paskimmat kirjat

Kaikki taiteeseen ja viihteeseen (tv, leffat, sarjakuvat jne) liittyvät jorinat tänne sitten.

Moderators: harry-irene, DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON, uhka vai mahdollisuus?

Message
Author
User avatar
lortto
9k
Posts: 9315
Joined: 30 Mar 2008, 17:41
Location: Scheissvogel's

Re: paskimmat kirjat

#16 Post by lortto » 05 Jul 2013, 04:02

Dana Scully wrote:Alkemisti
Tää on kyllä melkosta perseen paskaa :sad1:
Image

User avatar
Äidin mielestä mukava poika
olen kaunis kukkanen
Posts: 185620
Joined: 24 May 2005, 21:07
Location: Verorahoilla loisimassa
Contact:

Re: paskimmat kirjat

#17 Post by Äidin mielestä mukava poika » 05 Jul 2013, 09:24

Ootteko te oikesti lukeneet nämä loppuun asti? :lol: Itse yleensä heitä kirjan nurkkaan, jos se vaikuttaa ennen puolta väliä jo ihan perseen paskalta.

Vessassa oon lukenut tämän kokonaan. Ihan hirveää kusta.
Image
Tylsää ja itseään toistavaa kakkaa. Kirjoittaja vaikuttaa 14-vuotiaalta, vähän murrosiässä jälkeenjääneeltä koulukiusaajaporukan hännystelijältä.
~ketään ei saa lyödä~
Sutten Marssi wrote:
27 Jul 2019, 10:50
Ehkä kateellinen, mutta silti oikeassa.
Kyrpä wrote: elämä on taistelua.

User avatar
Marcelo
mulck
Posts: 36066
Joined: 06 Jul 2010, 11:44

Re: paskimmat kirjat

#18 Post by Marcelo » 05 Jul 2013, 09:31

kuollut_marsu wrote:Ootteko te oikesti lukeneet nämä loppuun asti? :lol: Itse yleensä heitä kirjan nurkkaan, jos se vaikuttaa ennen puolta väliä jo ihan perseen paskalta.
Mä en oikein osaa jättää kirjaa (tai leffaa) kesken, vaikka se vaikuttaiskin paskalta.
Image
ja nyt eikun olutta koneeseen ja metal

User avatar
Marcelo
mulck
Posts: 36066
Joined: 06 Jul 2010, 11:44

Re: paskimmat kirjat

#19 Post by Marcelo » 05 Jul 2013, 09:33

Jari Tervon Layla on kyllä sellanen, jota oon tahmaillut läpi kohta vuoden ajan kun vituttaa ne henkilöhahmot niin paljon. Ehkä senkin saa joskus luettua.
Image
ja nyt eikun olutta koneeseen ja metal

User avatar
Sekaisin Sepistä
Juomamaisteri
Posts: 101271
Joined: 17 Jun 2004, 18:55
Location: Itse kaivettu kuoppa

Re: paskimmat kirjat

#20 Post by Sekaisin Sepistä » 05 Jul 2013, 09:44

Varmaan joku teininä luettu fantasiaripuli. David Eddings, joku Dragonlance tai jotain.

Aikuisena olen yrittänyt välttää huonojen kirjojen aloittamisenkin. Joitakin kirjoja (esim Joyce - Odysseia ja Proust - Kadonnutta aikaa etsimässä) on pitänyt jättää väliin kun ei vaan sivistystaso riitä niiden ymmärtämiseen, mutta varsinaisia paskoja kirjoja en ole kyllä edes aloittanut ikuisuuksiin.
Image

User avatar
Ananaskääpiö
terviisipoika
Posts: 86216
Joined: 14 Feb 2008, 17:53
Location: Saatanan huoma

Re: paskimmat kirjat

#21 Post by Ananaskääpiö » 05 Jul 2013, 09:46

kuollut_marsu wrote:Ootteko te oikesti lukeneet nämä loppuun asti? :lol: Itse yleensä heitä kirjan nurkkaan, jos se vaikuttaa ennen puolta väliä jo ihan perseen paskalta.
Oon vähän sellanen, etten jätä kirjoja kesken. Joskus saattaa olla tilanne, että joku kirjastosta lainattu kirja roikkuu kämpillä niiin, että koetan aloittaa, muttei sit huvita tai jotain. Yleensä tää ei kerro edes kirjan paskuudesta vaan jostain henkimaailman jutuista. Kirjahan ei välttämättä ihan heti paskaksi paljastu ja jotenkin sitä tällaisissa(kin) tapauksissa haluaa muodostaa itelleen silti kokonaiskuvan.
sössön sössön wrote: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Jäbä olis kyl kärkilistoilla jos pitäis veikata ISISiin liittyviä piffolaisia. Ei kuitenkaan insinööriyden vaan ehkä enemmän ton kyynisyyden perusteella.

lofi
-=Lord Of PIF=-
-=Lord Of PIF=-
Posts: 13799
Joined: 08 Dec 2007, 14:13

Re: paskimmat kirjat

#22 Post by lofi » 05 Jul 2013, 10:11

Yritän vältellä paskoja kirjoja, mut mitä ny tulee mieleen, et on jääny ihan kesken niin Da Vinci -koodi, Niall Griffithsin Lampaanköyrijä ja sit oli joku ihampaska chick lit -kirja, jota en enää muista.
Alkemistin luin loppuun, eikä se ny loppujen lopuksi mun mielestä ollu mitenkään poikkeuksellisen huono. En kyl toisaalta muistakaan siitä yhtään mitään.

