Roolipelitopic

Kaikki taiteeseen ja viihteeseen (tv, leffat, sarjakuvat jne) liittyvät jorinat tänne sitten.

Moderators: harry-irene, DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON, uhka vai mahdollisuus?

Post Reply
Message
Author
User avatar
älyvamma
Posts: 740
Joined: 07 Jun 2009, 17:05
Location: HKI

Roolipelitopic

#1 Post by älyvamma » 08 Jul 2010, 13:55

Eschalon book 1 ja Prince of Persia warrior within nyt työn alla(helvetin hyvä peli edelleen).Mites muuten,kannaako melkein keski-ikäsen äijän enää alotella tommosta kynä&paperi roolipelaamista?Mistä ois hyvä alottaa ja mitä ois hyvä tietää ylipäänsä koko touhusta?Oon joskus kokeillu pari kertaa mutta en vielä silloin tajunnu koko hommasta mitään.Kysymys koskee siis niitä jotka ehkä pelaavat oikeita roolipelejä.

Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#2 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 08 Jul 2010, 14:37

älyvamma wrote:Mites muuten,kannaako melkein keski-ikäsen äijän enää alotella tommosta kynä&paperi roolipelaamista?Mistä ois hyvä alottaa ja mitä ois hyvä tietää ylipäänsä koko touhusta?Oon joskus kokeillu pari kertaa mutta en vielä silloin tajunnu koko hommasta mitään.Kysymys koskee siis niitä jotka ehkä pelaavat oikeita roolipelejä.
onhan tää vihoviimestä nörttihommaa mutta saatanan kivaa jos sattuu hyvä porukka + pelinjohtaja kohdalle. ei oo iästä kiinni. ei sun tarvi oikeestaan ku etsiäjoku hyvä porukka ja sitten lukasta läpi sen pelin mitä pelaatte sääntökirja. kyllä se PJ ja muut pelaajat opastaa sua.

User avatar
Haju
Paha
Posts: 4606
Joined: 15 May 2007, 06:10
Location: Etelä

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#3 Post by Haju » 08 Jul 2010, 14:47

rigor mortits wrote:
älyvamma wrote:Mites muuten,kannaako melkein keski-ikäsen äijän enää alotella tommosta kynä&paperi roolipelaamista?Mistä ois hyvä alottaa ja mitä ois hyvä tietää ylipäänsä koko touhusta?Oon joskus kokeillu pari kertaa mutta en vielä silloin tajunnu koko hommasta mitään.Kysymys koskee siis niitä jotka ehkä pelaavat oikeita roolipelejä.
onhan tää vihoviimestä nörttihommaa mutta saatanan kivaa jos sattuu hyvä porukka + pelinjohtaja kohdalle. ei oo iästä kiinni. ei sun tarvi oikeestaan ku etsiäjoku hyvä porukka ja sitten lukasta läpi sen pelin mitä pelaatte sääntökirja. kyllä se PJ ja muut pelaajat opastaa sua.

Ehdottomasti kannattaa. Harmi että oma porukka on levinny ympäri suomea :(
(\(\
(^.^)
(")") "...Mihinkään muuhun kuin virtsaamiseen"

User avatar
älyvamma
Posts: 740
Joined: 07 Jun 2009, 17:05
Location: HKI

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#4 Post by älyvamma » 10 Jul 2010, 21:10

juskavaa wrote:
renos wrote:
älyvamma wrote:
Haju wrote:
rigor mortits wrote:
älyvamma wrote:Mites muuten,kannaako melkein keski-ikäsen äijän enää alotella tommosta kynä&paperi roolipelaamista?Mistä ois hyvä alottaa ja mitä ois hyvä tietää ylipäänsä koko touhusta?Oon joskus kokeillu pari kertaa mutta en vielä silloin tajunnu koko hommasta mitään.Kysymys koskee siis niitä jotka ehkä pelaavat oikeita roolipelejä.
onhan tää vihoviimestä nörttihommaa mutta saatanan kivaa jos sattuu hyvä porukka + pelinjohtaja kohdalle. ei oo iästä kiinni. ei sun tarvi oikeestaan ku etsiäjoku hyvä porukka ja sitten lukasta läpi sen pelin mitä pelaatte sääntökirja. kyllä se PJ ja muut pelaajat opastaa sua.

