Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen!

Kaikki taiteeseen ja viihteeseen (tv, leffat, sarjakuvat jne) liittyvät jorinat tänne sitten.

Moderators: harry-irene, DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON, uhka vai mahdollisuus?

Post Reply
Message
Author
User avatar
suhiseva pimppa
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11355
Joined: 23 Sep 2013, 13:33
Location: Tampere

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#121 Post by suhiseva pimppa » 08 Nov 2017, 11:40

Merabi wrote:
Oululainen nainen wrote:
Oon varmaan jotenkin herkkis, mutta kävin katsomassa tän Tampereella Plevnassa ja siellä on kyllä niin hemmetin kovalla äänet, että tuntu, että tärykalvot räjähtää. Vei vähän tehoja sellanen sounditykitys tästä teoksesta ja sen äänistä. (Seuralaiset oli muuten samaa mieltä. Normaalisti en ehkä oo niin herkkä äänille, mutta tässä se vaivasi.) Lisäks nyt kun mietin, niin istuin ehkä vähän liian lähellä kangasta.

Lisäks tähän ulinaa siitä, että vieressä istui pariskunta, jonka muija selosti elokuvaa äijälleen jatkuvasti ja kommentoi ääneen tapahtumia... Teki mieli nousta pystyyn ja todeta, että painutteko vittuun nyt vai kohta. Olen avoimesti tiukkis leffateatterikäyttäytymisessä! En häpeä sitä!

Kinari 1 salissa oli äänet kohdillaan, monesti erityisesti kakkosessa on nupit ihan liian kaakossa. Tämä on ihan laaja-alaisesti huomattu homma, olen itsekin esim. täällä aiheesta kirjoitellut. Ja mullahan on jo valmiiksi kuulo heikentenyt, joten varmaan on taajuudet vituillaan Finnkinon äänimiehellä!

"Olen avoimesti tiukkis leffateatterikäyttäytymisessä! En häpeä sitä!" - Tämä on upea piirre jopa oululaisessa naisessa, pysy leffateatteritiukkiksena hei!
Plevnassa yläkerran pienissä saleissa vuotaa ihan täysin viereisten salien äänet ristiin. Oon miettinyt usein, että tästä pitäis antaa jotain palautetta, koska kieltämättä häiritsee istua salissa ja kuunnella toisessa salissa menevän leffan rytkettä, mutta ehkä äänestän vain jaloillani ja yritän vältellä Plevnaa.
Mr. Kylmän Kliininen wrote:Koko päivä mennyt ja naiset eivät ole kertoneet.

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81161
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#122 Post by Merabi » 08 Nov 2017, 11:45

Oululainen nainen wrote:
Merabi wrote:
Oululainen nainen wrote:
Oon varmaan jotenkin herkkis, mutta kävin katsomassa tän Tampereella Plevnassa ja siellä on kyllä niin hemmetin kovalla äänet, että tuntu, että tärykalvot räjähtää. Vei vähän tehoja sellanen sounditykitys tästä teoksesta ja sen äänistä. (Seuralaiset oli muuten samaa mieltä. Normaalisti en ehkä oo niin herkkä äänille, mutta tässä se vaivasi.) Lisäks nyt kun mietin, niin istuin ehkä vähän liian lähellä kangasta.

Lisäks tähän ulinaa siitä, että vieressä istui pariskunta, jonka muija selosti elokuvaa äijälleen jatkuvasti ja kommentoi ääneen tapahtumia... Teki mieli nousta pystyyn ja todeta, että painutteko vittuun nyt vai kohta. Olen avoimesti tiukkis leffateatterikäyttäytymisessä! En häpeä sitä!

Kinari 1 salissa oli äänet kohdillaan, monesti erityisesti kakkosessa on nupit ihan liian kaakossa. Tämä on ihan laaja-alaisesti huomattu homma, olen itsekin esim. täällä aiheesta kirjoitellut. Ja mullahan on jo valmiiksi kuulo heikentenyt, joten varmaan on taajuudet vituillaan Finnkinon äänimiehellä!

