Tyttöasiatopik III --- KV!

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Message
Author
User avatar
Vitu Hanna
Fiksi mama
Posts: 109709
Joined: 30 Aug 2011, 20:50
Location: Kommenttipalsta

Tyttöasiatopik III --- KV!

#1 Post by Vitu Hanna » 30 Jun 2021, 14:16

Pmdd on alkanut oireilemaan taas voimakkaammin ja tarvis ehkä aloittaa uusiks lääkkeet, mutten halua tai edes jaksa mennä terveyskekukseen kuuntelemaan lääkärin vittuilua ja e-pillereiden tuputtamista, vaikka tän varmaan vois hoitaa työterveydessä tai yhts:llä myös. Tekee mieli laittaa tavarat ja ihmissuhteet paskaksi.

E: Siivoajan tervehdys, putsataan vähän historiaa
Je Suis Juhana-Kuutio wrote:kyllä pieni fiks kuuluu elämään, kun kevätaurinko alkaa lämmittää

User avatar
Saat anteeksi
Posts: 152
Joined: 12 Jul 2018, 21:27

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#2 Post by Saat anteeksi » 23 Jul 2021, 20:30

Poistuiko topicin historia kokonaan kun googlellakaan ei löydä?

Mulle koko pmdd on aika uus juttu, sulatellut sitä vasta tämän kesän vaikka oon nähnyt siitä puhuttavan huomattavasti aiemmin.
Jänspää, aiemmin ajattelin ettei mulla oo edes varsinaisia PMS-oireita, ja nyt ne sitten iskee voimalla.

Vertaistukea oireisiin edelliselle, hyvä että on tällainen topik johon avautua [-o<
:I

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70579
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#3 Post by P O L L Y » 23 Jul 2021, 21:03

Joo koettiin tuolla ylläpidossa että jotkut henkilökohtaisia asioita sisältävät topsut voisi tyhjentää varmuuden vuoksi kun tässä on ollut aika paljon liikennettä viikon sisällä.

Itse asiaan: tuli kutsu toiseen papa-seulantaan :cheers:
Itellä on ollut solumuutoksia alle 20v:nä ja kun ei sen jälkeen ole näkynyt niin vähän unohtunut papat mutta kiitokset että yhteiskunta pitää huolta. :cheers:
Tai siis tajusin että edellinen papa on just sitten 5v otettu määräaikaistutkimus :sad1:
Spoiler:
Image

User avatar
delirium8
puutarha-agitaattori
Posts: 21855
Joined: 17 May 2004, 10:12
Location: pellolla

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#4 Post by delirium8 » 23 Jul 2021, 23:41

Mä ajattelin laittaa koronarokotteesta haittailmoituksen menemään. Mulla on molempien rokotteiden kohdalla lyhentynyt kierto 3-4 päivällä ja fyysiset pms-oireet on alkanut melkein ovulaatiosta. Sen lisäksi ihan eri leveleillä tosiaan ollut pms:ään liittyvät nivelten arkuus, selkäkipu ja rintojen aristukset. Ja samaten menkkakivut on ollut semmosia molempien pistosten jälkeen et tartten särkylääkkeitä, mitä en yleensä tarvi ollenkaan. Ennen ja välissä tietenkin ihan normaalit kierrot.

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70579
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#5 Post by P O L L Y » 24 Jul 2021, 00:54

Hyvä että laitat!
Jossain just oli tosta kuukautiskierron vaikutuksesta rokotteen jälkeen, ehkä olitkin lukenut mutta voin sen kaivaa jos tarvis.
Spoiler:
Image

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70579
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#6 Post by P O L L Y » 24 Jul 2021, 00:56

Spoiler:
Image

User avatar
delirium8
puutarha-agitaattori
Posts: 21855
Joined: 17 May 2004, 10:12
Location: pellolla

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#7 Post by delirium8 » 24 Jul 2021, 01:37

P O L L Y wrote:
24 Jul 2021, 00:56
Niin tämähän se oli:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-20000 ... 1ccd17d009
Luin joo! Veikkailin jo ekan kohdalla et syy ois voinut olla rokotteessa, mut tää tokahan sen sitten vahvisti. Jotain hyötyä ainakin siitä että tuntee oman kiertonsa päivälleen nii tälläset asiat jää nopeasti haaviin.

User avatar
P O L L Y
DIKTAATTORI
Posts: 70579
Joined: 05 Sep 2008, 16:46

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#8 Post by P O L L Y » 24 Jul 2021, 02:05

Oma kierto on ehkäisyrenkaan kanssa jotain 32-38 päivää nyt kun tajusin katsoa tuota iOS:n terveysäpsiä, jännä että se noinkin paljon heittelee vaikka just sitä varten oon noita tonne kirjannut että muistan ottaa renkaan pois.
Onneksi tuo myös tietää kysellä aina OVATKO KUUKAUTISESI ALKANEET JO.
Spoiler:
Image

User avatar
Enskanasu
Ihana Vaimo
Posts: 12307
Joined: 11 Nov 2005, 11:28
Location: Hki

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#9 Post by Enskanasu » 24 Jul 2021, 13:34

Onoa jännä että vaikuttaa tolviisii! Itsellä ei ole taas kuukautisia kuulunut herra ties aikoihin. Kävin gynellä kun olivat olleet kolme-neljä kuukautta poissa ja sain keltarauhashormonikuurin jolla sain aikaiseksi kahden päivän minimenkat, sitten seuraavat tuli kai suht normisti ja nyt ei ole taas kuulunut.

