Alfred Hitchcock

Kaikki taiteeseen ja viihteeseen (tv, leffat, sarjakuvat jne) liittyvät jorinat tänne sitten.

Moderators: harry-irene, DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON, uhka vai mahdollisuus?

Message
Author
User avatar
TAKARAIME
6k
Posts: 6534
Joined: 18 May 2008, 19:42

Re: Alfred Hitchcock

#16 Post by TAKARAIME » 16 Apr 2011, 23:51

Pasi Fist wrote:Diggaan myös siitä mustavalkoisesta Alfred Hitchcock Presents: sarjasta. Ei oikeen tollasia novellimaisia sarjoja taida TVssä nykyään pyöriä.
mäkin tykkäsin tästä! yks kesä seurasin tätä.
pitäis kattoa taas toi kokoelma läpi. päässyt vähän tää tyyppi unohtumaan.
MINCE - DEATH TO HOMOPHOBIA AND SEXISM
MINCE - LIFESTYLE OF SOCIO ANARCHISM

Stiili Dän
1k
Posts: 1408
Joined: 27 Mar 2010, 23:34

Re: Alfred Hitchcock

#17 Post by Stiili Dän » 17 Apr 2011, 00:01

"Täydellistä Rikosta" ei liene vielä mainittu. No nyt mainitaan. Aivan loistava leffa.
Muita Hitchcock-suosikkeja ovat Takaikkuna ja Muukalaisia Junassa. Jälkimmäisen muuten luin kirjana jokin aika sitten. Ei ollut huono sekään. Patricia Highsmith.
Silti kuuluu ehkä siihen harvalukuiseen sarjaan: Parempi elokuvana kuin kirjana.

User avatar
Räppi-Turre
.
.
Posts: 107404
Joined: 30 Apr 2004, 14:37
Contact:

Re: Alfred Hitchcock

#18 Post by Räppi-Turre » 26 Apr 2011, 10:12

Onhan se kova!
Suosikkeja on ainakin Köysi, Takaikkuna, Sabotööri, Vertigo. Joku kiva boxi olsi kiva kyl.
...That’s Heavy!
...I’m rappin’ Heavy Metal!

User avatar
ihan tavallinen
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11445
Joined: 02 Jan 2009, 12:34
Location: kaatuvien puiden metsä
Contact:

Re: Alfred Hitchcock

#19 Post by ihan tavallinen » 26 Apr 2011, 11:20

Mulla on vähän kausittaista toi suhtautuminen Hitchcockiin. Välillä tykkään ihan älyttömästi, välillä en voi sietää. Oon nähnyt suurimman osan sen leffoista, en osaa sanoo kyl suosikkeja. Varmaan noita edellä mainittuja. Noita on tullut analysoitua kouluaikoina vähän puhki asti ja hieman rasittaa joidenkin harrastama palvonta.

Kyllähän toi kova tekijä on, muutti koko elokuvantekoa varmaan osaltaan ja pakko arvostaa ton tuotannon laaja-alaisuutta ja kokeellisuutta (ainakin osittain).

Joskus noiden elokuvien maailmankuva kyllä ahdistaa ja oksettaa mua. Vihaan vaan pääsääntöisesti tommosta 50/60-luvun ihanaa amerikkalaista unelmaa, jossa kaikki on siistiä, puhtoista ja oikeamielistä ja pahikset on selkeitä yksioikoisia pahiksia.
Anarko-Markon joulukalenteri:
http://anarkomarko.blogspot.fi/

User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84500
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: Alfred Hitchcock

#20 Post by Del Griffith » 26 Apr 2011, 11:26

Stiili Dän wrote:"Täydellistä Rikosta" ei liene vielä mainittu. No nyt mainitaan. Aivan loistava leffa.
Joo tämä on ihan helvetin hyvä ja meinasin laittaa omalle top5:lle. Jostain syystä tämä on vähän vähemmälle huomiolle jäänyt Hitchcock, vaikka edustaa absoluuttista neroutta.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
Lusku
Jens Rolig
Posts: 114699
Joined: 20 Sep 2004, 11:16

Re: Alfred Hitchcock

#21 Post by Lusku » 26 Apr 2011, 11:27

melkoinen wrote: Joskus noiden elokuvien maailmankuva kyllä ahdistaa ja oksettaa mua. Vihaan vaan pääsääntöisesti tommosta 50/60-luvun ihanaa amerikkalaista unelmaa, jossa kaikki on siistiä, puhtoista ja oikeamielistä ja pahikset on selkeitä yksioikoisia pahiksia.
Ollaanko me katottu samoja leffoja? :scratch:

