Autokysymyksiä ja keskustelua

Kaikenmaailman jaarittelu ja rupattelu täällä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Moderators: Flash Gordon Bleu, masky

Message
Author
User avatar
joku argumentaatiovirhe
Melkein homo!
Melkein homo!
Posts: 10999
Joined: 19 Mar 2013, 14:02

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21571 Post by joku argumentaatiovirhe » 21 Oct 2020, 10:36

Sd.Kfz. 302 wrote:
21 Oct 2020, 10:25
laittamaan jonku japanilaisen kyykkypyörän teknik harrikkaan ja toiste päin niin on veljelle ja sulle omat mopot :idea:
:D

Edit: Joku max. 500 kuutioinen kone ois varmaan paras.
Last edited by joku argumentaatiovirhe on 21 Oct 2020, 10:55, edited 2 times in total.
OIL, GUNS AND RELIGION!!!!!!!!

User avatar
joku argumentaatiovirhe
Melkein homo!
Melkein homo!
Posts: 10999
Joined: 19 Mar 2013, 14:02

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21572 Post by joku argumentaatiovirhe » 21 Oct 2020, 10:37

kaksipiippuinen jeesus wrote:
21 Oct 2020, 08:51
Aika kiihkeä mature wrote:
21 Oct 2020, 02:00
joku argumentaatiovirhe wrote:
20 Oct 2020, 22:49
Jimi Heydrich wrote:
20 Oct 2020, 21:44
Itse olen haaveillut 60-70-luvun rotta-rolls roycesta mihin laittaisin joku GM crate-kone/voimansiirtopakettia sitten kun ässäarpa suosii. Tuskin vituttaisi GM-fanaatikkoja, päin vastoin, mutta ainakin itseäni vituttaisi sähkökytkentöjen kanssa.
https://gti.fi/artikkelit/slippery-shadow :D

Mutta tommonen rotta rolssi ois hieno. Haasteita varmaan piisaa, eikö tommosessa ole joku keskushydrauliikka joka käyttää melkein kaikkea. Äkkiä joutuu tekemään koko alustan uusiksi.

Ite pyörittelin ton museo pökötin prv-tekniikan vaihtamista slanttiin, mutta sen taitaa yksi harrastaja pelastaa operaatiolta, on vähän turhan hyvä aihio. CX taitaa tulla tilalle. Tai rahaa.
RR otti joskus 70-luvun lopulla käyttöön Citroenin kaasunestejousituksen taka-akselilla.Ei siinä sen kummempaa.Usassa tosiaan on asennettu
Chevyn koneita sekä RR että Jaguariin koska niissä käytettiin GM:n automaatteja,muistaakseni TH400.
Itse asiassa kaasunestejousitus tuli '65 joka nurkkaan, etuakselilta se poistui '69. Jarrujärjestelmä on myös omaperäinen kaksine hydraulipumppuineen. Citroen-tyylistä keskushydrauliikkaa ei ole.

Lähde: hyllystä löytyvä The Shadow Owners' Companion :hattu:
Ok. Olen jäänyt väärään käsitykseen.
OIL, GUNS AND RELIGION!!!!!!!!

User avatar
kaksipiippuinen jeesus
8k
Posts: 8548
Joined: 17 Jan 2014, 18:09
Location: White trash-persukylä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21573 Post by kaksipiippuinen jeesus » 21 Oct 2020, 11:05

Sd.Kfz. 302 wrote:
21 Oct 2020, 10:24
kaksipiippuinen jeesus wrote:
21 Oct 2020, 06:17
joku argumentaatiovirhe wrote:
20 Oct 2020, 21:12
kaksipiippuinen jeesus wrote:
20 Oct 2020, 21:09
Roge Moore wrote:
20 Oct 2020, 20:45
Sd.Kfz. 302 wrote:
20 Oct 2020, 18:03
no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Pitää puuhastella.
Tässä harkitaan veljen kanssa seuraavaa puuhastelukohdetta. Tavoite on suututtaa sekä tekniikan luovuttavan että vastaanottavan ajoneuvon harrastajat mahdollisimman verisesti.
Mitä tällä saavutetaan?
Mahdollisesti ihmisiä, jotka ovat tämmöisen leikkimieilsen haastamisen kautta päätyneet ajattelemaan tekemisiään vähemmän ryppyotsaisesti. Mahdollisesti myös erittäin liukasliikkeinen katuauto jonka kori ja tekniikka ovat eri mantereilta. :dontknow:
tai vitu hidas diisel =P~
Muutama vuosi sitten Nettiautossa oli '70-luvun puolivälin fullsize Ford STW jota liikutti w123-mersun 2,4 litran diesel.
Image

