Kaverin Buickissa antautu koneen kiinnitys. (Sen jälkeen en oo hämmästelly ku joskus näkee jollain ketjulla varmistettuja moottoreita) Elikkäs pyörähti 455 katolleen ja se tietty pingotti kaasuvaijerin hetkeks aika kireälle. Katkoi onneks myös bensaletkut (ja kaiken muun) ni ei kauaa menny täyttä rallia.FairyOfThePenthouse wrote: ↑26 Jun 2019, 14:39Itseni -67 farmari Bel Airille meinasi käydä samoin. Antautunut koneen kiinnike päästi moottorin heilahtamaan sopivasti kaasua painaessa niin että kaasuvivusto jäi jumiin.Roge Moore wrote: ↑26 Jun 2019, 10:11Just eilen muistelin kaverin '69 GTO:ta joka päätyi kaasun hirttämisen seurauksena tiiliseinään. Tuli rumaa jälkeä mut kukaan ei onneks esim. kuollu.
R.I.P. GTO jolla nuori R.Moore kurvaili aika paljonkin.
Siinä mentiin iloisesti eturenkaat lukossa ja takapyörät sutien kohti kerrostalon seinää
Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Minulla hirtti escortin foordista kaasu, painoin jarrua niin pääsin nylkyttelemään tien sivuun nostamaan vaijerin kupusen takaisin paikoilleen
- ORDNUNG HUSSEIN
- outo uunitettava taksari
- Posts: 35561
- Joined: 11 Nov 2016, 02:31
- Location: Sumiaisten ihmemonttu
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kaasun hirttäminen itelle ihan uusi konsepti Ei varmaan kasaria uudemmissa autoissa juuri tapahdu? Mitä siinä tilanteessa voi tehdä? Tarjota kytkintä, vaihtaa vapaalle ja sammuttaa moottorin?
. . . . . . . . . . . . . P I F . e s s e n . S e e l e . a u f
. . . . . . . . . . . . .ROGEN BEATLES-KLUBI 1% CREW
. . . . . . . . . . . . .ROGEN BEATLES-KLUBI 1% CREW
billys pan pizza veggie wrote: ↑17 Feb 2024, 20:17Kyllä. Pystyn todistamaan nuottipaperilla halutessani että steely dan on laadukkaampaa musiikkia kuin kanye west, esim.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
no jos ei haluu pysää ni painaa jarrua ja kurvaa johonkin kivaan mestaan korjaamaan. Tietty jos on pieni vaihde tai paljon tehoo tai huonot jarrut ni sit ehkä tarjoisin kytkintä ja virrat pois ja noin.Don Kiihote wrote: ↑26 Jun 2019, 16:22Kaasun hirttäminen itelle ihan uusi konsepti Ei varmaan kasaria uudemmissa autoissa juuri tapahdu? Mitä siinä tilanteessa voi tehdä? Tarjota kytkintä, vaihtaa vapaalle ja sammuttaa moottorin?
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
En puuttuis kytkimeen jos auto yhtäkkiä alkaa kaasuttamaan omiaan. Jos se ei syystä tai toisesta sammukaan, ni sit onkin toisenlaiset pulmat edessä.
Sammuttaisin avaimella. Jos ei sammu ni sit jarrulla pysähdyksiin ja sammuksiin.
Diesel-auto voi sopivalla tavalla vikaantuessaan alkaa käymään voiteluöljyllä dieselin sijaan. Pahimmassa tapauksessa saa korvaavaa polttoainetta niin paljon että on kuin olis kaasu pohjassa. Ja ei sammu avaimella. Jos siinä sit vaihtaa vaihteen vapaalle ni siinä on moottorin loppu aika lähellä, kiertää todella korkeille kierroksille ja sit voi olla vaikeaa saada vaihdetta takaisin päälle.
Sammuttaisin avaimella. Jos ei sammu ni sit jarrulla pysähdyksiin ja sammuksiin.
Diesel-auto voi sopivalla tavalla vikaantuessaan alkaa käymään voiteluöljyllä dieselin sijaan. Pahimmassa tapauksessa saa korvaavaa polttoainetta niin paljon että on kuin olis kaasu pohjassa. Ja ei sammu avaimella. Jos siinä sit vaihtaa vaihteen vapaalle ni siinä on moottorin loppu aika lähellä, kiertää todella korkeille kierroksille ja sit voi olla vaikeaa saada vaihdetta takaisin päälle.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ei ehkä autonmoottoreilla niinkään mutta tommosta isompaa kun käyttää kovilla kierroksilla ja sattuu käymään huonosti parilla tapaa niin se vispaa kampikammioon öljysumun joka sitten räjähtää sinneRoge Moore wrote: ↑26 Jun 2019, 16:39En puuttuis kytkimeen jos auto yhtäkkiä alkaa kaasuttamaan omiaan. Jos se ei syystä tai toisesta sammukaan, ni sit onkin toisenlaiset pulmat edessä.
