Final Fantasy pelit yleisketju

Kaikki taiteeseen ja viihteeseen (tv, leffat, sarjakuvat jne) liittyvät jorinat tänne sitten.

Moderators: harry-irene, DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON, uhka vai mahdollisuus?

Post Reply
Message
Author
User avatar
perseen perseen perse
8k
Posts: 8295
Joined: 05 Nov 2007, 20:48
Location: Hooked on a lie

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#301 Post by perseen perseen perse » 12 Jul 2019, 09:52

7 ja 9 ois nyt xboxillekin, joten vois kai noita joskus kokeilla
Feeling

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70467
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#302 Post by joku tyyppi » 12 Jul 2019, 12:29

Virffari wrote:
11 Jul 2019, 22:49
Oonko mä ainut ihminen maailmassa jolle kutonen ei oo lähtenyt yhtään? Ei silti vitonenkin jäi kesken. En vaan jaksa noita snes:in aikaisia "pakko grindata aivan saatanasti" että pääsen seuraavasta bossista läpi. Lisäks vähän väliä ihan pihalla että mihin vittuun tässä nyt piti mennä. Kolmosen ja nelosen oon pelannu ds:lla.
Mä suosittelen ysiä ekaks. Itellä eka oli seiska, eikä ois paha valinta sekään.
En mä muista että kutosessa ois joutunut grindaamaan muuten kuin sinne yhteen torniin mennessä (jonka voi toki hoitaa ilman taistelujakin jos on NÖSSÖ). Itse menen kutosessa aina matalilla tasoilla ennen kuin hahmoja pystyy kunnolla kehittämään, ja on ne pomot ihan voitettavissa kun peli on suunniteltu silleen että se antaa apuja hankaliin kohtiin (runic, mooglet, Banon ym.). Seiskassahan sitä sahausta vasta riittääkin materioiden ja limit breikkien kanssa :o
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70467
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#303 Post by joku tyyppi » 12 Jul 2019, 13:18

Tosin nyt kun hetken mietti, niin tuleehan tuossa kutosessa muutamakin yllättävä piikki vaikeustasoon, joihin uusien pelaajien on käytännössä mahdoton varautua etukäteen. Mutta jos mä selvisin niistä ala-asteikäisenä, eiköhän varttuneemmatkin pelaajat ne hoida!
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
maganeetti
nollapostaaja
Posts: 51631
Joined: 31 Dec 2008, 00:49
Location: jeboujoki

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#304 Post by maganeetti » 20 Jul 2019, 00:29

Boromir wrote:
11 Jul 2019, 22:52
Mun mielestä vitoses ja kutoses ei ollut kyl mitenkään merkittävästi grindausta :?
Vähän sama juttu kuin kolmosen kanssa, mitä versiota pelaa, millä partylla ja tälleen... Vitonen on aika läpsyttelyä jossain GBAdvance-versiossa, missä ei joudu erikseen kirjoittamaan jokaista taitoa muistiin. Helvetillisemmäksi pelin tekee, jos haluaa oikeasti etsiä sitä itselleen miellyttävintä ryhmää. Missä onkin vitosen suurin vahvuus; siitä pelistä voi vahingossa (tai tarkoituksella) tehdä itselleen vitullisen hankalan tai aivan läpijuoksun.

Plussapisteitä siitä että Bardit ovat kerrankin hyödyllisiä.

Esittelin muuten menneellä viikolla DND-partylleni Lich BBEG:n nimeltä X-DEATH. Nauroivat pelaajina ihan saatanasti nimelle. :D
Last edited by maganeetti on 20 Jul 2019, 00:36, edited 1 time in total.
Spoiler:
Image

User avatar
maganeetti
nollapostaaja
Posts: 51631
Joined: 31 Dec 2008, 00:49
Location: jeboujoki

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#305 Post by maganeetti » 20 Jul 2019, 00:32

joku tyyppi wrote:
12 Jul 2019, 13:18
Tosin nyt kun hetken mietti, niin tuleehan tuossa kutosessa muutamakin yllättävä piikki vaikeustasoon, joihin uusien pelaajien on käytännössä mahdoton varautua etukäteen. Mutta jos mä selvisin niistä ala-asteikäisenä, eiköhän varttuneemmatkin pelaajat ne hoida!
Gao on muuten imo yksin turhimmista jutuista koko sarjassa meikäläisen mielestä. Ihan saatanan rasittavaa pitää mielessä sen Raget.
Spoiler:
Image

