Autokysymyksiä ja keskustelua

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Message
Author
User avatar
Joo Elikkäs
Itselläni ei ole koskaan ollut titteliä
Posts: 61180
Joined: 22 Sep 2010, 18:17

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21301 Post by Joo Elikkäs » 23 Sep 2020, 10:16

Sd.Kfz. 302 wrote:
22 Sep 2020, 19:27
Vadim Blyat wrote:
22 Sep 2020, 19:11
dick cocaine wrote:
22 Sep 2020, 18:47
Vadim Blyat wrote:
22 Sep 2020, 18:37
Mitsupisi päästää välillä kääntyessä semmosen "ping" äänen eikä tiietä mimmonen homma. Also: sammuu kuulema mäki lähtö avustimen takia, :P
lähtisin potkiin edestä tukivarsia ja kokeileen, että vetarit on kunnolla kiristetty ja jotain semmosta ja kyllä sieltä varmaan joku katki oleva jousi kuitenkin löytyy
Eiku tää on semmonen ping-pong varoitus/huomio ääni. :P
Ei kai se vaan kuuntele bonzo goes to bitburgia siellä
Oisko siinä semmonen kaistanvaihtovaroitin, että jos viereisellä kaistalla on auto ja meinaa vaihtaa kaistaa sen kylkeen, niin se piippaa niin saatanasti.
Kyrpä wrote:turpa kiinni joo elikkäs
Image

Niin,
чики-брики
Posts: 166602
Joined: 15 Jan 2006, 18:56

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21302 Post by Niin, » 23 Sep 2020, 10:33

Joo Elikkäs wrote:
23 Sep 2020, 10:16
Sd.Kfz. 302 wrote:
22 Sep 2020, 19:27
Vadim Blyat wrote:
22 Sep 2020, 19:11
dick cocaine wrote:
22 Sep 2020, 18:47
Vadim Blyat wrote:
22 Sep 2020, 18:37
Mitsupisi päästää välillä kääntyessä semmosen "ping" äänen eikä tiietä mimmonen homma. Also: sammuu kuulema mäki lähtö avustimen takia, :P
lähtisin potkiin edestä tukivarsia ja kokeileen, että vetarit on kunnolla kiristetty ja jotain semmosta ja kyllä sieltä varmaan joku katki oleva jousi kuitenkin löytyy
Eiku tää on semmonen ping-pong varoitus/huomio ääni. :P
Ei kai se vaan kuuntele bonzo goes to bitburgia siellä
Oisko siinä semmonen kaistanvaihtovaroitin, että jos viereisellä kaistalla on auto ja meinaa vaihtaa kaistaa sen kylkeen, niin se piippaa niin saatanasti.
Joku korean veijon vittuilu siinä oletettavasti on.

User avatar
dillen aspen
Nyt olen kateellinen.
Posts: 42728
Joined: 05 Jan 2016, 01:22
Location: Vattupuskan takana

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21303 Post by dillen aspen » 23 Sep 2020, 11:19

Tutulla oli aikaan mersu joka sammui kun kääntyi jyrkästi oikealle.

Niin,
чики-брики
Posts: 166602
Joined: 15 Jan 2006, 18:56

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21304 Post by Niin, » 23 Sep 2020, 11:38

dillen aspen wrote:
23 Sep 2020, 11:19
Tutulla oli aikaan mersu joka sammui kun kääntyi jyrkästi oikealle.
Kommari mersu.

User avatar
38911 BASIC BYTES FREE
READY.
Posts: 17819
Joined: 13 Nov 2017, 15:46
Location: web developing country

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21305 Post by 38911 BASIC BYTES FREE » 23 Sep 2020, 11:50

Vailla lampaita wrote:
23 Sep 2020, 04:11
38911 BASIC BYTES FREE wrote:
23 Sep 2020, 00:59
Sain muuten beksin viimein leimattua (3. yrityksellä). Elikkäs toi kirottu alapallokonstruktio on vaan semmonen, jäi sit mutteri löysälle katsastukseen. Ei sitä kartioliitosta saanut millään muulla asettumaan kohdalleen kuin pulttipyssyllä, ja nyt on varmasti tiukemmassa kuin nimellinen momentti (jotain 40 Nm). Kartio tuntui sormiin ihan ehjältä, mutta jotenkin toi vaan jää helposti pyörimään siihen paikallaan.