User avatar
kaksipiippuinen jeesus
8k
Posts: 8548
Joined: 17 Jan 2014, 18:09
Location: White trash-persukylä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21574 Post by kaksipiippuinen jeesus » 21 Oct 2020, 11:05

joku argumentaatiovirhe wrote:
21 Oct 2020, 10:36
Sd.Kfz. 302 wrote:
21 Oct 2020, 10:25
laittamaan jonku japanilaisen kyykkypyörän teknik harrikkaan ja toiste päin niin on veljelle ja sulle omat mopot :idea:
:D

Edit: Joku max. 500 kuutioinen kone ois varmaan paras.
Mopohommiin pitäisi varmaan ajaa jotain lisäkirjaimia korttiin. Tai veljellä saattaa ollakin, en muista.
Image

User avatar
Sun äitis
8k
Posts: 8929
Joined: 19 Feb 2010, 11:43
Location: Lapua New Guinea

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21575 Post by Sun äitis » 21 Oct 2020, 12:15

Kaveri osti kaasuauton ja alkoi itseäkin kiinnostella. U/M?
kaksipiippuinen miekka wrote:your dick in cocaine, why did you go, so
Image

User avatar
Konsernin johtaja
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48766
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21576 Post by Konsernin johtaja » 21 Oct 2020, 12:19

Sun äitis wrote:
21 Oct 2020, 12:15
Kaveri osti kaasuauton ja alkoi itseäkin kiinnostella. U/M?
Kannattaa kattoo tankkauspisteet varmaan eka nopee ja sit miettiä uusiksi.

Edit: käsittääkseni noilla pääsee jotain 100+km bensatankilla joten siinä alkaa hymy hyytymään tankkauspysähdysten kanssa ellei ole matkalla sopivasti noita kaasutankkauspaikkoja.
Last edited by Konsernin johtaja on 21 Oct 2020, 12:36, edited 1 time in total.
Image
Lempi piffaajani 2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
Wintersunin arvostelu wrote:
07 Aug 2020, 08:25
Soundi on uskomattoman hyvä. Kaiuttimistani kuuluu vain epämääräistä puuroa.

User avatar
38911 BASIC BYTES FREE
6k
Posts: 6766
Joined: 13 Nov 2017, 15:46
Location: omassa kuplassaan väärässä/oikeassa (tarpeeton yliviivataan)

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21577 Post by 38911 BASIC BYTES FREE » 21 Oct 2020, 12:34

Itse oon alkanu pikkuhiljaa pyöritellä päässä semmosta mielipuolista ajatusta kuin (jonkun) hydraulisitikan sähköautokonversio. Varmaan beksi olis järkevin aihio tohon, kun niitä saa melkein ilmaiseksi eivätkä oo jotkut tietyt mallit poislukien mitään keräilyharvinaisuuksia.

Siis olishan se pähee pistää erillinen sähkömoottori pyörittämään korkeapainepumppua ja toinen sit siihen moottorin tilalle. Noi on kevyitä autoja, ei tommosessa konversiossa tietty hirveitä rangeja voi tavoitella etenkin kun se hydraulipumppu söisi kanssa sähköä (plus sit lämmitys sun muut kilkkeet). Mutta noinniinku projektina kiinnostaisi. Kyl kait joku pellepeloton on tämmösen jossain jo tehnyt. Pitää varmaan googletella.
Trollface-mies wrote: Vittu rautaisella tahdolla nämä routaiset pellot on ennenkin muokattu kantamaan viljavaa satoa. Tyhjät nyrkit ja isämmaa!

User avatar
bad grankulla
King of PIF
King of PIF
Posts: 17197
Joined: 11 Oct 2013, 15:39
Location: by the river (dippan deppan)

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21578 Post by bad grankulla » 21 Oct 2020, 13:28

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
21 Oct 2020, 12:34
Itse oon alkanu pikkuhiljaa pyöritellä päässä semmosta mielipuolista ajatusta kuin (jonkun) hydraulisitikan sähköautokonversio. Varmaan beksi olis järkevin aihio tohon, kun niitä saa melkein ilmaiseksi eivätkä oo jotkut tietyt mallit poislukien mitään keräilyharvinaisuuksia.

