Autokysymyksiä ja keskustelua

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y

Message
Author
User avatar
Roge Moore
may contain cat and text
Posts: 25584
Joined: 24 Jun 2013, 17:58

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19741 Post by Roge Moore » 26 May 2020, 11:04

Mihinkä piuhaan se on kytketty? :o
:batmanbounce:
shitstorm wrote:
12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu. :x

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172374
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19742 Post by Sd.Kfz. 302 » 26 May 2020, 11:11

eiks tommosesta halvimmasta mahollisesta pömpelistä lähde piuha joka suuttimen sähköpiuhan liittimen väliin ja siitä sitten pömpeli pidentää aukioloaikaa ja lisää sitä kulutusta ja tsägällä ehkä tehoa
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

User avatar
Lateksiton kondomi
8k
Posts: 8862
Joined: 03 Nov 2014, 20:07
Location: Turkku

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19743 Post by Lateksiton kondomi » 26 May 2020, 11:43

Roge Moore wrote:
26 May 2020, 11:04
Mihinkä piuhaan se on kytketty? :o
Aikalailla näin
Sd.Kfz. 302 wrote:
26 May 2020, 11:11
eiks tommosesta halvimmasta mahollisesta pömpelistä lähde piuha joka suuttimen sähköpiuhan liittimen väliin ja siitä sitten pömpeli pidentää aukioloaikaa ja lisää sitä kulutusta ja tsägällä ehkä tehoa
Halvimmasta mahdollisesta en kyllä tiedä. EVRY maksaa huimat pari euroa ja se kytketään kahdella johdolla johonkin ECU liittimiin, 50-300€ saa jos jonkinlaista viritelmää jotka nostaa railipainetta kun lykkää yhden pistokkeen johonkin anturin väliin tjsp ja sitten tää mun systeemi missä on jokaiselle suuttimelle oma liitin maksoi ymmärtääkseni 700€.
Löytyykö näitä joka suutinta erikseen ohjaavia jostin paljon halvemmallakin? :scratch:

User avatar
Roge Moore
may contain cat and text
Posts: 25584
Joined: 24 Jun 2013, 17:58

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19744 Post by Roge Moore » 26 May 2020, 12:09

Varmasti löytyy.

Ja äkkiä ajateltuna moottorin toiminnan kannalta olis kuitenkin parempi nostaa mielummin painetta ku pidentää suuttimen aukioloaikaa.

Ja noin yksinkertaisesti; kun siellä moottorin ohjauksessa on varmasti ainakin kymmeniä parametrejä joita seurataan, ni yhden rukkaaminen, on se sit mikä tahansa niistä, ei varmasti auta moottoria toimimaan optimaalisesti vaikka optimoinnista nämä käärmelaatikkokauppiaat mielellään puhuvatkin.
:batmanbounce:
shitstorm wrote:
12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu. :x

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172374
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19745 Post by Sd.Kfz. 302 » 26 May 2020, 12:28

en oo kamalasti tutustunu noihin "optimointi" jne. hommiin niiku yleisesti, mutta jotenkin semmonen fiilinki et aika moni pajakin tekee säätönsä vaan niin sanotulla uudelleenfläshäyksellä(eli siis asentaa koneelta jonkun valmiiksi säädetyn systeemin ecuun). tarkoitan siis näitä lisää tehoa 37% ja vääntöä 50% hommelit mitä näkee.
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19746 Post by Sasse netä » 26 May 2020, 12:36

Sd.Kfz. 302 wrote:
26 May 2020, 12:28
en oo kamalasti tutustunu noihin "optimointi" jne. hommiin niiku yleisesti, mutta jotenkin semmonen fiilinki et aika moni pajakin tekee säätönsä vaan niin sanotulla uudelleenfläshäyksellä(eli siis asentaa koneelta jonkun valmiiksi säädetyn systeemin ecuun). tarkoitan siis näitä lisää tehoa 37% ja vääntöä 50% hommelit mitä näkee.
Jos meinaa omasta työstä saada palkkaa niin maksaa ihan helvetisti jos pitää säätää jotain muuta kuin aikaisemmin hyväksi todetut vakioruuvaukset. Eri asia sit jos on elämäntapana puuhastella ite ja testailla kaikkea mahdollista.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

User avatar
dikäli mikäli
3k
Posts: 3667
Joined: 04 Nov 2016, 14:08

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19747 Post by dikäli mikäli » 26 May 2020, 12:37

Happee lisäämällä ja typenoksideja kans pitäis saada optimaalisempi ja saastuttavampi palotapahtuma samalla kulutuksella.

