Oisko siinä semmonen kaistanvaihtovaroitin, että jos viereisellä kaistalla on auto ja meinaa vaihtaa kaistaa sen kylkeen, niin se piippaa niin saatanasti.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑22 Sep 2020, 19:27Ei kai se vaan kuuntele bonzo goes to bitburgia sielläVadim Blyat wrote: ↑22 Sep 2020, 19:11Eiku tää on semmonen ping-pong varoitus/huomio ääni.dick cocaine wrote: ↑22 Sep 2020, 18:47lähtisin potkiin edestä tukivarsia ja kokeileen, että vetarit on kunnolla kiristetty ja jotain semmosta ja kyllä sieltä varmaan joku katki oleva jousi kuitenkin löytyyVadim Blyat wrote: ↑22 Sep 2020, 18:37Mitsupisi päästää välillä kääntyessä semmosen "ping" äänen eikä tiietä mimmonen homma. Also: sammuu kuulema mäki lähtö avustimen takia,
Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
- Joo Elikkäs
- Itselläni ei ole koskaan ollut titteliä
- Posts: 61180
- Joined: 22 Sep 2010, 18:17
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kyrpä wrote:turpa kiinni joo elikkäs
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Joku korean veijon vittuilu siinä oletettavasti on.Joo Elikkäs wrote: ↑23 Sep 2020, 10:16Oisko siinä semmonen kaistanvaihtovaroitin, että jos viereisellä kaistalla on auto ja meinaa vaihtaa kaistaa sen kylkeen, niin se piippaa niin saatanasti.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑22 Sep 2020, 19:27Ei kai se vaan kuuntele bonzo goes to bitburgia sielläVadim Blyat wrote: ↑22 Sep 2020, 19:11Eiku tää on semmonen ping-pong varoitus/huomio ääni.dick cocaine wrote: ↑22 Sep 2020, 18:47lähtisin potkiin edestä tukivarsia ja kokeileen, että vetarit on kunnolla kiristetty ja jotain semmosta ja kyllä sieltä varmaan joku katki oleva jousi kuitenkin löytyyVadim Blyat wrote: ↑22 Sep 2020, 18:37Mitsupisi päästää välillä kääntyessä semmosen "ping" äänen eikä tiietä mimmonen homma. Also: sammuu kuulema mäki lähtö avustimen takia,
- dillen aspen
- Nyt olen kateellinen.
- Posts: 42728
- Joined: 05 Jan 2016, 01:22
- Location: Vattupuskan takana
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tutulla oli aikaan mersu joka sammui kun kääntyi jyrkästi oikealle.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kommari mersu.dillen aspen wrote: ↑23 Sep 2020, 11:19Tutulla oli aikaan mersu joka sammui kun kääntyi jyrkästi oikealle.
- 38911 BASIC BYTES FREE
- READY.
- Posts: 17819
- Joined: 13 Nov 2017, 15:46
- Location: web developing country
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Eijjolee, tosin mulla on jemmapaikassa ton 16v GTi:n kone, vaihdelaatikko, ja sekalaista sälää. Pitäis jossain kohtaa purkaa ja kunnostaa se kone kun se on aika sähäkkä vekotin, puuttuu vain auto mihin sen asentaisi. Tota nykyistä en tod ryhdy muutoskatsastamaan ja päivittämään mallisarjan tehokkaimmalle myllylle, ei oo ihan niin hyvä aihio.Vailla lampaita wrote: ↑23 Sep 2020, 04:11Kai on edes joku 16v GTI?38911 BASIC BYTES FREE wrote: ↑23 Sep 2020, 00:59Sain muuten beksin viimein leimattua (3. yrityksellä). Elikkäs toi kirottu alapallokonstruktio on vaan semmonen, jäi sit mutteri löysälle katsastukseen. Ei sitä kartioliitosta saanut millään muulla asettumaan kohdalleen kuin pulttipyssyllä, ja nyt on varmasti tiukemmassa kuin nimellinen momentti (jotain 40 Nm). Kartio tuntui sormiin ihan ehjältä, mutta jotenkin toi vaan jää helposti pyörimään siihen paikallaan.
