Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
-
helsinki on täynnä hörhöjä
- 2k
- Posts: 2639
- Joined: 11 Jan 2017, 11:58
- Location: sivistyksen ghetto
#21541
Post
by helsinki on täynnä hörhöjä » 20 Oct 2020, 11:53
Juutas wrote: ↑20 Oct 2020, 11:47
Mikä on kohtuus? wrote: ↑20 Oct 2020, 11:44
Juutas wrote: ↑20 Oct 2020, 11:27
Perkele, oli valunut puoli litraa vettä lattiamatolle. Kai se nyt homehtuu ja ruostuu koko paska.
Täällä löyty Cherokeen vänkärin jalkatilasta vettä mallia jalkakylpy. Sain sen jo kuivaksi ja ehkä löysin myös mistä se sinne tuli, ei vaan ole ehtinyt korjaamaan. Oli muuten tuulilasin listojen alla komeasti röpöä kun ne käytin irti.
Muistan kans, ku kerran kaverin nissan primeraan alettiin vaihtamaan juhannussunnuntaina rapulassa rengasta, niin se vararenkaan kotelo oli valehtelematta piripintaan täynnä vettä
Hiton öljynvaihto perkelöity ihan huolella ton kanssa kun löyty: vettä lattialta, turbiinilukko ei kytke ja helmenä sioille jakolaatikon öljynsuodatin pyöri irtaallaan siellä kopan sisällä.
Ja nyt vielä huomasin että vetarin ristikko on kypsä.
-
skenen säännöt
- Melkein ####!
- Posts: 11088
- Joined: 01 Apr 2008, 22:20
#21542
Post
by skenen säännöt » 20 Oct 2020, 11:54
Konsernin johtaja wrote: ↑20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote: ↑20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.
-
Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
#21543
Post
by Sasse netä » 20 Oct 2020, 12:51
Punk skenen säännöt wrote: ↑20 Oct 2020, 11:54
Konsernin johtaja wrote: ↑20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote: ↑20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.
Pistettäiskö eka vaikka kaikki äpynkäyttäjät uuniin sitten?
-
skenen säännöt
- Melkein ####!
- Posts: 11088
- Joined: 01 Apr 2008, 22:20
#21544
Post
by skenen säännöt » 20 Oct 2020, 12:56
Konsernin johtaja wrote: ↑20 Oct 2020, 12:51
Punk skenen säännöt wrote: ↑20 Oct 2020, 11:54
Konsernin johtaja wrote: ↑20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote: ↑20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.
Pistettäiskö eka vaikka kaikki äpynkäyttäjät uuniin sitten?
Akku on tarpeellinen liikkeessä. Pysyvään järjestelmään muuten kuin varavirtana kovin arveluttava, sähköähän saa seinästä.
-
Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
#21545
Post
by Sasse netä » 20 Oct 2020, 13:01
Punk skenen säännöt wrote: ↑20 Oct 2020, 12:56
Konsernin johtaja wrote: ↑20 Oct 2020, 12:51
Punk skenen säännöt wrote: ↑20 Oct 2020, 11:54
Konsernin johtaja wrote: ↑20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote: ↑20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.
Pistettäiskö eka vaikka kaikki äpynkäyttäjät uuniin sitten?
Akku on tarpeellinen liikkeessä. Pysyvään järjestelmään muuten kuin varavirtana kovin arveluttava, sähköähän saa seinästä.
Ai tässä oli vaan tämmönen puhtaasti valikoiva näkökulma. No raiskataan vaan viimeisetkin purot ym sitten ja kivihiiltä + turvetta päälle, että saadaan sitä paikallista sähköä piikkitehoaikaan sitten.
-
Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
#21546
Post
by Roge Moore » 20 Oct 2020, 13:07
Yhteistyömme päättyi wrote: ↑20 Oct 2020, 05:04
Aika kiihkeä mature wrote: ↑20 Oct 2020, 01:55
Jännittävä topik.Toiset riitelee sähköauton latauspisteestä ja yhdet miettii että mikä on paras nelikurkkukaasari SBC:hn
Antaa kaikkien kukkien kukkia!
3x2bbl vois olla kiva.
shitstorm wrote: ↑12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu.
-
skenen säännöt
- Melkein ####!
- Posts: 11088
- Joined: 01 Apr 2008, 22:20
#21547
Post
by skenen säännöt » 20 Oct 2020, 13:17
Konsernin johtaja wrote: ↑20 Oct 2020, 13:01
Punk skenen säännöt wrote: ↑20 Oct 2020, 12:56
Konsernin johtaja wrote: ↑20 Oct 2020, 12:51
Punk skenen säännöt wrote: ↑20 Oct 2020, 11:54
Konsernin johtaja wrote: ↑20 Oct 2020, 10:51
ximmo wrote: ↑20 Oct 2020, 10:43
Taloyhtiöt voivat hankkia energiavaraston latauspisteiden yhteyteen, jolloin "kaikkia sähköjä" ei tarvitse vetää uusiksi. Ainakin Eaton myy xStorage-ratkaisua, jossa laitetaan normaalin sähköverkon ja latauspisteiden väliin iso UPS eli akkuratkaisu, joka hoitelee sähkön turvallisesti autoihin kuormituspiikkien aikana ja latailee itseään normista sähköverkosta aiheuttamatta sille mitään erikoisempaa rasitusta. Tällaiseen melko pitkälle kustomoitavaan ratkaisuun voi liittää aurinkopaneeleja, jolloin sitä sähköä saa suhteellisen edullisesti, siis mikäli paistaa. Ei se toki ilmaista ole, mutta olen antanut ymmärtää, että tuntuvasti halvempaa kuin ison taloyhtiön kaikkien sähköjen rakentaminen uusiksi. Tuollaisen paketin saa avaimet käteen -ratkaisuna, jolloin taloyhtiö vastaanottaa energiavaraston ja latauspisteet, ei tarvitse särkeä vanhaa sähkösettiä.
