x2automaatti-davidsson wrote: ↑20 Jan 2022, 09:44Hieno ja elämänmakuinen tarina. Iltapäivällä saatan ittekin nykäistä käkkärikäännöksen!Ovaskainen wrote: ↑20 Jan 2022, 09:35Tein äsken ekan käsijarrukäännöksen pitkiin aikoihin, kun oli pihaan kääntyessä vasta satanutta lunta niin herkullisesti jään päällä, eikä autoja parkissa lähellä. Ei sillä ettenkö kovana rattimiehenä ahtaaseenki väliin osuis! Jäin meinaan luistonesto kakkoseksi, kun kahvasta kiskaisin japanilaisen tyylikkääseen sivuluisuun. Nuoremmat naapurit katsoi ikkunoistaan ihaillen ja mummoilla meni kielen alta sokeripalat väärään kurkkuun ja kahvit rinnuksille.
Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32733
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
voiko muka ajaa talven läpi ilman että vähän tekee käkkärikäännöksiä?? mielestäni ei.
- Juhani Korholainen
- 4k
- Posts: 4950
- Joined: 16 May 2004, 20:13
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Voi. Mulla Merssussa on parkkijarru vasemmalla jalalla, ei paljon viiti käyttää. Mutta onneks on takaveto. Tyylikkäitä ja äärimmäisen hallittuja sivuluisuja nahkahanskat kädessä ja karvalakki päässä.huutista joka tuutista wrote: ↑20 Jan 2022, 10:27voiko muka ajaa talven läpi ilman että vähän tekee käkkärikäännöksiä?? mielestäni ei.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Itseä leikitytti joulun alla sen verran, että päätin painaa tota tommosta nappia vähäsen. Jäi pohjaan vittu. Loppumatkan ajelin sit vastentahtoisesti luistonesto pois päältä. Kotipihassa näpräämällä hellitti.Keijo Ihmiskilpi wrote: ↑20 Jan 2022, 09:27Ite otan aina luistoneston pois päältä ja ajelen nelivedolla ilman kuolemanpelkoa.
- Tahallaan väärinkäsittäjä
- 4k
- Posts: 4575
- Joined: 24 Jul 2010, 12:31
- Location: Rovaniemi - Tromsø All night long
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Nyt on sähköauto tilattu ja pitäis latausasema hommata. Ensi viikolla tulisi sähkömies katsomaan ja alustava arvio olisi 1,5k laite ja asennus. Kysymys siis kuuluukin, voinko ostaa jonkun Motonetin 500€ laturin ja laittaa itse vai onko sähkömiehen käyttö välttämätön?
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
kyllä se olis aika vahvasti suositeltavaa että sen kytkee joku joka sähköstä jotain tietää ja vissiin lakikin vaatiiTahallaan väärinkäsittäjä wrote: ↑20 Jan 2022, 12:48Nyt on sähköauto tilattu ja pitäis latausasema hommata. Ensi viikolla tulisi sähkömies katsomaan ja alustava arvio olisi 1,5k laite ja asennus. Kysymys siis kuuluukin, voinko ostaa jonkun Motonetin 500€ laturin ja laittaa itse vai onko sähkömiehen käyttö välttämätön?
Sunrise, parabellum
Spoiler:
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32733
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
https://teknavi.fi/autot/talla-kotipist ... n-tarvita/Tahallaan väärinkäsittäjä wrote: ↑20 Jan 2022, 12:48Nyt on sähköauto tilattu ja pitäis latausasema hommata. Ensi viikolla tulisi sähkömies katsomaan ja alustava arvio olisi 1,5k laite ja asennus. Kysymys siis kuuluukin, voinko ostaa jonkun Motonetin 500€ laturin ja laittaa itse vai onko sähkömiehen käyttö välttämätön?
tossa on ihan hyvä artickel aiheesta. elikkä jos kotoa löytyy jo voimavirtatöpseli, niin riittää tollanne adapteripulikka. jos ei löydy, niin vaihtoehdot on:
1) rakennuttaa voimavirtatöpseli ja ostaa adapteri, tai 2) rakennuttaa kiinteä latausasema, joka on käytännössä sama kuin tuo adapteripulikka kiinteästi seinään asennettuna
käsittääkseni tavalliseen kotitalouteen rakennettavan 3-vaihevoimavirtalaturin maksimiteho on useimmiten 11kW (3x16A). jossain tapauksissa voi saada 22kW:n laturin,
mutta
kannattaa pitää sekin mielessä, että auton lataustehoa näissä rajoittaa aina se auton oma sisäänrakennettu laturi, jonka teho on se maksiteho, jolla autoa voi ladata, eikä siitä yli menevä laturin antoteho vaikuta yhtään mihinkään.