Yksi korjauskehotus jäi vielä (sisempi vetarinkumi rikki). Tietenkin tolta samalta puolelta missä oli ongelmia ton alapallon kanssa. Olisin vaihtanut, mutta kun tota on useampaa kokoa ja ostin sit väärän varaosan. En oo hirveen huolissani tosta nivelestä, ton verran ajetussa autossa ne on joka tapauksessa enemmän tai vähemmän paskana.
Mut joo, saas nähdä kuinka monta kertaa tota tulee enää raahattua leimalle.
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tuunpa tänne ihmettelemään että teslan markkina-arvo on kutakuinkin saman verran ku toyotan, vagin, mersun ja bemarin yhteensä.
maton alla on vielä tilaa
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tämmöstä kommentia jostain foorumilta
"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.
A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."
Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.
A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."
Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
maton alla on vielä tilaa
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32733
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.Yhteistyömme päättyi wrote: ↑23 Sep 2020, 18:53Tämmöstä kommentia jostain foorumilta
"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.
A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."
Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
- Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Joka kvartaali melkein uusi päivämäärä fully autonomous -jutulle esimerkiksi vaikka oikeasti siihen on vielä vuosia matkaa siinäkin tilanteessa, että vuoden sisällä olisi systeemi joka toimii 99,95% ajasta aurinkoisessa kaliforniassa kun tarttis lainsäätäjät ja vakuutusyhtiöt saada myös vakuutettua ihan silleen oikeastidick cocaine wrote: ↑23 Sep 2020, 21:17menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.Yhteistyömme päättyi wrote: ↑23 Sep 2020, 18:53Tämmöstä kommentia jostain foorumilta
"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.
A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."
Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
99,5% ajasta tarkottais sitä et tunnin ja neljänkymmenen minuutin ajosuoritteen aikana olis puoli minuuttia jolloin järjestelmä ei toimisi, tai että jos pikkukylässä olis 280 autonomisesti toimivaa ajoneuvoa ni olis mahdollista että joka hetki joku niistä sekoilisi. Jos olisin vakuutusyhtiö, niin
- Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Toi on itse asiassa hyvä pointti, vanhaa dataa:Roge Moore wrote: ↑24 Sep 2020, 12:0199,5% ajasta tarkottais sitä et tunnin ja neljänkymmenen minuutin ajosuoritteen aikana olis puoli minuuttia jolloin järjestelmä ei toimisi, tai että jos pikkukylässä olis 280 autonomisesti toimivaa ajoneuvoa ni olis mahdollista että joka hetki joku niistä sekoilisi. Jos olisin vakuutusyhtiö, niin
Jos olettaa keskinopeudeksi vaikka 70 km/h niin tuo meinaisi 11,4 onnettomuutta per 1428571 tuntia eli yksi onnettomuus per 125 000 tuntia. Eli 99,9992% joka jää massiiviset 0,0004 %-yks maagisesta six sigma -tasosta joka on siis esimerkiksi teollisuudessa sellainen tavoite mihin pyritään mutta mitä ei ole koskaan oikeastaan mahdollista saavuttaaKorkein henkilövahinko-onnettomuusaste oli yksiajorataisilla yhdysteillä, 11,4 onn./100 milj. autokm.
Edit: Tossa voi kyllä olla jotain pahasti pielessä tossa mun laskelmassa myös, en ole ihan varma mitä toi tilastohomma tarkalleen ottaen meinaa.
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php
- Dame Cressida Dick
- King of PIF
- Posts: 15549
- Joined: 19 Mar 2013, 14:02
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ite veikkaan, en siis tiedä, että kun saksalaiset ja japanilaiset saa oman pelinsä kuntoon, niin Tesla on vaikeuksissa. Mutta asim. mersulla ei kovin vahvalta näytä ja wolkkarikin on vielä aika haparoiva.dick cocaine wrote: ↑23 Sep 2020, 21:17menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.Yhteistyömme päättyi wrote: ↑23 Sep 2020, 18:53Tämmöstä kommentia jostain foorumilta
"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.