Yksi korjauskehotus jäi vielä (sisempi vetarinkumi rikki). Tietenkin tolta samalta puolelta missä oli ongelmia ton alapallon kanssa. Olisin vaihtanut, mutta kun tota on useampaa kokoa ja ostin sit väärän varaosan. En oo hirveen huolissani tosta nivelestä, ton verran ajetussa autossa ne on joka tapauksessa enemmän tai vähemmän paskana.

Mut joo, saas nähdä kuinka monta kertaa tota tulee enää raahattua leimalle.
Kai on edes joku 16v GTI? :prr:
Eijjolee, tosin mulla on jemmapaikassa ton 16v GTi:n kone, vaihdelaatikko, ja sekalaista sälää. Pitäis jossain kohtaa purkaa ja kunnostaa se kone kun se on aika sähäkkä vekotin, puuttuu vain auto mihin sen asentaisi. Tota nykyistä en tod ryhdy muutoskatsastamaan ja päivittämään mallisarjan tehokkaimmalle myllylle, ei oo ihan niin hyvä aihio.
Image


Image

User avatar
periaatteessa helppoa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48997
Joined: 04 Nov 2010, 03:19
Location: Tristan da Cunha

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21306 Post by periaatteessa helppoa » 23 Sep 2020, 17:16

Tuunpa tänne ihmettelemään että teslan markkina-arvo on kutakuinkin saman verran ku toyotan, vagin, mersun ja bemarin yhteensä.
Image

maton alla on vielä tilaa

User avatar
periaatteessa helppoa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48997
Joined: 04 Nov 2010, 03:19
Location: Tristan da Cunha

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21307 Post by periaatteessa helppoa » 23 Sep 2020, 18:53

Tämmöstä kommentia jostain foorumilta

"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.

A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."

Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
Image

maton alla on vielä tilaa

User avatar
DECKARD COCAIN
God of PIF
God of PIF
Posts: 32733
Joined: 30 Sep 2014, 00:41
Location: Kummoleum Casino & Sports

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21308 Post by DECKARD COCAIN » 23 Sep 2020, 21:17

Yhteistyömme päättyi wrote:
23 Sep 2020, 18:53
Tämmöstä kommentia jostain foorumilta

"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.

A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."

Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.
ImageImage
kantasolu wrote:
01 Jan 2024, 12:57
Lappu kielelle, ambulanssi pikavalintaan ja Phil Collins soimaan. Ristikkolehti ajanvietteeksi.

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21309 Post by Sasse netä » 24 Sep 2020, 07:42

dick cocaine wrote:
23 Sep 2020, 21:17
Yhteistyömme päättyi wrote:
23 Sep 2020, 18:53
Tämmöstä kommentia jostain foorumilta

"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.

A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."

Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.
Joka kvartaali melkein uusi päivämäärä fully autonomous -jutulle esimerkiksi vaikka oikeasti siihen on vielä vuosia matkaa siinäkin tilanteessa, että vuoden sisällä olisi systeemi joka toimii 99,95% ajasta aurinkoisessa kaliforniassa kun tarttis lainsäätäjät ja vakuutusyhtiöt saada myös vakuutettua ihan silleen oikeasti \:D/
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
Roge Moore
may contain cat and text
Posts: 25584
Joined: 24 Jun 2013, 17:58

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21310 Post by Roge Moore » 24 Sep 2020, 12:01