Ehdottomasti kannattaa. Harmi että oma porukka on levinny ympäri suomea :(
Peliporukka onkin se suurin kysymysmerkki.Kun ei nykyisestä kaveripiiristä löydy pelaajia.Ellei sitten joku muukin innostu kokeilemaan mutta luulen ettei kukaan innostu.Sen verran nörttiä meininkiä tosiaan on.Nuo video"roolipelit" ei vain oikein tahdo riittää enää.Ainakin nuo nykyaikaset kädestä pitäen talutetut välivideo seikkailut on ihan perseestä."Tässä on moraalinen valinta ja tässä on hyvä ja paha lause jne."Ja lopputeksteistä saat lukea miten valintasi vaikkutivat peliin.. :x
jos joku järkkää vanhan koulun ropeilua ni meikä on kyl messis! [-o<
joo. onhan tää nyt kuitenkin ihan vitun siistiä hommaa. aivan sama, vaikka saiskin nörtin leiman näitä hommia fiilistellessä. ite oon PJ:nä yhessä Praedor-kampanjassa ja joka pelikerta toi kampanja muuttuu vaan hauskemmaks!
No minuu ei nörtin leimat haittaa.Kyllä sitä huonompikin maine vois olla.Eikös tuo praedor oo ihan suomalainen peli?

User avatar
Karl Sverkersson
2k
Posts: 2156
Joined: 09 May 2010, 21:34
Location: Gööttien hovissa

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#5 Post by Karl Sverkersson » 11 Jul 2010, 01:58

^Praedor on ihan suomalainen. Muutenkin ihan kiva koska aika omaa settiä se maailma eikä jotain perushuttua.

User avatar
juskavaa
1k
Posts: 1748
Joined: 27 Jul 2009, 20:09

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#6 Post by juskavaa » 11 Jul 2010, 16:25

+ pelisysteemi on suht helppo omaksua. oon koittanu myös D&D:tä ja melkosta sääntökirjarunkkausta se tuppaa olemaan. Suosittelen kyllä koittamaan tota Praedoria, jos ton tyylisiä pelejä haluaa päästä kokeilemaan. Voihan ton pelijärjestelmän siirtää johonkin toiseen maailmaan, jos haluaa sitä geneerisempää Tolkien-fantasiaa pelata.
hytky wrote:Yks narkkimuija anto myös parhaan neuvon ikinä: "Älä mene ikinä naimisiin. Mieheni on entinen narkkari. Minä nykyinen."

User avatar
HepZusi
3k
Posts: 3808
Joined: 29 Sep 2008, 15:48
Location: Helsinki
Contact:

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#7 Post by HepZusi » 11 Jul 2010, 16:57

^Praedor on kyllä yks parhaista roolipeleistä mitä ikinä on tehty. Nyt vaan peliporukka on mieluummi dokannu jotain 2v ni kukaan ei suostu pelaamaan. Uusin hankinta on burger gamesin STALKER-peli jonka opettelin ku se ilmesty mut kukaa ei sit lähteny testipelaa. Hyllyst löytyy stalkerin lisäks myös Praedor, Keskimaaroolipeli(+Asemestari), RuneQuest(+Glorantha) ja Call Of Cthulhu(+Secrets Of New York).
tiikkus! wrote:oot söpö tyttö.
sysmä wrote:tää on kyllä mystisin tyyli mitä oon kellään nähny. tollane italodiscon ja glammin sekotus. unreal shit.
Image

User avatar
älyvamma
Posts: 740
Joined: 07 Jun 2009, 17:05
Location: HKI

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#8 Post by älyvamma » 11 Jul 2010, 21:45

HepZusi wrote:^Praedor on kyllä yks parhaista roolipeleistä mitä ikinä on tehty. Nyt vaan peliporukka on mieluummi dokannu jotain 2v ni kukaan ei suostu pelaamaan. Uusin hankinta on burger gamesin STALKER-peli jonka opettelin ku se ilmesty mut kukaa ei sit lähteny testipelaa. Hyllyst löytyy stalkerin lisäks myös Praedor, Keskimaaroolipeli(+Asemestari), RuneQuest(+Glorantha) ja Call Of Cthulhu(+Secrets Of New York).
No perkele,eiköhän pistetä peliporukka kasaan.Ton Runequestin oon joskus jopa omistanut mutta laiskuus&ymmärtämättömyys jätti sen sitten hyllyn koristeeksi.

User avatar
Karl Sverkersson
2k
Posts: 2156
Joined: 09 May 2010, 21:34
Location: Gööttien hovissa

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#9 Post by Karl Sverkersson » 12 Jul 2010, 09:17

juskavaa wrote:oon koittanu myös D&D:tä ja melkosta sääntökirjarunkkausta se tuppaa olemaan.
D&D:n ainoo järkevä käyttötarkotus onkin joskus kerran vuodessa tai parissa vetää sellanen kunnon juustoilu/perseilypeli kieli poskessa hyvässä seurassa.

