Puvun ostaminen

Keskustelua vaatetuksesta, koristautumisesta ynnä muusta inhimillisen ulkomuodon säätämisestä.

Moderator: YOU HAVE COCAINE ON YOUR PENIS

Post Reply
Message
Author
User avatar
craft-artesaani
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 64631
Joined: 28 Jul 2007, 03:52

Re: Puvun ostaminen

#61 Post by craft-artesaani » 03 Aug 2011, 11:16

Eilen kävin Dressmanilla, Sokoksella, Stockmannilla ja Halosella kiertelemässä, budjettina noin 250e. Dressmanin 199e ja 249e puvut tuntuivat olevan ihan hyviä, jotain 100's ja 120's kankaita. Stockmannin Tiger of Swedenit oli mun budjetin ulkopuolella. Sokoksella en oikein saanut palvelua niin lähdin meneen. Halosella oli paljon pukuja tarjouksessa niin ostin Turo Tailorin Basie? mallin puvun puoleen hintaan 169 eurolla. Ihan hyvältä tuntui materiaali, jonkinlainen villasekoitus. Vielä pitäisi lähtä uusi vyö ja paita etsimään.

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Puvun ostaminen

#62 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 04 Aug 2011, 16:16

Mun mittatilauspuvun pitäis saapuu täs parin viikon sisäl.. [-o<
Sit alkaa vimmattu siistien miesten kenkien metsästys.
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

User avatar
Gillan is Heavy-Rock
8k
Posts: 8383
Joined: 25 May 2007, 16:29

Re: Puvun ostaminen

#63 Post by Gillan is Heavy-Rock » 08 Aug 2011, 12:49

Kekäleestä ostin alkukesästä tumman Turo Tailorin, jolla olisi tarkoitus mennä ainakin seuraavat viitisen vuotta. Palvelu oli erinomaista, myyjä kysyi kärkeen mikä on budjetti ja ryhtyi esittelemään asiallisia vaihtoehtoja sen kuultuaan.
Ajetaan me poijat Stigalla vaan

Poistunut käyttäjä 981832
3k
Posts: 3597
Joined: 28 Apr 2011, 23:55

Re: Puvun ostaminen

#64 Post by Poistunut käyttäjä 981832 » 08 Aug 2011, 12:56

.
Last edited by Poistunut käyttäjä 981832 on 24 Oct 2018, 10:58, edited 1 time in total.

User avatar
Lörttihörö
1k
Posts: 1161
Joined: 27 May 2009, 16:16

Re: Puvun ostaminen

#65 Post by Lörttihörö » 11 Aug 2011, 09:40

Huomasin tuossa viime lauantain häissä että vanha puku on hivenen liian iso. Mahtuis 2 kpl meikäläistä takin sisälle. Törkeän näköinen päällä kun liian iso. Eli uus puku pitäis hakea. Dressmannilta kuulemma satasella lähtee peruspuku. Samasta paikasta kävin jo hakemassa parit Batistini-paidat, euron kappaleelta lähti. Samaten Batistinin kravatti eurolla. Hyvät tarjoukset oli kyllä. Ja Seinäjoen Dressmannilla siis, varmaan muistakin saa noita euron tuotteita jos koot sattuu natsaamaan. Ite sain viimeset S-koot.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84597
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: Puvun ostaminen

#66 Post by Del Griffith » 11 Aug 2011, 11:01

Boromir Jagr wrote:
sysmä wrote:
Aarne Ankka wrote:Halonen vois olla tosiaan hyvä. Mutta jos tarve on tosiaan se 2 kertaa vuodessa eikä laadusta tartte sen kummemmin välittää, niin henkkamaukan puvut on aika kapoisesti leikattuja, Dressmannilla on sitten enemmän setäosastoa noin nyrkkisääntönä. Zaralla taitaa olla aika nuorekasta linjaa kans ja olikos se Stockmannin oma 1812 tjsp -merkki sellainen kapea nuorisolinja kanssa?
jos ruumiinrakenteesi on tämä

