Takalasin pissapoika lakkasi talvella toimimasta, siihen saakka oli toiminut 100%. Keväällä, kun oli kelien puolesta varmaa ettei kyse ollut jäätymisestä, tutkin asiaa ja kävi ilmi että pissapojan letku oli irronnut säilön päästä, tai siis pumpusta tarkemmin. Laitoin sen paikoilleen ja neste alkoi tulla ikkunan välistä suuttimen vierestä. Letku oli siis jotenkin mystisesti irronnut molemmista päistä, mutta muutama päivä sitten jaksoin viimein purkaa vähän takaluukun panelointeja ja sain letkun takas paikoileen.
Vaihdoin ilmansuodattimen ekaa kertaa sen jälkeen kun puolitoista vuotta sitten ostin auton (ei hajua milloin edellinen omistaja viimeksi vaihtanut) ja oli tomua.
Emännälle annoin tehtäväksi moottorin/konehuoneen pesun ja sisätilojen imuroimisen, kun lähtee huomenna käymään landella missä on pesuvehkeitä ja tallit ja pelit.
Monta sataa meni iskariremonttiin ja ens viikolla jälkitarkastukseen. Jostain syystä pelottaa että taas löytyy jotain, vaikka eihän tuossa mitään vikaa ole ja kaikki huomautukset korjattu.
Jos auto ei helpottaisi niin paljon harrastamista ja arkea ja olisi talvella harrastuksien vuoksi käytännössä pakollinen, niin harkitsisin polttamista.
tää onkin kiva tapa saada toimiva auto rikkinäiseksi,
No ei sitä nyt ihan miten sattuu kuulu pestä.
Oon nähnyt itsepalvelupesulassa, kun parikymppinen ukko tyktti moottoritilaan vettä painepesurilla. Ties varmaan, mitä teki kun auto ajoi ohi, kun ajoin ulos automaattipesurista.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Posted: 20 Jun 2019, 12:59
by ee
Tuolla minne auto on menossa pestäväksi on isäntänä semmonen eläkeiässä oleva ikänsä autoja harrastanut henkilö, jolla on siellä tallissa mm. kolme helvetin komeeta museoautoo (esim. 60-luvun alun MGA, jolla lähdetään reilun viikon päästä kiertämään Saimaata ) ja pihalla muutama auto lisää. Uskon että siellä tiedetään miten homma hoidetaan.
Tuolla minne auto on menossa pestäväksi on isäntänä semmonen eläkeiässä oleva ikänsä autoja harrastanut henkilö, jolla on siellä tallissa mm. kolme helvetin komeeta museoautoo (esim. 60-luvun alun MGA, jolla lähdetään reilun viikon päästä kiertämään Saimaata ) ja pihalla muutama auto lisää. Uskon että siellä tiedetään miten homma hoidetaan.
"...ttu mikä toi boksi on, ei sähkö kuulu autoon" ja letkulla vettä ja mäntysuopaa päälle.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Posted: 20 Jun 2019, 13:28
by ee
Niin ei kaikki ne autot oo vanhoja. Kolme museoautoo vaan.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Posted: 20 Jun 2019, 14:14
by DECKARD COCAIN
Ihan helvetin kamala uutinen toi Paimion viimevuotinen perhesurmayritys, mutta kuvia katsellessa on pakko nostaa hattua nykyautojen turvallisuudelle. 120 km/h kallioleikkaukseen, kaikki hengissä.
e: edellisen sukupolven Focus tai Mondeo siis tuo romu
Ihan helvetin kamala uutinen toi Paimion viimevuotinen perhesurmayritys, mutta kuvia katsellessa on pakko nostaa hattua nykyautojen turvallisuudelle. 120 km/h kallioleikkaukseen, kaikki hengissä.
paskoja muovi koppeja on 40 km /h tunnissa vauhdissa ihan rutussa ja vanha amerikan rauta teräksestä tehty kestää vaikka bussiin törmätä vähän vaan maali pinta kärsii
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Posted: 20 Jun 2019, 14:21
by ☽☽☽
aika brutaalisti tulee ratti ja kaikki muu ton kuskin syliin tossa -98:n corollassa, onneksi itselläni on procon-ten turvajärjestelmä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Posted: 20 Jun 2019, 14:26
by Rasmus-mafioso
Diy pickup model3:sta.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Posted: 20 Jun 2019, 14:29
by ☽☽☽
kova luonne käydä rälläköimään jotain 30-50k autoa
e. tai onko noita 30k versioita vieläkään toimitettu?
kova luonne käydä rälläköimään jotain 30-50k autoa
e. tai onko noita 30k versioita vieläkään toimitettu?
Ei ole, tosin toi yksi rälläköi yhden sellaiseksi
sen minä luin että tesla oli sen standard version poistanut verkkokaupastaan, jos tahtoo sen halvimman mallin pitää soittaa jonnekin palveluun ja vängätä että kyllä minä haluan sen perus karvalakkimallin juu juu kyllä tahdon, ja sieltä sitten toimitetaan standard range+ jossa on softalla otettu akkukapasiteettia pois käytöstä