- dillen aspen
- Nyt olen kateellinen.
- Posts: 42739
- Joined: 05 Jan 2016, 01:22
- Location: Vattupuskan takana
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Vielä kun oli v6 takaveto mersu niin tuli kyllä välillä tehtyä hallittuja peränheittoja, vieläkin tulee kylmät väreet kun kerran pyöräytin u-käännöksellä suoraan parkkiin suht tiukkaan väliin toiselle puolelle tietä Siinä olis kyllä voinu kolistakin, että vitun typerä temppu sinänsä.Juhani Korholainen wrote: ↑20 Jan 2022, 11:26Voi. Mulla Merssussa on parkkijarru vasemmalla jalalla, ei paljon viiti käyttää. Mutta onneks on takaveto. Tyylikkäitä ja äärimmäisen hallittuja sivuluisuja nahkahanskat kädessä ja karvalakki päässä.huutista joka tuutista wrote: ↑20 Jan 2022, 10:27voiko muka ajaa talven läpi ilman että vähän tekee käkkärikäännöksiä?? mielestäni ei.
- 38911 BASIC BYTES FREE
- READY.
- Posts: 17828
- Joined: 13 Nov 2017, 15:46
- Location: web developing country
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Hydrauli-sitikka käyttöautona sisältää yhden huonon puolen: käsijarru vaikuttaa etupyöriin. Ei voi tehdä käkkärikäännöksiä, paitsi tietty peruuttaessa.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
vois ostaa talviautoks jonkun vanhan teinibemmin niin pääsis vetää hallittua slaidia pitkin kyliä
- 38911 BASIC BYTES FREE
- READY.
- Posts: 17828
- Joined: 13 Nov 2017, 15:46
- Location: web developing country
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Top 1 talviautohan on takaveto-Lada, mutta nää alkaa olla ajokuntoisina hiukan hinnoissaan.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Jos hidas lataus riittää, niin ei tarvitse rakennuttaa voimavirtatöpseliä tai latausasemaa. Enemmistölle kansasta riittäisi hidas lataus, koska auto on kuitenkin nukkumisen ja muun kotona oleskelun ajan parkissa ja keskimääräiset päiväajelut jää alle 100 km. Joten kannattanee miettiä omia tarpeitaan, jos ei kiinnosta ostaa ns. turhan tymäkkää ratkaisua. Sovitin normaalista suko-pistokkeesta auton liittimeen on se edullisin versio. Halvimmat talon seinään myytävät laitteet ovat käytännössä yhtä tyhjän kanssa, mahdollisesti esim. sisältää näytön ja etäohjaus-applikaation, toisin kuin pelkkä sovitinkaapeli, mutta latausnopeuteen niillä ei ole vaikutusta. Taloyhtiöille myydään myös hitaan latauksen laitteita, joiden idea on lähinnä auttaa laskuttamaan latauskulut oikealta taholta.dc++ wrote: ↑20 Jan 2022, 13:01https://teknavi.fi/autot/talla-kotipist ... n-tarvita/Tahallaan väärinkäsittäjä wrote: ↑20 Jan 2022, 12:48Nyt on sähköauto tilattu ja pitäis latausasema hommata. Ensi viikolla tulisi sähkömies katsomaan ja alustava arvio olisi 1,5k laite ja asennus. Kysymys siis kuuluukin, voinko ostaa jonkun Motonetin 500€ laturin ja laittaa itse vai onko sähkömiehen käyttö välttämätön?
tossa on ihan hyvä artickel aiheesta. elikkä jos kotoa löytyy jo voimavirtatöpseli, niin riittää tollanne adapteripulikka. jos ei löydy, niin vaihtoehdot on:
1) rakennuttaa voimavirtatöpseli ja ostaa adapteri, tai 2) rakennuttaa kiinteä latausasema, joka on käytännössä sama kuin tuo adapteripulikka kiinteästi seinään asennettuna
käsittääkseni tavalliseen kotitalouteen rakennettavan 3-vaihevoimavirtalaturin maksimiteho on useimmiten 11kW (3x16A). jossain tapauksissa voi saada 22kW:n laturin,
mutta
kannattaa pitää sekin mielessä, että auton lataustehoa näissä rajoittaa aina se auton oma sisäänrakennettu laturi, jonka teho on se maksiteho, jolla autoa voi ladata, eikä siitä yli menevä laturin antoteho vaikuta yhtään mihinkään.
