Ei helevetti meillä oli (siis vanhemmillani) jonkun aikaa tommonen! Aika amerikkalainen kyyti siinä oli, mutta tais levitä käsiin sit kuitenkin niin vaihtu Pontiacciinkuka vittu wrote: ↑25 Nov 2020, 19:47Ei saatana ei helvetti olen jo taksissa
Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
hu hu hu bvuuh, huu bvuuh, huu bvuuh, huu bvuuh
- Separi ruispellossa
- -=00King Of PIF00=-
- Posts: 24816
- Joined: 01 Oct 2010, 09:48
- Location: Nykäskylä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Nyt kun rvalla on tommonen käytännöllinen farmariauto (V50) niin oon ruvennu funtsimaan, että eihän me kahta järkiautoa tarvita, vaan mun auto vois olla joku ihan vammanen paska. Tämänhetkisen tsygoosin kohteena on new beetlet, mutta kohde kyllä vaihtelee tiheästi.
kanammuna wrote:Yritin, uhmasin, ja liejut housuihin latasin.
- Juhani Korholainen
- 4k
- Posts: 4949
- Joined: 16 May 2004, 20:13
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kolmiovinen farmari on kyl hieno.tarmo erkale wrote: ↑25 Nov 2020, 19:15504 break rivierahan on aivan kertakaikkiaan upea laite. Jotain samaa vipinää kuin volvo 262c:ssä.
E: kuva:
On jäänyt jotenkin elävästi mieleen sekin ku pikkukersana vanhempien kyydissä ollessa tuli 262c Volovo vastaan. Jätti lähtemättömän jäljen jo sillon. Ei haittais yhtään vaikka pää osuis kattoon tän pituisena sellasella ajaessa. Kuitenkin 240 farmarillakin oon ajanu parisataa kilsaa silleen että oli muistaakseni juuri 240cm pitkä pöytälevy päällimmäisenä autossa sisällä kun koko perä oli täynnä tavaraa. Takapenkit käännettynä alas, etupenkki ihan edessä ja selkänoja pystyssä että kaikki mahtu kyytiin. Sit se pöytälevy siinä pään yläpuolella ni piti ajaa niska kenossa. Kilon ahtopaineilla jaksoi mennäkin.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”
- dillen aspen
- Nyt olen kateellinen.
- Posts: 42710
- Joined: 05 Jan 2016, 01:22
- Location: Vattupuskan takana
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tää oli kaikenkaikkiaan hupaisa keissi. Isällä ei soinut vielä hälytyskellot siinä vaiheessa kun auto ei lähtenyt startista käyntiin, mutta starttasi kun laittoi valot päälle. Ajeli sitten naapurin pihaan jotain asioita hoitamaan ja sen jälkeen auto ei enää inahtanutkaan. Isä jätti auton siihen napurin pihaan ja käveli kotiin ajatellen että akku on tyhjä ja hoitaa homman huomenna. Keskellä yötä naapurit heräsivät siihen kun pösössä huutaa torvi täysillä ja kaikki mahdolliset valot ja vilkut on päällä. Tuossa kohtaa vissiin alkoi jo savua tupruta pellin alta joten soittivat palokunnan. Siellä oli joku oikkari sulattanut ison johtonipun niin että kaikki sähkövermeet sai virtaa samanaikaisesti.joku argumentaatiovirhe wrote: ↑25 Nov 2020, 14:32dillen aspen wrote: ↑25 Nov 2020, 11:26Isällä oli aikanaan helvetin hieno 505 farmari joka ikävä kyllä syttyi itsestään tuleen yöllä.
Moottori paloi täysin käyttökelvottomaksi mutta lopulta joku jorma maksoi korista pari sataa markkaa.
Kirsikkana kakun päällä vanhemmilta oli jäänyt heille hyvin epätyypilliseen tapaan vakuutusmaksut maksamatta joten mitään korvauksiakaan ei tippunut.
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32726
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
ei saatanadillen aspen wrote: ↑26 Nov 2020, 10:25Keskellä yötä naapurit heräsivät siihen kun pösössä huutaa torvi täysillä ja kaikki mahdolliset valot ja vilkut on päällä.
