Autokysymyksiä ja keskustelua

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Message
Author
User avatar
helsinki on täynnä hörhöjä
2k
Posts: 2639
Joined: 11 Jan 2017, 11:58
Location: sivistyksen ghetto

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21541 Post by helsinki on täynnä hörhöjä » 20 Oct 2020, 11:53

Juutas wrote:
20 Oct 2020, 11:47
Mikä on kohtuus? wrote:
20 Oct 2020, 11:44
Juutas wrote:
20 Oct 2020, 11:27
Perkele, oli valunut puoli litraa vettä lattiamatolle. Kai se nyt homehtuu ja ruostuu koko paska.
Täällä löyty Cherokeen vänkärin jalkatilasta vettä mallia jalkakylpy. Sain sen jo kuivaksi ja ehkä löysin myös mistä se sinne tuli, ei vaan ole ehtinyt korjaamaan. Oli muuten tuulilasin listojen alla komeasti röpöä kun ne käytin irti.
Muistan kans, ku kerran kaverin nissan primeraan alettiin vaihtamaan juhannussunnuntaina rapulassa rengasta, niin se vararenkaan kotelo oli valehtelematta piripintaan täynnä vettä :P
Hiton öljynvaihto perkelöity ihan huolella ton kanssa kun löyty: vettä lattialta, turbiinilukko ei kytke ja helmenä sioille jakolaatikon öljynsuodatin pyöri irtaallaan siellä kopan sisällä.
Ja nyt vielä huomasin että vetarin ristikko on kypsä.
:sad1rolltard:

skenen säännöt
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11088
Joined: 01 Apr 2008, 22:20

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21542 Post by skenen säännöt » 20 Oct 2020, 11:54

Konsernin johtaja wrote:
20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote:
20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia :-k
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21543 Post by Sasse netä » 20 Oct 2020, 12:51

Punk skenen säännöt wrote:
20 Oct 2020, 11:54
Konsernin johtaja wrote:
20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote:
20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia :-k
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.
Pistettäiskö eka vaikka kaikki äpynkäyttäjät uuniin sitten?
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

skenen säännöt
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11088
Joined: 01 Apr 2008, 22:20

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21544 Post by skenen säännöt » 20 Oct 2020, 12:56

Konsernin johtaja wrote:
20 Oct 2020, 12:51
Punk skenen säännöt wrote:
20 Oct 2020, 11:54
Konsernin johtaja wrote:
20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote:
20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia :-k
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.
Pistettäiskö eka vaikka kaikki äpynkäyttäjät uuniin sitten?
Akku on tarpeellinen liikkeessä. Pysyvään järjestelmään muuten kuin varavirtana kovin arveluttava, sähköähän saa seinästä.

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21545 Post by Sasse netä » 20 Oct 2020, 13:01

Punk skenen säännöt wrote:
20 Oct 2020, 12:56
Konsernin johtaja wrote:
20 Oct 2020, 12:51
Punk skenen säännöt wrote:
20 Oct 2020, 11:54
Konsernin johtaja wrote:
20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote:
20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia :-k
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.
Pistettäiskö eka vaikka kaikki äpynkäyttäjät uuniin sitten?
Akku on tarpeellinen liikkeessä. Pysyvään järjestelmään muuten kuin varavirtana kovin arveluttava, sähköähän saa seinästä.
Ai tässä oli vaan tämmönen puhtaasti valikoiva näkökulma. No raiskataan vaan viimeisetkin purot ym sitten ja kivihiiltä + turvetta päälle, että saadaan sitä paikallista sähköä piikkitehoaikaan sitten.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
Roge Moore
may contain cat and text
Posts: 25584
Joined: 24 Jun 2013, 17:58

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21546 Post by Roge Moore » 20 Oct 2020, 13:07

Yhteistyömme päättyi wrote:
20 Oct 2020, 05:04
Aika kiihkeä mature wrote:
20 Oct 2020, 01:55
Jännittävä topik.Toiset riitelee sähköauton latauspisteestä ja yhdet miettii että mikä on paras nelikurkkukaasari SBC:hn
Antaa kaikkien kukkien kukkia!
3x2bbl vois olla kiva.
:batmanbounce:
shitstorm wrote:
12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu. :x

skenen säännöt
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11088
Joined: 01 Apr 2008, 22:20

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21547 Post by skenen säännöt » 20 Oct 2020, 13:17

Konsernin johtaja wrote:
20 Oct 2020, 13:01
Punk skenen säännöt wrote:
20 Oct 2020, 12:56
Konsernin johtaja wrote:
20 Oct 2020, 12:51
Punk skenen säännöt wrote:
20 Oct 2020, 11:54
Konsernin johtaja wrote:
20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote:
20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia :-k
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.
Pistettäiskö eka vaikka kaikki äpynkäyttäjät uuniin sitten?
Akku on tarpeellinen liikkeessä. Pysyvään järjestelmään muuten kuin varavirtana kovin arveluttava, sähköähän saa seinästä.
Ai tässä oli vaan tämmönen puhtaasti valikoiva näkökulma. No raiskataan vaan viimeisetkin purot ym sitten ja kivihiiltä + turvetta päälle, että saadaan sitä paikallista sähköä piikkitehoaikaan sitten.
Olkiluoto III tuuttaa kohta puhdasta sähköä [-X Kohtahan tässä puhutaan jostain kontrollerien vaihdosta kolmeneljännestä turbojen sijaan. Ja leuhkitaan tietenkin omilla teholatureilla, jonka helppoon asennukseen olen himassa itsekin varautunut.

