They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

Kaikki taiteeseen ja viihteeseen (tv, leffat, sarjakuvat jne) liittyvät jorinat tänne sitten.

Moderators: harry-irene, DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON, uhka vai mahdollisuus?

Post Reply
Message
Author
User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#166 Post by Vilja heilimöi, minä en » 18 May 2021, 09:04

911. Deep Blue Sea (1999, listalla #987)

Isoja räjähdyksiä, vetistä jännää ja kunnon katastrofielokuvan tuntua. Koko paketti on kuin 12-vuotiaan kynästä. Menoa kuvaa hyvin se, että kun Tappajahaissa päämonsteri oli 25-tuumainen, niin Harlinin piti omaan leffaansa saada yhtä tuumaa isompi. Rennien elokuvat eivät välttämättä ole ns. hyviä, mutta tykkään kuitenkin miehen tyylistä. Siitä kun välittyy ilmeisen vilpitön pikkupoikamainen innostus omiin tekemisiin, mikä tämän sortin kohellusleffoissa on turhan harvinaista. Erittäin tyhmä, mutta myös erittäin viihdyttävä pläjäys. 7/10
Image

User avatar
Kelju K Kokoomus
2k
Posts: 2052
Joined: 08 Jan 2016, 11:17
Location: avanto

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#167 Post by Kelju K Kokoomus » 19 May 2021, 09:30

Jalat jäi Karjalaan wrote:
18 May 2021, 09:04
911. Deep Blue Sea (1999, listalla #987)

Isoja räjähdyksiä, vetistä jännää ja kunnon katastrofielokuvan tuntua. Koko paketti on kuin 12-vuotiaan kynästä. Menoa kuvaa hyvin se, että kun Tappajahaissa päämonsteri oli 25-tuumainen, niin Harlinin piti omaan leffaansa saada yhtä tuumaa isompi. Rennien elokuvat eivät välttämättä ole ns. hyviä, mutta tykkään kuitenkin miehen tyylistä. Siitä kun välittyy ilmeisen vilpitön pikkupoikamainen innostus omiin tekemisiin, mikä tämän sortin kohellusleffoissa on turhan harvinaista. Erittäin tyhmä, mutta myös erittäin viihdyttävä pläjäys. 7/10
25 tuumaa -- pitäiskö ton olla 25 jalkaa? Itse muistan tappajahain pidempänä kuin ~65 senttiä mut toki oma proggis ei oo vielä päässyt Jawsiin asti niin voin muistaa väärinkin.
Isä Ted wrote:Edistyskokoomus kyllä kuulostaa sellaiselta puuhastelulta, että sihinä vaan käy kun vaihtolämpöiset painelee menemään.

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#168 Post by Vilja heilimöi, minä en » 23 May 2021, 18:08

Kelju K Kokoomus wrote:
19 May 2021, 09:30
Jalat jäi Karjalaan wrote:
18 May 2021, 09:04
911. Deep Blue Sea (1999, listalla #987)

Isoja räjähdyksiä, vetistä jännää ja kunnon katastrofielokuvan tuntua. Koko paketti on kuin 12-vuotiaan kynästä. Menoa kuvaa hyvin se, että kun Tappajahaissa päämonsteri oli 25-tuumainen, niin Harlinin piti omaan leffaansa saada yhtä tuumaa isompi. Rennien elokuvat eivät välttämättä ole ns. hyviä, mutta tykkään kuitenkin miehen tyylistä. Siitä kun välittyy ilmeisen vilpitön pikkupoikamainen innostus omiin tekemisiin, mikä tämän sortin kohellusleffoissa on turhan harvinaista. Erittäin tyhmä, mutta myös erittäin viihdyttävä pläjäys. 7/10
25 tuumaa -- pitäiskö ton olla 25 jalkaa? Itse muistan tappajahain pidempänä kuin ~65 senttiä mut toki oma proggis ei oo vielä päässyt Jawsiin asti niin voin muistaa väärinkin.
Joo siis jalkoja.
Image

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#169 Post by Vilja heilimöi, minä en » 23 May 2021, 18:13