User avatar
Roge Moore
may contain cat and text
Posts: 25584
Joined: 24 Jun 2013, 17:58

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19748 Post by Roge Moore » 26 May 2020, 13:04

Sd.Kfz. 302 wrote:
26 May 2020, 12:28
en oo kamalasti tutustunu noihin "optimointi" jne. hommiin niiku yleisesti, mutta jotenkin semmonen fiilinki et aika moni pajakin tekee säätönsä vaan niin sanotulla uudelleenfläshäyksellä(eli siis asentaa koneelta jonkun valmiiksi säädetyn systeemin ecuun). tarkoitan siis näitä lisää tehoa 37% ja vääntöä 50% hommelit mitä näkee.
Ilman muuta. En usko ettå autotehdas ihan muutamassa tunnissa insinöörivoimin on kyhänny moottorin ohjausta kasaan, ni suht hupsua olis olettaa että jossain ernun pajalla hoidettais homma lonkalta tosta vaan.

Jäin jotenkin nyt jumiin tohon suuttimien aukiolon rukkaamiseen. Tommonen moderni moottorihan ruiskauttaa yhdellä työtahdilla useamman ruiskauksen, ni mistä se lastu tietää mitä ruiskausta pitää pidentää tai toisaalta paljonko on hyötyä esim. ruiskuttaa yläkuolokohdan jälkeen ylimääräistä polttoainetta. Tai vaik pidentää esiruiskasua..

Juu, en tiedä näistä kyl yhtään mitään.
:batmanbounce:
shitstorm wrote:
12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu. :x

User avatar
Lateksiton kondomi
8k
Posts: 8862
Joined: 03 Nov 2014, 20:07
Location: Turkku

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19749 Post by Lateksiton kondomi » 26 May 2020, 13:08

Mitä mä nyt olen omista hommista vähän isompien moottorien kanssa ymmärtänyt niin optimointia hoidetaan aika pitkälle säätämällä sytytystä, ruiskutusventtiilien aukioloa ja ahtopainetta. Railipaineen säädölle mä en näe oikein järkeä kun systeemissä on vakionakin joku 2000 Baria eli jos saman aukioloajan aikana haluaa lykätä tuntuvan määrän lisää polttoainetta niin sitä painetta saa kasvattaa reippaasti joka rasittaa koko polttoainejärjestelmän komponentteja :-k
Varmaan noi peruslastutukset on juurikin niitä missä lykätään hyväksi havaittu valmis softa, eikö ne tehtaan softat ole aika pitkälle kompromisseja sen suhteen että saadaan hyväksyttävät päästöt yms. vaikka mekaanisella puolella pontentiaalia riittäisikin pidemmälle ilman että täytyy pelätä että paikat antaisi periksi auton eliniän aikana.

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172374
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19750 Post by Sd.Kfz. 302 » 26 May 2020, 13:08

tarkotin siis, että vedetään joku netistä ostettu ohjelmointi suorilta koneeseen ja velotetaan 500 ilman, että ernu ees tietää mitä tekee ja mitä siinä pitäis vaikka hienosäätää ite samalla.

tonkin vois muuten tehä ite parkkiksella joillain kympeillä jos on pc ja obd-piuha :idea:
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172374
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19751 Post by Sd.Kfz. 302 » 26 May 2020, 13:15

Roge Moore wrote:
26 May 2020, 13:04
Jäin jotenkin nyt jumiin tohon suuttimien aukiolon rukkaamiseen.
eiks halvimmat ja paskimmat e85 boksit tee muuten ihan tasan samaa, eli antaa vaan 15-30% enemmän ainetta koneelle
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

User avatar
Lateksiton kondomi
8k
Posts: 8862
Joined: 03 Nov 2014, 20:07
Location: Turkku

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19752 Post by Lateksiton kondomi » 26 May 2020, 13:21

Roge Moore wrote:
26 May 2020, 13:04
Jäin jotenkin nyt jumiin tohon suuttimien aukiolon rukkaamiseen. Tommonen moderni moottorihan ruiskauttaa yhdellä työtahdilla useamman ruiskauksen, ni mistä se lastu tietää mitä ruiskausta pitää pidentää tai toisaalta paljonko on hyötyä esim. ruiskuttaa yläkuolokohdan jälkeen ylimääräistä polttoainetta. Tai vaik pidentää esiruiskasua..

