Page 1027 of 2136

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 16:54
by ORDNUNG HUSSEIN
Mikäs ois tänä päivänä taloudellisin auto ajaa? Meiningillä litraa per kilometri. Onko joku erikseen ohi muiden, vai onko valmistajat jotenkin tasoissa tän asian kanssa? Meikä on jumissa edelleen tuolla ysärin alussa.

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 17:30
by Enstex Willer
Don Kiihote wrote:
14 Jun 2019, 16:54
Mikäs ois tänä päivänä taloudellisin auto ajaa? Meiningillä litraa per kilometri. Onko joku erikseen ohi muiden, vai onko valmistajat jotenkin tasoissa tän asian kanssa? Meikä on jumissa edelleen tuolla ysärin alussa.
Jaa-a. Silloin ysärillä vastaushan oli selvä ja mahdollisesti edelleen: diesel VW Caddy avolava. ~4 l/100 km ja verot/vakuutukset olemattomat.

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 17:31
by DECKARD COCAIN
Don Kiihote wrote:
14 Jun 2019, 16:54
Mikäs ois tänä päivänä taloudellisin auto ajaa? Meiningillä litraa per kilometri. Onko joku erikseen ohi muiden, vai onko valmistajat jotenkin tasoissa tän asian kanssa? Meikä on jumissa edelleen tuolla ysärin alussa.
Lataushybridit optimaalisella käytöllä, sit tulee varmaan Toyotan itselataavat hybridit. Bensa-autoista jotkut Fordin ecoboostit on varmaan aika kärkeä.

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 17:31
by Niin,
Varmaan joku skoda fapia

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 17:33
by Niin,
dick cocaine wrote:
14 Jun 2019, 17:31
Don Kiihote wrote:
14 Jun 2019, 16:54
Mikäs ois tänä päivänä taloudellisin auto ajaa? Meiningillä litraa per kilometri. Onko joku erikseen ohi muiden, vai onko valmistajat jotenkin tasoissa tän asian kanssa? Meikä on jumissa edelleen tuolla ysärin alussa.
Lataushybridit optimaalisella käytöllä, sit tulee varmaan Toyotan itselataavat hybridit. Bensa-autoista jotkut Fordin ecoboostit on varmaan aika kärkeä.
Tietty hankintahinta ja käyttö kantsii huomioida.

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 18:04
by bensaveropakolainen
Renault Meganen vm -03:n vitosvaihde on naurettavan jumisesti asettuva, mutta tilava on. Käy hyvin muuttoautosta kunhan ajaa varovasti.

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 19:22
by periaatteessa helppoa
xBLYATMANx wrote:
14 Jun 2019, 17:31
Varmaan joku skoda fapia
Vie muuten saman verran maantie ajossa ku 525 twin power bemari vei

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 19:40
by ☽☽☽
Enstex Willer wrote:
14 Jun 2019, 17:30
Don Kiihote wrote:
14 Jun 2019, 16:54
Mikäs ois tänä päivänä taloudellisin auto ajaa? Meiningillä litraa per kilometri. Onko joku erikseen ohi muiden, vai onko valmistajat jotenkin tasoissa tän asian kanssa? Meikä on jumissa edelleen tuolla ysärin alussa.
Jaa-a. Silloin ysärillä vastaushan oli selvä ja mahdollisesti edelleen: diesel VW Caddy avolava. ~4 l/100 km ja verot/vakuutukset olemattomat.
tommonen jos jostain löytää ruosteettoman tai edes vähäruosteisen ja räveltämättömän (tuskin löytää)

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 19:44
by tarmo erkale
Tarkkaan on rudolf vag optimoinut materiaalikulut. Oven johtosarjasta kun hapettui liitin niin eipä laiteta uutta tilalle jatkamatta piuhoja kun se millin rispaantunut pätkä kunkin karvan päässä on just se mikä siitä jää puuttumaan muuten.

Ja nyt kun on ilmeisesti pikkisen löystynyt ratin säätövarojen rajoittimet niin tottahan sieltä sinkeyttään katkeavat molemmat immon antenni-induktiohimmelin piuhat, ja toki siten että molemmat osautuvat oitis kiinni runkoon --> *tsup* mittaristo puoliksi tööt ja immo pysyvästi päälle.

Eikö millään ois voinut pikkisen jättää löysää niihin, eikö.

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 21:02
by Niin,
YDIN POMMI ÄIJÄ wrote:
14 Jun 2019, 19:22
xBLYATMANx wrote:
14 Jun 2019, 17:31
Varmaan joku skoda fapia
Vie muuten saman verran maantie ajossa ku 525 twin power bemari vei
Oon ollu tommosen kyydissä kun on päästy kolmosella alkavaan kulutukseen niin,
Siis fapian.

