Varusteleka-ketju

Keskustelua vaatetuksesta, koristautumisesta ynnä muusta inhimillisen ulkomuodon säätämisestä.

Moderator: YOU HAVE COCAINE ON YOUR PENIS

Post Reply
Message
Author
User avatar
craft-artesaani
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 64633
Joined: 28 Jul 2007, 03:52

Re: Varusteleka-ketju

#646 Post by craft-artesaani » 11 Feb 2018, 18:07

Fb:ssä joku oli kysynyt.
Merinovilla-tuotteidemme suomessa kudottuun kankaaseen merinovillakuitu tulee alkujaan Etelä-Amerikasta, jossa mulesing käsittelyä ei normaalisti käytetä, mutta kuitu ei ole mulesing-vapaaksi sertifoitua.

Etelä-Amerikassa merinolampaita kasvatetaan pientiloilla joilta raaka-aine kerätään jatkojalostukseen isompiin eriin. Jokaisella pientilalla sertifikaatin vaatimama valvonta olisi todella vaikea toteuttaa nostamatta kustannuksia kohtuuttomasti. Valitettavasti sertifioidusta langasta valmistettua merinovillakangasta ei ole saatavissa kovin hyvin, mutta luotamme siihen ettei tätä toimenpidettä Etelä-Amerikassa käytetä, koska se ei ole siellä tarpeen ja se on yleensä myös kielletty.

Niin,
чики-брики
Posts: 166602
Joined: 15 Jan 2006, 18:56

Re: Varusteleka-ketju

#647 Post by Niin, » 11 Feb 2018, 18:08

"oikeesti halutaan käyttää halvinta matskua eikä juuri kiinnosta mulesinkit" tai en tiiä.

User avatar
dillen aspen
Nyt olen kateellinen.
Posts: 42733
Joined: 05 Jan 2016, 01:22
Location: Vattupuskan takana

Re: Varusteleka-ketju

#648 Post by dillen aspen » 11 Feb 2018, 18:11

xBLYATMANx wrote:
tee se itse mies wrote:Kannattaa myös tsekata Shelbyn tarjonta. Kävin vkl Oulussa Shelbyn liikkeessä ja siellä oli mm. Oulussa valmistettuja merino t-paitoja 45e.

https://www.shelbyoutdoor.com

Edit. pitkähihaiset on näemmä huomattavasti Särmää kalliimpia.
Huonosti kerrottu onko mulesinkia vai ei. Yks diy-matsku ainoastaan mainittu että mulesing free. :|
Totta muuten. Aika jännä homma jos oikeasti myyvät mulesing villaa, keskimäärin tuntuvat suosivan kuitenkin eettisiä tuotteita (mm. suomessa tuotettuja kankaita). Ite oon aikanaan ostanut noilta merinokangasta (kalsareita varten) ja se ainakin oli mulesing-vapaata.

Niin,
чики-брики
Posts: 166602
Joined: 15 Jan 2006, 18:56

Re: Varusteleka-ketju

#649 Post by Niin, » 11 Feb 2018, 18:14

Hyvähän tässä on jostain mulesinkista jeesustella kun kohta menee kassleria uuniin, dieseliä tankkiin ja vähän aikaa sitten ostin lekan alesta parit fleecet, mutta tärkeää on tämä tai en tiiä.

User avatar
craft-artesaani
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 64633
Joined: 28 Jul 2007, 03:52

Re: Varusteleka-ketju

#650 Post by craft-artesaani » 11 Feb 2018, 18:16

Ihmetyttää tuo että sertifioitua kangasta ei ole muka saatavilla kun lekakin myy sitä hemmetisti.

Niin,
чики-брики
Posts: 166602
Joined: 15 Jan 2006, 18:56

Re: Varusteleka-ketju

#651 Post by Niin, » 11 Feb 2018, 18:31

Jäätelömiesäijä wrote:Ihmetyttää tuo että sertifioitua kangasta ei ole muka saatavilla kun lekakin myy sitä hemmetisti.
Tottakai sitä on saatavilla, mut se maksaa enemmän. Lekan jengi leikkaa kuluja teettämällä vaatteet pääosin virossa, materiaaleilla on kuitenkin sertifikaatit.

User avatar
Man-Thing
King of PIF
King of PIF
Posts: 15583
Joined: 04 Sep 2010, 20:17
Location: Suotissinheittokisoissa

Re: Varusteleka-ketju

#652 Post by Man-Thing » 07 Apr 2018, 17:35

Tilasin tommoset Särmän vanhan ajan työhousut. Nappihenkselit vaan unohtui. Voin kohta saapastella pihamaalla samanlaisella lookilla kun isäni setä aikanaan. [-o<

User avatar
Separi ruispellossa
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 24818
Joined: 01 Oct 2010, 09:48
Location: Nykäskylä

Re: Varusteleka-ketju

#653 Post by Separi ruispellossa » 20 Apr 2018, 18:04

Löytyi palautus/alerekistä merinohuppari 20e :o Ei poikkea uudesta muuten kuin että velcroläpyskä puuttuu hihasta, mikä on mielestäni pelkästään hyvä asia. On kyllä pykälän liian iso, mut kai tota voi käyttää vaikka mökillä könytessä.
kanammuna wrote:Yritin, uhmasin, ja liejut housuihin latasin.

