Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
-
Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
#25666
Post
by Sasse netä » 04 Aug 2021, 13:34
Kauko Keuhkon näköinen mies wrote: ↑04 Aug 2021, 12:27
Väännöstä ei voi päätellä yhtään mitään joo, mut jostain syystä moottoridynot mittaavat pelkän väännön ja teho lasketaan siitä.
Joo ja henkilövaa'at mittaa metalliliuskojen resistanssia jostain syystä eikä henkilön painoa.
Kauko Keuhkon näköinen mies wrote: ↑04 Aug 2021, 12:27
Vittu sentään, kyllä noi molemmat ovat tarpeellista infoa jos asioista mitään ymmärtää
Kai sä nyt ymmärrät, että ne on käytännössä sama asia vähän eri lailla ilmoitettuna ja oon tässä nyt viimeiset 5 sivua yrittänyt kertoa miksi tehoa kannattaa mieluummin katsoa?
-
DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32737
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
#25667
Post
by DECKARD COCAIN » 04 Aug 2021, 13:38
tosson teille litrasen tsi:n vääntökäyrät niin ei tarvi vängätä ihan tyhjästä
sininen on vääntö ja vihreä on teho
kantasolu wrote: ↑01 Jan 2024, 12:57
Lappu kielelle, ambulanssi pikavalintaan ja Phil Collins soimaan. Ristikkolehti ajanvietteeksi.
-
zutonFever
- -=00King Of PIF00=-
- Posts: 21758
- Joined: 09 Jan 2010, 02:54
- Location: hämärissä olosuhteissa, enemmän tai vähemmän kuolleena ja huumeneuloja perseessä.
#25668
Post
by zutonFever » 04 Aug 2021, 13:47
Tulin käymään tässä topissa. Nyt menen pois tästä topista.
“It’s all about the sound,” said Stubbs. “You know, making the guitar go, AAAAARRRRRAAAARRRRGH!”
-
Kauko Keuhkon näköinen mies
- Kapteeni Swaghammer
- Posts: 86139
- Joined: 28 Mar 2015, 18:07
- Location: ennen sotia
#25669
Post
by Kauko Keuhkon näköinen mies » 04 Aug 2021, 13:47
Konsernin johtaja wrote: ↑04 Aug 2021, 13:34
Kauko Keuhkon näköinen mies wrote: ↑04 Aug 2021, 12:27
Väännöstä ei voi päätellä yhtään mitään joo, mut jostain syystä moottoridynot mittaavat pelkän väännön ja teho lasketaan siitä.
Joo ja henkilövaa'at mittaa metalliliuskojen resistanssia jostain syystä eikä henkilön painoa.
Kauko Keuhkon näköinen mies wrote: ↑04 Aug 2021, 12:27
Vittu sentään, kyllä noi molemmat ovat tarpeellista infoa jos asioista mitään ymmärtää
Kai sä nyt ymmärrät, että ne on käytännössä sama asia vähän eri lailla ilmoitettuna ja oon tässä nyt viimeiset 5 sivua yrittänyt kertoa miksi tehoa kannattaa mieluummin katsoa?
Luitko ollenkaan sitä englanninkielistä?
Kellä kutiseva reikä illalla, sillä haiseva sormi aamulla.
-
Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
#25670
Post
by Sasse netä » 04 Aug 2021, 13:52
Kauko Keuhkon näköinen mies wrote: ↑04 Aug 2021, 13:47
Konsernin johtaja wrote: ↑04 Aug 2021, 13:34
Kauko Keuhkon näköinen mies wrote: ↑04 Aug 2021, 12:27
Väännöstä ei voi päätellä yhtään mitään joo, mut jostain syystä moottoridynot mittaavat pelkän väännön ja teho lasketaan siitä.
Joo ja henkilövaa'at mittaa metalliliuskojen resistanssia jostain syystä eikä henkilön painoa.
Kauko Keuhkon näköinen mies wrote: ↑04 Aug 2021, 12:27
Vittu sentään, kyllä noi molemmat ovat tarpeellista infoa jos asioista mitään ymmärtää
Kai sä nyt ymmärrät, että ne on käytännössä sama asia vähän eri lailla ilmoitettuna ja oon tässä nyt viimeiset 5 sivua yrittänyt kertoa miksi tehoa kannattaa mieluummin katsoa?
Luitko ollenkaan sitä englanninkielistä?
No siinähän sanotaan, että:
Kauko Keuhkon näköinen mies wrote: ↑04 Aug 2021, 10:41
Of course, horsepower is tied to torque mathematically. Horsepower equals torque multiplied by rpm, divided by a constant.
Eli siis momentti, kierrosluku ja vakio synnyttää tehon ja saman voi laskea kumpaankin suuntaan ja toi meinaa, että noi käyrät käyttäytyy toisiinsa nähden täysin ennakoitavasti.
Sit tossa lopussa sössötetään täsmälleen sitä mitä minä olen täällä yrittänyt sanoa. Hitaasti ajaessa ei tarvitse niin voittaa ilmanvastusta ja ei niin kauheasti tarvita sen takia hevosvoimia. Mutta 400Nm 2000rpm ja 200Nm 2000rpm kun laitat tehokäyrät päällekäin, niin ehkä tää vielä joskus sulle aukeaa.