Image

sekä tahdot semmoset tuulessa lepattavat, vitun leveet lahkeet, suosittelen sitä halosta.

e: zarasta ostin ite puvun housut joskus, hyvät, halvat ja hyvän näköset.
Outoo juttua lähtee. Itse Haloselta ostanut aikonaan jollain 100-150€ hyvin istuvan särmän ruskean puvun. Hyvän tuntunen oli kyllä päällä, mutta housuista hajos vetskari jossain vaiheessa ja muutenkaan ei oikein enää istunut toi puku. Omiin häihin ostin justiinsa Dressmannilta ja takit oli bueno, mutta housut oli niin matalavyötäröisiä malleja, että ne piti käyttää ompelijalla. Mulla kun on se ongelma, että ylikroppa on sopusuhtanen (leveä rintakehä ja kapenee vyötäröä kohden), mutta sit lantio ja jalat on ratapölkyt. Tais olla kahden huntin puku tuo.
Jack Klompus wrote:
Kapteeni Aapo wrote:
Moe Trucker wrote:Ja miten helvetin vaikeata se on tajuta, että alinta nappia ei laiteta takissa kiinni #-o
No itseasiassa jos sitä kukaan ei ole koskaan kertonut, niin mistä se pitäis automaattisesti tajuta? En mä jätä housuistakaan nappia auki. Ja miks siellä nyt ylipäätään on se nappi jos sitä ei kuulu, eikä saa käyttää?
No oletin, että joku on sen joskus sanonut tai on sen verran pukeutumisetikettiin tutustunut.
Mikä tää juttu muuten on et alinta nappia ei laiteta kiinni? Yks spekulaatio mitä kuulin oli et ei vedä istuessa jos helma on levällään. Tää on kyl ainut järkevä perustelu minkä oon kuullu. Jos kyse on jostain "noku etiketti nyt sanoo niin" ni sit pyyhin kyllä perseeni tommosilla apinasäännöillä ja pidän alinta nappia kiinni, koska se näyttää paremmalta. Aapon kysymykselle komppia, eli miks se nappi niihin ylipäätään ommellaan jos sitä ei saa pitää kiinni!?
No mut pointti on just se, että näyttää vitun tyhmälle, jos se alin nappi on kiinni, koska se vetää pukua, koska on ommeltu ns. eri riville. Näin sanoi mulle Stocmanin pukuosaston pääjehu. Kaksirivisessä pitää sit aina olla jokainen nappi kiinni. Se ommellaan siihen vain ulkonäön takia ts. näyttäis kai vielä tyhmemmälle jos sitä ei olis. Liivinkin alin nappi pitäisi kai olla kans auki, mutta itse pyyhin persettä tällä etiketillä.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84597
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: Puvun ostaminen

#67 Post by Del Griffith » 11 Aug 2011, 11:07

Tässä on mun mielestä ihan hyviä vinkkejä puvun ostamiseen: http://www.sartoriarossi.fi/vinkit.php
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Puvun ostaminen

#68 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 02 Sep 2011, 14:42

Puku saapui, on jees. Nyt sit jotku kengät ja vyö pitäis hommaa ja päättää Windsorin ja Half Windsorin väliltä :-k
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

Fuzzmaster
6k
Posts: 6063
Joined: 21 Nov 2005, 12:03

Re: Puvun ostaminen

#69 Post by Fuzzmaster » 04 Feb 2016, 11:11

Elikkäs pitäisi ostaa tumma puku, jossa ei ole villaa. Olisiko jollain infoa, että mistä sellaista pääkaupunkiseudulta kannattaa lähteä etsimään? Dressmanilla nyt ainakin on jotain niitä halvimpia malleja, mutta mitä muita vaihtoehtoja olisi? Ulkomailta saisi jotain laadukkaampia vegaanisia vaihtoehtoja (esim. Brave GentleMan), mutta siihen en nyt ole lähdössä.

