Se on 10 datsunin pääkytkin (hetkellisesti)
Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
- Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php
- Juhani Korholainen
- 4k
- Posts: 4949
- Joined: 16 May 2004, 20:13
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Karhunpoika hairahtaa wrote: ↑04 Aug 2021, 18:18Kerrankin ollut laadukasta keskustelua asiasta. Mutta teho ja vääntöhän ei vielä ole kaikki vaan iskunpituus on mikä puhuu. Numeroiden valossa MF 165 S ei ole kummoinen, mutta silti jaksaa esim. linkoa pyörittää paremmin stumppaamatta kuin kilpailijat missä enemmän sekä tehoa että vääntöä. Eli lopputulema ja ainoa oikea väittämä on: minun iskän rattori on paras
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”
- kaksipiippuinen jeesus
- -=King Of PIF=-
- Posts: 18728
- Joined: 17 Jan 2014, 18:09
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Näihin on saanut hydrostaattista ohjausta. Kantsii kytkeä letkut ristiin ja opetella ajamaan peilikuvana, lakkaa naapurit pyytelemästä rattoria lainaanKarhunpoika hairahtaa wrote: ↑04 Aug 2021, 18:18Kerrankin ollut laadukasta keskustelua asiasta. Mutta teho ja vääntöhän ei vielä ole kaikki vaan iskunpituus on mikä puhuu. Numeroiden valossa MF 165 S ei ole kummoinen, mutta silti jaksaa esim. linkoa pyörittää paremmin stumppaamatta kuin kilpailijat missä enemmän sekä tehoa että vääntöä. Eli lopputulema ja ainoa oikea väittämä on: minun iskän rattori on paras
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172372
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Putsasin benarista muuten maf:den sellasella spriillä missä luki air sensor cleaner ja perstuntuma väittäisiä, että käy nätimmin ja huohottais vähemmän ja kulutus vähemmän ainaki motarilla
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Bussi käyntiin. Mahastaan kiinni, ni ei liikkunu. Huomenna tulee kartanon isäntä vähäsen nyppäämään, ni katotaan.
Sain sen ensin käyntiin, mut otti kai ilmaa jostain ku sammu. Ja vohoi vittu miten olikin yks perseen paska saada uusiks käyntiin. Alkoi jo vähän väsyttää se sahaaminen. Tai sit se oli se helle ja dieselin katku pakosarjalta ja se et käytiin päivällä Lopella luontopolulla. Uusi pääkatkaisija ei sulanut, on parempi ku vanha. Täytyy muistaa ottaa työkalua mukaan viimeiselle matkalle ni otan kaiken rahan arvoisen irti. Eli öö... pääkytkimen ja tota.. ratin keskiön. Jos koko ratti irtoais, ni hyvä. Ja oli siellä pari Scanian mäntääkin, niistä tulee kivat tuhkakupit.
Suositus muuten Cafe Lättikselle, mukava miljöö ja piha täynnä konepyöriä. Kahvikin ok, ja jäätelöäkin sai.
Sain sen ensin käyntiin, mut otti kai ilmaa jostain ku sammu. Ja vohoi vittu miten olikin yks perseen paska saada uusiks käyntiin. Alkoi jo vähän väsyttää se sahaaminen. Tai sit se oli se helle ja dieselin katku pakosarjalta ja se et käytiin päivällä Lopella luontopolulla. Uusi pääkatkaisija ei sulanut, on parempi ku vanha. Täytyy muistaa ottaa työkalua mukaan viimeiselle matkalle ni otan kaiken rahan arvoisen irti. Eli öö... pääkytkimen ja tota.. ratin keskiön. Jos koko ratti irtoais, ni hyvä. Ja oli siellä pari Scanian mäntääkin, niistä tulee kivat tuhkakupit.
Suositus muuten Cafe Lättikselle, mukava miljöö ja piha täynnä konepyöriä. Kahvikin ok, ja jäätelöäkin sai.
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mikään ei mee kohtuuella
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Traktoriukon aikataulu venähti, ni päästiin lähtemään pari tuntia myöhässä.
Ekat 10km ok, ja sit alko pirskoo avoimesta tuulilasista vettä. Mitä vittua, kirkkaalta taivaalta. Vilkaisu lämpömittariin, joka muuten onkin painemittareiden lisäksi ainoa joka toimii, ja kappas vaan. Vesi tullee moottorista ku lämmöt tapissa.
