aatteet ja vaatteet?

Keskustelua vaatetuksesta, koristautumisesta ynnä muusta inhimillisen ulkomuodon säätämisestä.

Moderator: YOU HAVE COCAINE ON YOUR PENIS

Post Reply
Message
Author
User avatar
Lörsson.
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 234793
Joined: 16 Aug 2004, 15:15
Location: Kaikkien yliopistojen vessat muutenkin

Re: aatteet ja vaatteet?

#106 Post by Lörsson. » 18 Jul 2020, 22:13

Buddy Love wrote:
19 Feb 2010, 21:18
Aiemmin diggasin puketua mahdollisimman väärin tilaisuuteen nähden, jossain määrin vieläkin harrastan, mut ehkä enemmän silleen, et suurimmalta osalta jengistä menee ihan ohi, ja sit muutama on joko "OH NOES!" tai "OH YES!".
Tilanne?

- I thought you fucked off.
- I did! But then I fucked back on again.


User avatar
zutonFever
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21758
Joined: 09 Jan 2010, 02:54
Location: hämärissä olosuhteissa, enemmän tai vähemmän kuolleena ja huumeneuloja perseessä.

Re: aatteet ja vaatteet?

#107 Post by zutonFever » 18 Jul 2020, 23:46

Lörsson. wrote:
18 Jul 2020, 22:13
Buddy Love wrote:
19 Feb 2010, 21:18
Aiemmin diggasin puketua mahdollisimman väärin tilaisuuteen nähden, jossain määrin vieläkin harrastan, mut ehkä enemmän silleen, et suurimmalta osalta jengistä menee ihan ohi, ja sit muutama on joko "OH NOES!" tai "OH YES!".
Tilanne?
Siisti Lacosten vihtoripaita päällä punkkeikoilla.
“It’s all about the sound,” said Stubbs. “You know, making the guitar go, AAAAARRRRRAAAARRRRGH!”

User avatar
Hra Mezola
Ukko
Posts: 48287
Joined: 06 Sep 2005, 14:45
Location: Helsinki

Re: aatteet ja vaatteet?

#108 Post by Hra Mezola » 19 Jul 2020, 01:16

Minulla on nahkatakki, olen hårdrock-aikuinen.
Image
hauveli wrote:jos ei oo pelannu roolipelejä ja siksi ei tajuu mistään mitään ja on ihan hapannaama niin ehkä kannattais

User avatar
zutonFever
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21758
Joined: 09 Jan 2010, 02:54
Location: hämärissä olosuhteissa, enemmän tai vähemmän kuolleena ja huumeneuloja perseessä.

Re: aatteet ja vaatteet?

#109 Post by zutonFever » 19 Jul 2020, 02:06

Itse olen hupparikansan asialla.
“It’s all about the sound,” said Stubbs. “You know, making the guitar go, AAAAARRRRRAAAARRRRGH!”

User avatar
Hikinen Möhömaha
Gentlemanne
Posts: 64116
Joined: 26 Aug 2006, 04:21
Location: Yläpuolellanne

Re: aatteet ja vaatteet?

#110 Post by Hikinen Möhömaha » 19 Jul 2020, 21:48

Buddy Love wrote:
03 Mar 2011, 16:06
Pukeudun lähinnä second hand pätsihousuihin sun muihin haiseviin crustryysyihin, mut lähinnä siks koska se on mun mielestä tyylikästä. Musa ja ideologia on enemmän tuol Skrewdriver/Sniper linjoilla, mut diggaan vaan tollasesta likaisesta ja epäsiististä tyylistä.
Tilanne?
"Enemies of metal, your death is our reward!"

User avatar
piirsi kullin ja poistui
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 40092
Joined: 16 Mar 2009, 12:14
Location: Texas, FI

Re: aatteet ja vaatteet?

#111 Post by piirsi kullin ja poistui » 20 Jul 2020, 08:55

Oh boy
Hampurilais count 2015: 99
Hampurilais count 2016: LASKUISSA SEOTTU
Hampurilais count 2017: 44
Hampurilais count 2018: 35
Hampurilais count 2019: 35
Hampurilais count 2020: 79
Hampurilais count 2021: 22
Hampurilais count 2022: 13
Hampurilais count 2023: 69
Hampurilais count 2024: LASKENTA UNOHDETTU

Poistunut käyttäjä 0bf725
Poistunut käyttäjä
Posts: 38919
Joined: 06 Sep 2015, 18:18

Re: aatteet ja vaatteet?