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70467
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#306 Post by joku tyyppi » 20 Jul 2019, 03:29

Itse en käytä Gauta juuri koskaan. Stray Cat on hyvä, ja joistain on apua Stragon Lorejen keräämisessä, mutta muuten pidän Gaun ilmalaivassa. Tosin sen isä sitten myöhemmin... :cry:
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
Holokaustinen
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11503
Joined: 30 May 2007, 00:12
Location: J:pää

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#307 Post by Holokaustinen » 20 Jul 2019, 10:09

Kiinnostelis toi 15, mutta en varmaan tykkäis siitä kuitenkaan :sad1:

User avatar
maganeetti
nollapostaaja
Posts: 51631
Joined: 31 Dec 2008, 00:49
Location: jeboujoki

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#308 Post by maganeetti » 20 Jul 2019, 20:47

joku tyyppi wrote:
20 Jul 2019, 03:29
Itse en käytä Gauta juuri koskaan. Stray Cat on hyvä, ja joistain on apua Stragon Lorejen keräämisessä, mutta muuten pidän Gaun ilmalaivassa. Tosin sen isä sitten myöhemmin... :cry:
Mun perusparty on Celes, Terra, Edgar ja Locke.

Hyvä on peli, mutta vähän syö kun ei saa pitää haluamaansa partya jatkuvasti. :cry:
Spoiler:
Image

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#309 Post by Herra Aasi » 21 Jul 2019, 14:50

memberlist.php wrote:
20 Jul 2019, 20:47
joku tyyppi wrote:
20 Jul 2019, 03:29
Itse en käytä Gauta juuri koskaan. Stray Cat on hyvä, ja joistain on apua Stragon Lorejen keräämisessä, mutta muuten pidän Gaun ilmalaivassa. Tosin sen isä sitten myöhemmin... :cry:
Mun perusparty on Celes, Terra, Edgar ja Locke.

Hyvä on peli, mutta vähän syö kun ei saa pitää haluamaansa partya jatkuvasti. :cry:
sillä samuraiäijällä oli hyviä erikoismuuveja muistaakseni, pidin sitä aika paljon jengissä. On kyllä pitkälle kymmenen vuotta kun oon tätä viimeks pelannut, jännä tajuta tämmönenkin yksityiskohta elämästä :P

EDIT: tai itseasiassa lähemmäs 15 vuotta

User avatar
Juice
9k
Posts: 9422
Joined: 04 Feb 2018, 10:26
Location: brook's ness

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#310 Post by Juice » 21 Jul 2019, 21:32

Herra Aasi wrote:
21 Jul 2019, 14:50
memberlist.php wrote:
20 Jul 2019, 20:47
joku tyyppi wrote:
20 Jul 2019, 03:29
Itse en käytä Gauta juuri koskaan. Stray Cat on hyvä, ja joistain on apua Stragon Lorejen keräämisessä, mutta muuten pidän Gaun ilmalaivassa. Tosin sen isä sitten myöhemmin... :cry:
Mun perusparty on Celes, Terra, Edgar ja Locke.

Hyvä on peli, mutta vähän syö kun ei saa pitää haluamaansa partya jatkuvasti. :cry:
sillä samuraiäijällä oli hyviä erikoismuuveja muistaakseni, pidin sitä aika paljon jengissä. On kyllä pitkälle kymmenen vuotta kun oon tätä viimeks pelannut, jännä tajuta tämmönenkin yksityiskohta elämästä :P

EDIT: tai itseasiassa lähemmäs 15 vuotta
Sabinilla taitaa olla vielä kovemmat special movet kuin setä Samurailla. :)

Viime kierroksella se basic-party oli Terra/Celes, Sabin, Edgar ja Locke. Nyt kokeilin käyttää vähän aikaa ja vaivaa muutaman hyvän ragen hankkimiseen Gaulle, oon sitten korvannut sillä Locken tuosta yleispartysta. Shadow on aika kova lisä kunhan vain huolehtii sen mukaan World of ruinia varten!