Ainakin teoriassa jos on fiksu systeemi ja akkukapasiteettia voi tarvittaessa hommata lisää niin toi saattaa joissain tilanteessa olla ihan ylivoimainen kun voi suhteuttaa alkupanostuksen vs skaalautuvuus tulevaisuudessa. Ainakin käsittääkseni akkusysteemien hinta eli asennettavien akkujen määrä määrittelee kustannuksia merkittävästi noissa ja alkuvaiheessa voi säästää ottamalla vähemmän kapasiteettia
Kobolttia Kongosta, Litiumia E-Amerikasta alkuperäiskansoista ja kuivuudesta piittaamatta, grafiittia Kiinasta mukavia ympäristötuhoja aiheuttaen ja nikkeliä esim kotoisasti Talvivaarasta. Litiumakkujen kierrätys sentään toimii, jopa noin 1% kierrätetään kun toimivaa systeemiä ei taida olla missään. Tuolla systeemillä säästävän taloyhtiön hallituksen voisi vaikka laittaa lankulle.
Pistettäiskö eka vaikka kaikki äpynkäyttäjät uuniin sitten?
Akku on tarpeellinen liikkeessä. Pysyvään järjestelmään muuten kuin varavirtana kovin arveluttava, sähköähän saa seinästä.
Ai tässä oli vaan tämmönen puhtaasti valikoiva näkökulma. No raiskataan vaan viimeisetkin purot ym sitten ja kivihiiltä + turvetta päälle, että saadaan sitä paikallista sähköä piikkitehoaikaan sitten.
Olkiluoto III tuuttaa kohta puhdasta sähköä
Kohtahan tässä puhutaan jostain kontrollerien vaihdosta kolmeneljännestä turbojen sijaan. Ja leuhkitaan tietenkin omilla teholatureilla, jonka helppoon asennukseen olen himassa itsekin varautunut.
-
Unum bumbulum
- -=00King Of PIF00=-
- Posts: 27044
- Joined: 04 Sep 2008, 06:29
- Location: 40640 crew
#21548
Post
by Unum bumbulum » 20 Oct 2020, 14:52
Juutas wrote: ↑20 Oct 2020, 11:47
Mikä on kohtuus? wrote: ↑20 Oct 2020, 11:44
Juutas wrote: ↑20 Oct 2020, 11:27
Perkele, oli valunut puoli litraa vettä lattiamatolle. Kai se nyt homehtuu ja ruostuu koko paska.
Täällä löyty Cherokeen vänkärin jalkatilasta vettä mallia jalkakylpy. Sain sen jo kuivaksi ja ehkä löysin myös mistä se sinne tuli, ei vaan ole ehtinyt korjaamaan. Oli muuten tuulilasin listojen alla komeasti röpöä kun ne käytin irti.
Muistan kans, ku kerran kaverin nissan primeraan alettiin vaihtamaan juhannussunnuntaina rapulassa rengasta, niin se vararenkaan kotelo oli valehtelematta piripintaan täynnä vettä
Siis täähän on itsensä korjaava ongelma, carinassakin oli se kotelon koko takareuna ruostunut auki ja siinä vaiheessa vittumainen katsastusmies käski korjata
Rotta pääministeriksi!
-
Dame Cressida Dick
- King of PIF
- Posts: 15549
- Joined: 19 Mar 2013, 14:02
#21550
Post
by Dame Cressida Dick » 20 Oct 2020, 17:55
Yhteistyömme päättyi wrote: ↑20 Oct 2020, 05:04
Aika kiihkeä mature wrote: ↑20 Oct 2020, 01:55
Jännittävä topik.Toiset riitelee sähköauton latauspisteestä ja yhdet miettii että mikä on paras nelikurkkukaasari SBC:hn
Antaa kaikkien kukkien kukkia!
Voi olla, meidän naapurit ei ole ihan samaa mieltä, kun kaarran Impalalla noille uusille sähköistetyille autopaikoille.
-
Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172374
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
-
Contact:
#21552
Post
by Sd.Kfz. 302 » 20 Oct 2020, 18:03
no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Tilli Mössönpoika wrote: ↑31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.
-
Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
#21554
Post
by Roge Moore » 20 Oct 2020, 20:45
Sd.Kfz. 302 wrote: ↑20 Oct 2020, 18:03
no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Pitää puuhastella.
shitstorm wrote: ↑12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu.
-
kaksipiippuinen jeesus
- -=King Of PIF=-
- Posts: 18728
- Joined: 17 Jan 2014, 18:09
#21555
Post
by kaksipiippuinen jeesus » 20 Oct 2020, 21:09
Roge Moore wrote: ↑20 Oct 2020, 20:45
Sd.Kfz. 302 wrote: ↑20 Oct 2020, 18:03
no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Pitää puuhastella.
Tässä harkitaan veljen kanssa seuraavaa puuhastelukohdetta. Tavoite on suututtaa sekä tekniikan luovuttavan että vastaanottavan ajoneuvon harrastajat mahdollisimman verisesti.