912. The Witches (1990, listalla #673)

Vaihteeksi lastenelokuva, eli en välttämättä ole kohderyhmää mutta voin kyllä vilkaista. Noidat kokoustaa hotellissa ja muuttaa lapsia hiiriksi. Kun kyse on UK-tuotannosta, onnistutaan ne kuppaisimmat ja rasittavimmat Hollywood-käänteet kiertämään kaukaa, mutta noin muuten kohellukseksihan se menee. Näyttelijäkaartissa mm. Rowan Atkinson ja Jane Horrocks (:heart:) 6/10
Image

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#170 Post by Vilja heilimöi, minä en » 06 Jun 2021, 19:24

913. 東京残酷警察 (aka Tokyo Gore Police 2008, listalla #850)

Nimensä mukaista menoa, eli litrakaupalla sprinkleröityä käppäverta, erinäisiä ihmisruumiin irto-osia ja päämäärätöntä sekoilua. Taiteellinen näkemys on lainattu suoraan Tromalta, minkä seurauksena melkein kaksituntinen tätä kohellusta on aika saatanan raskasta katsottavaa. Überkuppainen englanninkielinen dubbaus ei suoranaisesti lisännyt katselunautintoa, vaikka tavallaan menoon sopikin. 3/10
Image

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#171 Post by Vilja heilimöi, minä en » 09 Jun 2021, 22:00

914. The Devil Bat (1940, listalla #880)

Bela Lugosi taas vaihteeksi hulluna tiedemiehenä, tällä kertaa usuttamassa jättilepakkoa oletettujen vihollistensa kimppuun tiibetiläisen partaveden (!) avustuksella. Vähän reilu tunti aikakaudelleen tyypillistä kankeaa tarinankerrontaa, pökkelöä näyttelemistä ja päälle kumisia lepakoita, jotka kirkuvat kuin Cheetah Tarzan-leffoissa. 100% käppää siis, mutta ei kuitenkaan lainkaan niin puisevaa, mitä nämä poverty row -osaston leffat tuppaavat yleensä olemaan. 5/10
Image

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81160
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#172 Post by Merabi » 10 Jun 2021, 09:29

Jalat jäi Karjalaan wrote:
23 May 2021, 18:13
912. The Witches (1990, listalla #673)

Vaihteeksi lastenelokuva, eli en välttämättä ole kohderyhmää mutta voin kyllä vilkaista. Noidat kokoustaa hotellissa ja muuttaa lapsia hiiriksi. Kun kyse on UK-tuotannosta, onnistutaan ne kuppaisimmat ja rasittavimmat Hollywood-käänteet kiertämään kaukaa, mutta noin muuten kohellukseksihan se menee. Näyttelijäkaartissa mm. Rowan Atkinson ja Jane Horrocks (:heart:) 6/10
Kuka pelkää noitia, kävin katsomassa leffoissa, taustalla Roald Dahl ja ohjaajana Nicolas Roeg. Anjelica Huston on musta ihanin näyttelijärosterista.
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

User avatar
Sun äitis
Atom Heart Motherfucker
Posts: 18306
Joined: 19 Feb 2010, 11:43

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#173 Post by Sun äitis » 11 Jun 2021, 22:33

Merabi wrote:
10 Jun 2021, 09:29
Jalat jäi Karjalaan wrote:
23 May 2021, 18:13
912. The Witches (1990, listalla #673)

Vaihteeksi lastenelokuva, eli en välttämättä ole kohderyhmää mutta voin kyllä vilkaista. Noidat kokoustaa hotellissa ja muuttaa lapsia hiiriksi. Kun kyse on UK-tuotannosta, onnistutaan ne kuppaisimmat ja rasittavimmat Hollywood-käänteet kiertämään kaukaa, mutta noin muuten kohellukseksihan se menee. Näyttelijäkaartissa mm. Rowan Atkinson ja Jane Horrocks (:heart:) 6/10
Kuka pelkää noitia, kävin katsomassa leffoissa, taustalla Roald Dahl ja ohjaajana Nicolas Roeg. Anjelica Huston on musta ihanin näyttelijärosterista.
Tästä tuli jostain syystä remake viime vuonna.
kaksipiippuinen miekka wrote:your dick in cocaine, why did you go, so
Image
Pyysikö joku armoa? Taisi tulla väärä numero.