"Olen avoimesti tiukkis leffateatterikäyttäytymisessä! En häpeä sitä!" - Tämä on upea piirre jopa oululaisessa naisessa, pysy leffateatteritiukkiksena hei!
Plevnassa yläkerran pienissä saleissa vuotaa ihan täysin viereisten salien äänet ristiin. Oon miettinyt usein, että tästä pitäis antaa jotain palautetta, koska kieltämättä häiritsee istua salissa ja kuunnella toisessa salissa menevän leffan rytkettä, mutta ehkä äänestän vain jaloillani ja yritän vältellä Plevnaa.
Kun on melkeimpä monopoli voi vedellä ihan vituiksi hommat.
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

User avatar
mystinen lyllertäjä
-=King Of PIF=-
-=King Of PIF=-
Posts: 18683
Joined: 19 Oct 2009, 23:14
Location: 33500

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#123 Post by mystinen lyllertäjä » 08 Nov 2017, 11:55

Oululainen nainen wrote:Oon varmaan jotenkin herkkis, mutta kävin katsomassa tän Tampereella Plevnassa ja siellä on kyllä niin hemmetin kovalla äänet, että tuntu, että tärykalvot räjähtää. Vei vähän tehoja sellanen sounditykitys tästä teoksesta ja sen äänistä. (Seuralaiset oli muuten samaa mieltä. Normaalisti en ehkä oo niin herkkä äänille, mutta tässä se vaivasi.)
Joo voi helvetti miten olikaan lujalla äänet. Tais hetkellisesti mennä korvat ihan lukkoon siitä kaikesta. :x Kuten totesin, oon käynyt keikoilla, joissa on soitettu hiljempaa.

Ite leffasta ei huonoa sanottavaa! En oo ennen nähnyt tätä siis, elikkäs aivan oivallinen tilanne oli mennä tsekkaamaan.
Merabi wrote:Kun on melkeimpä monopoli voi vedellä ihan vituiksi hommat.
No tämäpä juuri. Onhan Tampereella myös Niagara, ja pyrin mahdollisuuksien mukaan valitsemaan sen, mutta siellä on yks sali = vähemmän näytöksiä = vähemmän itselleni sopivia ajankohtia.

User avatar
suhiseva pimppa
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11355
Joined: 23 Sep 2013, 13:33
Location: Tampere

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#124 Post by suhiseva pimppa » 08 Nov 2017, 12:17

hikikimeeri wrote:
Oululainen nainen wrote:Oon varmaan jotenkin herkkis, mutta kävin katsomassa tän Tampereella Plevnassa ja siellä on kyllä niin hemmetin kovalla äänet, että tuntu, että tärykalvot räjähtää. Vei vähän tehoja sellanen sounditykitys tästä teoksesta ja sen äänistä. (Seuralaiset oli muuten samaa mieltä. Normaalisti en ehkä oo niin herkkä äänille, mutta tässä se vaivasi.)
Joo voi helvetti miten olikaan lujalla äänet. Tais hetkellisesti mennä korvat ihan lukkoon siitä kaikesta. :x Kuten totesin, oon käynyt keikoilla, joissa on soitettu hiljempaa.

Ite leffasta ei huonoa sanottavaa! En oo ennen nähnyt tätä siis, elikkäs aivan oivallinen tilanne oli mennä tsekkaamaan.
Merabi wrote:Kun on melkeimpä monopoli voi vedellä ihan vituiksi hommat.
No tämäpä juuri. Onhan Tampereella myös Niagara, ja pyrin mahdollisuuksien mukaan valitsemaan sen, mutta siellä on yks sali = vähemmän näytöksiä = vähemmän itselleni sopivia ajankohtia.
Niagara vois kyllä vähän petrata peliään. Siinä olisi tilana mahdollisuudet vaikka minkälaisille leffaliitännäisille tapahtumille, kun Ysärikin on kiinni siinä ja tarjoaa mukavaa juottolatilaa. Onhan siellä ajoittaisia leffatapahtumia ja -festareita ja erikoisnäytöksiä, mutta kaipaisin vähän populaarimpaa ja raflaavampaa otetta. Nythän siellä on suurin osa tapahtumista sarjaa Puolan elokuvaviikko.

(Ja nyt luonnollisesti viikonloppuna Cinemadrome, kun olen poissa kaupungista.)
Mr. Kylmän Kliininen wrote:Koko päivä mennyt ja naiset eivät ole kertoneet.