- Juhani Korholainen
- 4k
- Posts: 4949
- Joined: 16 May 2004, 20:13
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mun ekan auton kohdalla kerran samaa oiretta. Golf oli seissy pari viikkoa -20c pakkasessa ja sit yhtäkkiä äiti sanoo että mun autossa on pitkät päällä. En saanu ovia auki ku ne oli niin jäässä eikä viittiny repiä tiivisteitä paskaks mutta peräkontti aukes ni pääs avaan konepellin ja akunkenkä irti. Se oli ennen ku huomasin että ois saanu talttapäällä auki etusäleikön välistä. Myöhemmin ku laitoin akunkengän kiinni ni toimi normaalisti.dick cocaine wrote: ↑26 Nov 2020, 11:47ei saatanadillen aspen wrote: ↑26 Nov 2020, 10:25Keskellä yötä naapurit heräsivät siihen kun pösössä huutaa torvi täysillä ja kaikki mahdolliset valot ja vilkut on päällä.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”
- Lateksiton kondomi
- 8k
- Posts: 8861
- Joined: 03 Nov 2014, 20:07
- Location: Turkku
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kävin tossa koeajolla mutta poistuin liikkeestä ilman autoa. Jos tossa olisi ollut edes pari niistä lisävarusteista mitä himoitsen niin olisin varmaan tarttunut tarjoukseen, mutta tohon hintaan en osta autoa missä ei ole yhtään niistä kun eivät ole edes harvinaisia
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
2011 L320 HSE tuli sitten kuitenkin ostettua syyskuun lopussa. Aika monen koeajon jälkeen löytyi riittävän vähän ajettu ja jo tarpeeksi rempattu Ruotsin tuonti, jonka uskalsi ajaa himaan. Myös maastokelpoisuus: testattu.Conrad wrote: ↑04 Sep 2020, 16:43Kahdeksan kuukautta ilman autoa ja nyt on alkanut vaivata hirveä hinku tuhota ympäristö, omat hermot ja käyttötalous RR L322:lla.
Esim. https://www.kamux.fi/vaihtoautot/land-r ... er/yic-364
Yöunet menee
Ihana traktori ja kumppanin koirakin hyväksyi kyydin
Aktiivista cruisea tuo kyllä huutaisi, ja jos vaan jaksaisi alkaa säätämään niin gap-diagnostic.com:lta näyttäisi löytyvän ECUn puukotusohjeet ja -työkalut, ja ebay.co.uk:sta sopivia purkuosia. Huoh.
- Kauko Keuhkon näköinen mies
- Kapteeni Swaghammer
- Posts: 86107
- Joined: 28 Mar 2015, 18:07
- Location: ennen sotia
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
En muista että mitäköhän vittua horisin viimeks, mut ei se mitään.
Elikkäs heselän kessoista matka kuopioon meni ihan jees. Mut sit ku läksin maalle päätin testata että kestääkö hihna kierroksia, eka kiihdytys ja hihna motarilla riekaleina. Vaihto rutiinilla kesti alle minuutin ja matka jatkui varovaisesti. Tässä vaiheessa katoin oikein vitun tarkkaan että ihan ku tossa pieni mutka ois.
Matkalla ohitin kuorma-autoa aika vitun varovaisesti, kierrokset ehkä 2500 ja naps. Perillä sit viivaimella katoin ja aivan päin vittuahan ne oli. Imusarja kun aiemmin vaihtui niin raudat meni vaihtoon myös. Tolle sit tehtiin mitä voitiin prikoilla ja vääntelyillä ja hihna liki suora, on kestänyt tykittelyäkin. Luulin jo että kone antautumassa ku tuntui niin löysältä, mut vähän paremmin linjatun hihnan kans kestää taas tykitellä. Tehot löytyivät kuten aiemminkin aivan saatanan korkeilta kierroksilta, ja nastojen puolesta hieman hirvitti.