En ole merkkaillut kalenteriin kun mulla on ollut äppi tätä asiaa varten, mutta kun puhelin hajos niin eipähän sitä infoa ole enää missään. Joku kaks kuukautta tässä nyt on varmaan ainakin mennyt edellisistä. Ihme meno...

Pitäis nyt tähän uuteen luuriin hankkia äppi myös enkä ollut ihan tyytyväinen tohon aiempaan, että jos on hyviä kokemuksia niin saa laittaa....
Ehkä voisin myös käyttää tota urheilukellon äppiä... 🤔
Olenhan kakkiainen

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35752
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#10 Post by minerva » 24 Jul 2021, 15:49

P O L L Y wrote:
24 Jul 2021, 00:56
Niin tämähän se oli:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-20000 ... 1ccd17d009
Oho, onpa jännittävää!
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

User avatar
Olisinpa koira
3k
Posts: 3138
Joined: 12 May 2012, 17:13

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#11 Post by Olisinpa koira » 24 Jul 2021, 15:52

No tämähän selittää kun oli viikon myöhässä ja normaalia lyhyemmät. Kerkesin jo vähän stressaamaankin.
Koira on vitun hyvä eläin

User avatar
minerva
jumalainen erhe
Posts: 35752
Joined: 03 Sep 2008, 19:35
Location: Αχίλλειος πτέρνα

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#12 Post by minerva » 06 Aug 2021, 14:23

Mistä nykyisin löytäis hyviä ylipolvensukkia? Mielellään sellasia oikeasti pitkiä, jotka menee reippaasti polven päälle reiteen.
Jare Dille-Nalle wrote:Kaikesta huolimatta Minerva on kuitenkin piinkova sadisti, siitä hän nauttii.
[Image

User avatar
Vitu Hanna
Fiksi mama
Posts: 109709
Joined: 30 Aug 2011, 20:50
Location: Kommenttipalsta

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#13 Post by Vitu Hanna » 06 Aug 2021, 14:41

minerva wrote:
06 Aug 2021, 14:23
Mistä nykyisin löytäis hyviä ylipolvensukkia? Mielellään sellasia oikeasti pitkiä, jotka menee reippaasti polven päälle reiteen.
Tämä kiinnostaa. Hennesillä oli aiemmin hyviä sukkia, mutta noissa nykyisissä on niin kireä se resori, että se puristaa ihan järkyttävästi vaikkei mun reidet ees erityisen isot ole. Pamela mannilla on kans oikeesti pitkiä sukkia, mutta niissä on toi sama ongelma.
Je Suis Juhana-Kuutio wrote:kyllä pieni fiks kuuluu elämään, kun kevätaurinko alkaa lämmittää

User avatar
creature
2k
Posts: 2221
Joined: 14 Apr 2008, 19:01
Location: Tampere

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#14 Post by creature » 22 Aug 2021, 02:12

Menkkojen kesto on ollu tässä hetken aikaa vaan kaks päivää, aiemmin oli 5-7 päivää. Stressiä veikkaisin syyks, toinen voi olla että kilpirauhasen vajaatoiminta puhjennu. Pitäs saada aikaseks käydä verikokeissa, lähete kyl on ja tota vajaatoimintaa on äitin puolen suvussa.

User avatar
hurmaava kimalainen
1k
Posts: 1448
Joined: 20 Jan 2021, 13:26
Location: mesivarkaissa

Re: Tyttöasiatopik III --- KV!

#15 Post by hurmaava kimalainen » 28 Oct 2021, 11:55

delirium8 wrote:
23 Jul 2021, 23:41
Mä ajattelin laittaa koronarokotteesta haittailmoituksen menemään. Mulla on molempien rokotteiden kohdalla lyhentynyt kierto 3-4 päivällä ja fyysiset pms-oireet on alkanut melkein ovulaatiosta. Sen lisäksi ihan eri leveleillä tosiaan ollut pms:ään liittyvät nivelten arkuus, selkäkipu ja rintojen aristukset. Ja samaten menkkakivut on ollut semmosia molempien pistosten jälkeen et tartten särkylääkkeitä, mitä en yleensä tarvi ollenkaan. Ennen ja välissä tietenkin ihan normaalit kierrot.
Oho :o Nyt kun luin tän niin hoksasin, että itselläkin on tapahtunut rokotteiden ottamisen jälkeen ihme sekoilua pms-oireiden esiintymisajankohdassa, kierron alkamispäivässä ja menkkojen kestossa. Tietty mahdoton sanoa johtuuko ne nimenomaan rokotteesta vai stressistä vai hormonikierukasta.

Post Reply