Sammuttaisin avaimella. Jos ei sammu ni sit jarrulla pysähdyksiin ja sammuksiin.
Diesel-auto voi sopivalla tavalla vikaantuessaan alkaa käymään voiteluöljyllä dieselin sijaan. Pahimmassa tapauksessa saa korvaavaa polttoainetta niin paljon että on kuin olis kaasu pohjassa. Ja ei sammu avaimella. Jos siinä sit vaihtaa vaihteen vapaalle ni siinä on moottorin loppu aika lähellä, kiertää todella korkeille kierroksille ja sit voi olla vaikeaa saada vaihdetta takaisin päälle.
Sunrise, parabellum
Spoiler:
-
- Poistunut käyttäjä
- Posts: 93647
- Joined: 05 May 2013, 22:16
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ceijolle varmasti käy jossain vaiheessa tolleen.Omenoiden lahjoituspiste wrote: ↑26 Jun 2019, 16:50Ei ehkä autonmoottoreilla niinkään mutta tommosta isompaa kun käyttää kovilla kierroksilla ja sattuu käymään huonosti parilla tapaa niin se vispaa kampikammioon öljysumun joka sitten räjähtää sinneRoge Moore wrote: ↑26 Jun 2019, 16:39En puuttuis kytkimeen jos auto yhtäkkiä alkaa kaasuttamaan omiaan. Jos se ei syystä tai toisesta sammukaan, ni sit onkin toisenlaiset pulmat edessä.
Sammuttaisin avaimella. Jos ei sammu ni sit jarrulla pysähdyksiin ja sammuksiin.
Diesel-auto voi sopivalla tavalla vikaantuessaan alkaa käymään voiteluöljyllä dieselin sijaan. Pahimmassa tapauksessa saa korvaavaa polttoainetta niin paljon että on kuin olis kaasu pohjassa. Ja ei sammu avaimella. Jos siinä sit vaihtaa vaihteen vapaalle ni siinä on moottorin loppu aika lähellä, kiertää todella korkeille kierroksille ja sit voi olla vaikeaa saada vaihdetta takaisin päälle.
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
No oha se nyt varma.Juutis wrote: ↑26 Jun 2019, 16:52Ceijolle varmasti käy jossain vaiheessa tolleen.Omenoiden lahjoituspiste wrote: ↑26 Jun 2019, 16:50Ei ehkä autonmoottoreilla niinkään mutta tommosta isompaa kun käyttää kovilla kierroksilla ja sattuu käymään huonosti parilla tapaa niin se vispaa kampikammioon öljysumun joka sitten räjähtää sinneRoge Moore wrote: ↑26 Jun 2019, 16:39En puuttuis kytkimeen jos auto yhtäkkiä alkaa kaasuttamaan omiaan. Jos se ei syystä tai toisesta sammukaan, ni sit onkin toisenlaiset pulmat edessä.
Sammuttaisin avaimella. Jos ei sammu ni sit jarrulla pysähdyksiin ja sammuksiin.
Diesel-auto voi sopivalla tavalla vikaantuessaan alkaa käymään voiteluöljyllä dieselin sijaan. Pahimmassa tapauksessa saa korvaavaa polttoainetta niin paljon että on kuin olis kaasu pohjassa. Ja ei sammu avaimella. Jos siinä sit vaihtaa vaihteen vapaalle ni siinä on moottorin loppu aika lähellä, kiertää todella korkeille kierroksille ja sit voi olla vaikeaa saada vaihdetta takaisin päälle.
Mul on pari kertaa käyny pikkuauton kanssa silleen et turbon laakeri on antautunu. Ekalla kerrallan kyl katkes akseli. Sieltä sit pääsee öljy imuilman sekaan ja se sit syttyy samalla tavalla ku polttoainekin. Oli kyl jännä ku olin just kiihdyttämässä moottoritielle kaasu pohjassa ja sit ei kaasutus loppunutkaan ku tuumin et vauhtia on tarpeeks. Onneks ei ollu ku alun toista sataa hevosta ni päättäväinen jarrutus sai auton pysähtymään ja moottorin sammumaan.
