#PUNKSTOO jälkimainingit

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Post Reply

Miten olet muuttanut ajatteluasi/toimintaasi #punkstoo myötä, mitä olisit kiinnostunut tekemään?

Yritän puuttua paremmin kohtaamiini häirintä- ja syrjimistilanteisiin.
121
17%
Yritän kiinnittää enemmän huomiota seksismiin/misogyniaan/syrjintään omassa ja ystävieni käytöksessä.
123
18%
Olen keskustellut ystävieni kanssa häirintään, seksismiin ja/tai suostumukseen liittyvistä teemoista.
87
12%
Olen keskustellut kumppani(e)ni kanssa häirintään, seksismiin ja/tai suostumukseen liittyvistä teemoista.
71
10%
Olen keskustellut bändini kanssa häirintään, syrjimiseen ja suostumukseen liittyvistä teemoista.
32
5%
Olen antanut palautetta bändille/keikkajärkkääjälle/keikkapaikalle #punkstoo teemoihin liittyen.
20
3%
Olen tukenut ystäviäni #punkstoo teeman aiheuttamien tunteiden käsittelemiseksi.
46
7%
Bändini on tehnyt muutoksia kokoonpanoonsa väliakaisesti tai pysyvästi #punkstoo vuoksi.
2
0%
Aion tehdä kaikkeni, että keikoilla joissa esiinnyn puututaan häirintään ja seksismiin.
43
6%
Aion tehdä kaikkeni, että keikoilla joita järjestän puututaan häirintään ja seksismiin.
33
5%
Yritän jatkossa järjestää inklusiivisempia keikkoja.
21
3%
Olisin kiinnostunut olemaan mukana perustamassa kotikaupunkiini häirintäyhdyshenkilöiden verkostoa.
18
3%
Olisin kiinnostunut toimimaan häirintäyhdyshenkilönä.
20
3%
Olisin kiinnostunut kehittämään kotikaupunkini tiloihin turvallisemman tilan periaatteita.
28
4%
Olisin kiinnostunut pitämään keskustelutilaisuuden kotikaupungissani #punkstoo aiheista.
7
1%
Olisin kiinnostunut pitämään lukupiiriä #punkstoo teemoista.
3
0%
Olen someryhmässä #punkstoo teemoista.
12
2%
Olen järjestämässä tai järjestänyt tapaamisia #punkstoo teemoihin liittyen.
2
0%
Kirjoitan tai käännän / olen kirjoittanut tai kääntänyt #punkstoo teeman tekstiä/tekstejä.
4
1%
Jotain muuta (mitä?)
7
1%
 
Total votes: 700

Message
Author
User avatar
mutavelho
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12463
Joined: 14 Mar 2004, 00:54

#PUNKSTOO jälkimainingit

#1 Post by mutavelho » 03 Aug 2021, 15:47

Tässä tämmöinen yleiskysely punkin paremmasta huomisesta. Saa ehdottaa kyselyyn lisävaihtoehtoja jos jotain jäi huomiotta (kuten varmaan jäi), on tossa vielä viis slottia jäljellä.
It shouldn't just be one person in the crowd's responsibility to deal with fuckers.

User avatar
creature
2k
Posts: 2221
Joined: 14 Apr 2008, 19:01
Location: Tampere

Re: #PUNKSTOO jälkimainingit

#2 Post by creature » 03 Aug 2021, 21:58

Hyvä poll! Nyt sitten vaan ideoitten eteenpäin vientiä, ettei jää vaan puheentasolle. Enkä nyt tarkota etä ois topicin tekijän vastuulla se homma, vaatiihan se kaupunki kohtasesti omat tyyppinsä jotka laittaa jutun aluille.

User avatar
Hardcore-Mummo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 44150
Joined: 19 Nov 2009, 17:24
Location: Excrement Defermentation

Re: #PUNKSTOO jälkimainingit

#3 Post by Hardcore-Mummo » 04 Aug 2021, 08:59

:salut:
Meno on ku mählyssä, on käppyrää ja kaavioo
ImageImageImage

User avatar
mutavelho
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12463
Joined: 14 Mar 2004, 00:54

Re: #PUNKSTOO jälkimainingit

#4 Post by mutavelho » 04 Aug 2021, 09:47

Joo saa tosiaan keskustella ja ideoida vaikka onkin mahlystä kyse.

Käytin tarkoituksella tossa sanaa häirintäyhdyshenkilö, toisaalla ehdotettu FLINT-taustaisuus (Female/Lesbian/Intersex/Non-binary/Trans) häirintäyhdyshenkilönä toimimiselle ei mun mielestä ole relevantti vaatimus, vaan näen että kuka tahansa voi toimia häirintäyhdyshenkilönä. Pidän vähän ongelmallisena ajatusta, että tunne-/hoivatyötä sisältävä rooli rajataan henkilöille joille muutenkin sälytetään enemmän tunnetyötä ja hoivaamista.

Itse ajattelen, että tuota varten pidetään työpajoja/koulutuksia eikä kukaan ryhdy kylmiltään hommaan, ja tavoitteena olisi löytää riittävästi tyyppejä siihen niin, ettei tehtävästä tule pakkopullaa. Toki keikkapaikoilla ja festareilla voisi olettaa, että tämmöinen olisi mahdollista järkätä keikkapaikan toimesta, mutta se vaatii yhtä lailla koulutusta ja valmistelua. Häirintäyhdyshenkilöä ei mielestäni voi korvata järjestyksenvalvojalla, lipunmyyjällä tai muullakaan henkilöllä jolla on oma hommansa hoidettavana siinä ohessa, koska toisen hommien keskeyttäminen nostaa kynnystä ottaa kontaktia. Toki nää jutut on tilannesidonnaisia, ja on varmasti sellaisiakin tapahtumia, joissa on niin rauhallista että roolien päällekkäisyys ei haittaa.
It shouldn't just be one person in the crowd's responsibility to deal with fuckers.

