13 ei oo omasta mielestäni niin huono mitä käyttäjäarvostelut antavat ymmärtää.
Vähän sais ehkä olla leveämpi putki, mutta... Eikö nää ole kaikki ollut todella putkimaisia pelejä noin muutenkin? "Tuonne ei pääse, sä oot tällä alueella nyt"-lähestymistapa on aina ollut sarjassa läsnä niin ei tää nyt hirveesti eroa muista. Oikeestaan tää on paljon parempi alku kuin kympissä, missä sulle ekan (kahden)kymmenen tunnin aikana annetaan illuusio vapaasta etenemisestä, tässä sitä illuusiota ei yritetä antaa. Sulla on nyt määrätty, tosi kapea polku mitä sä kuljet...
Ja se on oikeestaan juonen kannalta helvetin hyvä. Boxi näyttää vasta neljää pelattua tuntia ja oon huomattavasti enemmän perillä juonesta sekä siinä kiinni, mitä aikaisempien suhteen. Tiiviimpi juoni mikä rullaa jatkuvasti eteenpäin,
helvetisti tarkemmat päämäärät, partylla on nyt syy olla yhdessä... Ei mua haittaa tää lineaarisuus sitten yhtään.
Lightning vois kyllä lopettaa ihmisten lyömisen, vähän turhan pitkälle vedetty tuo ACTION GIRL-personaallisuus. XII:n Ashe on mielestäni paljon paremmin rakennettu määrätietoinen naishahmo, mutta se onkin sitten toisen viestin asia se!
+ Perhedraamaa, ai että minä tykkään siitä!
++ Hämmentää että tää on julkastu ennen Mass Effect kakosta, vähän on semmonen olo että pelin pääsuunnittelija ois pelannu sen täysin puhki. Lineaarinen putki tietyllä päämäärällä, muka-avoin maailma on heitetty sivuun vahvan tarinan tieltä, pelkästään yksi hahmo kontrollissa... Hyvin länsimaalainen peli noin muutenkin... Huomattavan samankaltainen Mäsykakosen kanssa!