User avatar
ihan tavallinen
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11445
Joined: 02 Jan 2009, 12:34
Location: kaatuvien puiden metsä
Contact:

Re: Alfred Hitchcock

#22 Post by ihan tavallinen » 26 Apr 2011, 14:40

Lusku wrote:
melkoinen wrote: Joskus noiden elokuvien maailmankuva kyllä ahdistaa ja oksettaa mua. Vihaan vaan pääsääntöisesti tommosta 50/60-luvun ihanaa amerikkalaista unelmaa, jossa kaikki on siistiä, puhtoista ja oikeamielistä ja pahikset on selkeitä yksioikoisia pahiksia.
Ollaanko me katottu samoja leffoja? :scratch:
No siis ei ne kaikki ton leffat tommosia tietenkään oo, mutta mun mittarilla monet on. Kyllä ne vakoilijat ja murhaajat on aika selkeesti vaan pahiksia noissa elokuvissa ja hyvikset hyviä keskiluokkaisia perheellisiä ihmisiä.

Ehkä inhoon vaan pastellivärejä ja hymyileviä ihmisiä, joiden tukka näyttää hienostuneelta hiusveistokselta. Suurin osa saman aikakauden suomalaisista elokuvista saa mut fyysisesti pahoinvoivaksi, mitä reaktiota sentään yksikään Hitchcockin elokuvista ei mussa herätä.
Anarko-Markon joulukalenteri:
http://anarkomarko.blogspot.fi/

User avatar
Floridan Balkan
4k
Posts: 4367
Joined: 01 Feb 2007, 00:36
Location: V-vuori

Re: Alfred Hitchcock

#23 Post by Floridan Balkan » 26 Apr 2011, 14:57

melkoinen wrote:
Lusku wrote:
melkoinen wrote: Joskus noiden elokuvien maailmankuva kyllä ahdistaa ja oksettaa mua. Vihaan vaan pääsääntöisesti tommosta 50/60-luvun ihanaa amerikkalaista unelmaa, jossa kaikki on siistiä, puhtoista ja oikeamielistä ja pahikset on selkeitä yksioikoisia pahiksia.
Ollaanko me katottu samoja leffoja? :scratch:
No siis ei ne kaikki ton leffat tommosia tietenkään oo, mutta mun mittarilla monet on. Kyllä ne vakoilijat ja murhaajat on aika selkeesti vaan pahiksia noissa elokuvissa ja hyvikset hyviä keskiluokkaisia perheellisiä ihmisiä.
Ootkos katsonut myös Shadow of a Doubtin?

User avatar
ihan tavallinen
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11445
Joined: 02 Jan 2009, 12:34
Location: kaatuvien puiden metsä
Contact:

Re: Alfred Hitchcock

#24 Post by ihan tavallinen » 26 Apr 2011, 15:28

Florinda Volgan wrote:
melkoinen wrote:
Lusku wrote:
melkoinen wrote: Joskus noiden elokuvien maailmankuva kyllä ahdistaa ja oksettaa mua. Vihaan vaan pääsääntöisesti tommosta 50/60-luvun ihanaa amerikkalaista unelmaa, jossa kaikki on siistiä, puhtoista ja oikeamielistä ja pahikset on selkeitä yksioikoisia pahiksia.
Ollaanko me katottu samoja leffoja? :scratch:
No siis ei ne kaikki ton leffat tommosia tietenkään oo, mutta mun mittarilla monet on. Kyllä ne vakoilijat ja murhaajat on aika selkeesti vaan pahiksia noissa elokuvissa ja hyvikset hyviä keskiluokkaisia perheellisiä ihmisiä.
Ootkos katsonut myös Shadow of a Doubtin?
Joo oon mä mun mielestä tonkin nähnyt ihan joku aika sitten vielä. Enkä siis sanonutkaan että ne kaikki elokuvat on tommosia, mutta jotkut mun mielestä on.

Sanoin myös että toi on tehnyt kyllä elokuvia aika laajalla skaalalla, eli niitä on aika laidasta laitaan. Joitakin elokuviaan Hitchcock piti muistaakseni itsekin epäonnistuneina. Ainakin sitä yhtä, jossa se kokeili väärää muistikuvaa, eli aluksi näytettiin että jokin asia tapahtui tavalla X, mutta sitten myöhemmin näytettiinkin että se tapahtuikin oikeasti tavalla Y ja se X oli vaan unta tai jotain.
Anarko-Markon joulukalenteri:
http://anarkomarko.blogspot.fi/

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81156
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: Alfred Hitchcock