Terra ja Celes toimii toki samassakin partyssa, mutta se Celesin runic-skill on myrkkyä muille loitsijoille. (vaikka onkin kätevä monia bosseja vastaan)

Loppupuolella noista kaikista hahmoista kasaa helposti kaksi kovaa partya, kolmas on ehkä vähän sellainen leftovers-tyylinen ratkaisu jos ei sitten käytä aikaa kaikkien hahmojen kehittämiseen. Se pikku moogle on btw kätevä muutamia kiharaisia dungeoneita varten, kunhan löytää sopivat relicit..
Most people have evil spirits. You? You have stupid spirits. Go see shaman, get hole in head... Big hole... Very big... Huge

User avatar
joku tyyppi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 70467
Joined: 05 Sep 2013, 23:29

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#311 Post by joku tyyppi » 21 Jul 2019, 23:27

Sabin on yleensä mukana jos haluan pelata helposti, bum rush the show :P Cyanin parhaita hyökkäyksiä joutuu odottamaan liian pitkään. Aika monesti tulee pidettyä Relmiä ja/tai Stragoa ryhmän maagina, toki siinä vaiheessa kun Terran Morph alkaa toimia kunnolla niin sillä pistää jollain Bolt3:lla 9999 vahinkoa :prr:
Karl Ove Knausgård wrote: Huom. minä en siis oikeasti ole Karl Ove Knausgård

User avatar
Herra Aasi
kaks viikkoa piffillä
Posts: 45739
Joined: 10 Mar 2009, 13:29
Location: Raittiuden vuorella pillittämässä

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#312 Post by Herra Aasi » 22 Jul 2019, 12:14

hitto kun tekis mieli upottaa kymmeniä tunteja elämästään kutoseen, mutta ei näkyny olevan pleikkari neloselle ja kakkonen peleineen lähti kuulema linnaan jonku viihdykkeeksi. Varmasti ei osaa edes arvostaa sitä, että siellä on kaikki pleikkari ykköselle julkastut final fantasyt saatana :x

User avatar
Juice
9k
Posts: 9422
Joined: 04 Feb 2018, 10:26
Location: brook's ness

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#313 Post by Juice » 22 Jul 2019, 21:34

joku tyyppi wrote:
21 Jul 2019, 23:27
Sabin on yleensä mukana jos haluan pelata helposti, bum rush the show :P Cyanin parhaita hyökkäyksiä joutuu odottamaan liian pitkään. Aika monesti tulee pidettyä Relmiä ja/tai Stragoa ryhmän maagina, toki siinä vaiheessa kun Terran Morph alkaa toimia kunnolla niin sillä pistää jollain Bolt3:lla 9999 vahinkoa :prr:
Khyllä! Bum rush ftw :D

Cyan toimii ehkä parhaiten sellaisessa joukossa jossa on vähintään yksi nk. "automaatilla" toimiva hahmo, mielellään kaksikin.
Eli alkuun osan voi jo laittaa rähisemään (Mog, Gau jne) ja latailee siinä sitten niitä hyökkäyksiä. Ehkä fiksumpi tapa olisi ollut laittaa se
Cyanin "latausaika" sinne hyökkäksen valitsemisen jälkeen niin ei tarvitsisi jäädä paikalleen odottelemaan herra samuraita.

Terran Morphia säästelin eka kierroksella lähinnä bosseja vastaan, kerrytti rauhassa sitä kestoa ensin pidemmäksi.
Most people have evil spirits. You? You have stupid spirits. Go see shaman, get hole in head... Big hole... Very big... Huge

User avatar
De Gröna
Korostetun kalevalainen
Posts: 52869
Joined: 06 Apr 2015, 23:41
Location: Joensuu
Contact:

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#314 Post by De Gröna » 22 Jul 2019, 21:36

Gau :heart:

User avatar
maganeetti
nollapostaaja
Posts: 51631
Joined: 31 Dec 2008, 00:49
Location: jeboujoki

Re: Final Fantasy pelit yleisketju

#315 Post by maganeetti » 10 Aug 2019, 23:56

Käytittekö muuten ysissä sitä "Limit Break"-vastinetta? Itse en, jotenkin ei sovi siihen peliin yhtään koska se on oikeastaan vahingossa läpigrindattu tai jotain. Niille ei vaan tuu tarvetta. :scratch:

Kympin Summonit on samaa sarjaa, miksi hitossa mä niitä kehittäisin jos pärjää normipoppoolla.
Spoiler:
Image

Post Reply