Siis olishan se pähee pistää erillinen sähkömoottori pyörittämään korkeapainepumppua ja toinen sit siihen moottorin tilalle. Noi on kevyitä autoja, ei tommosessa konversiossa tietty hirveitä rangeja voi tavoitella etenkin kun se hydraulipumppu söisi kanssa sähköä (plus sit lämmitys sun muut kilkkeet). Mutta noinniinku projektina kiinnostaisi. Kyl kait joku pellepeloton on tämmösen jossain jo tehnyt. Pitää varmaan googletella.
Sain erektion.
Image

»Yksityisedut ovat aina syrjäytettävä yleisen ja kansan edun tieltä.» —Santeri Alkio

User avatar
Konsernin johtaja
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 48766
Joined: 05 Dec 2013, 12:38
Location: Kotiviinipöntöllä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21579 Post by Konsernin johtaja » 21 Oct 2020, 13:35

38911 BASIC BYTES FREE wrote:
21 Oct 2020, 12:34
Itse oon alkanu pikkuhiljaa pyöritellä päässä semmosta mielipuolista ajatusta kuin (jonkun) hydraulisitikan sähköautokonversio. Varmaan beksi olis järkevin aihio tohon, kun niitä saa melkein ilmaiseksi eivätkä oo jotkut tietyt mallit poislukien mitään keräilyharvinaisuuksia.

Siis olishan se pähee pistää erillinen sähkömoottori pyörittämään korkeapainepumppua ja toinen sit siihen moottorin tilalle. Noi on kevyitä autoja, ei tommosessa konversiossa tietty hirveitä rangeja voi tavoitella etenkin kun se hydraulipumppu söisi kanssa sähköä (plus sit lämmitys sun muut kilkkeet). Mutta noinniinku projektina kiinnostaisi. Kyl kait joku pellepeloton on tämmösen jossain jo tehnyt. Pitää varmaan googletella.
Mitäs kaikkea järjestelmiä muuten priuksessa meneekään nesteen paineella siitä suunnalta saattaisi saada purkaamo-osia 600V DC speksillä (vai onko ne sit 12V en tiiä)

Edit: siis kaikki kriittiset järjestelmäthän on sellaisia ettei polttomoottorin tartte pyöriä eli toimii pelkällä akulla ne.
Image
Lempi piffaajani 2020: memberlist.php?mode=viewprofile&u=11478
Wintersunin arvostelu wrote:
07 Aug 2020, 08:25
Soundi on uskomattoman hyvä. Kaiuttimistani kuuluu vain epämääräistä puuroa.

User avatar
dick cocaine
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 12798
Joined: 30 Sep 2014, 00:41
Location: Kalevacation

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21580 Post by dick cocaine » 21 Oct 2020, 14:31

Saabin moottorivalo yrittää morsettaa jotain viestiä. Täytyy perehtyä asiaan, jahka lumet sulaa.
Edget 1.1.2020 -> : lihansyönti
Dropattu: 24.1.2020 katkaravut, 2.3.2020 pasta, 6.3.2020 viina, 7.3.2020 makeisten ostaminen
Image Image

User avatar
kaksipiippuinen jeesus
8k
Posts: 8548
Joined: 17 Jan 2014, 18:09
Location: White trash-persukylä

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21581 Post by kaksipiippuinen jeesus » 21 Oct 2020, 16:39

bad grankulla wrote:
21 Oct 2020, 13:28
38911 BASIC BYTES FREE wrote:
21 Oct 2020, 12:34
Itse oon alkanu pikkuhiljaa pyöritellä päässä semmosta mielipuolista ajatusta kuin (jonkun) hydraulisitikan sähköautokonversio. Varmaan beksi olis järkevin aihio tohon, kun niitä saa melkein ilmaiseksi eivätkä oo jotkut tietyt mallit poislukien mitään keräilyharvinaisuuksia.