User avatar
waldorf
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27998
Joined: 04 Oct 2006, 22:50
Location: Helesinki

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#125 Post by waldorf » 08 Nov 2017, 12:24

Leper wrote:
waldorf wrote:
Folke Eriksson wrote:Sellanen kolmen tähden elokuva tämä. :smoker:
Paras Argento
Eri. 8)
No mikä on paras? Luulen arvaavani :o


----
edit. tuollahan se lukikin, ja arvasin 8) Ei Deep Red kyllä omassa top-3ssa, tosin en oo nähnyt kuin kerran ja siitä on aikaa...
A richer understandment of what’s already understood

User avatar
Dirt Track Beamon
King of PIF
King of PIF
Posts: 15883
Joined: 02 Mar 2006, 13:48
Location: Kentucky Motor Speedway

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#126 Post by Dirt Track Beamon » 08 Nov 2017, 12:43

Oululainen nainen wrote:Oon varmaan jotenkin herkkis, mutta kävin katsomassa tän Tampereella Plevnassa ja siellä on kyllä niin hemmetin kovalla äänet, että tuntu, että tärykalvot räjähtää. Vei vähän tehoja sellanen sounditykitys tästä teoksesta ja sen äänistä. (Seuralaiset oli muuten samaa mieltä. Normaalisti en ehkä oo niin herkkä äänille, mutta tässä se vaivasi.) Lisäks nyt kun mietin, niin istuin ehkä vähän liian lähellä kangasta.
Asiaan saattoi vaikuttaa se, että Suspirian kopion mukana tulee elokuvakoneenkäyttäjälle erillinen ohje, että soittakaa lujaa. Lahden näytöksessä pystyi olemaan ihan helposti eturivissä, vaikka olihan se aika kovalla norminäytöksiin verrattuna. Vapaalla ollut toinen konemies totesi näytöksen jälkeen, että olisi voinut olla lujemmallakin. Totta tosiaan, Borbetomagus-dokumenttiin ja niin ikään play loud -ohjeistettuun The Driller Killeriin verrattuna Suspiria oli vain hiukan äänekäs.
Image

User avatar
suhiseva pimppa
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11355
Joined: 23 Sep 2013, 13:33
Location: Tampere

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#127 Post by suhiseva pimppa » 08 Nov 2017, 12:45

Alan Sladd wrote:
Oululainen nainen wrote:Oon varmaan jotenkin herkkis, mutta kävin katsomassa tän Tampereella Plevnassa ja siellä on kyllä niin hemmetin kovalla äänet, että tuntu, että tärykalvot räjähtää. Vei vähän tehoja sellanen sounditykitys tästä teoksesta ja sen äänistä. (Seuralaiset oli muuten samaa mieltä. Normaalisti en ehkä oo niin herkkä äänille, mutta tässä se vaivasi.) Lisäks nyt kun mietin, niin istuin ehkä vähän liian lähellä kangasta.
Asiaan saattoi vaikuttaa se, että Suspirian kopion mukana tulee elokuvakoneenkäyttäjälle erillinen ohje, että soittakaa lujaa. Lahden näytöksessä pystyi olemaan ihan helposti eturivissä, vaikka olihan se aika kovalla norminäytöksiin verrattuna. Vapaalla ollut toinen konemies totesi näytöksen jälkeen, että olisi voinut olla lujemmallakin. Totta tosiaan, Borbetomagus-dokumenttiin ja niin ikään play loud -ohjeistettuun The Driller Killeriin verrattuna Suspiria oli vain hiukan äänekäs.
Jaahas, vai tämmöstä! No hyvin toisaalta oli linjassa muutenin Plevnan ääniin.
Mr. Kylmän Kliininen wrote:Koko päivä mennyt ja naiset eivät ole kertoneet.

User avatar
Kyy povellasi
Turha ehdottaa, mikään ei kelpaa kuitenkaan.
Posts: 89660
Joined: 18 Feb 2007, 13:22
Location: Ryynänen

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#128 Post by Kyy povellasi » 08 Nov 2017, 13:23

Merabi wrote:
Leper wrote:
waldorf wrote:
Folke Eriksson wrote:Sellanen kolmen tähden elokuva tämä. :smoker:
Paras Argento
Eri. 8)
Deep red?

Oma top 5:

1. Suspiria
2. Stendalin syndrooma
3. Verenpunainen kauhu
4. Tenebre
5. Phenomena
Ootko lumihiutale ku ei profondo rosso pääse ees top vitosees? Sehän on meinaan se paras.
Hans Normaali wrote:
Mortal Kombat wrote: Plotko taas kerran aivan oikeassa tässä.
^vanha pif-viidakon sananlasku siinä.
Kake Randelin Fan Club #1

User avatar
waldorf
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27998
Joined: 04 Oct 2006, 22:50
Location: Helesinki

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#129 Post by waldorf » 08 Nov 2017, 13:24

Jordan Knight wrote:
Merabi wrote:
Leper wrote:
waldorf wrote:
Folke Eriksson wrote:Sellanen kolmen tähden elokuva tämä. :smoker:
Paras Argento
Eri. 8)
Deep red?

