että olen ihan varmasti sen palauttanut, että olisiko hän itse laittanut kämpässään mitan johonkin väärään paikkaan. Tarkistin vielä varmuudeksi kaikki omat työkaluni, ettei vain olisi jäänyt niiden sekaan lojumaan, eikä siellä mitään lasermittaa ollut. Asia unohtui tämän jälkeen. Muutama vuosi ja pari muuttoa myöhemmin rupesin tavaroita purkaessa ihmettelemään, mitä yhdessä boksissa oli, ja mihinköhän se pitäisi uudessä asunnossa varastoida. Laatikosta löytyi tuo kaverin lasermitta, jonka palautinkin pikaisesti vuolaiden pahoitteluiden ja viinipullon kanssa. Hävetti vitusti.

Post Reply