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32733
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
tuohan on englanniksi "runaway" ja jossain vanhoissa isoissa dieseleissä ihan aito riski. kattelin vähän aikaa sitten videota, jossa ne starttaili jotakin vanhaa jenkkirekkaa vuosikymmenen seisonnasta ja kommenteissa ihmeteltiin, että eikö teillä hölmöillä oo valmiina mitään puusta veistettyjä tulppia, jotka lyödään ilmanottoaukkoon, jos ja kun se kone lähtee revittämään. no ei olis kyllä itellekään tullut mieleen.
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tässä taitaa olla 2-t diesel mutta joo huh huhdick cocaine wrote: ↑26 Jun 2019, 19:02tuohan on englanniksi "runaway" ja jossain vanhoissa isoissa dieseleissä ihan aito riski. kattelin vähän aikaa sitten videota, jossa ne starttaili jotakin vanhaa jenkkirekkaa vuosikymmenen seisonnasta ja kommenteissa ihmeteltiin, että eikö teillä hölmöillä oo valmiina mitään puusta veistettyjä tulppia, jotka lyödään ilmanottoaukkoon, jos ja kun se kone lähtee revittämään. no ei olis kyllä itellekään tullut mieleen.
maton alla on vielä tilaa
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32733
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
jeesus. siinä oli kaverilla myös nopeet refleksitYDIN POMMI ÄIJÄ wrote: ↑26 Jun 2019, 19:30Tässä taitaa olla 2-t diesel mutta joo huh huhdick cocaine wrote: ↑26 Jun 2019, 19:02tuohan on englanniksi "runaway" ja jossain vanhoissa isoissa dieseleissä ihan aito riski. kattelin vähän aikaa sitten videota, jossa ne starttaili jotakin vanhaa jenkkirekkaa vuosikymmenen seisonnasta ja kommenteissa ihmeteltiin, että eikö teillä hölmöillä oo valmiina mitään puusta veistettyjä tulppia, jotka lyödään ilmanottoaukkoon, jos ja kun se kone lähtee revittämään. no ei olis kyllä itellekään tullut mieleen.
- tarmo erkale
- Posts: 539
- Joined: 16 Aug 2018, 17:16
- Location: Mörkness
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Näitä oli jossain vaiheessa aika paljonkin kun kaikkipois-kiimassa poistelivat moderneista diiseleistä kaikki maaliman venttiilit ml. fluttervalvet imupuolelta. Kuulostaa kamalalta kun väljä kaksilitrainen pumppusuutin-vag huutaa itsensä tuhannen paskaksi kampikammiosta nostetuilla höyryillä kun ei oo imukanavassa mitään hillitsintä.Roge Moore wrote: ↑26 Jun 2019, 16:39Diesel-auto voi sopivalla tavalla vikaantuessaan alkaa käymään voiteluöljyllä dieselin sijaan. Pahimmassa tapauksessa saa korvaavaa polttoainetta niin paljon että on kuin olis kaasu pohjassa. Ja ei sammu avaimella. Jos siinä sit vaihtaa vaihteen vapaalle ni siinä on moottorin loppu aika lähellä, kiertää todella korkeille kierroksille ja sit voi olla vaikeaa saada vaihdetta takaisin päälle.
"voidaanko julkista palvelua laajentaa niin että kurkataan ikkunasta"
"Koronavirus ja homeopatia on ihan järkevä yhdistelmä."
"Koronavirus ja homeopatia on ihan järkevä yhdistelmä."
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Diesel engine runaway is a rare condition affecting diesel engines, in which the engine draws extra fuel from an unintended source and overspeeds at higher and higher RPM and producing up to 10 times the engine's rated output until destroyed by mechanical failure or bearing seizure through lack of lubrication.[1]
Siis tuleeko tommosesta perus dieselistä hetkellisesti toistatuhatta hevosvoimaa vai miten?
Siis tuleeko tommosesta perus dieselistä hetkellisesti toistatuhatta hevosvoimaa vai miten?
maton alla on vielä tilaa
- DECKARD COCAIN
- God of PIF
- Posts: 32733
- Joined: 30 Sep 2014, 00:41
- Location: Kummoleum Casino & Sports
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
mä luulen että toi "up to" skaalautuu aika paljon moottorin koon mukaan, pienemmissä dieseleissä kun on kierroksia muutenki enemmän vrt. jos joku alle 500 rpm työstävä sukellusvenedieseli lähtee viimeiseen rynnäkköönYDIN POMMI ÄIJÄ wrote: ↑26 Jun 2019, 20:34Diesel engine runaway is a rare condition affecting diesel engines, in which the engine draws extra fuel from an unintended source and overspeeds at higher and higher RPM and producing up to 10 times the engine's rated output until destroyed by mechanical failure or bearing seizure through lack of lubrication.[1]
Siis tuleeko tommosesta perus dieselistä hetkellisesti toistatuhatta hevosvoimaa vai miten?