Militaristinen/sotilastyylinen pukeutuminen

Keskustelua vaatetuksesta, koristautumisesta ynnä muusta inhimillisen ulkomuodon säätämisestä.

Moderator: YOU HAVE COCAINE ON YOUR PENIS

Message
Author
User avatar
Kutosta pyytää
MVLKKV REX
MVLKKV REX
Posts: 392097
Joined: 25 Jul 2009, 13:03

Re: Militaristinen/sotilastyylinen pukeutuminen

#46 Post by Kutosta pyytää » 03 Apr 2018, 19:12

Brittiarmeijan aavikkosotarytkyt omistan.

User avatar
Heissan vaan!
life style guru
Posts: 78135
Joined: 20 May 2012, 21:27
Location: ihan raivona täällä

Re: Militaristinen/sotilastyylinen pukeutuminen

#47 Post by Heissan vaan! » 03 Apr 2018, 19:13

Mielestäni aika dorkaa larppia tämmmönen jos ei oo asepalveluksessa (ja silloin aivan täysin järjetöntä larppia koko homma) mutta mikä minä.
Image
Image

User avatar
Juice
9k
Posts: 9425
Joined: 04 Feb 2018, 10:26
Location: brook's ness

Re: Militaristinen/sotilastyylinen pukeutuminen

#48 Post by Juice » 03 Apr 2018, 21:12

Aika rajattua on tämä. Lähinnä varustelekan kamppeita :D

Parit erilaiset housut on rotaatiossa, viileään/kylmään vuodenaikaan toimii mustat "Särmä II"-pökät koska alle sopii välihousut, ja lukuisat taskut on plussaa.
Ns.lämpimään vuodenaikaan vuosia vanhat camot (Helicon) on älyttömän mukavat; kuluneet sopivan smoothiksi eikä tarvi hirveänä hiota kesäaikaan.
Ja lahkeita pystyy käärimään snadisti pienellä vaivalla. Pitäs vaan metästää toinen pari jostain, koska alkaa hirvittää milloin noista paistaa päivä läpi :shock:
+ehkä maailman parhaat housut leppoisaan fillarilla kruisailuun, ja todella mukavat kotona rötväillessä.

Huppareita nyt ei tarvinne edes juuri mainita, ne kun toimii 98% ajasta päällä muutenkin ;)
Most people have evil spirits. You? You have stupid spirits. Go see shaman, get hole in head... Big hole... Very big... Huge

User avatar
aatos kipotti
King of PIF
King of PIF
Posts: 15975
Joined: 30 Jun 2017, 11:59
Location: Lähetettä odottamassa

Re: Militaristinen/sotilastyylinen pukeutuminen

#49 Post by aatos kipotti » 02 May 2018, 19:11

Maastokuviota itse vierastan ihmisten ilmoilla ollessani, mutta ylijäämäkama on muuten sitten ulkoillessa, pois ihmisten silmistä, pääosin varsin toimivaa. Ruotsin armeijan m/90-maastohousuihin olen varsin tykästynyt; viime aikoina Suomen M65-sarkavaatteet ovat myös olleet käytössä ulkopuuhissa (tosin ne ovat sen näköisiä, että niitä voi käyttää kylilläkin käydessä). Itse tosin vierastan noissakin harmaa/harmaa-kombon univormuhenkisyyttä, mutta laivaston sininen/armeijan harmaa ei ole niin paha.
SA-kuuskekkoscamoihin olen jollain perverssillä tavalla tykästynyt ulkoilupuhissa.
Jokin aika sitten onnistuin hankkimaan jotain 60 eurolla iskemättömän suomalaisen pitkän laivastomanttelin ja sitä voi tosiaan käyttää myös siviilissä. Eipä ole ennen tulleet randomtyypit kehumaan takin ulkoasua. Kaapissa on myös NOS-kuntoisena ostettu US Army -trenssi jostain 50-luvulta sadekelejä varten.
Vasarakaupan nahkainen versio M36-kenttäpuserosta on kyllä myös hyvä, kunhan napit ompeli uudelleen.
Nyt sitten vihdoin sain hankittua M65-maiharin itselleni, tarkoitus ottaa ihan arkikäyttöön eikä vain metsäilyyn.
Italian laivaston bleiseri/kansitakki odottaa käyttöä pesulassa käynnin jälkeen jne.
Mutta joo, ihmisten ilmoilla liikkuessa joku elementti armykamaa kelpaa minulle, silleen höysteeksi, ei liikaa. Eikä siis maastokuvioita.
Onhan tuota ylijäämävaatetta siis kertynyt; pääasiassa niissä kyllä hinta ja laatu kohtaavat varsin suotuisissa merkeissä.
Image

Post Reply