#112 Post by Poistunut käyttäjä 0bf725 » 26 Oct 2020, 12:36

oon aina vihannut vaatteita koska kroppani rakenne ja tyyli ei kohtaa eikä oo varaa sellaseen vaatetukseen josta tykkäisin. lisäks en koe kuuluvani vaan yhteen alakulttuuriin joten pukeutuminen tuntuu ajoittain aika naamiaismaiselta. toisaalta en pahemmin myöskään tunne mitään vaatekoodistoo /kiinnosta joten en ymmärrä esim et miks lacoste on joku faux pas :dontknow:

User avatar
Ruusu Phantom
2k
Posts: 2208
Joined: 30 Nov 2007, 14:20
Location: Jengi, gang

Re: aatteet ja vaatteet?

#113 Post by Ruusu Phantom » 01 Nov 2020, 01:49

Pukeudun niin, että on mukava liikkua. Kaupungilla farkkuihin, kotipihassa verkkareihin.

Elämässä on niin paljon muutakin pohdittavaa, etten pukeutumista ota lisärasitteeksi.
Ton yhen tyypin blogissa väitetään, että nuoriso...
https://bit.ly/3DoGNzV

User avatar
missäs minä oikein olen
Posts: 17
Joined: 30 Jul 2021, 07:28

Re: aatteet ja vaatteet?

#114 Post by missäs minä oikein olen » 09 Aug 2021, 06:34

Ympäristö- ja eettiset kysymykset vaikuttaa eniten. Välttelen kökkölaatua ja polkuhintatuotantoa niin pitkälle kuin osaan, ostan käytettyä tai sitten mahdollisimman lähellä ja kestävästi tuotettua, kierrätysmateriaaleja jne. hyödyntäviä merkkejä. Koetan myös pitää vaatevaraston aika pienenä ja yleispätevänä, joten yleensä päädyn aika perusväreihin ja -malleihin, kun niitä tulee käytettyä paljon ja kaiken kanssa.

Ja ehkä sekin on jonkunlainen arvo- tai aatekysymys, että vaatteet on ensisijaisesti käytännöllisiä kaikista nättiysarvostelmista huolimatta. Mitään sellaista en käytä, missä on vaikea liikkua tai mikä esim. kuolee pienestä sateesta. Onneksi mukavuus on ainakin tällä hetkellä uusi musta.
melko yhdentekevä henkilö

User avatar
Automatiiik
Posts: 73
Joined: 18 Jul 2021, 22:02
Location: Henkinen Pori

Re: aatteet ja vaatteet?

#115 Post by Automatiiik » 09 Aug 2021, 06:54

Mun vaatteet ja mun aatteet..
Pukeudun kuin puuhapete tai hillbilly näin kotioloissa. Jos kylille lähtee, näytän skiniltä normitallaajan silmään. En siis tyyliraamatun mukaan SARPilta vaan pilottitakki - farkku - kalju osastolla. Lättähattu on myös ellei pipokelit vallitse.
Aatteiltani oon anarkisti osaston maailmanlopun kultisti melko vahvalla sivilisaatiota kohtaan tunnetulla facepalm setillä kompattuna.
Ritarivamma on elämäni suurin määrittävä tekijä

User avatar
Purrzum
Posts: 16
Joined: 31 Aug 2021, 16:58
Location: Somnambulia

Re: aatteet ja vaatteet?

#116 Post by Purrzum » 02 Sep 2021, 18:43

Pilotti on ihan paras takki, niin mukavan tuntunen päällä ja kestää pitkään = ekologinen! Mutta ne housut....
Jotain perustavanlaatuista vikaa tässä maailman vaatetuotannossakin täytyy olla, koska viimeistä edelliset farkut oli hankittu 90-luvun alkupuolella ja ne kesti noin 20 vuotta. Sen jälkeen meni reisitaskuhousuilla muutamia vuosia kunnes päätin yrittää taas farkkuja. Kaupassa kummastelin miten farkkukangas on muuttunut aikojen saatossa kovin elastiseksi ja muutenkin luonnottoman oloiseksi, nehän veny perkele ku joku jumppakuminauha käsissä. Myyjä sano että tällasia nää kaikki nykyään on. Vuoden kesti, persvaosta repes niin isosti että ois voinu käydä kakkosella kiinalaiseen tyyliin vetämättä housuja jalasta.

