Suosittele kirja

Kaikki taiteeseen ja viihteeseen (tv, leffat, sarjakuvat jne) liittyvät jorinat tänne sitten.

Moderators: harry-irene, DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON, uhka vai mahdollisuus?

Post Reply
Message
Author
User avatar
Rakas vaimoni Heli
Muuttoapurit vihaavat tätä naista.
Posts: 50842
Joined: 09 Mar 2008, 13:46
Location: avaruudellinen olo

Re: Suosittele kirja

#316 Post by Rakas vaimoni Heli » 02 Feb 2015, 12:29

seksinoita wrote:noinniinku yleisesti ottaen on tullut luettua varmaan enemmän miesten kirjoja, mutta kotimaisten kirjojen osalta on naiskirjailijat enemmistössä.
Samma här. Suosikkikirjailijoistani suurin osa on naisia.
P O L L Y wrote:
21 Jan 2024, 14:53
tulisipa jo ufo hakemaan takaisin
Yöradio-crew 1% ~~ soitetut toiveet count: 7 ~~

User avatar
viemäri-INTEGRITY
kunnon örinää
Posts: 161526
Joined: 04 Mar 2004, 15:11
Location: me kaikki kellutaan täällä...

Re: Suosittele kirja

#317 Post by viemäri-INTEGRITY » 02 Feb 2015, 12:30

Anis_ wrote:Luetteko muuten paljon naiskirjailijoita miehet ja toistepäin? Hesarissa oli joku tähän viittaava kolumi joku aika sitten ja vilkasin ite mitä oon lukenut niin nopeasti katottuna parista sadasta kirjasta oli joku 15 naisten kirjoittamia ja näissä sit vielä Mirkka Lappalaisen historiankirjat vei kolme ja sit Atwoodilta ja Le Guinilta sit muutamat. Pystyin siis päättelemään, että ne genret mitä luen ovat lähinnä miesten kirjottamia, joten en usko tähän tulevan muutosta.
Luulen myös itse ettei tähän välttämättä tule muutosta. Itseä ei tosin kiinnosta onko kirjan kirjoittaja, mies/nainen/trans/yms, näin btw.
Image

User avatar
Ananaskääpiö
terviisipoika
Posts: 86208
Joined: 14 Feb 2008, 17:53
Location: Saatanan huoma

Re: Suosittele kirja

#318 Post by Ananaskääpiö » 02 Feb 2015, 13:01

Pitäisköhän tilaa Luskulta lista naiskirjailijoiden tuotoksista. :-k
sössön sössön wrote: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Jäbä olis kyl kärkilistoilla jos pitäis veikata ISISiin liittyviä piffolaisia. Ei kuitenkaan insinööriyden vaan ehkä enemmän ton kyynisyyden perusteella.

User avatar
Ananaskääpiö
terviisipoika
Posts: 86208
Joined: 14 Feb 2008, 17:53
Location: Saatanan huoma

Re: Suosittele kirja

#319 Post by Ananaskääpiö » 02 Feb 2015, 13:02

Hikinen Möhömaha wrote:Miksi lukijat on niin pahoja seksistejä? Pitäiskö yhteiskunnan antaa sakkoja jos lukee enemmän miesten kuin naisten kirjoittamia kirjoja? Itse katsoin äsken Kumman Kaa ja nauroin.
Peruskoulu. Ei. Hämmentävää.
sössön sössön wrote: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Jäbä olis kyl kärkilistoilla jos pitäis veikata ISISiin liittyviä piffolaisia. Ei kuitenkaan insinööriyden vaan ehkä enemmän ton kyynisyyden perusteella.

User avatar
Lusku
Jens Rolig
Posts: 114739
Joined: 20 Sep 2004, 11:16

Re: Suosittele kirja

#320 Post by Lusku » 02 Feb 2015, 19:28

Anis_ wrote:Pitäisköhän tilaa Luskulta lista naiskirjailijoiden tuotoksista. :-k
Aika huono olisin tämmöistä listaamaan.

Kyllä mä varmaan silti jonkun top vitosen tai kympin voin heittää, mutta se ei sitten missään nimessä ole mikään naiskirjallisuuden/i] kaikkien aikojen lista, vaan satunnaispohjaisesti valikoitunut lista kirjailijoista, jotka sattuivat olemaan naisia, ja joita satuin lukemaan.