99,5% ajasta tarkottais sitä et tunnin ja neljänkymmenen minuutin ajosuoritteen aikana olis puoli minuuttia jolloin järjestelmä ei toimisi, tai että jos pikkukylässä olis 280 autonomisesti toimivaa ajoneuvoa ni olis mahdollista että joka hetki joku niistä sekoilisi. Jos olisin vakuutusyhtiö, niin
:batmanbounce:
shitstorm wrote:
12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu. :x

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21311 Post by Sasse netä » 24 Sep 2020, 12:36

Roge Moore wrote:
24 Sep 2020, 12:01
99,5% ajasta tarkottais sitä et tunnin ja neljänkymmenen minuutin ajosuoritteen aikana olis puoli minuuttia jolloin järjestelmä ei toimisi, tai että jos pikkukylässä olis 280 autonomisesti toimivaa ajoneuvoa ni olis mahdollista että joka hetki joku niistä sekoilisi. Jos olisin vakuutusyhtiö, niin
Toi on itse asiassa hyvä pointti, vanhaa dataa:
Korkein henkilövahinko-onnettomuusaste oli yksiajorataisilla yhdysteillä, 11,4 onn./100 milj. autokm.
Jos olettaa keskinopeudeksi vaikka 70 km/h niin tuo meinaisi 11,4 onnettomuutta per 1428571 tuntia eli yksi onnettomuus per 125 000 tuntia. Eli 99,9992% joka jää massiiviset 0,0004 %-yks maagisesta six sigma -tasosta joka on siis esimerkiksi teollisuudessa sellainen tavoite mihin pyritään mutta mitä ei ole koskaan oikeastaan mahdollista saavuttaa \:D/

Edit: Tossa voi kyllä olla jotain pahasti pielessä tossa mun laskelmassa myös, en ole ihan varma mitä toi tilastohomma tarkalleen ottaen meinaa.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
Dame Cressida Dick
King of PIF
King of PIF
Posts: 15549
Joined: 19 Mar 2013, 14:02

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21312 Post by Dame Cressida Dick » 24 Sep 2020, 21:51

dick cocaine wrote:
23 Sep 2020, 21:17
Yhteistyömme päättyi wrote:
23 Sep 2020, 18:53
Tämmöstä kommentia jostain foorumilta

"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.

A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."

Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.
Ite veikkaan, en siis tiedä, että kun saksalaiset ja japanilaiset saa oman pelinsä kuntoon, niin Tesla on vaikeuksissa. Mutta asim. mersulla ei kovin vahvalta näytä ja wolkkarikin on vielä aika haparoiva.
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote:
29 Jun 2023, 20:15
historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa

User avatar
DECKARD COCAIN
God of PIF
God of PIF
Posts: 32733
Joined: 30 Sep 2014, 00:41
Location: Kummoleum Casino & Sports

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21313 Post by DECKARD COCAIN » 25 Sep 2020, 10:10

joku argumentaatiovirhe wrote:
24 Sep 2020, 21:51
dick cocaine wrote:
23 Sep 2020, 21:17
Yhteistyömme päättyi wrote:
23 Sep 2020, 18:53
Tämmöstä kommentia jostain foorumilta

"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.

A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."

Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.
Ite veikkaan, en siis tiedä, että kun saksalaiset ja japanilaiset saa oman pelinsä kuntoon, niin Tesla on vaikeuksissa. Mutta asim. mersulla ei kovin vahvalta näytä ja wolkkarikin on vielä aika haparoiva.
jaa no, täyssähköisen Actrosin sarjatuotanto alkoi tyyliin tällä viikolla
ImageImage
kantasolu wrote:
01 Jan 2024, 12:57
Lappu kielelle, ambulanssi pikavalintaan ja Phil Collins soimaan. Ristikkolehti ajanvietteeksi.

User avatar
Conrad
5k
Posts: 5355
Joined: 23 Feb 2009, 13:31
Location: Pierre-Simon Laplace

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21314 Post by Conrad » 25 Sep 2020, 10:20

joku argumentaatiovirhe wrote:
24 Sep 2020, 21:51
dick cocaine wrote:
23 Sep 2020, 21:17
Yhteistyömme päättyi wrote:
23 Sep 2020, 18:53
Tämmöstä kommentia jostain foorumilta

"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.