Edit: ja kuormaa vetäessä luonnollisesti massa kasvaa merkittävästi eli tarvitaan jo lähtökohtaisesti enemmän hevosvoimia pohjille, mutta hitailla nopeuksilla sitten ei tule siihen päälle lisäksi niin paljoa ilmanvastuksesta johtuvia häviöitä jotka pitäisi pystyä voittamaan ettei vauhti hidastu. (lue: hevosvoimakäyrän ei tarvitse nousta niin jyrkästi ylöspäin ja kaikki on ihan ok silti)
-
DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32737
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
#25671
Post
by DECKARD COCAIN » 04 Aug 2021, 14:09
mites traktori kun jollain 40 hevosvoiman Fordson majorilla vetää parin tonnin kärryä?
kantasolu wrote: ↑01 Jan 2024, 12:57
Lappu kielelle, ambulanssi pikavalintaan ja Phil Collins soimaan. Ristikkolehti ajanvietteeksi.
-
Niin,
- чики-брики
- Posts: 166602
- Joined: 15 Jan 2006, 18:56
#25672
Post
by Niin, » 04 Aug 2021, 14:14
dick cocaine wrote: ↑04 Aug 2021, 14:09
mites traktori kun jollain 40 hevosvoiman Fordson majorilla vetää parin tonnin kärryä?
Kierrokset kun nostaa tonne 50 000 luokaan niin riittää
-
harhaiskaali
- God of PIF
- Posts: 37347
- Joined: 03 Jun 2010, 14:01
- Location: Pahkasikainen dystopia
#25673
Post
by harhaiskaali » 04 Aug 2021, 14:16
Vanamees wrote: ↑04 Aug 2021, 14:14
dick cocaine wrote: ↑04 Aug 2021, 14:09
mites traktori kun jollain 40 hevosvoiman Fordson majorilla vetää parin tonnin kärryä?
Kierrokset kun nostaa tonne 50 000 luokaan niin riittää
Saahan sitä uhkakuvia vaikka heinänteosta
-
Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
#25674
Post
by Sasse netä » 04 Aug 2021, 14:18
dick cocaine wrote: ↑04 Aug 2021, 14:09
mites traktori kun jollain 40 hevosvoiman Fordson majorilla vetää parin tonnin kärryä?
Kuinkas paljon pitää voittaa ilmanvastusta tässä?
-
Niin,
- чики-брики
- Posts: 166602
- Joined: 15 Jan 2006, 18:56
#25676
Post
by Niin, » 04 Aug 2021, 14:26
Konsernin johtaja wrote: ↑04 Aug 2021, 14:18
dick cocaine wrote: ↑04 Aug 2021, 14:09
mites traktori kun jollain 40 hevosvoiman Fordson majorilla vetää parin tonnin kärryä?
Kuinkas paljon pitää voittaa ilmanvastusta tässä?
Entäs renkaiden vierintävastus ja kitka ja,
-
Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
#25677
Post
by Roge Moore » 04 Aug 2021, 14:31
Konsernin johtaja wrote: ↑04 Aug 2021, 14:18
dick cocaine wrote: ↑04 Aug 2021, 14:09
mites traktori kun jollain 40 hevosvoiman Fordson majorilla vetää parin tonnin kärryä?
Kuinkas paljon pitää voittaa ilmanvastusta tässä?
Jos ilma on yhtä sakia ku tää topik niin:
shitstorm wrote: ↑12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu.
-
Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
#25678
Post
by Sasse netä » 04 Aug 2021, 14:33
Vanamees wrote: ↑04 Aug 2021, 14:26
Konsernin johtaja wrote: ↑04 Aug 2021, 14:18
dick cocaine wrote: ↑04 Aug 2021, 14:09
mites traktori kun jollain 40 hevosvoiman Fordson majorilla vetää parin tonnin kärryä?
Kuinkas paljon pitää voittaa ilmanvastusta tässä?
Entäs renkaiden vierintävastus ja kitka ja,
Näähän on about vakioita toisin kuin se ilmanvastus, sen takia kysyin pelkästä ilmanvastuksesta.
-
DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32737
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
#25679
Post
by DECKARD COCAIN » 04 Aug 2021, 14:35
meinaatko että auto sakkaa ylämäkeen isolla vaihteella ajaessa eniten ilmanvastuksen takia?
kantasolu wrote: ↑01 Jan 2024, 12:57
Lappu kielelle, ambulanssi pikavalintaan ja Phil Collins soimaan. Ristikkolehti ajanvietteeksi.
-
Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
#25680
Post
by Sasse netä » 04 Aug 2021, 14:37
dick cocaine wrote: ↑04 Aug 2021, 14:35
meinaatko että auto sakkaa ylämäkeen isolla vaihteella ajaessa eniten ilmanvastuksen takia?
Meinaan, että
Konsernin johtaja wrote: ↑04 Aug 2021, 13:52
Edit: ja kuormaa vetäessä luonnollisesti massa kasvaa merkittävästi eli tarvitaan jo lähtökohtaisesti enemmän hevosvoimia pohjille, mutta hitailla nopeuksilla sitten ei tule siihen päälle lisäksi niin paljoa ilmanvastuksesta johtuvia häviöitä jotka pitäisi pystyä voittamaan ettei vauhti hidastu. (lue: hevosvoimakäyrän ei tarvitse nousta niin jyrkästi ylöspäin ja kaikki on ihan ok silti)