User avatar
Unum bumbulum
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27044
Joined: 04 Sep 2008, 06:29
Location: 40640 crew

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21548 Post by Unum bumbulum » 20 Oct 2020, 14:52

Juutas wrote:
20 Oct 2020, 11:47
Mikä on kohtuus? wrote:
20 Oct 2020, 11:44
Juutas wrote:
20 Oct 2020, 11:27
Perkele, oli valunut puoli litraa vettä lattiamatolle. Kai se nyt homehtuu ja ruostuu koko paska.
Täällä löyty Cherokeen vänkärin jalkatilasta vettä mallia jalkakylpy. Sain sen jo kuivaksi ja ehkä löysin myös mistä se sinne tuli, ei vaan ole ehtinyt korjaamaan. Oli muuten tuulilasin listojen alla komeasti röpöä kun ne käytin irti.
Muistan kans, ku kerran kaverin nissan primeraan alettiin vaihtamaan juhannussunnuntaina rapulassa rengasta, niin se vararenkaan kotelo oli valehtelematta piripintaan täynnä vettä :P
Siis täähän on itsensä korjaava ongelma, carinassakin oli se kotelon koko takareuna ruostunut auki ja siinä vaiheessa vittumainen katsastusmies käski korjata
Rotta pääministeriksi!

User avatar
kaksipiippuinen jeesus
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18728
Joined: 17 Jan 2014, 18:09

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21549 Post by kaksipiippuinen jeesus » 20 Oct 2020, 17:26

Roge Moore wrote:
20 Oct 2020, 13:07
Yhteistyömme päättyi wrote:
20 Oct 2020, 05:04
Aika kiihkeä mature wrote:
20 Oct 2020, 01:55
Jännittävä topik.Toiset riitelee sähköauton latauspisteestä ja yhdet miettii että mikä on paras nelikurkkukaasari SBC:hn
Antaa kaikkien kukkien kukkia!
3x2bbl vois olla kiva.
https://www.nettiauto.com/dodge/aspen/11676862

ks. konehuonekuva
Image

User avatar
Dame Cressida Dick
King of PIF
King of PIF
Posts: 15549
Joined: 19 Mar 2013, 14:02

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21550 Post by Dame Cressida Dick » 20 Oct 2020, 17:55

Yhteistyömme päättyi wrote:
20 Oct 2020, 05:04
Aika kiihkeä mature wrote:
20 Oct 2020, 01:55
Jännittävä topik.Toiset riitelee sähköauton latauspisteestä ja yhdet miettii että mikä on paras nelikurkkukaasari SBC:hn
Antaa kaikkien kukkien kukkia!
Voi olla, meidän naapurit ei ole ihan samaa mieltä, kun kaarran Impalalla noille uusille sähköistetyille autopaikoille.
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote:
29 Jun 2023, 20:15
historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172374
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21551 Post by Sd.Kfz. 302 » 20 Oct 2020, 18:02

kaksipiippuinen jeesus wrote:
20 Oct 2020, 17:26
Roge Moore wrote:
20 Oct 2020, 13:07
Yhteistyömme päättyi wrote:
20 Oct 2020, 05:04
Aika kiihkeä mature wrote:
20 Oct 2020, 01:55
Jännittävä topik.Toiset riitelee sähköauton latauspisteestä ja yhdet miettii että mikä on paras nelikurkkukaasari SBC:hn
Antaa kaikkien kukkien kukkia!
3x2bbl vois olla kiva.
https://www.nettiauto.com/dodge/aspen/11676862

ks. konehuonekuva
:lol:
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172374
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21552 Post by Sd.Kfz. 302 » 20 Oct 2020, 18:03

no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

User avatar
periaatteessa helppoa
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48997
Joined: 04 Nov 2010, 03:19
Location: Tristan da Cunha

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21553 Post by periaatteessa helppoa » 20 Oct 2020, 19:17

Sais nyt kuivua tiet viikonlopuksi kun pääsee 800hp teslaa kokeilemaan
Image

maton alla on vielä tilaa

User avatar
Roge Moore
may contain cat and text
Posts: 25584
Joined: 24 Jun 2013, 17:58

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21554 Post by Roge Moore » 20 Oct 2020, 20:45

Sd.Kfz. 302 wrote:
20 Oct 2020, 18:03
no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Pitää puuhastella.
:batmanbounce:
shitstorm wrote:
12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu. :x

User avatar
kaksipiippuinen jeesus
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18728
Joined: 17 Jan 2014, 18:09

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21555 Post by kaksipiippuinen jeesus » 20 Oct 2020, 21:09

Roge Moore wrote:
20 Oct 2020, 20:45
Sd.Kfz. 302 wrote:
20 Oct 2020, 18:03
no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Pitää puuhastella.
Tässä harkitaan veljen kanssa seuraavaa puuhastelukohdetta. Tavoite on suututtaa sekä tekniikan luovuttavan että vastaanottavan ajoneuvon harrastajat mahdollisimman verisesti.
Image

Post Reply