Roolipelitopic

Kaikki taiteeseen ja viihteeseen (tv, leffat, sarjakuvat jne) liittyvät jorinat tänne sitten.

Moderators: harry-irene, DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON, uhka vai mahdollisuus?

Post Reply
Message
Author
User avatar
armashenrik
6k
Posts: 6202
Joined: 30 Aug 2017, 11:34
Location: Punkkia Muhoksella

Re: Roolipelitopic

#406 Post by armashenrik » 24 Apr 2021, 15:55

Kiinnostaa kyllä!
Image

User avatar
MOON-OOZE
Posts: 123
Joined: 18 Mar 2016, 15:10

Re: Roolipelitopic

#407 Post by MOON-OOZE » 26 Apr 2021, 16:01

Kolmivuotinen Beyond the Mountains of Madness -kamppis saatiin eilen loppuun. Järeä rupeama ja mulle samalla antoisa paluu roolipelien pariin lähes parinkymmenen vuoden tauon jälkeen.

User avatar
Longhaired weirdo
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 104099
Joined: 11 Nov 2012, 10:55

Re: Roolipelitopic

#408 Post by Longhaired weirdo » 26 Apr 2021, 17:19

MOON-OOZE wrote:
26 Apr 2021, 16:01
Kolmivuotinen Beyond the Mountains of Madness -kamppis saatiin eilen loppuun. Järeä rupeama ja mulle samalla antoisa paluu roolipelien pariin lähes parinkymmenen vuoden tauon jälkeen.
Onko seuraavaksi vuorossa Masks of Nyarlathotep vai Horror on the Orient Express? :P
PERKELEEN TONTUT!

Image

"How come so nice people can make such a music, I can't understand" -Cactuksen omistaja

User avatar
armashenrik
6k
Posts: 6202
Joined: 30 Aug 2017, 11:34
Location: Punkkia Muhoksella

Re: Roolipelitopic

#409 Post by armashenrik » 26 Apr 2021, 19:59

Longhaired wyrdo wrote:
26 Apr 2021, 17:19
MOON-OOZE wrote:
26 Apr 2021, 16:01
Kolmivuotinen Beyond the Mountains of Madness -kamppis saatiin eilen loppuun. Järeä rupeama ja mulle samalla antoisa paluu roolipelien pariin lähes parinkymmenen vuoden tauon jälkeen.
Onko seuraavaksi vuorossa Masks of Nyarlathotep vai Horror on the Orient Express? :P
eikö näistä juuri tullu uusintapainoksetki?
Image

User avatar
partaalla
2k
Posts: 2151
Joined: 09 Feb 2017, 19:59

Re: Roolipelitopic

#410 Post by partaalla » 26 Apr 2021, 20:03

useita varabooleja piilossa wrote:
24 Apr 2021, 13:32
Artist formerly known as Sepi wrote:
24 Apr 2021, 11:49
useita varabooleja piilossa wrote:
24 Apr 2021, 11:38
Mitens tota, yritetäänkö foorumipeliä puskea eteenpäin? Jonkunasteista kiinnostusta ovat ilmaisseet käytt. nimim. partaalla, armashenrik, Hra Mezola ja Napue Uematsu. Onko edelleen innostusta, joko tuolla aiemmin ehdottamaani ideaan taikka sit johonkin muuhun?

Jos edelleen on halua, niin voisi avata oman topsun, jossa voisi jutella vähän tarkemmin minkätyyppisestä pelistä kukin on kiinnostunut ja pelimekaniikasta tarkemmin jne.
No periaatteessa kiinnostaa, en vaan yhtään tiedä miten tämmöinen käytännössä toimii.
Sen mitä oon itse pelannut, niin aluksi on sovittu sellaisesta pelitahdista, joka kaikille sopii. Lähinnä, että mikä on minimitahti, jolla kukin pelaaja käy tsekkaamassa peliä ja postaamassa omat juttunsa. Näin muuten meillä peli eteni melko orgaanisesti, jokainen postaili omaan tahtiinsa ton raja-arvon puitteissa. Sitten jos oli tilanne, jossa vaaditaan just tietyn hahmon tai hahmojen reaktiota, niin sitten odotettiin, että tää pelaaja postaa, ennen kuin jatketaan.