User avatar
Lars
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21012
Joined: 20 Sep 2009, 12:52
Location: Festung Europa

Re: Puvun ostaminen

#70 Post by Lars » 04 Feb 2016, 15:51

Fuzzmaster wrote:Ulkomailta saisi jotain laadukkaampia vegaanisia vaihtoehtoja (esim. Brave GentleMan), mutta siihen en nyt ole lähdössä.
570 dollaria puuvilla & muoviseoksesta kudotusta kankaasta tehdystä bleiseristä? Kutsuvat sitä vielä Tweediksi :lol:

User avatar
Huntteri
KÄÄRMEENPIPPELI
Posts: 114446
Joined: 16 Aug 2007, 21:03

Re: Puvun ostaminen

#71 Post by Huntteri » 04 Feb 2016, 16:12

tämmönen pitäis vissiin hommata =D>
maksimaalisen hapenoton lukema 91 millimoolia kertoo huippu-urheilijallekin aivan poikkeuksellisesta hapenkuljetuskapasiteetista.

Fuzzmaster
6k
Posts: 6063
Joined: 21 Nov 2005, 12:03

Re: Puvun ostaminen

#72 Post by Fuzzmaster » 04 Feb 2016, 16:30

Lars wrote:
Fuzzmaster wrote:Ulkomailta saisi jotain laadukkaampia vegaanisia vaihtoehtoja (esim. Brave GentleMan), mutta siihen en nyt ole lähdössä.
570 dollaria puuvilla & muoviseoksesta kudotusta kankaasta tehdystä bleiseristä? Kutsuvat sitä vielä Tweediksi :lol:
Niin, itsellänihän ei ole tuon lafkan tuotteista kokemuksia, mutta netistä lueteun perusteella kuvittelin noiden olevan laadukkaampia kuin Dressmanin halpispuvut, joihin niitä tuossa nyt vertasin. Voin toki olla tässä väärässä olettamukseni kanssa.

User avatar
Ajankohtainen Makkonen
4k
Posts: 4028
Joined: 02 Oct 2012, 12:45

Re: Puvun ostaminen

#73 Post by Ajankohtainen Makkonen » 04 Feb 2016, 18:33

toivottavasti ei tartteis tänä vuonna investoida tähän, koska ois kiva jatkaa oikeesti siistien vaatteiden ostamista ku kerranki on varaa ja projekti hyvällä mallilla
Armani opiskeli jonkin aikaa lääketiedettä ja suoritti armeijan.

User avatar
Lars
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21012
Joined: 20 Sep 2009, 12:52
Location: Festung Europa

Re: Puvun ostaminen

#74 Post by Lars » 04 Feb 2016, 19:42

Fuzzmaster wrote:
Lars wrote:
Fuzzmaster wrote:Ulkomailta saisi jotain laadukkaampia vegaanisia vaihtoehtoja (esim. Brave GentleMan), mutta siihen en nyt ole lähdössä.
570 dollaria puuvilla & muoviseoksesta kudotusta kankaasta tehdystä bleiseristä? Kutsuvat sitä vielä Tweediksi :lol:
Niin, itsellänihän ei ole tuon lafkan tuotteista kokemuksia, mutta netistä lueteun perusteella kuvittelin noiden olevan laadukkaampia kuin Dressmanin halpispuvut, joihin niitä tuossa nyt vertasin. Voin toki olla tässä väärässä olettamukseni kanssa.
Osta joku hyvä ei-vegaaninen puku käytettynä esim. tuolta edellä mainitusta savvy rowsta?

Niin,
чики-брики
Posts: 166602
Joined: 15 Jan 2006, 18:56

Re: Puvun ostaminen

#75 Post by Niin, » 04 Feb 2016, 20:52

Itse melkein ostaisin sen ressmannin puvun ja käyttäisin räätälillä työsttävänä ja täts it, ellei se sitten tulis jokapäiväiseen käyttöön.

Post Reply