Pysäkille parkkiin, koppa auki ja ruikkii putken saumasta saatana sentään suoraan ropelille ja ropeli pirskoo sitä kuumaa vettä naamalle. No se vesi loppu äkkiä. Kone sammuksissa varovaisesti korkkia auki, ja en polttanu käsiä tai mitään ja sit kastelukannusta uutta vettä koneeseen. Joo-o, siinä on pistesyöpymältä vaikuttava vaurio putkessa, just t- tai pikemminkin y-haaran vastakkaisella puolella ja sisämutkassa. Miten senkin nyt sit paikkaan
Huoltoauto toi pari isoa klemmaria, mattoveitsen, kolme kannullista vettä ja metrin uutta suoraa kumiletkua ja vielä jonkun käytetyn loivan s-mutkan. Niistä sit veistelin sopivia siivuja että että sai sen mutkan muotoa, ja ylimääräiset patit vielä päälle että klemmareilla vähän sivusta kiristelemällä sai taikurin itsensäkin hämmästymään. Ei nimittäin vuotanu.
No kuopat oli bussi kaivanu pyöriensä alle jotain vuosia seistyään, ni en tullu huomanneeks et toinen etupyörä oli varsin lusu. Ja ulompi paripyörä takana myös. Toi vesiputkiremontti valmistui silleen, et jos loppumatkan olis taittanu karkeasti ottaen n. 4800km/h ni olis ehtiny romikselle ajallaan. Eli sama kääntyä takas. Mut oltiin jo niin lähellä rekkojen tankkausmestaa jossa oli hyvä paineilma, ni ajelin siihen täyttämään kumin. Kas ku oli vähän lusussa ku oli jotain 2 bar painetta.
Sit mietin et jos löytyis joku väliaikainen säilytyspaikka läheltä romista, otin parit puhelut ja petyin. Mihin tommosen nyt saa, etenkään jos kysyy luvan. Elikkäs takas.
Puol kilsaa ennen ku pääsin perille, laukes naftaletku. Tai oikeastaan molemmat ku myös paluuletku päätti just sille hetkellä sulaa puhki (liian lähellä pakosarjaa) ku paikallistin vian et miks auto sammui vauhdista. No siinä sit korjauksen jälkeen ilmaillessa loppu akutkin, ni en saanu käyntiin enää. Vein akut lataukseen ja tulin välissä kotiin syömään.
Viime syksynä ostamani laturi muuten lataa vähimmilläänkin n. 50A mikä on pikkusen jännää. Mut kyl ne akut vielä sen kesti. Ripeä laturi on se.
Ekat 10km ok, ja sit alko pirskoo avoimesta tuulilasista vettä. Mitä vittua, kirkkaalta taivaalta. Vilkaisu lämpömittariin, joka muuten onkin painemittareiden lisäksi ainoa joka toimii, ja kappas vaan. Vesi tullee moottorista ku lämmöt tapissa.
Pysäkille parkkiin, koppa auki ja ruikkii putken saumasta saatana sentään suoraan ropelille ja ropeli pirskoo sitä kuumaa vettä naamalle. No se vesi loppu äkkiä. Kone sammuksissa varovaisesti korkkia auki, ja en polttanu käsiä tai mitään ja sit kastelukannusta uutta vettä koneeseen. Joo-o, siinä on pistesyöpymältä vaikuttava vaurio putkessa, just t- tai pikemminkin y-haaran vastakkaisella puolella ja sisämutkassa. Miten senkin nyt sit paikkaan
Huoltoauto toi pari isoa klemmaria, mattoveitsen, kolme kannullista vettä ja metrin uutta suoraa kumiletkua ja vielä jonkun käytetyn loivan s-mutkan. Niistä sit veistelin sopivia siivuja että että sai sen mutkan muotoa, ja ylimääräiset patit vielä päälle että klemmareilla vähän sivusta kiristelemällä sai taikurin itsensäkin hämmästymään. Ei nimittäin vuotanu.
No kuopat oli bussi kaivanu pyöriensä alle jotain vuosia seistyään, ni en tullu huomanneeks et toinen etupyörä oli varsin lusu. Ja ulompi paripyörä takana myös. Toi vesiputkiremontti valmistui silleen, et jos loppumatkan olis taittanu karkeasti ottaen n. 4800km/h ni olis ehtiny romikselle ajallaan. Eli sama kääntyä takas. Mut oltiin jo niin lähellä rekkojen tankkausmestaa jossa oli hyvä paineilma, ni ajelin siihen täyttämään kumin. Kas ku oli vähän lusussa ku oli jotain 2 bar painetta.
Sit mietin et jos löytyis joku väliaikainen säilytyspaikka läheltä romista, otin parit puhelut ja petyin. Mihin tommosen nyt saa, etenkään jos kysyy luvan. Elikkäs takas.
Puol kilsaa ennen ku pääsin perille, laukes naftaletku. Tai oikeastaan molemmat ku myös paluuletku päätti just sille hetkellä sulaa puhki (liian lähellä pakosarjaa) ku paikallistin vian et miks auto sammui vauhdista. No siinä sit korjauksen jälkeen ilmaillessa loppu akutkin, ni en saanu käyntiin enää. Vein akut lataukseen ja tulin välissä kotiin syömään.