Privaattikeskustelut sitten yv:nä. Hitaampitempoistahan tää ilman muuta on kuin pöydän ääressä pelattava, ellei kaikki/moni satu olemaan yhtä aikaa linjoilla postaamassa karvat väpättäen.

Yksi mahdollisuus tietty on sitten pelata foorumin sijaan esim. Discordissa.
Joo, mukana ollaan!

Olisiko viikon sykli liian hidas? Toki voihan sitä reagoida nopeamminkin, mutta viikko voisi olla takaraja.
Cult of Moss (dungeon synth): https://cultofmoss.bandcamp.com/releases
Spoiler:
Image

User avatar
jaxen
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81690
Joined: 26 May 2010, 14:58
Location: Inkeroisten jäbä

Re: Roolipelitopic

#411 Post by jaxen » 26 Apr 2021, 22:37

Onnea peliin!

Itse olisin mukana, jos voisin sitoutua tollasiin. Mikään ei ole perseemmästä, kuin feidaavat pelaajat :P
NEKROPOLIS 2 | VYÖHYKE (UE punk)
___________________

"Seuraavaksi katsomme, kuinka kaksi kouluikäistä taituria tykittelee rock- ja metalliklassikoita"

User avatar
juskavaa
1k
Posts: 1748
Joined: 27 Jul 2009, 20:09

Re: Roolipelitopic

#412 Post by juskavaa » 27 Apr 2021, 00:43

Näin etäaikana tää harrastus on ottanu kyllä hienosti tuulta alleen! Muutaman pelikerran pituiseksi tarkoitettu Praedor-seikkailu venyikin puolivuotiseksi kampanjaksi, jonka lisäksi oon ottanut osaa muutamiin one-shotteihin ja toiseen myöskin Praedorin sääntömekaniikkaa käyttävään, mutta eri maailmaan sijoittuvaan kampanjaan. Tällä viikolla dippaan varpaani ekaa kertaa D&D 5e:hen. Vaikka kaipaankin sitä saman pöydän ääressä istumista ja kaikkea siihen liittyvää konkretiaa, niin... Mukavaa hommaa tää näinkin on!
hytky wrote:Yks narkkimuija anto myös parhaan neuvon ikinä: "Älä mene ikinä naimisiin. Mieheni on entinen narkkari. Minä nykyinen."

User avatar
MOON-OOZE
Posts: 123
Joined: 18 Mar 2016, 15:10

Re: Roolipelitopic

#413 Post by MOON-OOZE » 27 Apr 2021, 07:23

armashenrik wrote:
26 Apr 2021, 19:59
Longhaired wyrdo wrote:
26 Apr 2021, 17:19
MOON-OOZE wrote:
26 Apr 2021, 16:01
Kolmivuotinen Beyond the Mountains of Madness -kamppis saatiin eilen loppuun. Järeä rupeama ja mulle samalla antoisa paluu roolipelien pariin lähes parinkymmenen vuoden tauon jälkeen.
Onko seuraavaksi vuorossa Masks of Nyarlathotep vai Horror on the Orient Express? :P
eikö näistä juuri tullu uusintapainoksetki?
Jollain aikataululla olis tosiaan orient express vuorossa, mut välissä vähän kevyempänä purtavana vedetään AD&D 2e valmisseikkailuita. :)

User avatar
Kelju K Kokoomus
2k
Posts: 2052
Joined: 08 Jan 2016, 11:17
Location: avanto

