Kaks iltaa ähertäny raidetankojen kanssa kun ovat niin ruosteessa tänään vaihtuu toinenkin kuhan sen saa irti, sit pitää vielä säätää syvyyksiä etä sillä voi ajaa perjantaina puhallinhuoltoon
no eipä vittu vaihdu kun ei se lähe vaikka pidin yön yli wd40:ssä, lämmitin toholla, hakkasin vasaralla ja kävin ostamassa semmosen helvetin raidetangon pään ulosvetäjän mutta se vaan taipu
vien sen huomenna tattarisuolle jollekin jormalle ja se saa porata sen vittuun sieltä
Kaks iltaa ähertäny raidetankojen kanssa kun ovat niin ruosteessa tänään vaihtuu toinenkin kuhan sen saa irti, sit pitää vielä säätää syvyyksiä etä sillä voi ajaa perjantaina puhallinhuoltoon
no eipä vittu vaihdu kun ei se lähe vaikka pidin yön yli wd40:ssä, lämmitin toholla, hakkasin vasaralla ja kävin ostamassa semmosen helvetin raidetangon pään ulosvetäjän mutta se vaan taipu
vien sen huomenna tattarisuolle jollekin jormalle ja se saa porata sen vittuun sieltä
Oma kokemus oikeasta lyöntitavasta on seuraava: isolla lekalla niin paljon kuin käsistä lähtee niin monta kertaa että irtoaa. Tässä ei ole tippaakaan liioittelua.
Mulla on kaks keskikokoista pajavasaraa ja ei oo jääny raidetangonpää tai pallonivel irroittamatta.
Ihan oikea tekniikka on semmonen, että toista lekaa pidetään vasten sen reiän kylkeä, ja sit sillä toisella lyödään mitä yhdestä kädestä lähtee siten että se kartio jää lekojen väliin. Ymmärsiköhän tästä mitään. Mutteri kierroksen tai kaks auki, mut jätetään paikalleen jottei raidetanko pääse putoamaan. Tai no ehkei kannata ykkösellä alkaa takoa täysiä, ku useimmiten varsin kohtuullinenkin voima riitää. Jos kohtuus ei riitä, ni sit lyödään niin vitusti.
Pallonivelhaarukat tai päältä lyöminen saattaa joskus toimia, mut mahdollisuudet kalliiseen vahinkoon on just käsillä.
Ite ymmärsin että lyödään siihen korvakkeeseen mihin nivel kiinnittyy ns molemmilta puolilta ja säikäytetään se nivel äkkiä lipettiin pelkällä pelottelulla mutta en ole nyt ihan varma.
Edit: ymmärsin näköjään oikein. Toinen leka vastapuolella on kyllä hiton hyvä kun ennen lyömistä pitää aina miettiä mihin lyöntienergia karkaa ja toinen leka alasimena menee enemmän tärskystä ns perille.
ihan hyvin voi taittaa vaikka naulan sinne sulakepaikkaan sulakkeen tilalle tai vaikka polttaa saman tien koko paskan. melkein kannattais kattoa mitä sulakkeita se polttaa ja kattoa sit vaika niiden juttujen maadoituksia ja sulakerasian pohja on kanssa semmone juttu muute
Sitikka kävi viimein ilmastointihuollossa. Kylmäaineet olivat hävinneet kokonaan ( ) ja epäilivät että systeemissä on pienempää vuotoa jota alipainetestaus ei löytänyt. Muutaman viikon sisään nähdään että pysyykö kylmänä vai pitääkö viedä pidempään remppaan. Kompura yms kuitenkin kunnossa eli pidän tätä voittona!
Katsastusmies nipotti takaiskareista ja vetoakselin suojakumista. Iskareista toinen on alkuperäinen vuodelta 2000 ja toinen vaihdettu 2011, että ehkä ne nyt sitten voi jo vaihtaa.
En ehkä rupee tekemään noita tossa parkkipaikalla saksitunkin päällä, eikä lähipäiville ole ennustettu asianmukaista räntäsadettakaan, joten varasin ajan korjaamoon.
kanammuna wrote:Yritin, uhmasin, ja liejut housuihin latasin.