Viime perjantaina oli uusi pajotuksen aika. Eka päivänvalo metsurointia, ja sit syylärin vaihtoon. Ei kummempaa draamaa, paitsi että ois kyl saanu isomman ostaa suorilta. Ulkomitoiltaan käytännössä sama kuin edellinen, korkeutta ei paljoo enempää mahtuis mut leveyssuunnassa tilaa ois perkeleesti. No minkäs teet kun ei oikein valikoimaa ollut ja edellinen vuoti jo aika vitusti.
Seuraavana päivänä oli makuuaitan kasausta, ja siinä tuli vähän hoppu. Pimeessä vittu otsalampulla kovassa tuulessa piti lopuks pressuttaa ja oli uskomattoman perseestä. Kuudelta illalla pääs auton kimppuun.
No ikkunoiden alatiivistelistat kävivät täydellisesti, ruuveilla kii ja greit suksess! Oventiiviste alas oli vähän hankalampaa, meni paikoilleen kumminkin. Ylätiiviste taas oli oma juttunsa, ja siis erillinen, ht kun on.
Ite en ees saanut kuskin puolelle paikoilleen kiroilin vaan saatana. Kaveri sai apumiehen puoleta kivuttomammin mut sit kuulu "tuus katto, meillä on pieni ongelma".
Vitun ovi ei mahdu menemäön kiinni. Entiset tiivisteet mallia pehmeät, uudet taas kovat.
No ei siinä, vitunmoista saranansäätöä tuntikausia, eikä siitä tuu vittuakaan. Uudet roofrail sealssit piti vaan repiä vittuun ja laittaa vanhat tilalle. Apukuskin ovi aikalailla päin persettä, mut minkäs teet, yhden aikaan yöllä saatiin säälliseen kuntoon mut minkäs teet. Itselläni oli aamuysiin taas aitankaton laittoo ni se oli vaan pakko luovuttaa.
Jossain vaiheessa uus yritys, etulokarit vittuun ja saranoidensäätö ovien ollessa paikallaan, noinhan se olis alunperinkin pitänyt tehdä mut eihän sitä silleen voi tehä ku se on niin "työlästä". Pakko vaan oikoa mutkia että saa tehtyä lopulta monikertaisen työmäärän
Jälkikäteen tuli vasta tsekattua että sivulaseihinkin on monipuoliset säädöt ovipahvin alla. No just vittumaisinta viisiulotteista tetristä mut ei se mitään.
Keskiviikkona tuli käytyä iisalmen suunnilla katsomassa rvalle koiranpentuja, eikö vittu rupee höyry nousemaan pellin alta. ei erota onko vika letkussa vai uudessa syylärissä. Eipä siinä muu auttanut ku lähtee samantien biltemaa kohti lämpöjä seuraillen.
No letku näytti ehjältä mut miljoonaan kertaan kuristetulta. Vaihdoin uuden yläletkun ja tällä kertaa tuplaklemmarit molempiin päihin. Asettui heti, eikä enää tee parkkihallissa lätäkköä alleen, kiitos el jeesus.
Ai että tämä harrastaminen on mukavaa, kivasti sisältöä elämään.
Elikkäs heselän kessoista matka kuopioon meni ihan jees. Mut sit ku läksin maalle päätin testata että kestääkö hihna kierroksia, eka kiihdytys ja hihna motarilla riekaleina. Vaihto rutiinilla kesti alle minuutin ja matka jatkui varovaisesti. Tässä vaiheessa katoin oikein vitun tarkkaan että ihan ku tossa pieni mutka ois.
Matkalla ohitin kuorma-autoa aika vitun varovaisesti, kierrokset ehkä 2500 ja naps. Perillä sit viivaimella katoin ja aivan päin vittuahan ne oli. Imusarja kun aiemmin vaihtui niin raudat meni vaihtoon myös. Tolle sit tehtiin mitä voitiin prikoilla ja vääntelyillä ja hihna liki suora, on kestänyt tykittelyäkin. Luulin jo että kone antautumassa ku tuntui niin löysältä, mut vähän paremmin linjatun hihnan kans kestää taas tykitellä. Tehot löytyivät kuten aiemminkin aivan saatanan korkeilta kierroksilta, ja nastojen puolesta hieman hirvitti.