#25 Post by Merabi » 26 Apr 2011, 15:54

Lusku wrote:
melkoinen wrote: Joskus noiden elokuvien maailmankuva kyllä ahdistaa ja oksettaa mua. Vihaan vaan pääsääntöisesti tommosta 50/60-luvun ihanaa amerikkalaista unelmaa, jossa kaikki on siistiä, puhtoista ja oikeamielistä ja pahikset on selkeitä yksioikoisia pahiksia.
Ollaanko me katottu samoja leffoja? :scratch:
Mä oon huomannut että melkoisen kanssa katsotaan samoja leffoja, mutta tulkintamme mitä leffoissa tapahtuu on pääsääntöisesti erilainen :P
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

User avatar
ihan tavallinen
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11445
Joined: 02 Jan 2009, 12:34
Location: kaatuvien puiden metsä
Contact:

Re: Alfred Hitchcock

#26 Post by ihan tavallinen » 26 Apr 2011, 17:15

Captain Sensitive wrote:
Lusku wrote:
melkoinen wrote: Joskus noiden elokuvien maailmankuva kyllä ahdistaa ja oksettaa mua. Vihaan vaan pääsääntöisesti tommosta 50/60-luvun ihanaa amerikkalaista unelmaa, jossa kaikki on siistiä, puhtoista ja oikeamielistä ja pahikset on selkeitä yksioikoisia pahiksia.
Ollaanko me katottu samoja leffoja? :scratch:
Mä oon huomannut että melkoisen kanssa katsotaan samoja leffoja, mutta tulkintamme mitä leffoissa tapahtuu on pääsääntöisesti erilainen :P
:lol: Mä oon itekin huomannut, että jonain vuonna(/viikkona/päivänä) joku elokuva tuntuu ihan erilaiselta kuin jonain toisena. Mä olisin kyllä ihan paska elokuvakriitikko.
Anarko-Markon joulukalenteri:
http://anarkomarko.blogspot.fi/

User avatar
he_d_
Posts: 88
Joined: 04 Feb 2010, 19:00
Location: Helsinki

Re: Alfred Hitchcock

#27 Post by he_d_ » 26 Apr 2011, 22:00

Takaikkuna on nuoruuden suosikkeja. Psyko ja Linnut tietenkin kauhuklassikoita ja koululta joskus lainasin DVD-boksin, missä oli 39 askelta, Nainen katoaa, Mies joka tiesi liikaa, Sabotage, Salainen asiamies, Jamaica Innin rantarosvot, Nuori ja viaton + Lyhytelokuvat: Bon voyage ja Aventure malgache.

Parhaita lentäviä lauseita Hitchcock kans heittää: “The length of a film should be directly related to the endurance of the human bladder.”

User avatar
Pahantuulinen legioonalainen
5k
Posts: 5142
Joined: 21 Jun 2007, 00:06
Location: Matkalla Uuteen-Seelantiin
Contact:

Re: Alfred Hitchcock

#28 Post by Pahantuulinen legioonalainen » 11 Feb 2013, 06:55

Eilen kävin katsomassa Hitchcockin. Kai äijästä piti väsätä keskinkertainen elämänkertaelokuva nyt kun hänen Vertigonsa on valittu maailman parhaaksi elokuvaksi. Oli elokuvassa toki hyvätkin hetkensä, kuten kohtaus jossa herra Hitchcock ihanan raivon vallassa teurastaa Hollywoodin juutalaisia suihkussa - ja olenhan minäkin selvitellyt Pohjanmaan lakeuksien ja Hollywoodin välillä omaa oidipus-kompleksiani.

Image

Sotapäällikkö saisi huvitella käymällä yksin sotaa, josta vain hänelle yksin olisi etua.

User avatar
Haista Homo Vittu
7k
Posts: 7450
Joined: 11 Jan 2011, 13:13
Location: Helssila
Contact:

Re: Alfred Hitchcock

#29 Post by Haista Homo Vittu » 11 Feb 2013, 20:12

Rebecca on helvetin kova!
Hernekeittoa hengenmiehelle

User avatar
eetu ilimari
7k
Posts: 7283
Joined: 03 Jun 2004, 18:14
Location: Mäyry

Re: Alfred Hitchcock

#30 Post by eetu ilimari » 11 Feb 2013, 21:15

he_d_ wrote:DVD-boksin, missä oli 39 askelta, Nainen katoaa, Mies joka tiesi liikaa, Sabotage, Salainen asiamies, Jamaica Innin rantarosvot, Nuori ja viaton + Lyhytelokuvat: Bon voyage ja Aventure malgache.
Mulla olis tää myynnissä, tarjoukset yv:nä.
Jos ei oo käyny mäyrys, nii ei oo käyny paljon mihinään.

Post Reply