Re: Roolipelitopic

#414 Post by Kelju K Kokoomus » 27 Apr 2021, 07:36

juskavaa wrote:
27 Apr 2021, 00:43
Näin etäaikana tää harrastus on ottanu kyllä hienosti tuulta alleen! Muutaman pelikerran pituiseksi tarkoitettu Praedor-seikkailu venyikin puolivuotiseksi kampanjaksi, jonka lisäksi oon ottanut osaa muutamiin one-shotteihin ja toiseen myöskin Praedorin sääntömekaniikkaa käyttävään, mutta eri maailmaan sijoittuvaan kampanjaan. Tällä viikolla dippaan varpaani ekaa kertaa D&D 5e:hen. Vaikka kaipaankin sitä saman pöydän ääressä istumista ja kaikkea siihen liittyvää konkretiaa, niin... Mukavaa hommaa tää näinkin on!
Mä taas oon oppinut, että etäpelaaminen just ja just menettelee mulle, mutta etäpelinjohtaa mä en osaa yhtään. Mikään mun normaaleista pelinjohtamistempuista ei toimi, eikä mulla ole yhtään sormea pelin pulssilla; en osaa yhtään sanoa, onko ihmisillä kivaa vai nou. Todella haluan takaisin kasvokkain pelattaviin peleihin, vaikka ne sit olis harvemmin.
Isä Ted wrote:Edistyskokoomus kyllä kuulostaa sellaiselta puuhastelulta, että sihinä vaan käy kun vaihtolämpöiset painelee menemään.

Pömbetuk
Kukka viattomuuden
Posts: 61935
Joined: 12 Sep 2013, 14:36
Location: korpikuusen kannon alla

Re: Roolipelitopic

#415 Post by Pömbetuk » 28 Apr 2021, 05:14

Yksi pelaaja on kirjotellut mun pelimaailmaan sijottuvia novelleja tai no kaksi pelaajaa eli käytetään tätä syventämään pelaajille sitä maailman settingiä ja miten hommat toimii kulissien takana yms . Pelaajat kyselee että mites nää ja nää jutut,rodut,magia yms.
Ja nyt sitten toinen veti hihasta spin off sarjan eli vähän toiseen settingiin rupes kirjottamaan semmosen seikkailija porukan tekemisiä ja muuta. Olen aika hämmästynyt ja hitto kuin hienoa. Ja silleen ite kanssa välillä kirjottelen jotain sitten heille.
Täytyy sanoa että kyllä roolipelit on hieno taiteen ja viihteen laji.
Duckulan Kreivi wrote:
23 Mar 2021, 13:18
Kirjoittaa täysin käsittämättömiä viestejä eikä edes itse usein tiedä mitä ne tarkoittaa

Image

User avatar
Taavetti
täälläkö niitä tityleitä jaetaanb
Posts: 34199
Joined: 12 Apr 2018, 04:11
Location: Kaupunki jossa on ikuinen marraskuu

Re: Roolipelitopic

#416 Post by Taavetti » 28 Apr 2021, 13:27

partaalla wrote:
26 Apr 2021, 20:03
useita varabooleja piilossa wrote:
24 Apr 2021, 13:32
Artist formerly known as Sepi wrote:
24 Apr 2021, 11:49
useita varabooleja piilossa wrote:
24 Apr 2021, 11:38
Mitens tota, yritetäänkö foorumipeliä puskea eteenpäin? Jonkunasteista kiinnostusta ovat ilmaisseet käytt. nimim. partaalla, armashenrik, Hra Mezola ja Napue Uematsu. Onko edelleen innostusta, joko tuolla aiemmin ehdottamaani ideaan taikka sit johonkin muuhun?

Jos edelleen on halua, niin voisi avata oman topsun, jossa voisi jutella vähän tarkemmin minkätyyppisestä pelistä kukin on kiinnostunut ja pelimekaniikasta tarkemmin jne.
No periaatteessa kiinnostaa, en vaan yhtään tiedä miten tämmöinen käytännössä toimii.
Sen mitä oon itse pelannut, niin aluksi on sovittu sellaisesta pelitahdista, joka kaikille sopii. Lähinnä, että mikä on minimitahti, jolla kukin pelaaja käy tsekkaamassa peliä ja postaamassa omat juttunsa. Näin muuten meillä peli eteni melko orgaanisesti, jokainen postaili omaan tahtiinsa ton raja-arvon puitteissa. Sitten jos oli tilanne, jossa vaaditaan just tietyn hahmon tai hahmojen reaktiota, niin sitten odotettiin, että tää pelaaja postaa, ennen kuin jatketaan.

Privaattikeskustelut sitten yv:nä. Hitaampitempoistahan tää ilman muuta on kuin pöydän ääressä pelattava, ellei kaikki/moni satu olemaan yhtä aikaa linjoilla postaamassa karvat väpättäen.