Siis olishan se pähee pistää erillinen sähkömoottori pyörittämään korkeapainepumppua ja toinen sit siihen moottorin tilalle. Noi on kevyitä autoja, ei tommosessa konversiossa tietty hirveitä rangeja voi tavoitella etenkin kun se hydraulipumppu söisi kanssa sähköä (plus sit lämmitys sun muut kilkkeet). Mutta noinniinku projektina kiinnostaisi. Kyl kait joku pellepeloton on tämmösen jossain jo tehnyt. Pitää varmaan googletella.
Sain erektion.
Image

User avatar
joku argumentaatiovirhe
Melkein homo!
Melkein homo!
Posts: 10999
Joined: 19 Mar 2013, 14:02

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21582 Post by joku argumentaatiovirhe » 21 Oct 2020, 16:53

kaksipiippuinen jeesus wrote:
21 Oct 2020, 11:05
Sd.Kfz. 302 wrote:
21 Oct 2020, 10:24
kaksipiippuinen jeesus wrote:
21 Oct 2020, 06:17
joku argumentaatiovirhe wrote:
20 Oct 2020, 21:12
kaksipiippuinen jeesus wrote:
20 Oct 2020, 21:09
Roge Moore wrote:
20 Oct 2020, 20:45
Sd.Kfz. 302 wrote:
20 Oct 2020, 18:03
no ei siinä, kivahan se on et puuhastellaan mutta voi vittu ny oikeesti
Pitää puuhastella.
Tässä harkitaan veljen kanssa seuraavaa puuhastelukohdetta. Tavoite on suututtaa sekä tekniikan luovuttavan että vastaanottavan ajoneuvon harrastajat mahdollisimman verisesti.
Mitä tällä saavutetaan?
Mahdollisesti ihmisiä, jotka ovat tämmöisen leikkimieilsen haastamisen kautta päätyneet ajattelemaan tekemisiään vähemmän ryppyotsaisesti. Mahdollisesti myös erittäin liukasliikkeinen katuauto jonka kori ja tekniikka ovat eri mantereilta. :dontknow:
tai vitu hidas diisel =P~
Muutama vuosi sitten Nettiautossa oli '70-luvun puolivälin fullsize Ford STW jota liikutti w123-mersun 2,4 litran diesel.
Noita pitkäkattoja diisselöitiin etenkin nissanin 2.4?) koneilla. Aina välillä niitä on näkynyt myynnissä, joskin suurin osa lienee jo saanut armonlaukauksen tai korotettu takaisin V8-luokkaan.
OIL, GUNS AND RELIGION!!!!!!!!

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 146278
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21583 Post by Sd.Kfz. 302 » 21 Oct 2020, 17:20

ld28 eli cedricin 2,8l diesel =P~

On noita ollu vaneissakin [-o<
Image

User avatar
joku argumentaatiovirhe
Melkein homo!
Melkein homo!
Posts: 10999
Joined: 19 Mar 2013, 14:02

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21584 Post by joku argumentaatiovirhe » 21 Oct 2020, 17:46

Sd.Kfz. 302 wrote:
21 Oct 2020, 17:20
ld28 eli cedricin 2,8l diesel =P~

On noita ollu vaneissakin [-o<
En ole ajanut tai ollut edes kyydissä, mutta legendat kertoo aika hurjia juttuja noiden "suorituskyvystä".

Tommosessa 2,8 cedricissä olen kyllä ollut takapenkillä nöösinä. Sekin oli muistaakseni melko rauhallisen miehen peli.
OIL, GUNS AND RELIGION!!!!!!!!

User avatar
horus
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18120
Joined: 20 Dec 2008, 12:17
Location: Nääs nääs

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#21585 Post by horus » 21 Oct 2020, 18:11

Konsernin johtaja wrote:
21 Oct 2020, 12:19
Sun äitis wrote:
21 Oct 2020, 12:15
Kaveri osti kaasuauton ja alkoi itseäkin kiinnostella. U/M?
Kannattaa kattoo tankkauspisteet varmaan eka nopee ja sit miettiä uusiksi.

Edit: käsittääkseni noilla pääsee jotain 100+km bensatankilla joten siinä alkaa hymy hyytymään tankkauspysähdysten kanssa ellei ole matkalla sopivasti noita kaasutankkauspaikkoja.
Ainakin Passat variantissa on joku 30 litranen pensatankki lisänä että kyllä sillä vähän piremmälle sentäs pääsee :)
Sd.Kfz. 302 wrote:Världen är vittu paikka idag. :|
Trollface-mies wrote:poliitikon piittaamattomuus ajoi miehen epätoivosiin tekoihin.

Post Reply