Niin no tossa lexassa on se 3,5l bensakone + sähköt. Ei oo kyllä liikkeelle lähdön kanssa ollut ongelmia ecolla. Toisaalta kun faijan x5 40etä testasin niin tuntu hirveeltä nykimiseltä se ajo kun kaasu oli niin herkkä.Konsernin johtaja wrote: ↑10 Jul 2020, 21:21Voi riippua ihan autokohtaisistakin säädöistä toi, mutta kaasu pitää itsellä survaista pohjaan jos ei tahdo lähteä valoista matelemalla. Ajotietokoneen mukaan kulutus saman verran eco vs normi.Käteen veto vaja wrote: ↑10 Jul 2020, 20:03Mä ajelen lexalla aina ecolla, en oo huomannut mitään hankalaa. Sporttia oon pari kertaa testannut ja oli yllättävän sport noin isoksi autoksi.Konsernin johtaja wrote: ↑10 Jul 2020, 17:56Eco moodilla omasta mielestä vaikea ajaa, se on sit semmonen on/off että pihistellen/urku auki. Ilman ecoa ok kompromissi että saman voi hoitaa kaasupolkemisen painamisen määrällä.SAMMAGS!man wrote: ↑10 Jul 2020, 16:50Kävin tekemässä kaupat vm. 2012 Hybrid Auriksesta. Tykkään kovasti, miellyttävä ajaa ja mukava ohjailla eri tilanteissa jo pelkästään tolla Eco-ajomoodilla. Maantie- ja moottoritieajossa ei ollut mitään rohinoita, ohjautui hyvin ja melu ei ollut mikään korviahuumaava.
Pitää perehtyä noihin eri moodeihin, että miten niitä pystyy hyödyntämään parhaiten.
Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: Balam-Acab, Kennedy Bakircioglu Kuutio, P O L L Y
- periaatteessa helppoa
- Matti Partanen
- Posts: 48997
- Joined: 04 Nov 2010, 03:19
- Location: Tristan da Cunha
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
maton alla on vielä tilaa
- Sasse netä
- Matti Partanen
- Posts: 70098
- Joined: 05 Dec 2013, 12:38
- Location: Kotiviinipöntöllä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Molemmat lähtee alkuun sähköllä mutta riippuu sitten akusta ja sähkönoottorien voimasta. Leksuksessa todennäköisesti suhteessa enemmän tehoa sähköpuolella ja se helpottaa tilannetta.Käteen veto vaja wrote: ↑11 Jul 2020, 08:47Niin no tossa lexassa on se 3,5l bensakone + sähköt. Ei oo kyllä liikkeelle lähdön kanssa ollut ongelmia ecolla. Toisaalta kun faijan x5 40etä testasin niin tuntu hirveeltä nykimiseltä se ajo kun kaasu oli niin herkkä.Konsernin johtaja wrote: ↑10 Jul 2020, 21:21Voi riippua ihan autokohtaisistakin säädöistä toi, mutta kaasu pitää itsellä survaista pohjaan jos ei tahdo lähteä valoista matelemalla. Ajotietokoneen mukaan kulutus saman verran eco vs normi.Käteen veto vaja wrote: ↑10 Jul 2020, 20:03Mä ajelen lexalla aina ecolla, en oo huomannut mitään hankalaa. Sporttia oon pari kertaa testannut ja oli yllättävän sport noin isoksi autoksi.Konsernin johtaja wrote: ↑10 Jul 2020, 17:56Eco moodilla omasta mielestä vaikea ajaa, se on sit semmonen on/off että pihistellen/urku auki. Ilman ecoa ok kompromissi että saman voi hoitaa kaasupolkemisen painamisen määrällä.SAMMAGS!man wrote: ↑10 Jul 2020, 16:50Kävin tekemässä kaupat vm. 2012 Hybrid Auriksesta. Tykkään kovasti, miellyttävä ajaa ja mukava ohjailla eri tilanteissa jo pelkästään tolla Eco-ajomoodilla. Maantie- ja moottoritieajossa ei ollut mitään rohinoita, ohjautui hyvin ja melu ei ollut mikään korviahuumaava.
Pitää perehtyä noihin eri moodeihin, että miten niitä pystyy hyödyntämään parhaiten.
Ite oon kyllä tykännyt hemmetisti tuosta kun ei tule perinteisiä polttomoottorin tehopiikkejä yms nykimisiä vaan smooth sailin vaan ja johonkin 80 asti kiihtyy kivasti toi 1.8 hypridi. Sen jälkeen alkaa tehonpuute tuntumaan.