Viime perjantaina oli uusi pajotuksen aika. Eka päivänvalo metsurointia, ja sit syylärin vaihtoon. Ei kummempaa draamaa, paitsi että ois kyl saanu isomman ostaa suorilta. Ulkomitoiltaan käytännössä sama kuin edellinen, korkeutta ei paljoo enempää mahtuis mut leveyssuunnassa tilaa ois perkeleesti. No minkäs teet kun ei oikein valikoimaa ollut ja edellinen vuoti jo aika vitusti.
Seuraavana päivänä oli makuuaitan kasausta, ja siinä tuli vähän hoppu. Pimeessä vittu otsalampulla kovassa tuulessa piti lopuks pressuttaa ja oli uskomattoman perseestä. Kuudelta illalla pääs auton kimppuun.
No ikkunoiden alatiivistelistat kävivät täydellisesti, ruuveilla kii ja greit suksess! Oventiiviste alas oli vähän hankalampaa, meni paikoilleen kumminkin. Ylätiiviste taas oli oma juttunsa, ja siis erillinen, ht kun on.
Ite en ees saanut kuskin puolelle paikoilleen kiroilin vaan saatana. Kaveri sai apumiehen puoleta kivuttomammin mut sit kuulu "tuus katto, meillä on pieni ongelma".
Vitun ovi ei mahdu menemäön kiinni. Entiset tiivisteet mallia pehmeät, uudet taas kovat.
No ei siinä, vitunmoista saranansäätöä tuntikausia, eikä siitä tuu vittuakaan. Uudet roofrail sealssit piti vaan repiä vittuun ja laittaa vanhat tilalle. Apukuskin ovi aikalailla päin persettä, mut minkäs teet, yhden aikaan yöllä saatiin säälliseen kuntoon mut minkäs teet. Itselläni oli aamuysiin taas aitankaton laittoo ni se oli vaan pakko luovuttaa.
Jossain vaiheessa uus yritys, etulokarit vittuun ja saranoidensäätö ovien ollessa paikallaan, noinhan se olis alunperinkin pitänyt tehdä mut eihän sitä silleen voi tehä ku se on niin "työlästä". Pakko vaan oikoa mutkia että saa tehtyä lopulta monikertaisen työmäärän
Jälkikäteen tuli vasta tsekattua että sivulaseihinkin on monipuoliset säädöt ovipahvin alla. No just vittumaisinta viisiulotteista tetristä mut ei se mitään.
Keskiviikkona tuli käytyä iisalmen suunnilla katsomassa rvalle koiranpentuja, eikö vittu rupee höyry nousemaan pellin alta. ei erota onko vika letkussa vai uudessa syylärissä. Eipä siinä muu auttanut ku lähtee samantien biltemaa kohti lämpöjä seuraillen.
No letku näytti ehjältä mut miljoonaan kertaan kuristetulta. Vaihdoin uuden yläletkun ja tällä kertaa tuplaklemmarit molempiin päihin. Asettui heti, eikä enää tee parkkihallissa lätäkköä alleen, kiitos el jeesus.
Ai että tämä harrastaminen on mukavaa, kivasti sisältöä elämään.
Kellä kutiseva reikä illalla, sillä haiseva sormi aamulla.
- warriorsuvut, hevinlöytäjä
- God of PIF
- Posts: 34879
- Joined: 30 May 2018, 19:43
-
- 2k
- Posts: 2918
- Joined: 26 Aug 2020, 12:53
- kaksipiippuinen jeesus
- -=King Of PIF=-
- Posts: 18728
- Joined: 17 Jan 2014, 18:09
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kuulostaa ihan harrasteautolta käyttiksenä
- kaksipiippuinen jeesus
- -=King Of PIF=-
- Posts: 18728
- Joined: 17 Jan 2014, 18:09
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ja siis toki full support tämmöselle puuhastelulle.
- Dame Cressida Dick
- King of PIF
- Posts: 15549
- Joined: 19 Mar 2013, 14:02
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
kaksipiippuinen jeesus wrote: ↑27 Nov 2020, 17:43Ja siis toki full support tämmöselle puuhastelulle.
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Lexus muuttaa tänään pois ja arvatkaapa mikä tulee tilalle. Passat voi vittu passat.
maton alla on vielä tilaa