Vaatteissa on kaiketi tapahtunu ihan sama suunniteltu vanhenemnen (suuri hehkulamppuhuijaus) kuin muussakin kulutustavarassa. Ahne kapitalisti on heikentänyt tuotteen laatua tarkoituksella jotta menekki on suurempaa ja voitot maksimoituu.
Näin tätä ilmastonmuutosta estetään ja maailmaa pelastetaan.
Antidentite Assman from Outer Space

User avatar
Man-Thing
King of PIF
King of PIF
Posts: 15570
Joined: 04 Sep 2010, 20:17
Location: Suotissinheittokisoissa

Re: aatteet ja vaatteet?

#117 Post by Man-Thing » 23 Oct 2021, 18:37

Purrzum wrote:
02 Sep 2021, 18:43
Pilotti on ihan paras takki, niin mukavan tuntunen päällä ja kestää pitkään = ekologinen! Mutta ne housut....
Jotain perustavanlaatuista vikaa tässä maailman vaatetuotannossakin täytyy olla, koska viimeistä edelliset farkut oli hankittu 90-luvun alkupuolella ja ne kesti noin 20 vuotta. Sen jälkeen meni reisitaskuhousuilla muutamia vuosia kunnes päätin yrittää taas farkkuja. Kaupassa kummastelin miten farkkukangas on muuttunut aikojen saatossa kovin elastiseksi ja muutenkin luonnottoman oloiseksi, nehän veny perkele ku joku jumppakuminauha käsissä. Myyjä sano että tällasia nää kaikki nykyään on. Vuoden kesti, persvaosta repes niin isosti että ois voinu käydä kakkosella kiinalaiseen tyyliin vetämättä housuja jalasta.

Vaatteissa on kaiketi tapahtunu ihan sama suunniteltu vanhenemnen (suuri hehkulamppuhuijaus) kuin muussakin kulutustavarassa. Ahne kapitalisti on heikentänyt tuotteen laatua tarkoituksella jotta menekki on suurempaa ja voitot maksimoituu.
Näin tätä ilmastonmuutosta estetään ja maailmaa pelastetaan.
Noh, ratkaisin asian tilaamalla parin täysin puuvillaiset farkut netistä. Edwinit. Näissä ei elastaania oo, vaan ihan perinteiset farkut. Maksavat toki enempi mutta pitäs myös jokusen vuoden mennä. Eikä ala haisemaan perseeltä niin helposti. Nää ei mitään raw denimiä kai ole,mutta vähän reilun vuoden nyt ollu käytössä ja istuvuus alkaa olla aika kohdallaan. Vois kohta pestäkin ekan kerran. Tuntuu että näistä lähtee likakin paremmin kuratahrat punteista märällä pyyhkeellä yms

User avatar
Ovaskainen
9k
Posts: 9585
Joined: 17 Mar 2013, 15:49

Re: aatteet ja vaatteet?

#118 Post by Ovaskainen » 09 Nov 2021, 16:38

Itse tykkään kun varkuissa on vähän retsiä. Paljon mukavammat päällä.

User avatar
devil via the anus
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 49720
Joined: 01 Apr 2008, 00:24
Location: cloaca satanica

Re: aatteet ja vaatteet?

#119 Post by devil via the anus » 09 Nov 2021, 17:55

Ovaskainen wrote:
09 Nov 2021, 16:38
Itse tykkään kun varkuissa on vähän retsiä. Paljon mukavammat päällä.
Mun kokemuksen mukaan menee vaan nopeemmin hajalle. Veikkaan että ne elastaanit hankaa sitä puuvillaa paskaks tms.
Piho wrote:Minä tykkään Jumalasta
Piho wrote:Jumalan nimi on Lucifer

User avatar
Ovaskainen
9k
Posts: 9585
Joined: 17 Mar 2013, 15:49

Re: aatteet ja vaatteet?

#120 Post by Ovaskainen » 09 Nov 2021, 18:00

devil via the anus wrote:
09 Nov 2021, 17:55
Ovaskainen wrote:
09 Nov 2021, 16:38
Itse tykkään kun varkuissa on vähän retsiä. Paljon mukavammat päällä.
Mun kokemuksen mukaan menee vaan nopeemmin hajalle. Veikkaan että ne elastaanit hankaa sitä puuvillaa paskaks tms.
Menee tai ei, mutta mukavammat päällä.

Post Reply