A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."

Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.
Ite veikkaan, en siis tiedä, että kun saksalaiset ja japanilaiset saa oman pelinsä kuntoon, niin Tesla on vaikeuksissa. Mutta asim. mersulla ei kovin vahvalta näytä ja wolkkarikin on vielä aika haparoiva.
Ei oo tosiaan vielä näkynyt mitään kauheen vaikuttavaa, eikä noi muiden/avoimet pikalatausverkostotkaan ole ihan hirveän tiheitä (esim. eurooppalaisella tasolla, jossa Teslalla on pystynyt jo vuosia posottamaan käytännössä ihan minne vaan ilman mitään huolta). Eli hiha-arviona vuosi-kaksi ainakin vielä menee.

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21315 Post by Sasse netä » 25 Sep 2020, 12:40

Conrad wrote:
25 Sep 2020, 10:20
joku argumentaatiovirhe wrote:
24 Sep 2020, 21:51
dick cocaine wrote:
23 Sep 2020, 21:17
Yhteistyömme päättyi wrote:
23 Sep 2020, 18:53
Tämmöstä kommentia jostain foorumilta

"All the announcements were about catching up to competitors sometime in the future.

A cheaper EV because VW released the ID.3.
A faster Model S because Lucid released the Air.
An untested battery with 15% more density/kW (late edit: a bit of math says it's -10% volume density, I was misled by the weird claim of range increase) in two years while Panasonic is already improving the 2170 and making it cheaper...
A delay for the Cybertruck while Rivian pick-up trucks are on the roads already.
Another delay for the semi while every truck manufacturer has working electric prototypes in the hands of their customers.
Delayed Roadster specs apparently match the Model S Plaid for half the price..."

Entäs mitä sille maailman nopeimmalle autolle roadsterille kuuluu? Kuinkahan kauan tää paska puhe menee vielä ihmisille läpi.
menee se, kun ne on onnistuneet saamaan tien päälle määrissä ihan hyvinä pidettyjä autoja. ei varmaan loputtomiin pysty tyhjiä lupaileen, mutta vielä riittänee jengiä, jolle Model kolmosen kanssa onnistuminen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta riittää todisteeksi siitä, että Elon pystyy mihin vaan.
Ite veikkaan, en siis tiedä, että kun saksalaiset ja japanilaiset saa oman pelinsä kuntoon, niin Tesla on vaikeuksissa. Mutta asim. mersulla ei kovin vahvalta näytä ja wolkkarikin on vielä aika haparoiva.
Ei oo tosiaan vielä näkynyt mitään kauheen vaikuttavaa, eikä noi muiden/avoimet pikalatausverkostotkaan ole ihan hirveän tiheitä (esim. eurooppalaisella tasolla, jossa Teslalla on pystynyt jo vuosia posottamaan käytännössä ihan minne vaan ilman mitään huolta). Eli hiha-arviona vuosi-kaksi ainakin vielä menee.
Toyota panostaa nyt 99% vetyyn, toisaalta samaan aikaan rav4 phev jossa luvattiin about kaikki etukäteen huomattavasti alakanttiin valmistajan toimesta ja leksuksen alla täyssähköä tulossa. Ja vetyhommissahan erona sähköautoon on ainoastaan akusto vs vetyvehkeet mistä se sähkö revitään.

Isot valmistajat varmasti tahtoo ajaa polttomoottorivalmistukset yms hyvin hallitusti alas. Eikä maailmassa riitä edes resurssit siihen jos vaikka vm 2020 myydyt korollat ois kaikki täyssähköisiä. Vety ois paljon mukavampi koska ainut iso ongelma on sen menoveden valmistus fiksusti ja ymmärrän hemmetin hyvin miksi tojotalla nyt tahdotaan ainakin katsoa se kortti ihan loppuun asti.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

Post Reply