Viime syksynä ostamani laturi muuten lataa vähimmilläänkin n. 50A mikä on pikkusen jännää. Mut kyl ne akut vielä sen kesti. Ripeä laturi on se.
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32733
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
ei helvetti mitä touhua saada yks bussi romuttamolle
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ei oo edelleenkään tuulilasia, ja nyt ei myöskään takaoven lasia ku otin varaosaks ku on niin jännän muotoinen. Elikkäs just hyvä läpiveto. Seuraavalla yrittämällä otan kypärän jotta olis silmäsuojaa.
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tytär oli pari kilsaa kyydissä ja tykkäs kovasti!
- Karhunpoika hairahtaa
- 2k
- Posts: 2969
- Joined: 16 Apr 2019, 15:14
- Location: Paka-Tajula
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Nyt on asiallista suorittamista!
- piirsi kullin ja poistui
- Matti Partanen
- Posts: 40101
- Joined: 16 Mar 2009, 12:14
- Location: Texas, FI
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
MOTOR SPORTS!
Hampurilais count 2015: 99
Hampurilais count 2016: LASKUISSA SEOTTU
Hampurilais count 2017: 44
Hampurilais count 2018: 35
Hampurilais count 2019: 35
Hampurilais count 2020: 79
Hampurilais count 2021: 22
Hampurilais count 2022: 13
Hampurilais count 2023: 69
Hampurilais count 2024: LASKENTA UNOHDETTU
Hampurilais count 2016: LASKUISSA SEOTTU
Hampurilais count 2017: 44
Hampurilais count 2018: 35
Hampurilais count 2019: 35
Hampurilais count 2020: 79
Hampurilais count 2021: 22
Hampurilais count 2022: 13
Hampurilais count 2023: 69
Hampurilais count 2024: LASKENTA UNOHDETTU
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Oisko siitä bussista saanu helvetin pelottavan riippumajan jonku rotkon ylle tai elämys puiston kuitenki,
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Vittu joo
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
No nyt se on siellä missä pitääkin. Tai siis just päinvastoin, ku on lähtöpisteessa. Mut eipä oo vähän hätäsen näköisesti pysäköitynä oikea etukulma syvällä pientareella ja vasen takakulma vastaavasti tiellä. Niinku vilkkaalla maantiellä.
Piti vielä viime tempukseen *kop kop* keksiä vuotaa ilmaa jostain, en ihan ehtinyt paikallistaa mistä. No sillonhan jää jarru jumittamaan. Mut ei kyllä kiinnostanu vittu saatana pätkääkään sääliä sitä, ajoin ykkösellä jarrua vasten vittu väkisin. Ja sit loppu taas nafta kanisterista. Äkkiä toisesta kannusta kolme vuotta vanhaa vähän jo jännän väristä dieseliä siihen päälle. Käynnisty onneks enempiä ilmailematta. Sit vittu uudestaan väkisin jarrua vasten.
Pihatien risteys jotenkin tiukka oikealta tullessa, ni ajoin ohi ja pakitin ku silleen pystyy hyvin. No pakin välityshän on sen verran suurempi ku ykkösen, ni olikin tekemistä siinäkin. Tytärtä nauratti ku lähinnä pompittiin takaperin kunnon kenguruna.
Vittu ettette kykene käsittämään kuinka paljon sitä autoa vihaan, ja kuinka paljon on vituttanut koko vitun päivän se saatanan paska. Mainittakoon kuitenkin, että olin koko ajan niin vitun zen kuin vain kahden yli viiskytvuotiaan bussin omistaja voi olla. Ihan. Vitun. Zen.
Piti vielä viime tempukseen *kop kop* keksiä vuotaa ilmaa jostain, en ihan ehtinyt paikallistaa mistä. No sillonhan jää jarru jumittamaan. Mut ei kyllä kiinnostanu vittu saatana pätkääkään sääliä sitä, ajoin ykkösellä jarrua vasten vittu väkisin. Ja sit loppu taas nafta kanisterista. Äkkiä toisesta kannusta kolme vuotta vanhaa vähän jo jännän väristä dieseliä siihen päälle. Käynnisty onneks enempiä ilmailematta. Sit vittu uudestaan väkisin jarrua vasten.
Pihatien risteys jotenkin tiukka oikealta tullessa, ni ajoin ohi ja pakitin ku silleen pystyy hyvin. No pakin välityshän on sen verran suurempi ku ykkösen, ni olikin tekemistä siinäkin. Tytärtä nauratti ku lähinnä pompittiin takaperin kunnon kenguruna.
Vittu ettette kykene käsittämään kuinka paljon sitä autoa vihaan, ja kuinka paljon on vituttanut koko vitun päivän se saatanan paska. Mainittakoon kuitenkin, että olin koko ajan niin vitun zen kuin vain kahden yli viiskytvuotiaan bussin omistaja voi olla. Ihan. Vitun. Zen.