User avatar
surkeus
Posts: 420
Joined: 10 Sep 2015, 21:58

Re: #PUNKSTOO jälkimainingit

#5 Post by surkeus » 04 Aug 2021, 12:58

korpikolva wrote:
04 Aug 2021, 09:47
Käytin tarkoituksella tossa sanaa häirintäyhdyshenkilö, toisaalla ehdotettu FLINT-taustaisuus (Female/Lesbian/Intersex/Non-binary/Trans) häirintäyhdyshenkilönä toimimiselle ei mun mielestä ole relevantti vaatimus, vaan näen että kuka tahansa voi toimia häirintäyhdyshenkilönä. Pidän vähän ongelmallisena ajatusta, että tunne-/hoivatyötä sisältävä rooli rajataan henkilöille joille muutenkin sälytetään enemmän tunnetyötä ja hoivaamista.
Tässä FLINT-partio-ajatuksessa on osittain varmaan taustalla se, että koska seksuaalinen häirintä on ilmiselvästi sukupuolittunut ilmiö, ja koska häirinnän uhrille voi sen takia tuntua turvallisemmalta keskustella aiheesta jonkun muun kuin cis-miehen kanssa (erityisesti jos se cis-mies on esim. tosi isokokoinen). Tämän takia häirintäyhdyshenkilöissä ois varmaan hyvä olla muitakin kuin cis-miehiä. Omasta mielestäni voi kyl olla myös cis-miehiä joukossa, et ei siinä.

User avatar
Automatiiik
Posts: 73
Joined: 18 Jul 2021, 22:02
Location: Henkinen Pori

Re: #PUNKSTOO jälkimainingit

#6 Post by Automatiiik » 04 Aug 2021, 19:10

Joo. Yhdyshenkilöitä vähän joka lähtöön on paras tulokulma. Olis hyvä olla sekä cis että muu vaihtoehdot hollilla ettei jää vain siks että onkin ongelmallista sukupuolta se henkilö.
Ritarivamma on elämäni suurin määrittävä tekijä

User avatar
Lux in tenebris
Pif-ihkis
Posts: 7546
Joined: 05 Mar 2004, 09:08
Location: Meemihevarien draamakerho
Contact:

Re: #PUNKSTOO jälkimainingit

#7 Post by Lux in tenebris » 05 Aug 2021, 11:13

Mä olisin kiinnostunut olemaan mukana häirintäyhdyshenkilöiden verkostossa ja tietenkin toimimaan sellaisena.
Et lux in tenebris lucet et tenebrae eam non conprehenderunt
https://www.youtube.com/watch?v=pC_zffOenk8

Stop interrupting my grinding
Liejut_lahkeessa wrote:
07 Mar 2023, 10:13
Voi vitun idiootti
Sepo - KANSALLINEN POLIISI wrote:
07 Mar 2023, 10:02
mitä vittua sinä sössötät?

User avatar
Heitä sikaa/filth
silkkaa pekonia
Posts: 66091
Joined: 20 May 2011, 13:09
Location: vt 9

Re: #PUNKSTOO jälkimainingit

#8 Post by Heitä sikaa/filth » 06 Aug 2021, 09:33

Huikkaan täältä aktiivispiffoamisen rajan toiselta puolen, mutta häirintäyhdyshenkilötoimintaan osallistuminen ja sen kehittäminen kiinnostaa (TKU/TRE). Oon tehnyt tota yliopisto-opiskelijoiden keskuudessa ja sen kokemuksen perusteella komppaan kyllä tota et olis mahdollisimman laajasti eri taustojen henkilöitä (itse cis-miehenä en saanut juuri suoria yhteydenottoja tossa aiemmassa hommassa, mut mun työparina ollut cis-nainen sai varsin paljon esim seksuaalisen häirinnän ilmoituksia muilta cis-naisilta). Kouluttautuminen, vertaistuki ja häryjen hyvinvoinnista kollektiivisesti huolehtiminen on tärkeitä juttuja tossa. Omasta mielestä tää olis kuitenkin sellainen juttu keikoille ja festareille mistä vois olla hyötyä.

Noita turvallisemman tilan periaatteita on nostettu monen keikkapaikan ja toimijan ulostuloissa esille tän homman yhteydessä, niin toivoisin että keikoilla ne näkyis ja kuuluis reippaasti. En panis pahakseni semmosen MC-perinteen herättelyä, jossa keikan järkkääjän puolesta juonnettais iltaa ja pidettäis turvallisen tilan käytäntöjä ja vaikka sit tota härytoimintaa esillä aktiivisesti. No mut joo, tämmöstä pohdintaa.
Image

LAGRANGE POINTS
Spoiler:
Image

User avatar
Il Duce Lee
Jääkenttien Kristian Arje
Posts: 74025
Joined: 07 Mar 2004, 12:43
Location: Central Blvd

Re: #PUNKSTOO jälkimainingit

#9 Post by Il Duce Lee » 06 Aug 2021, 11:32

^kuulostaa järkevältä. Tukihenkilöt ehkä vois myös esittäytyä illan alussa.
digimetsä wrote:
20 Apr 2023, 22:16
Eräänlaista ableismia toikin on että tullaan leveilemään kuinka pystyy olemaan selvinpäin viihteellä eikä ahdista

Post Reply