Välillä tuntuu, et jotku kirjat on huonoja, koska suomennos on niin paska. Etenki monissa Liken kirjoissa on ollu tää ongelma. En tiä kuvittelenko vaan. Ehkä ne on oikeestiki huonoja.

User avatar
Longhaired weirdo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 104099
Joined: 11 Nov 2012, 10:55

Re: paskimmat kirjat

#23 Post by Longhaired weirdo » 05 Jul 2013, 10:14

kuollut_marsu wrote:Itse yleensä heitä kirjan nurkkaan, jos se vaikuttaa ennen puolta väliä jo ihan perseen paskalta.
PERKELEEN TONTUT!

Image

"How come so nice people can make such a music, I can't understand" -Cactuksen omistaja

tsiiah
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12244
Joined: 30 Jan 2008, 13:15

Re: paskimmat kirjat

#24 Post by tsiiah » 05 Jul 2013, 10:15

Pikku naisia on aivan paska.

Ihan kun tää sama keskustelu olis just ollu, mut musta Alkemisti ei ollu paska eikä Da Vinci koodi eikä Twilightit. Paitsi suomennoksia kun kerran kävin selailemassa, niin vaikutti vähän kököhtäviltä.

Poistunut käyttäjä cb07fa
Poistunut käyttäjä
Posts: 24480
Joined: 27 Apr 2007, 14:23

Re: paskimmat kirjat

#25 Post by Poistunut käyttäjä cb07fa » 05 Jul 2013, 11:18

Alkemisti: mukafilosofista aivoripulia, tarina täyttä liibalaaban paskat huumorikuvat, jotka ovat täysin perseestä -tasoa

DaVinci koodi: elikkäs paskasti kirjoitettu hirveä cliffhangereihin nojaava umbertoecoplagiaatti, jossa parasta viihdettä on lähinnä toinen toistaan kliseisemmät takaumakuvaukset eli hyi helvetti

Kaikenlaista paskaa sitä onkin tullu luettua.

User avatar
KCL
2k
Posts: 2735
Joined: 23 Oct 2005, 01:48

Re: paskimmat kirjat

#26 Post by KCL » 05 Jul 2013, 12:47

Marcelo wrote:Jari Tervon Layla on kyllä sellanen, jota oon tahmaillut läpi kohta vuoden ajan kun vituttaa ne henkilöhahmot niin paljon. Ehkä senkin saa joskus luettua.
Tervon jotain yleisesti hyvänä pidettyä kirjaa (olisikohan ollut Ohrana), sain luettua jotain 100 - 200 s ennen kuin täyspaskan huumorin tunkeminen jatkuvasti ehkä itsessään kiinnostavaankin juoneen alkoi vituttaa aivan armottomasti. En pidä kyseisestä kirjailijasta tämän perusteella yhtään. Tuosta Laylasta nyt ei tietysti ole tainnut pitää juuri kukaan.

User avatar
huorien kaveri
1k
Posts: 1216
Joined: 03 Nov 2012, 19:06

Re: paskimmat kirjat

#27 Post by huorien kaveri » 05 Jul 2013, 15:31

Harry Potterit on ihan hyviä ja Twilightien omenateema on komea.

Kinskin elämäkerta oli suht vajaata sössötystä mut en kyllä jaksanut lukea sitä loppuun.

User avatar
Virffari
God of PIF
God of PIF
Posts: 37432
Joined: 16 Apr 2004, 13:53
Location: Lerstrand

Re: paskimmat kirjat

#28 Post by Virffari » 05 Jul 2013, 15:51

Haahuilija wrote:Terry Brooksin Sword of Shannara oli kyllä niin härskiä divaritason Tolkien-plagiaattia, että jopa 12v. scifi/fantasianörttinä vitutti, vaikka kaikkea muuta totaalista paskaa tulikin tuohon aikaan luettua sangen sujuvasti.
Heh, mäkin luin ton sillon joskus kakarana ja kirjatki löytyy hyllystä. (oon siis ostanu siihen aikaan lähes kaiken fantasiakirjallisuuden mitä käsiini oon saanu, onneks sentäs vaan divareista ja kirjaston poistoista eli en oo hirveesti tohon uhrannu...) Niin, ja luin ton joskus pari vuotta sitten uudestaan ni onhan toi kamalaa paskaa :lol:
Image

User avatar
Lusku
Jens Rolig
Posts: 114751
Joined: 20 Sep 2004, 11:16

Re: paskimmat kirjat

#29 Post by Lusku » 05 Jul 2013, 15:52

Viisikot on hyviä koska niissä syödään hyvin.

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81160
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: paskimmat kirjat

#30 Post by Merabi » 05 Jul 2013, 16:16

Lusku wrote:Viisikot on hyviä koska niissä syödään hyvin.
:D

Kun mun broidin suusta [-o<
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

Post Reply