Yksi mahdollisuus tietty on sitten pelata foorumin sijaan esim. Discordissa.
Joo, mukana ollaan!

Olisiko viikon sykli liian hidas? Toki voihan sitä reagoida nopeamminkin, mutta viikko voisi olla takaraja.
täähän vois olla mukavaa!
Spoiler:
Image

User avatar
juskavaa
1k
Posts: 1748
Joined: 27 Jul 2009, 20:09

Re: Roolipelitopic

#417 Post by juskavaa » 28 Apr 2021, 16:53

Taavetti wrote:
28 Apr 2021, 13:27
partaalla wrote:
26 Apr 2021, 20:03
useita varabooleja piilossa wrote:
24 Apr 2021, 13:32
Artist formerly known as Sepi wrote:
24 Apr 2021, 11:49
useita varabooleja piilossa wrote:
24 Apr 2021, 11:38
Mitens tota, yritetäänkö foorumipeliä puskea eteenpäin? Jonkunasteista kiinnostusta ovat ilmaisseet käytt. nimim. partaalla, armashenrik, Hra Mezola ja Napue Uematsu. Onko edelleen innostusta, joko tuolla aiemmin ehdottamaani ideaan taikka sit johonkin muuhun?

Jos edelleen on halua, niin voisi avata oman topsun, jossa voisi jutella vähän tarkemmin minkätyyppisestä pelistä kukin on kiinnostunut ja pelimekaniikasta tarkemmin jne.
No periaatteessa kiinnostaa, en vaan yhtään tiedä miten tämmöinen käytännössä toimii.
Sen mitä oon itse pelannut, niin aluksi on sovittu sellaisesta pelitahdista, joka kaikille sopii. Lähinnä, että mikä on minimitahti, jolla kukin pelaaja käy tsekkaamassa peliä ja postaamassa omat juttunsa. Näin muuten meillä peli eteni melko orgaanisesti, jokainen postaili omaan tahtiinsa ton raja-arvon puitteissa. Sitten jos oli tilanne, jossa vaaditaan just tietyn hahmon tai hahmojen reaktiota, niin sitten odotettiin, että tää pelaaja postaa, ennen kuin jatketaan.

Privaattikeskustelut sitten yv:nä. Hitaampitempoistahan tää ilman muuta on kuin pöydän ääressä pelattava, ellei kaikki/moni satu olemaan yhtä aikaa linjoilla postaamassa karvat väpättäen.

Yksi mahdollisuus tietty on sitten pelata foorumin sijaan esim. Discordissa.
Joo, mukana ollaan!

Olisiko viikon sykli liian hidas? Toki voihan sitä reagoida nopeamminkin, mutta viikko voisi olla takaraja.
täähän vois olla mukavaa!
Tää kyllä voisi kiinnostaa itseänikin, koska:
Pömbetuk wrote:
28 Apr 2021, 05:14

roolipelit on hieno taiteen ja viihteen laji.
Sivuhuomiona, jos pelissä on tarvetta noppien heittelylle, niin sehän onnistuu Discordissa hyvinkin helposti!
hytky wrote:Yks narkkimuija anto myös parhaan neuvon ikinä: "Älä mene ikinä naimisiin. Mieheni on entinen narkkari. Minä nykyinen."

User avatar
partaalla
2k
Posts: 2151
Joined: 09 Feb 2017, 19:59

Re: Roolipelitopic

#418 Post by partaalla » 28 Apr 2021, 22:08

juskavaa wrote:
28 Apr 2021, 16:53
Taavetti wrote:
28 Apr 2021, 13:27
partaalla wrote:
26 Apr 2021, 20:03
useita varabooleja piilossa wrote:
24 Apr 2021, 13:32
Artist formerly known as Sepi wrote:
24 Apr 2021, 11:49
useita varabooleja piilossa wrote:
24 Apr 2021, 11:38
Mitens tota, yritetäänkö foorumipeliä puskea eteenpäin? Jonkunasteista kiinnostusta ovat ilmaisseet käytt. nimim. partaalla, armashenrik, Hra Mezola ja Napue Uematsu. Onko edelleen innostusta, joko tuolla aiemmin ehdottamaani ideaan taikka sit johonkin muuhun?