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#174 Post by Vilja heilimöi, minä en » 12 Jun 2021, 17:00

915. Ben (1972, listalla #943)

Leffan Willard jatko-osa. Rottalauma terrorisoi kunnon kansalaisia tuttuun tapaan, mutta tällä kertaa meno on astetta sentimentaalisempaa, sillä keskiössä on perinteisten pahojen aikeiden ja nörttien koston sijaan pikkunappulan ja rotan välinen ystävyys. Minnekään Disney/Spielberg-leveleille ei sentään kurotella, eli nyyhkyily pysyy hillittynä eikä siirappiyliannostuksesta ole pelkoa. Tämä kiintymysaspekti erottaa leffan muista "luonto kostaa" -pätkistä edukseen, koska rottia ei kuvata pelkästään ihmisiä syövinä kauhistuksina ja uhkana. Pääosan kekara ei onnistu kovin paljon ärsyttämään, mikä on näissä leffoissa erittäin harvinaista, ja koulutetut jyrsijät on symppiksiä. Joku oleellinen draivi leffasta kuitenkin puuttuu ja lopputulos jää snadisti latteaksi. 6/10
Image

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#175 Post by Vilja heilimöi, minä en » 12 Jun 2021, 20:00

916. Mulberry St (2006, listalla #948)

Jälleen yksi variaatio aiheesta virus tekee ihmisistä zombeja (tai mitälie verenhimoisia kyrpiä). Budjetti on noin 10 penniä ja se näkyy ja kuuluu. Lajissaan tämä nousee kaltaistensa yläpuolelle siinä, että tämä on rajoitteistaan huolimatta teknisesti suht hyvin toteutettu. Harmi vaan, että sisältönsä puolesta tässä ei ole mitään uutta tai edes etäisesti mielenkiintoista. 5/10
Image

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#176 Post by Vilja heilimöi, minä en » 13 Jun 2021, 17:38

917. Dust Devil (1992, listalla #619)

Ihmishahmoinen demoni tai mikälie laahustaa pitkin maata ja pistelee rituaalisilputen vastaantulijoita, välillä myös nusaisten siinä sivussa. Demonikauhistelun lisäksi elementtejä on lainassa ainakin länkkäreistä ja road movien puolelta. Onneksi ohjaajalla on ihan aitoa näkemystä taiteenlajinsa suhteen, joten paletti pysyy kasassa ja lopputulos on vähintään mielenkiintoinen. Visuaalisesti paikoitellen erittäin hieno ja Namibian autioita maisemia hyödynnetään erinomaisesti. Pääpahis vaan hiihtelee turhan syvällä edgyilyn umpihangessa, mikä syö väistämättä kokonaisfiilistä ja nipistää yhden pisteen kokonaisarvosanasta. 7/10
Image

User avatar
Duckulan Kreivi
aivan älyvapaa meininki täällä
Posts: 73453
Joined: 14 Jul 2013, 20:29
Location: noitacoL

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#177 Post by Duckulan Kreivi » 13 Jun 2021, 19:47

Jalat jäi Karjalaan wrote:
13 Jun 2021, 17:38
917. Dust Devil (1992, listalla #619)

Ihmishahmoinen demoni tai mikälie laahustaa pitkin maata ja pistelee rituaalisilputen vastaantulijoita, välillä myös nusaisten siinä sivussa. Demonikauhistelun lisäksi elementtejä on lainassa ainakin länkkäreistä ja road movien puolelta. Onneksi ohjaajalla on ihan aitoa näkemystä taiteenlajinsa suhteen, joten paletti pysyy kasassa ja lopputulos on vähintään mielenkiintoinen. Visuaalisesti paikoitellen erittäin hieno ja Namibian autioita maisemia hyödynnetään erinomaisesti. Pääpahis vaan hiihtelee turhan syvällä edgyilyn umpihangessa, mikä syö väistämättä kokonaisfiilistä ja nipistää yhden pisteen kokonaisarvosanasta. 7/10
Kiinnostelee, täähän on näköjään tää Colour out of Space -ohjaaja
Image

User avatar
Hikinen Möhömaha
Gentlemanne
Posts: 64116
Joined: 26 Aug 2006, 04:21
Location: Yläpuolellanne