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 21:03
by periaatteessa helppoa
xBLYATMANx wrote:
14 Jun 2019, 21:02
YDIN POMMI ÄIJÄ wrote:
14 Jun 2019, 19:22
xBLYATMANx wrote:
14 Jun 2019, 17:31
Varmaan joku skoda fapia
Vie muuten saman verran maantie ajossa ku 525 twin power bemari vei
Oon ollu tommosen kyydissä kun on päästy kolmosella alkavaan kulutukseen niin,
Siis fapian.
Niitäkin toki eri koneella mutta toi meijän vie joku 4,5

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 14 Jun 2019, 21:40
by Niin,
YDIN POMMI ÄIJÄ wrote:
14 Jun 2019, 21:03
xBLYATMANx wrote:
14 Jun 2019, 21:02
YDIN POMMI ÄIJÄ wrote:
14 Jun 2019, 19:22
xBLYATMANx wrote:
14 Jun 2019, 17:31
Varmaan joku skoda fapia
Vie muuten saman verran maantie ajossa ku 525 twin power bemari vei
Oon ollu tommosen kyydissä kun on päästy kolmosella alkavaan kulutukseen niin,
Siis fapian.
Niitäkin toki eri koneella mutta toi meijän vie joku 4,5
Se on aika vähän niin,

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 15 Jun 2019, 00:39
by Sd.Kfz. 302
Monacon tosiaan siirsin ladosta ja tuntu toimivan niiku periaatteessa. Paitsi bensaletku ihan saatanan laho ennen pumppua ja valutti pihalle kuin hanasta pumpun jälkeen. Vittu että vituttaa tommoset viinasta haperoituvat letkut ja se, että sellasia on ylipäänsä laillista myydä tänä päivänä tai ainaki seittemä vuotta sitten,

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 15 Jun 2019, 08:13
by Roge Moore
Itse levittelin osia keittiön pöydälle. Koska voin.

Image

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

Posted: 15 Jun 2019, 08:44
by Roge Moore
Ehkä löytyi vikakin. Tai ainakin vuotokohta. Termostaattikotelojutska on kiinni kolmella pultilla. Ja arvatkaapa onko niitä kahta eri pituutta ja et onko niitä mahdollista laittaa väärin? Arvatkaapa oliko vesitilaan jatkuvaan koloon pyöritetty lyhyempi pultti ja et oliko ahtaimpaan koloon kokeiltu laittaa pitkä pultti vaikka se ottaa reiän pohjaan kiinni ennen ku alkaa kiristää? Annan ton kyl anteeks, se pultti jää syylarin ja laturin ja kaiken taakse niin piiloon et sitä ei voi nähdä jos ei ota syylaria pois (paskamainen homma) tai jos ei seiso jossain syöttöpumpun päällä ja ole peukaloisen kokoinen.

Toki on niin että sille voi olla toinen syy että alkoi yhtäkkiä vuotamaan. Että ehkäpä teki sen verran painetta että heikoista kohdista tuli vedet pois, mut oon niin laiska että silläkin uhalla että joudun tekemään hommat kahteen kertaan, kasaan ton nyt uusilla letkuilla ja teen koekäytön. Jos edelleen päästää vedet pois ni sit vasta kansia auki.

Vesipumppu vaikutti hyvältä, mut vähänpä niistä tiedän. Havaittavaa laakerivikaa ei ollut. Tilasin hyvän kirjan aiheesta vertikaaliset ja horisontaaliset AEC-moottorit, siitä vois löytyä ohjetta ja muuta vesipumppuihinkin liittyen. Maksoi niin vitusti et toivois ainakin et löytyis. Tullee ensi viikolla jollei posti ryssi hommia, heh heh. Sit uskaltais ehkä avata sen pumpun ja tehdä vähän tarkemman katsauksen. Lisäks pitäs käydä naapurikylällä ku sieltä vois löytyä tuurilla sopiva uusi vesipumppu ja se olis kyllä hyvä homma.

Homma jatkuu joskus kunhan ehdin mittailemaan letkujan pituuksia ja halkaisijoita ja kunhan ehdin käydä naapurikylällä ton pumpun kanssa vertailemassa et löytyskö samanlaista. Ostoslistalla tuumakierteisiä pultteja ja diy-tiivistepaperia. En tosiaan jaksa alkaa ihmettelemään löytyskö jostain tiivisteitä vesipumpun ja termarikotelojutskan alle ni askartelen metritavarasta. Uusia pultteja ja muttereita vois laittaa vaik siks et kiiltävät niin kivasti että katsastusmies vois luulla että oon ihan tekijämiehiä.