User avatar
Sun äitis
Atom Heart Motherfucker
Posts: 18300
Joined: 19 Feb 2010, 11:43

Re: Suosittele kirja

#321 Post by Sun äitis » 03 Feb 2015, 11:06

Lörsson. wrote:Einari Lankinen: Olin takaa-ajettuna
Lukisin jos jostain saisin käsiini!
Lissu wrote:
simppel man wrote:
Justus wrote:Voiko joku suositella kirjaa missä on kissa tai missä rakastetaan kovasti kissoja? :)
mihail bulgakov - master and the margarita ( ei taida olla suomennettu?)
Saatana saapuu moskovaan? :scratch:
The master and Margarita siis. Ja joo, se on "Saatana saapuu Moskovaan".
Master & the margarita kertonee hevibändin dokailureissusta Meksikossa.
kaksipiippuinen miekka wrote:your dick in cocaine, why did you go, so
Image
Pyysikö joku armoa? Taisi tulla väärä numero.

User avatar
Occult kärmes (krääh!)
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11920
Joined: 29 May 2013, 23:40
Location: J-town

Re: Suosittele kirja

#322 Post by Occult kärmes (krääh!) » 04 Jun 2015, 17:35

Suositelkaas mulle nykyrunoutta lähivuosilta. Sais olla suomenkielistä.
. Sama mikä koskee viiniä, koskee myös olutta, joskin olen puhunut viinistä ollakseni runollinen ja asettaakseni sanani kauniisti, sillä kumma kyllä runoilijat eivät ole vielä sepittäneet runoja oluen ylistykseksi, minkä olut varsin hyvin ansaitsisi, sillä tarpeen vaatiessa siitä saa hyvän, kunniallisen humalan ja vielä paremman kohmelon.

brian setä
Posts: 573
Joined: 22 Feb 2014, 22:49

Re: Suosittele kirja

#323 Post by brian setä » 04 Jun 2015, 19:57

Julkea roisto wrote:Suositelkaas mulle nykyrunoutta lähivuosilta. Sais olla suomenkielistä.
Robert Meriruohoa voisin suositella ja sit noita Savukeitaan kustantamia kotimaisia myös.

User avatar
Occult kärmes (krääh!)
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11920
Joined: 29 May 2013, 23:40
Location: J-town

Re: Suosittele kirja

#324 Post by Occult kärmes (krääh!) » 06 Jun 2015, 14:18

punanokka wrote:
Julkea roisto wrote:Suositelkaas mulle nykyrunoutta lähivuosilta. Sais olla suomenkielistä.
Robert Meriruohoa voisin suositella ja sit noita Savukeitaan kustantamia kotimaisia myös.
Tuttu on Meriruoho ja Savukeidas. Jotain täsmäsuosituksia tässä halusin tyypillisiin esimerkkeihin kotimaisesta nykyrunoudesta.
. Sama mikä koskee viiniä, koskee myös olutta, joskin olen puhunut viinistä ollakseni runollinen ja asettaakseni sanani kauniisti, sillä kumma kyllä runoilijat eivät ole vielä sepittäneet runoja oluen ylistykseksi, minkä olut varsin hyvin ansaitsisi, sillä tarpeen vaatiessa siitä saa hyvän, kunniallisen humalan ja vielä paremman kohmelon.

tsiiah
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12242
Joined: 30 Jan 2008, 13:15

Re: Suosittele kirja

#325 Post by tsiiah » 06 Jun 2015, 14:46

Julkea roisto wrote:
punanokka wrote:
Julkea roisto wrote:Suositelkaas mulle nykyrunoutta lähivuosilta. Sais olla suomenkielistä.
Robert Meriruohoa voisin suositella ja sit noita Savukeitaan kustantamia kotimaisia myös.
Tuttu on Meriruoho ja Savukeidas. Jotain täsmäsuosituksia tässä halusin tyypillisiin esimerkkeihin kotimaisesta nykyrunoudesta.
Oisko Harry Salmenniemen Texas, sakset? Tää nyt ei oo varsinaisesti suosittelu, kun oon vaan vilkuillu sitä, mutta nykyrunoudesta toi tulee mieleen.