User avatar
torakka/väyrynen
8k
Posts: 8367
Joined: 25 Feb 2016, 19:24
Location: #arvopohja-uunissa

Re: Varusteleka-ketju

#654 Post by torakka/väyrynen » 20 Apr 2018, 18:08

Jumal löytö :o
Oil, Guns and Religion

User avatar
Danzigin pannut Hietaniemessä
Posts: 526
Joined: 23 Dec 2008, 17:57
Location: Lapua Uusi Guinea

Re: Varusteleka-ketju

#655 Post by Danzigin pannut Hietaniemessä » 12 Nov 2018, 22:16

Kellään kokemuksia vaatevahasta? Tuleeko sotkua? Mihin materiaaleihin tätä voi käyttää? Itse suunnittelin käyttäväni liiviin ja ehkä syys/talvitakkiin. Ei mitään hajua homman toimivuudesta.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/s ... vaha/59438
Kattilan kolli

User avatar
dillen aspen
Nyt olen kateellinen.
Posts: 42733
Joined: 05 Jan 2016, 01:22
Location: Vattupuskan takana

Re: Varusteleka-ketju

#656 Post by dillen aspen » 12 Nov 2018, 22:41

Toi on varmaan ihan perus mehiläisvaha/parafiini sekoistusta, eli Fjäll Rävenin grönlanninvahaa vastaava tuote.

Parhaiten sopii puuvillalle ja puuvillasekoitteille, esim. G1000 on muistaakseni 40-60% puuvilla-polyesteri sekoitusta ja siinä tollanen toimii helvetin hyvin. Luulen että 100% keinokuidussa ei oikeen toimi.

Mulla on useampi tollanen puuvillasekoitetakki ja kyllä toi vaha on aika ehdoton homma jos meinaa märkinä vuodenaikoina liikkua metsässä tai yleensä ulkona. Noi vahat on siitä hyviä, että voi ite säätää mihin haluaa vedenpitävyyttä, esim olkapäät ja yläselän voi vahata ihan tukkoon, mutta jättää kainalot vahaamatta niin hengittää hyvin.

User avatar
sössön sössön
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 57219
Joined: 19 Mar 2014, 14:16

Re: Varusteleka-ketju

#657 Post by sössön sössön » 12 Nov 2018, 22:43

sössön sössön wrote:
22 Apr 2016, 16:09
Toi Mil-Tecin reppu on ollu yllättävän hyvä suhteessa, on sitä kuitenki retuutettu jo ties missä tän 7kkn aikana eikä vielä paljoo näy missään, monet arvokkaammat kassit on hajonnu huomattavasti nopeempaa tahtia.

mut siis 7kkssa ei mitään pitäiskään kyllä tapahtua.
update: reppu (elikkäs se isompi assault pack) on täyttäny kolme vuotta ja still kickin it päivittäisessä käytössä :o :smoker:

välillä yks vetska voi ruveta vittuilemaan mut senkin saa nätisti paikalleen kun ei riuhdo liikaa, muuten kaikki kunnossa

samaan aikaan Asaklittin 35€ rinkka Clasulta on täyttäny 9v ja näyttää oikeestaan ihan samalta kuin ostopäivänä paitti et oon ommellu siihen pätsejä. kaikki vetskat toimii, yhtään klipsiä ei oo tarvinnu vaihtaa ja sehän on reissannu keposesti maailman ympäri kohta :salutsmoker:
om shanti shanti shanti
ॐ शान्तिः शान्तिः शान्तिः

User avatar
nääsgul
RUTTO SAAPUU
Posts: 51495
Joined: 19 Oct 2009, 23:30
Location: burzum

Re: Varusteleka-ketju

#658 Post by nääsgul » 12 Nov 2018, 22:57

Mullon tommonen vaatevaha ostettuna mutten oo kokeillut vielä.
Rippa wrote: Haluaa elellä rauhassa luonnon helmassa, taivaalla hävittäjät jyrisee, metsäkoneet kaataa puita, ihmiset mölyää ja möykkää, voimalinjat surisee. On aika kostaa
je veux des ailes végétaliennes ou je veux mourir
Spoiler:
ᛉ H E I L I G E ᛣ
Image
ᛉ H E I L I G E ᛣ

User avatar
Danzigin pannut Hietaniemessä
Posts: 526
Joined: 23 Dec 2008, 17:57
Location: Lapua Uusi Guinea

Re: Varusteleka-ketju

#659 Post by Danzigin pannut Hietaniemessä » 13 Nov 2018, 12:08

tee se itse mies wrote:
12 Nov 2018, 22:41
Toi on varmaan ihan perus mehiläisvaha/parafiini sekoistusta, eli Fjäll Rävenin grönlanninvahaa vastaava tuote.

Parhaiten sopii puuvillalle ja puuvillasekoitteille, esim. G1000 on muistaakseni 40-60% puuvilla-polyesteri sekoitusta ja siinä tollanen toimii helvetin hyvin. Luulen että 100% keinokuidussa ei oikeen toimi.

Mulla on useampi tollanen puuvillasekoitetakki ja kyllä toi vaha on aika ehdoton homma jos meinaa märkinä vuodenaikoina liikkua metsässä tai yleensä ulkona. Noi vahat on siitä hyviä, että voi ite säätää mihin haluaa vedenpitävyyttä, esim olkapäät ja yläselän voi vahata ihan tukkoon, mutta jättää kainalot vahaamatta niin hengittää hyvin.
Kiitti vastauksesta! Pitää laittaa tilaukseen. Jääkö tuosta sun kokemuksen mukaan mitään pysyviä jälkiä kankaaseen?
Kattilan kolli

Niin,
чики-брики
Posts: 166602
Joined: 15 Jan 2006, 18:56

Re: Varusteleka-ketju

#660 Post by Niin, » 13 Nov 2018, 20:40

Kyllä se vaha vähän tummentaa ja jos laittaa laiskasti niin tulee semmosta kiiltoa.

Post Reply