A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."
Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32733
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
jaa no, täyssähköisen Actrosin sarjatuotanto alkoi tyyliin tällä viikollajoku argumentaatiovirhe wrote: ↑24 Sep 2020, 21:51Ite veikkaan, en siis tiedä, että kun saksalaiset ja japanilaiset saa oman pelinsä kuntoon, niin Tesla on vaikeuksissa. Mutta asim. mersulla ei kovin vahvalta näytä ja wolkkarikin on vielä aika haparoiva.dick cocaine wrote: ↑23 Sep 2020, 21:17menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.Yhteistyömme päättyi wrote: ↑23 Sep 2020, 18:53Tämmöstä kommentia jostain foorumilta
"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.
A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."
Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ei oo tosiaan vielä näkynyt mitään kauheen vaikuttavaa, eikä noi muiden/avoimet pikalatausverkostotkaan ole ihan hirveän tiheitä (esim. eurooppalaisella tasolla, jossa Teslalla on pystynyt jo vuosia posottamaan käytännössä ihan minne vaan ilman mitään huolta). Eli hiha-arviona vuosi-kaksi ainakin vielä menee.joku argumentaatiovirhe wrote: ↑24 Sep 2020, 21:51Ite veikkaan, en siis tiedä, että kun saksalaiset ja japanilaiset saa oman pelinsä kuntoon, niin Tesla on vaikeuksissa. Mutta asim. mersulla ei kovin vahvalta näytä ja wolkkarikin on vielä aika haparoiva.dick cocaine wrote: ↑23 Sep 2020, 21:17menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.Yhteistyömme päättyi wrote: ↑23 Sep 2020, 18:53Tämmöstä kommentia jostain foorumilta
"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.
A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."
Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
- Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Toyota panostaa nyt 99% vetyyn, toisaalta samaan aikaan rav4 phev jossa luvattiin about kaikki etukäteen huomattavasti alakanttiin valmistajan toimesta ja leksuksen alla täyssähköä tulossa. Ja vetyhommissahan erona sähköautoon on ainoastaan akusto vs vetyvehkeet mistä se sähkö revitään.Conrad wrote: ↑25 Sep 2020, 10:20Ei oo tosiaan vielä näkynyt mitään kauheen vaikuttavaa, eikä noi muiden/avoimet pikalatausverkostotkaan ole ihan hirveän tiheitä (esim. eurooppalaisella tasolla, jossa Teslalla on pystynyt jo vuosia posottamaan käytännössä ihan minne vaan ilman mitään huolta). Eli hiha-arviona vuosi-kaksi ainakin vielä menee.joku argumentaatiovirhe wrote: ↑24 Sep 2020, 21:51Ite veikkaan, en siis tiedä, että kun saksalaiset ja japanilaiset saa oman pelinsä kuntoon, niin Tesla on vaikeuksissa. Mutta asim. mersulla ei kovin vahvalta näytä ja wolkkarikin on vielä aika haparoiva.dick cocaine wrote: ↑23 Sep 2020, 21:17menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.Yhteistyömme päättyi wrote: ↑23 Sep 2020, 18:53Tämmöstä kommentia jostain foorumilta
"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.
A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."
Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
Isot valmistajat varmasti tahtoo ajaa polttomoottorivalmistukset yms hyvin hallitusti alas. Eikä maailmassa riitä edes resurssit siihen jos vaikka vm 2020 myydyt korollat ois kaikki täyssähköisiä. Vety ois paljon mukavampi koska ainut iso ongelma on sen menoveden valmistus fiksusti ja ymmärrän hemmetin hyvin miksi tojotalla nyt tahdotaan ainakin katsoa se kortti ihan loppuun asti.
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php