Kansan syvät rivit
Juhani Naamapalmu
Posts: 49534
Joined: 06 Oct 2004, 10:51
Location: semmonen linna jonka asuu joku vampyyri

Re: Suosittele kirja

#326 Post by Kansan syvät rivit » 11 Jun 2015, 10:10

Siunaamaton luonne wrote:
seksinoita wrote:noinniinku yleisesti ottaen on tullut luettua varmaan enemmän miesten kirjoja, mutta kotimaisten kirjojen osalta on naiskirjailijat enemmistössä.
Samma här. Suosikkikirjailijoistani suurin osa on naisia.
Silleen niinku selkeesti enämpi luen mieskirjailioita, mutta kotimaisista olen myös monien naisten kirjoja lukenut. Ulko mailta paljon vähemmän.
STOP SAYING THINGS YOU FUCKING DICKHEADS
Alkoholitonolutlaskuri 2024: 61, virhemarginaali 2
Kombuchalaskuri 2024: 15, virhemarginaali 1

Alkoholitonolutlaskuri 2023: 246, virhemarginaali 4

User avatar
Puppe opettelee perusoikeuksia
2k
Posts: 2339
Joined: 02 Mar 2013, 07:44
Location: adobtioville

Re: Suosittele kirja

#327 Post by Puppe opettelee perusoikeuksia » 11 Jun 2015, 10:25

tsiiah wrote:
Julkea roisto wrote:
punanokka wrote:
Julkea roisto wrote:Suositelkaas mulle nykyrunoutta lähivuosilta. Sais olla suomenkielistä.
Robert Meriruohoa voisin suositella ja sit noita Savukeitaan kustantamia kotimaisia myös.
Tuttu on Meriruoho ja Savukeidas. Jotain täsmäsuosituksia tässä halusin tyypillisiin esimerkkeihin kotimaisesta nykyrunoudesta.
Oisko Harry Salmenniemen Texas, sakset? Tää nyt ei oo varsinaisesti suosittelu, kun oon vaan vilkuillu sitä, mutta nykyrunoudesta toi tulee mieleen.
Texas, sakset on hyvä suositus, tai Vesa Haapalan & Markus Pyörälän Kuka ampui Ötzin?

"Tyypillinen esimerkki nykyrunoudesta" on kyllä vähän vaikee rajaus, kun (nyky)runoutta on aika monenlaista.
Image

User avatar
Prinsessa ja herne
7k
Posts: 7930
Joined: 23 Sep 2013, 22:10

Re: Suosittele kirja

#328 Post by Prinsessa ja herne » 21 Oct 2015, 14:14

Eunukki Enska wrote:Henry Millerin ja Charles Bukowskin tuotannot ovat aina hyvä valintoja.
Näin on. Tähän hätään voisin suositella Bukowskilta tämmöstä teosta https://www.goodreads.com/book/show/708 ... arth_Poems :salut:
I’m a bug
So are you, baby

User avatar
Burzum/Kent
6k
Posts: 6605
Joined: 03 May 2006, 17:40

Re: Suosittele kirja

#329 Post by Burzum/Kent » 09 Nov 2015, 11:21

Mitkäs olis keskeisimpiä John le Carrélta?

User avatar
Ananaskääpiö
terviisipoika
Posts: 86208
Joined: 14 Feb 2008, 17:53
Location: Saatanan huoma

Re: Suosittele kirja

#330 Post by Ananaskääpiö » 09 Nov 2015, 11:47

Justus wrote:Mitkäs olis keskeisimpiä John le Carrélta?
Ns. Smiley-trilogia: "Pappi, lukkari, talonpoika, vakooja", "Sota ilman sankareita" ja "Värisuora"

Kylmän sodan jälkeisistä paras on "Uskollinen puutarhuri". Näissä noin muuten toistuu vähän ikävästi sama kaava ja kirjailija tuppaa saarnaamaan, vaikka noin yleisesti monessa on hyviä aiheita ja ideoita.

Alkupään tuotannosta toki kai jonkinlainen klassikko "Mies kylmästä" ja oma suosikkini "Peilisota".
sössön sössön wrote: :facepalm: :facepalm: :facepalm: Jäbä olis kyl kärkilistoilla jos pitäis veikata ISISiin liittyviä piffolaisia. Ei kuitenkaan insinööriyden vaan ehkä enemmän ton kyynisyyden perusteella.

Post Reply