Jos edelleen on halua, niin voisi avata oman topsun, jossa voisi jutella vähän tarkemmin minkätyyppisestä pelistä kukin on kiinnostunut ja pelimekaniikasta tarkemmin jne.
No periaatteessa kiinnostaa, en vaan yhtään tiedä miten tämmöinen käytännössä toimii.
Sen mitä oon itse pelannut, niin aluksi on sovittu sellaisesta pelitahdista, joka kaikille sopii. Lähinnä, että mikä on minimitahti, jolla kukin pelaaja käy tsekkaamassa peliä ja postaamassa omat juttunsa. Näin muuten meillä peli eteni melko orgaanisesti, jokainen postaili omaan tahtiinsa ton raja-arvon puitteissa. Sitten jos oli tilanne, jossa vaaditaan just tietyn hahmon tai hahmojen reaktiota, niin sitten odotettiin, että tää pelaaja postaa, ennen kuin jatketaan.

Privaattikeskustelut sitten yv:nä. Hitaampitempoistahan tää ilman muuta on kuin pöydän ääressä pelattava, ellei kaikki/moni satu olemaan yhtä aikaa linjoilla postaamassa karvat väpättäen.

Yksi mahdollisuus tietty on sitten pelata foorumin sijaan esim. Discordissa.
Joo, mukana ollaan!

Olisiko viikon sykli liian hidas? Toki voihan sitä reagoida nopeamminkin, mutta viikko voisi olla takaraja.
täähän vois olla mukavaa!
Tää kyllä voisi kiinnostaa itseänikin, koska:
Pömbetuk wrote:
28 Apr 2021, 05:14

roolipelit on hieno taiteen ja viihteen laji.
Sivuhuomiona, jos pelissä on tarvetta noppien heittelylle, niin sehän onnistuu Discordissa hyvinkin helposti!
Discord ei ole ennestään tuttu, mutta kuulostaa toimivalta tämmöiseen.
Cult of Moss (dungeon synth): https://cultofmoss.bandcamp.com/releases
Spoiler:
Image

User avatar
Kelju K Kokoomus
2k
Posts: 2052
Joined: 08 Jan 2016, 11:17
Location: avanto

Re: Roolipelitopic

#419 Post by Kelju K Kokoomus » 28 Apr 2021, 22:27

Pömbetuk wrote:
28 Apr 2021, 05:14
Yksi pelaaja on kirjotellut mun pelimaailmaan sijottuvia novelleja tai no kaksi pelaajaa eli käytetään tätä syventämään pelaajille sitä maailman settingiä ja miten hommat toimii kulissien takana yms . Pelaajat kyselee että mites nää ja nää jutut,rodut,magia yms.
Ja nyt sitten toinen veti hihasta spin off sarjan eli vähän toiseen settingiin rupes kirjottamaan semmosen seikkailija porukan tekemisiä ja muuta. Olen aika hämmästynyt ja hitto kuin hienoa. Ja silleen ite kanssa välillä kirjottelen jotain sitten heille.
Täytyy sanoa että kyllä roolipelit on hieno taiteen ja viihteen laji.
Tää on mahtavaa. Erityinen :salut: kirjoittaville pelaajillesi
Isä Ted wrote:Edistyskokoomus kyllä kuulostaa sellaiselta puuhastelulta, että sihinä vaan käy kun vaihtolämpöiset painelee menemään.

User avatar
Hra Mezola
Ukko
Posts: 48281
Joined: 06 Sep 2005, 14:45
Location: Helsinki

Re: Roolipelitopic

#420 Post by Hra Mezola » 28 Apr 2021, 23:26

Jihuu! Meillä jatkuu DW-kampanja ens viikosta alkaen kun alkaa olla tartuntaluvut sopivan alhaalla pikkuhiljaa & osa porukasta jo rokotettuja.
Image
hauveli wrote:jos ei oo pelannu roolipelejä ja siksi ei tajuu mistään mitään ja on ihan hapannaama niin ehkä kannattais

Post Reply