Oma top 5:

1. Suspiria
2. Stendalin syndrooma
3. Verenpunainen kauhu
4. Tenebre
5. Phenomena
Ootko lumihiutale ku ei profondo rosso pääse ees top vitosees? Sehän on meinaan se paras.
Puhumattakaan Deep redistä :)
A richer understandment of what’s already understood

User avatar
Kyy povellasi
Turha ehdottaa, mikään ei kelpaa kuitenkaan.
Posts: 89660
Joined: 18 Feb 2007, 13:22
Location: Ryynänen

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#130 Post by Kyy povellasi » 08 Nov 2017, 13:27

Kuunteliko Oululainen nainen kärsivällisesti siis koko leffan ajan jotain höpöttäjää vieressä? :panic:

edit perkele ku typottaa taas ku luurilla piffaa :x
Hans Normaali wrote:
Mortal Kombat wrote: Plotko taas kerran aivan oikeassa tässä.
^vanha pif-viidakon sananlasku siinä.
Kake Randelin Fan Club #1

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#131 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 08 Nov 2017, 13:27

waldorf wrote:
Jordan Knight wrote:
Merabi wrote:
Leper wrote:
waldorf wrote:
Folke Eriksson wrote:Sellanen kolmen tähden elokuva tämä. :smoker:
Paras Argento
Eri. 8)
Deep red?

Oma top 5:

1. Suspiria
2. Stendalin syndrooma
3. Verenpunainen kauhu
4. Tenebre
5. Phenomena
Ootko lumihiutale ku ei profondo rosso pääse ees top vitosees? Sehän on meinaan se paras.
Puhumattakaan Deep redistä :)
SKARPATKAA!
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

User avatar
Kyy povellasi
Turha ehdottaa, mikään ei kelpaa kuitenkaan.
Posts: 89660
Joined: 18 Feb 2007, 13:22
Location: Ryynänen

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#132 Post by Kyy povellasi » 08 Nov 2017, 13:28

Älä mulle raivoo, olen skarppi!
Hans Normaali wrote:
Mortal Kombat wrote: Plotko taas kerran aivan oikeassa tässä.
^vanha pif-viidakon sananlasku siinä.
Kake Randelin Fan Club #1

User avatar
Cactiin se semmonen siesta muumi
Masentaja
Posts: 50377
Joined: 21 Feb 2006, 01:35
Location: Södermalm/Tunnelbana

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#133 Post by Cactiin se semmonen siesta muumi » 08 Nov 2017, 13:29

Jordan Knight wrote:Älä mulle raivoo, olen skarppi!
No et kyllä selvästikkään ole. Waldorfista en sitten tiiä että onko huumoria vai ei.. :P

edit: juu siis selvää huumoriahan tuo nyt kun en enää ole raivon vallassa.
Last edited by Cactiin se semmonen siesta muumi on 08 Nov 2017, 14:07, edited 1 time in total.
”Jäbät on käyny salilla.. Hyvä! Treenatkaa!

..Mun sali on katu.”

User avatar
Dirt Track Beamon
King of PIF
King of PIF
Posts: 15883
Joined: 02 Mar 2006, 13:48
Location: Kentucky Motor Speedway

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#134 Post by Dirt Track Beamon » 08 Nov 2017, 13:29

waldorf wrote:
Jordan Knight wrote:
Merabi wrote:
Leper wrote:
waldorf wrote:
Folke Eriksson wrote:Sellanen kolmen tähden elokuva tämä. :smoker:
Paras Argento
Eri. 8)
Deep red?

Oma top 5:

1. Suspiria
2. Stendalin syndrooma
3. Verenpunainen kauhu
4. Tenebre
5. Phenomena
Ootko lumihiutale ku ei profondo rosso pääse ees top vitosees? Sehän on meinaan se paras.
Puhumattakaan Deep redistä :)
Tai Murhan melodiasta. :P
Image

User avatar
Kun Rane tulee alas
8k
Posts: 8252
Joined: 18 Sep 2014, 15:27
Location: MARLBORO HIGH

Re: Argenton SUSPIRIA 4K erikoisnäytöksiin Suomeen marraskuu

#135 Post by Kun Rane tulee alas » 08 Nov 2017, 13:30

Hyvin skarppina luettu listoja siellä.
Just a hustler

Post Reply