Juu, en tiedä näistä kyl yhtään mitään.
Tämmöisen selityksen toi Steinbauer ainakin antaa. Sehän ei ole mikään ongelma että systeemi havaitsee tuon oikean ruiskauksen koska eihän sen tarvitse muuta tehdä kuin haistella että koska ECUn lähettämä pulssi on kestänyt tarpeeksi kauan, ei ne saman pituisia kaikki ole
Image
Sd.Kfz. 302 wrote:
26 May 2020, 13:08
tarkotin siis, että vedetään joku netistä ostettu ohjelmointi suorilta koneeseen ja velotetaan 500 ilman, että ernu ees tietää mitä tekee ja mitä siinä pitäis vaikka hienosäätää ite samalla.

tonkin vois muuten tehä ite parkkiksella joillain kympeillä jos on pc ja obd-piuha :idea:
Mä vähän veikkaan että näitä valmissoftien valmistajia on oikeasti joku yhden käden sormilla laskettava määrä, mistä Ernun paja sitten valitsee haluamansa toimittajan ja ostaa jonkun lisenssin tms. mitä alkaa lykkäämään :-k
Fiksummat sitten säätää noita varmaan jossain dynolla oikeasti optimiin, siihen noi staget varmaan viittaa mitä ne kauppaa myöskin

User avatar
Roge Moore
may contain cat and text
Posts: 25584
Joined: 24 Jun 2013, 17:58

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19753 Post by Roge Moore » 26 May 2020, 13:21

Lateksiton kondomi wrote:
26 May 2020, 13:08
Mitä mä nyt olen omista hommista vähän isompien moottorien kanssa ymmärtänyt niin optimointia hoidetaan aika pitkälle säätämällä sytytystä, ruiskutusventtiilien aukioloa ja ahtopainetta. Railipaineen säädölle mä en näe oikein järkeä kun systeemissä on vakionakin joku 2000 Baria eli jos saman aukioloajan aikana haluaa lykätä tuntuvan määrän lisää polttoainetta niin sitä painetta saa kasvattaa reippaasti joka rasittaa koko polttoainejärjestelmän komponentteja :-k
Varmaan noi peruslastutukset on juurikin niitä missä lykätään hyväksi havaittu valmis softa, eikö ne tehtaan softat ole aika pitkälle kompromisseja sen suhteen että saadaan hyväksyttävät päästöt yms. vaikka mekaanisella puolella pontentiaalia riittäisikin pidemmälle ilman että täytyy pelätä että paikat antaisi periksi auton eliniän aikana.
Luuletko että siellä on sama paine railissa koko ajan? Ok.
:batmanbounce:
shitstorm wrote:
12 Sep 2018, 21:31
sössötys on sen tasoista että kortin vois ottaa kokonaan veke, mieshän on syyntakeeton.
Lörsson. wrote:Ainahan autot on joltain surrealistilta hankittu. :x

User avatar
DECKARD COCAIN
God of PIF
God of PIF
Posts: 32734
Joined: 30 Sep 2014, 00:41
Location: Kummoleum Casino & Sports

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19754 Post by DECKARD COCAIN » 26 May 2020, 13:31

saapissa sais viinamodin yhteydessä jonku 250 hevosvoimaa ja 300 pyyttonia vääntöä ja viinatankilla sais käydä varmaan 300 kilometrin välein, kun ysikasiakin menee 10,5 litraa satasella.
ImageImage
kantasolu wrote:
01 Jan 2024, 12:57
Lappu kielelle, ambulanssi pikavalintaan ja Phil Collins soimaan. Ristikkolehti ajanvietteeksi.

User avatar
Sasse netä
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70098
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#19755 Post by Sasse netä » 26 May 2020, 13:35

Roge Moore wrote:
26 May 2020, 13:04
En usko ettå autotehdas ihan muutamassa tunnissa insinöörivoimin on kyhänny moottorin ohjausta kasaan
Tää on kyllä just tommonen free energy magneetti bensatankkiin niin puolittuu kulutus -tason homma. Ymmärrän kyllä miksi vetoaa porukkaan mutta itse en jostain syystä jaksa kauheasti kyllä innostua sori nyt vaan.
Image
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php

Post Reply