Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mihinkä piuhaan se on kytketty?
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172374
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
eiks tommosesta halvimmasta mahollisesta pömpelistä lähde piuha joka suuttimen sähköpiuhan liittimen väliin ja siitä sitten pömpeli pidentää aukioloaikaa ja lisää sitä kulutusta ja tsägällä ehkä tehoa
- Lateksiton kondomi
- 8k
- Posts: 8862
- Joined: 03 Nov 2014, 20:07
- Location: Turkku
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Aikalailla näin
Halvimmasta mahdollisesta en kyllä tiedä. EVRY maksaa huimat pari euroa ja se kytketään kahdella johdolla johonkin ECU liittimiin, 50-300€ saa jos jonkinlaista viritelmää jotka nostaa railipainetta kun lykkää yhden pistokkeen johonkin anturin väliin tjsp ja sitten tää mun systeemi missä on jokaiselle suuttimelle oma liitin maksoi ymmärtääkseni 700€.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑26 May 2020, 11:11eiks tommosesta halvimmasta mahollisesta pömpelistä lähde piuha joka suuttimen sähköpiuhan liittimen väliin ja siitä sitten pömpeli pidentää aukioloaikaa ja lisää sitä kulutusta ja tsägällä ehkä tehoa
Löytyykö näitä joka suutinta erikseen ohjaavia jostin paljon halvemmallakin?
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Varmasti löytyy.
Ja äkkiä ajateltuna moottorin toiminnan kannalta olis kuitenkin parempi nostaa mielummin painetta ku pidentää suuttimen aukioloaikaa.
Ja noin yksinkertaisesti; kun siellä moottorin ohjauksessa on varmasti ainakin kymmeniä parametrejä joita seurataan, ni yhden rukkaaminen, on se sit mikä tahansa niistä, ei varmasti auta moottoria toimimaan optimaalisesti vaikka optimoinnista nämä käärmelaatikkokauppiaat mielellään puhuvatkin.
Ja äkkiä ajateltuna moottorin toiminnan kannalta olis kuitenkin parempi nostaa mielummin painetta ku pidentää suuttimen aukioloaikaa.
Ja noin yksinkertaisesti; kun siellä moottorin ohjauksessa on varmasti ainakin kymmeniä parametrejä joita seurataan, ni yhden rukkaaminen, on se sit mikä tahansa niistä, ei varmasti auta moottoria toimimaan optimaalisesti vaikka optimoinnista nämä käärmelaatikkokauppiaat mielellään puhuvatkin.
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172374
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
en oo kamalasti tutustunu noihin "optimointi" jne. hommiin niiku yleisesti, mutta jotenkin semmonen fiilinki et aika moni pajakin tekee säätönsä vaan niin sanotulla uudelleenfläshäyksellä(eli siis asentaa koneelta jonkun valmiiksi säädetyn systeemin ecuun). tarkoitan siis näitä lisää tehoa 37% ja vääntöä 50% hommelit mitä näkee.
- Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Jos meinaa omasta työstä saada palkkaa niin maksaa ihan helvetisti jos pitää säätää jotain muuta kuin aikaisemmin hyväksi todetut vakioruuvaukset. Eri asia sit jos on elämäntapana puuhastella ite ja testailla kaikkea mahdollista.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑26 May 2020, 12:28en oo kamalasti tutustunu noihin "optimointi" jne. hommiin niiku yleisesti, mutta jotenkin semmonen fiilinki et aika moni pajakin tekee säätönsä vaan niin sanotulla uudelleenfläshäyksellä(eli siis asentaa koneelta jonkun valmiiksi säädetyn systeemin ecuun). tarkoitan siis näitä lisää tehoa 37% ja vääntöä 50% hommelit mitä näkee.
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php
- dikäli mikäli
- 3k
- Posts: 3667
- Joined: 04 Nov 2016, 14:08
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Happee lisäämällä ja typenoksideja kans pitäis saada optimaalisempi ja saastuttavampi palotapahtuma samalla kulutuksella.
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ilman muuta. En usko ettå autotehdas ihan muutamassa tunnissa insinöörivoimin on kyhänny moottorin ohjausta kasaan, ni suht hupsua olis olettaa että jossain ernun pajalla hoidettais homma lonkalta tosta vaan.Sd.Kfz. 302 wrote: ↑26 May 2020, 12:28en oo kamalasti tutustunu noihin "optimointi" jne. hommiin niiku yleisesti, mutta jotenkin semmonen fiilinki et aika moni pajakin tekee säätönsä vaan niin sanotulla uudelleenfläshäyksellä(eli siis asentaa koneelta jonkun valmiiksi säädetyn systeemin ecuun). tarkoitan siis näitä lisää tehoa 37% ja vääntöä 50% hommelit mitä näkee.
Jäin jotenkin nyt jumiin tohon suuttimien aukiolon rukkaamiseen. Tommonen moderni moottorihan ruiskauttaa yhdellä työtahdilla useamman ruiskauksen, ni mistä se lastu tietää mitä ruiskausta pitää pidentää tai toisaalta paljonko on hyötyä esim. ruiskuttaa yläkuolokohdan jälkeen ylimääräistä polttoainetta. Tai vaik pidentää esiruiskasua..
Juu, en tiedä näistä kyl yhtään mitään.