User avatar
juskavaa
1k
Posts: 1748
Joined: 27 Jul 2009, 20:09

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#10 Post by juskavaa » 12 Jul 2010, 13:19

Jigsore wrote:
juskavaa wrote:oon koittanu myös D&D:tä ja melkosta sääntökirjarunkkausta se tuppaa olemaan.
D&D:n ainoo järkevä käyttötarkotus onkin joskus kerran vuodessa tai parissa vetää sellanen kunnon juustoilu/perseilypeli kieli poskessa hyvässä seurassa.
hahah oot kyllä melko lailla oikeessa :D
hytky wrote:Yks narkkimuija anto myös parhaan neuvon ikinä: "Älä mene ikinä naimisiin. Mieheni on entinen narkkari. Minä nykyinen."

Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#11 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 12 Jul 2010, 13:53

Jigsore wrote:
juskavaa wrote:oon koittanu myös D&D:tä ja melkosta sääntökirjarunkkausta se tuppaa olemaan.
D&D:n ainoo järkevä käyttötarkotus onkin joskus kerran vuodessa tai parissa vetää sellanen kunnon juustoilu/perseilypeli kieli poskessa hyvässä seurassa.
on noi tietokonepelit ollu ihan viihdyttäviä.

User avatar
juskavaa
1k
Posts: 1748
Joined: 27 Jul 2009, 20:09

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#12 Post by juskavaa » 13 Jul 2010, 06:23

rigor mortits wrote:
Jigsore wrote:
juskavaa wrote:oon koittanu myös D&D:tä ja melkosta sääntökirjarunkkausta se tuppaa olemaan.
D&D:n ainoo järkevä käyttötarkotus onkin joskus kerran vuodessa tai parissa vetää sellanen kunnon juustoilu/perseilypeli kieli poskessa hyvässä seurassa.
on noi tietokonepelit ollu ihan viihdyttäviä.
nii ku ei tarvii ite huolehtia niistä säännöistä vaan tietokone laskee nopanlukemat sun puolestas.
hytky wrote:Yks narkkimuija anto myös parhaan neuvon ikinä: "Älä mene ikinä naimisiin. Mieheni on entinen narkkari. Minä nykyinen."

Poistunut käyttäjä 03ec59
Poistunut käyttäjä
Posts: 152539
Joined: 17 Mar 2008, 12:28

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#13 Post by Poistunut käyttäjä 03ec59 » 13 Jul 2010, 07:45

juskavaa wrote:
rigor mortits wrote:
Jigsore wrote:
juskavaa wrote:oon koittanu myös D&D:tä ja melkosta sääntökirjarunkkausta se tuppaa olemaan.
D&D:n ainoo järkevä käyttötarkotus onkin joskus kerran vuodessa tai parissa vetää sellanen kunnon juustoilu/perseilypeli kieli poskessa hyvässä seurassa.
on noi tietokonepelit ollu ihan viihdyttäviä.
nii ku ei tarvii ite huolehtia niistä säännöistä vaan tietokone laskee nopanlukemat sun puolestas.
öö nii tai siks et joku baldur's gate on ihan hyvä peli.

Poistunut käyttäjä 98d6c7
Poistunut käyttäjä
Posts: 65734
Joined: 28 May 2007, 11:54

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#14 Post by Poistunut käyttäjä 98d6c7 » 13 Jul 2010, 12:23

juskavaa wrote:+ pelisysteemi on suht helppo omaksua. oon koittanu myös D&D:tä ja melkosta sääntökirjarunkkausta se tuppaa olemaan.
Aijaa, meikästä se taas tuntu tosi simppelille systeemille aina kun pelattiin.

User avatar
juskavaa
1k
Posts: 1748
Joined: 27 Jul 2009, 20:09

Re: Videopelitopic / Mitä peliä pelasit viimeksi?

#15 Post by juskavaa » 13 Jul 2010, 12:42

rigor mortits wrote:
juskavaa wrote:
rigor mortits wrote:
Jigsore wrote:
juskavaa wrote:oon koittanu myös D&D:tä ja melkosta sääntökirjarunkkausta se tuppaa olemaan.
D&D:n ainoo järkevä käyttötarkotus onkin joskus kerran vuodessa tai parissa vetää sellanen kunnon juustoilu/perseilypeli kieli poskessa hyvässä seurassa.
on noi tietokonepelit ollu ihan viihdyttäviä.
nii ku ei tarvii ite huolehtia niistä säännöistä vaan tietokone laskee nopanlukemat sun puolestas.
öö nii tai siks et joku baldur's gate on ihan hyvä peli.
totta, totta, mut kyllä se syö aika paljon tunnelmaa kun PJ on joka toinen sekunti ettimässä sääntökirjasta taulukoita millon millekin.

ens viikonloppuna varmaankin luvassa aika ankaraa videopelejen pelaamista, ku täytyy istua sisällä parantelemassa tatulaatiota
hytky wrote:Yks narkkimuija anto myös parhaan neuvon ikinä: "Älä mene ikinä naimisiin. Mieheni on entinen narkkari. Minä nykyinen."

Post Reply