Lempi piffaajani
2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
2021: memberlist.php?mode=viewprofile&u=623
2022: member list.php
-
- Poistunut käyttäjä
- Posts: 24
- Joined: 12 Jan 2017, 22:03
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
poistettu
Last edited by Poistunut käyttäjä a4e38f on 07 Aug 2021, 19:07, edited 1 time in total.
- warriorsuvut, hevinlöytäjä
- God of PIF
- Posts: 34881
- Joined: 30 May 2018, 19:43
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Sköödi ties taas ja kardaanin ristikkonivel oli ongelma, motonetistä 17e ja alle tunnissa vaihtu
rullaluistimilla pannuttamis count: 1
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mutsilla oli tommonen Volvo joskus vuosituhannen taitteessa. Ajoin sen mutkassa kyljelleen.
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Sinne meni ne kesätyörahat..
- Karhunpoika hairahtaa
- 2k
- Posts: 2969
- Joined: 16 Apr 2019, 15:14
- Location: Paka-Tajula
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Taittuu, ei taitu, taittuu, ei taitu...Roge Moore wrote: ↑11 Jul 2020, 13:27Mutsilla oli tommonen Volvo joskus vuosituhannen taitteessa. Ajoin sen mutkassa kyljelleen.
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Oli niin mukava ajaa kylkimyyryä. Kyl se pysy loppuun asti tiellä, rengas vaan tökkäs johonkin kai isompaan kiveen ja loppu oli kuin hidastetusta filmistä. Uskon että myös näytti hidastetulta ku tosiaan kaatui ainoastaan kyljelleen eikä esim. katon kautta kyljelleen. Siinä sit oltiin poikittain kyljellään keskellä tietä mutkassa. Hankalaa oli päästä ulos autosta ku ovet painaa: vitustiKarhunpoika hairahtaa wrote: ↑11 Jul 2020, 13:51Taittuu, ei taitu, taittuu, ei taitu...Roge Moore wrote: ↑11 Jul 2020, 13:27Mutsilla oli tommonen Volvo joskus vuosituhannen taitteessa. Ajoin sen mutkassa kyljelleen.
- Juhani Korholainen
- 4k
- Posts: 4952
- Joined: 16 May 2004, 20:13
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Aikoinaan turbotin tämmösen, + Hestec, kitkalukko ym. On kyllä monesti ollut ikävä. Hankkiuduin siitä eroon kun ei se kori eikä varsinkaan pohja ollu niin hyvä ku oisin toivonut. Muutaman vuoden oli päivittäisessä käytössä ilman teknisiä ongelmia, mut ei jaksanu hitsaushommia ees miettiä.retkisuvut, rinkanlöytäjä wrote: ↑10 Jul 2020, 13:03Rakastan tätä autoa. Isä myös eilen lämpes tälle niin että hoki päissään koko illan että vittu ku on komea auto ja hyvä ajaa, kuhan saa sen kardaanin kuntoon
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”
- warriorsuvut, hevinlöytäjä
- God of PIF
- Posts: 34881
- Joined: 30 May 2018, 19:43
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
^tässä on vieläkin kori ja pohja ihan helvetin hyvässä kunnossa, parissa kohtaa on pintaruostetta tai kuplii mutta täysin kova pohjasta.
Kohta pääsen ajamaan sillä, en tiedäkään miltä tuntuu ajaa ehjällä perällä
Kohta pääsen ajamaan sillä, en tiedäkään miltä tuntuu ajaa ehjällä perällä
rullaluistimilla pannuttamis count: 1
- Juhani Korholainen
- 4k
- Posts: 4952
- Joined: 16 May 2004, 20:13
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Parastahan mitä tällaiselle voisi tehdä, olisi laittaa 960:pin 6-pyttyinen tekniikka, automaattilaatikoineen päivineen. Tulisi melko mukava käyttöpeli. Kolmelitraistakaan ei erota päällepäin muutoskatsastuksessa, mutta 2,5l menee ihan pykälien mukaan. 700-sarjaisessa voisi varmaan käyttää 2,8 vertailumoottorina niin siihen menisi kolmelitrainenkin. Itsellä oli vielä muutama vuosi sitten (moottori- ja vaihdelaatikko)tekniikaltaan hyvä 960 ja asiallinen 740 sedan samaan aikaan ja tällaista vähän kaavailin että teettäisin yhdellä kaverilla rahaa vastaan. Ei oo tiloja eikä enää kiinnostustakaan itse lähteä niihin hommiin. Ei se silloin kerennyt mutta nyt oli johonkin kilpailuun sellaisen tehnyt, 240:ppiin. Kevyessä korissa jo aika pieniruokainenkin, varsinkin kun manuaali perässä. Itse olisin premium- ja luxusasiana pitänyt automaatin kulutuksenkin kustannuksella.retkisuvut, rinkanlöytäjä wrote: ↑11 Jul 2020, 15:33^tässä on vieläkin kori ja pohja ihan helvetin hyvässä kunnossa, parissa kohtaa on pintaruostetta tai kuplii mutta täysin kova pohjasta.