- Lateksiton kondomi
- 8k
- Posts: 8862
- Joined: 03 Nov 2014, 20:07
- Location: Turkku
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mitä mä nyt olen omista hommista vähän isompien moottorien kanssa ymmärtänyt niin optimointia hoidetaan aika pitkälle säätämällä sytytystä, ruiskutusventtiilien aukioloa ja ahtopainetta. Railipaineen säädölle mä en näe oikein järkeä kun systeemissä on vakionakin joku 2000 Baria eli jos saman aukioloajan aikana haluaa lykätä tuntuvan määrän lisää polttoainetta niin sitä painetta saa kasvattaa reippaasti joka rasittaa koko polttoainejärjestelmän komponentteja
Varmaan noi peruslastutukset on juurikin niitä missä lykätään hyväksi havaittu valmis softa, eikö ne tehtaan softat ole aika pitkälle kompromisseja sen suhteen että saadaan hyväksyttävät päästöt yms. vaikka mekaanisella puolella pontentiaalia riittäisikin pidemmälle ilman että täytyy pelätä että paikat antaisi periksi auton eliniän aikana.
Varmaan noi peruslastutukset on juurikin niitä missä lykätään hyväksi havaittu valmis softa, eikö ne tehtaan softat ole aika pitkälle kompromisseja sen suhteen että saadaan hyväksyttävät päästöt yms. vaikka mekaanisella puolella pontentiaalia riittäisikin pidemmälle ilman että täytyy pelätä että paikat antaisi periksi auton eliniän aikana.
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172374
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
tarkotin siis, että vedetään joku netistä ostettu ohjelmointi suorilta koneeseen ja velotetaan 500 ilman, että ernu ees tietää mitä tekee ja mitä siinä pitäis vaikka hienosäätää ite samalla.
tonkin vois muuten tehä ite parkkiksella joillain kympeillä jos on pc ja obd-piuha
tonkin vois muuten tehä ite parkkiksella joillain kympeillä jos on pc ja obd-piuha
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172374
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
eiks halvimmat ja paskimmat e85 boksit tee muuten ihan tasan samaa, eli antaa vaan 15-30% enemmän ainetta koneelleRoge Moore wrote: ↑26 May 2020, 13:04Jäin jotenkin nyt jumiin tohon suuttimien aukiolon rukkaamiseen.
- Lateksiton kondomi
- 8k
- Posts: 8862
- Joined: 03 Nov 2014, 20:07
- Location: Turkku
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tämmöisen selityksen toi Steinbauer ainakin antaa. Sehän ei ole mikään ongelma että systeemi havaitsee tuon oikean ruiskauksen koska eihän sen tarvitse muuta tehdä kuin haistella että koska ECUn lähettämä pulssi on kestänyt tarpeeksi kauan, ei ne saman pituisia kaikki oleRoge Moore wrote: ↑26 May 2020, 13:04Jäin jotenkin nyt jumiin tohon suuttimien aukiolon rukkaamiseen. Tommonen moderni moottorihan ruiskauttaa yhdellä työtahdilla useamman ruiskauksen, ni mistä se lastu tietää mitä ruiskausta pitää pidentää tai toisaalta paljonko on hyötyä esim. ruiskuttaa yläkuolokohdan jälkeen ylimääräistä polttoainetta. Tai vaik pidentää esiruiskasua..
Juu, en tiedä näistä kyl yhtään mitään.
Mä vähän veikkaan että näitä valmissoftien valmistajia on oikeasti joku yhden käden sormilla laskettava määrä, mistä Ernun paja sitten valitsee haluamansa toimittajan ja ostaa jonkun lisenssin tms. mitä alkaa lykkäämäänSd.Kfz. 302 wrote: ↑26 May 2020, 13:08tarkotin siis, että vedetään joku netistä ostettu ohjelmointi suorilta koneeseen ja velotetaan 500 ilman, että ernu ees tietää mitä tekee ja mitä siinä pitäis vaikka hienosäätää ite samalla.
tonkin vois muuten tehä ite parkkiksella joillain kympeillä jos on pc ja obd-piuha
Fiksummat sitten säätää noita varmaan jossain dynolla oikeasti optimiin, siihen noi staget varmaan viittaa mitä ne kauppaa myöskin
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Luuletko että siellä on sama paine railissa koko ajan? Ok.Lateksiton kondomi wrote: ↑26 May 2020, 13:08Mitä mä nyt olen omista hommista vähän isompien moottorien kanssa ymmärtänyt niin optimointia hoidetaan aika pitkälle säätämällä sytytystä, ruiskutusventtiilien aukioloa ja ahtopainetta. Railipaineen säädölle mä en näe oikein järkeä kun systeemissä on vakionakin joku 2000 Baria eli jos saman aukioloajan aikana haluaa lykätä tuntuvan määrän lisää polttoainetta niin sitä painetta saa kasvattaa reippaasti joka rasittaa koko polttoainejärjestelmän komponentteja
Varmaan noi peruslastutukset on juurikin niitä missä lykätään hyväksi havaittu valmis softa, eikö ne tehtaan softat ole aika pitkälle kompromisseja sen suhteen että saadaan hyväksyttävät päästöt yms. vaikka mekaanisella puolella pontentiaalia riittäisikin pidemmälle ilman että täytyy pelätä että paikat antaisi periksi auton eliniän aikana.
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32734
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
saapissa sais viinamodin yhteydessä jonku 250 hevosvoimaa ja 300 pyyttonia vääntöä ja viinatankilla sais käydä varmaan 300 kilometrin välein, kun ysikasiakin menee 10,5 litraa satasella.
- Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tää on kyllä just tommonen free energy magneetti bensatankkiin niin puolittuu kulutus -tason homma. Ymmärrän kyllä miksi vetoaa porukkaan mutta itse en jostain syystä jaksa kauheasti kyllä innostua sori nyt vaan.Roge Moore wrote: ↑26 May 2020, 13:04En usko ettå autotehdas ihan muutamassa tunnissa insinöörivoimin on kyhänny moottorin ohjausta kasaan
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php