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#178 Post by Hikinen Möhömaha » 14 Jun 2021, 13:51

Duckulan Kreivi wrote:
13 Jun 2021, 19:47
Jalat jäi Karjalaan wrote:
13 Jun 2021, 17:38
917. Dust Devil (1992, listalla #619)

Ihmishahmoinen demoni tai mikälie laahustaa pitkin maata ja pistelee rituaalisilputen vastaantulijoita, välillä myös nusaisten siinä sivussa. Demonikauhistelun lisäksi elementtejä on lainassa ainakin länkkäreistä ja road movien puolelta. Onneksi ohjaajalla on ihan aitoa näkemystä taiteenlajinsa suhteen, joten paletti pysyy kasassa ja lopputulos on vähintään mielenkiintoinen. Visuaalisesti paikoitellen erittäin hieno ja Namibian autioita maisemia hyödynnetään erinomaisesti. Pääpahis vaan hiihtelee turhan syvällä edgyilyn umpihangessa, mikä syö väistämättä kokonaisfiilistä ja nipistää yhden pisteen kokonaisarvosanasta. 7/10
Kiinnostelee, täähän on näköjään tää Colour out of Space -ohjaaja
Täähän oli ihan helvetin kova joku vuosi Night Visionsissa nähtynä ja Stanleyn sössötykset tietty päälle myös. :salut:
"Enemies of metal, your death is our reward!"

User avatar
promoottori naurahtaa
humoittava kerkkumutteri
Posts: 116147
Joined: 01 Oct 2004, 13:33
Location: Käppägrilli near by

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#179 Post by promoottori naurahtaa » 14 Jun 2021, 14:49

Hikinen Möhömaha wrote:
14 Jun 2021, 13:51
Duckulan Kreivi wrote:
13 Jun 2021, 19:47
Jalat jäi Karjalaan wrote:
13 Jun 2021, 17:38
917. Dust Devil (1992, listalla #619)

Ihmishahmoinen demoni tai mikälie laahustaa pitkin maata ja pistelee rituaalisilputen vastaantulijoita, välillä myös nusaisten siinä sivussa. Demonikauhistelun lisäksi elementtejä on lainassa ainakin länkkäreistä ja road movien puolelta. Onneksi ohjaajalla on ihan aitoa näkemystä taiteenlajinsa suhteen, joten paletti pysyy kasassa ja lopputulos on vähintään mielenkiintoinen. Visuaalisesti paikoitellen erittäin hieno ja Namibian autioita maisemia hyödynnetään erinomaisesti. Pääpahis vaan hiihtelee turhan syvällä edgyilyn umpihangessa, mikä syö väistämättä kokonaisfiilistä ja nipistää yhden pisteen kokonaisarvosanasta. 7/10
Kiinnostelee, täähän on näköjään tää Colour out of Space -ohjaaja
Täähän oli ihan helvetin kova joku vuosi Night Visionsissa nähtynä ja Stanleyn sössötykset tietty päälle myös. :salut:
Mo voin myydä avaamattoman devariboksin vaikka 50 eurolla, jos kiinnostaa. https://www.ebay.com/p/57618232
"Halinalle, I definately agree with you."- Frank, Tii Hei 05,2005 3:48 pm

"Töttis vanha antifa sonni ja natsien ykkösvihollinen"- dumbo, Fri Aug 18,2017


30.4. Wappudisco @ Playhouse

https://fb.me/e/1wNRwuzSf

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: They Shoot Zombies, Don't They - 1000 kauhuleffaa porjekti

#180 Post by Vilja heilimöi, minä en » 20 Jun 2021, 22:51

918. Gothika (2003, listalla #965)

Tuotantotiimi ei ilmeisesti saanut päätettyä että mitä tässä ollaan oikein tekemässä; säikyttelykauhua, psykologista thrilleriä vai rokkivideota. Lopputuloksessa ei sitten olekaan sen enempää päätä kuin häntää. Eikä luonnollisestikaan minkään sortin goottia. Leffana onnetonta paskaa, mutta jos tätä katsoo ikäänkuin jonain vuosituhanteen vaihteen käppäjännärisarjan ylipitkänä jaksona, ei päähän satu ihan yhtä paljon. 4/10
Image

Post Reply