Kohta pääsen ajamaan sillä, en tiedäkään miltä tuntuu ajaa ehjällä perällä
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”
- Roge Moore
- may contain cat and text
- Posts: 25584
- Joined: 24 Jun 2013, 17:58
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Katsotaanko kaikki 200-sarjan autot saman mallisiksi vai onks 240- ja 260-sarjan autot eri?
Olin aina ajatellu että melkoisia myllyjä noihin vois laittaa jos PRV-konetta käyttäis vertailumoottorina.
Olin aina ajatellu että melkoisia myllyjä noihin vois laittaa jos PRV-konetta käyttäis vertailumoottorina.
- Juhani Korholainen
- 4k
- Posts: 4952
- Joined: 16 May 2004, 20:13
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mun käsittääkseni vois perustella katsastusmiehelle että sama alusta, mutta jossain välissä oli jo juttua että kaikki katsurit ei kelpuuta enää ees Cosworth-Siarraa jos yrittää laittaa kolomosenkauttanelosen puhaltimen perusmallin, vertailumalliksi, kun on muka niin oma mallinsa. Mutta eihän sillä PRV:llä saisi kuin vähän kuutioita lisää, samat tehot oli turbomalleissa, ja aika rajuja tehoja noista vinokoneistakin (tai uudemmista) on otettu.Roge Moore wrote: ↑11 Jul 2020, 16:07Katsotaanko kaikki 200-sarjan autot saman mallisiksi vai onks 240- ja 260-sarjan autot eri?
Olin aina ajatellu että melkoisia myllyjä noihin vois laittaa jos PRV-konetta käyttäis vertailumoottorina.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”
- Dame Cressida Dick
- King of PIF
- Posts: 15549
- Joined: 19 Mar 2013, 14:02
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mä luulen, että parasta mitä tolle voi tehdä on kunnon ruostesuojaus.Tuntematon Poliisi wrote: ↑11 Jul 2020, 15:52Parastahan mitä tällaiselle voisi tehdä, olisi laittaa 960:pin 6-pyttyinen tekniikka, automaattilaatikoineen päivineen. Tulisi melko mukava käyttöpeli. Kolmelitraistakaan ei erota päällepäin muutoskatsastuksessa, mutta 2,5l menee ihan pykälien mukaan. 700-sarjaisessa voisi varmaan käyttää 2,8 vertailumoottorina niin siihen menisi kolmelitrainenkin. Itsellä oli vielä muutama vuosi sitten (moottori- ja vaihdelaatikko)tekniikaltaan hyvä 960 ja asiallinen 740 sedan samaan aikaan ja tällaista vähän kaavailin että teettäisin yhdellä kaverilla rahaa vastaan. Ei oo tiloja eikä enää kiinnostustakaan itse lähteä niihin hommiin. Ei se silloin kerennyt mutta nyt oli johonkin kilpailuun sellaisen tehnyt, 240:ppiin. Kevyessä korissa jo aika pieniruokainenkin, varsinkin kun manuaali perässä. Itse olisin premium- ja luxusasiana pitänyt automaatin kulutuksenkin kustannuksella.retkisuvut, rinkanlöytäjä wrote: ↑11 Jul 2020, 15:33^tässä on vieläkin kori ja pohja ihan helvetin hyvässä kunnossa, parissa kohtaa on pintaruostetta tai kuplii mutta täysin kova pohjasta.
Kohta pääsen ajamaan sillä, en tiedäkään miltä tuntuu ajaa ehjällä perällä
Pöydällä nakki ja pullo vodkaa wrote: ↑29 Jun 2023, 20:15historia toistanee itseään lähinnä puskafarssina tälläkin kertaa