http://ruumiinavaus.bandcamp.comFlemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
- Juhani Korholainen
- 4k
- Posts: 4950
- Joined: 16 May 2004, 20:13
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Saab 99 myös. Ei sinänsä ole ongelma kun ei niitä paljoa enää ole.38911 BASIC BYTES FREE wrote: ↑20 Jan 2022, 13:25Hydrauli-sitikka käyttöautona sisältää yhden huonon puolen: käsijarru vaikuttaa etupyöriin. Ei voi tehdä käkkärikäännöksiä, paitsi tietty peruuttaessa.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Enää ei oo ees nappia eikä luisun estoakaan saa pois päältäpunk skenen säännöt wrote: ↑20 Jan 2022, 09:57Toihan on moderneimmissa autoissa sähköinen nappi, tämäkin viihde on siis viety. Toista se oli taunuksella...automaatti-davidsson wrote: ↑20 Jan 2022, 09:44Hieno ja elämänmakuinen tarina. Iltapäivällä saatan ittekin nykäistä käkkärikäännöksen!Ovaskainen wrote: ↑20 Jan 2022, 09:35Tein äsken ekan käsijarrukäännöksen pitkiin aikoihin, kun oli pihaan kääntyessä vasta satanutta lunta niin herkullisesti jään päällä, eikä autoja parkissa lähellä. Ei sillä ettenkö kovana rattimiehenä ahtaaseenki väliin osuis! Jäin meinaan luistonesto kakkoseksi, kun kahvasta kiskaisin japanilaisen tyylikkääseen sivuluisuun. Nuoremmat naapurit katsoi ikkunoistaan ihaillen ja mummoilla meni kielen alta sokeripalat väärään kurkkuun ja kahvit rinnuksille.
maton alla on vielä tilaa
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tästä oo kyllä eri mieltä. Hidas lataus nyt vaan oon liian hidas kaikkiin muihin kuin pienimpiin sähkäreihin. Mulla on alle 500e maksanut 11kw matkalaturi, enkä mitään latausasemia oo kaivannut.ximmo wrote: ↑20 Jan 2022, 13:37Jos hidas lataus riittää, niin ei tarvitse rakennuttaa voimavirtatöpseliä tai latausasemaa. Enemmistölle kansasta riittäisi hidas lataus, koska auto on kuitenkin nukkumisen ja muun kotona oleskelun ajan parkissa ja keskimääräiset päiväajelut jää alle 100 km. Joten kannattanee miettiä omia tarpeitaan, jos ei kiinnosta ostaa ns. turhan tymäkkää ratkaisua. Sovitin normaalista suko-pistokkeesta auton liittimeen on se edullisin versio. Halvimmat talon seinään myytävät laitteet ovat käytännössä yhtä tyhjän kanssa, mahdollisesti esim. sisältää näytön ja etäohjaus-applikaation, toisin kuin pelkkä sovitinkaapeli, mutta latausnopeuteen niillä ei ole vaikutusta. Taloyhtiöille myydään myös hitaan latauksen laitteita, joiden idea on lähinnä auttaa laskuttamaan latauskulut oikealta taholta.dc++ wrote: ↑20 Jan 2022, 13:01https://teknavi.fi/autot/talla-kotipist ... n-tarvita/Tahallaan väärinkäsittäjä wrote: ↑20 Jan 2022, 12:48Nyt on sähköauto tilattu ja pitäis latausasema hommata. Ensi viikolla tulisi sähkömies katsomaan ja alustava arvio olisi 1,5k laite ja asennus. Kysymys siis kuuluukin, voinko ostaa jonkun Motonetin 500€ laturin ja laittaa itse vai onko sähkömiehen käyttö välttämätön?
tossa on ihan hyvä artickel aiheesta. elikkä jos kotoa löytyy jo voimavirtatöpseli, niin riittää tollanne adapteripulikka. jos ei löydy, niin vaihtoehdot on:
1) rakennuttaa voimavirtatöpseli ja ostaa adapteri, tai 2) rakennuttaa kiinteä latausasema, joka on käytännössä sama kuin tuo adapteripulikka kiinteästi seinään asennettuna
käsittääkseni tavalliseen kotitalouteen rakennettavan 3-vaihevoimavirtalaturin maksimiteho on useimmiten 11kW (3x16A). jossain tapauksissa voi saada 22kW:n laturin,
mutta
kannattaa pitää sekin mielessä, että auton lataustehoa näissä rajoittaa aina se auton oma sisäänrakennettu laturi, jonka teho on se maksiteho, jolla autoa voi ladata, eikä siitä yli menevä laturin antoteho vaikuta yhtään mihinkään.
maton alla on vielä tilaa