Dyyni

Kaikki taiteeseen ja viihteeseen (tv, leffat, sarjakuvat jne) liittyvät jorinat tänne sitten.

Moderators: harry-irene, DE MYSTERIIS DOM PÉRIGNON, uhka vai mahdollisuus?

Post Reply
Message
Author
User avatar
Damone
hiljainen poika
Posts: 82373
Joined: 21 Nov 2011, 00:10
Location: Malmin kovat kujat

Re: Dyyni

#61 Post by Damone » 05 Oct 2021, 04:26

Oli hyvä fiilis leffassa.
Image

User avatar
yrjö örvel
kreivi
Posts: 86613
Joined: 15 Jan 2006, 21:02
Location: FANOPEIA
Contact:

Re: Dyyni

#62 Post by yrjö örvel » 05 Oct 2021, 10:17

ihan hyvän näköinen. musiikki oli aika blääh. juonellisesti tää tuntui tarjoavan vähemmän kuin kaikki aiemmat näkemäni yritykset. kaikki hahmot jäi jotenkin pinnallisiksi. jotenkin mua tökki myös se miten vähän Pauliin tässä versiossa vaikutti Jamisin tappaminen. tässä versiossa se oli niinku Paul olisi kaatanu maitoa kahviin tänäkin aamuna.
Image

User avatar
Rilli Bönthö Vapaus
God of PIF
God of PIF
Posts: 30540
Joined: 14 Jan 2009, 17:39
Location: Alkiolainen Internet / Taistelee Tiamatin vatsassa

Re: Dyyni

#63 Post by Rilli Bönthö Vapaus » 05 Oct 2021, 20:47

yrjö örvel wrote:
05 Oct 2021, 10:17
jotenkin mua tökki myös se miten vähän Pauliin tässä versiossa vaikutti Jamisin tappaminen. tässä versiossa se oli niinku Paul olisi kaatanu maitoa kahviin tänäkin aamuna.
Tätähän ei välttämättä ole tässä vaiheessa kaluttu vielä kunnolla kun on itkukohta vielä tulematta.
Ceijo Succula wrote: Ei ole minun vastuulla ymmärtää lukemaani.

User avatar
UnTero
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 12081
Joined: 22 Jul 2006, 13:46
Location: Turku

Re: Dyyni

#64 Post by UnTero » 13 Oct 2021, 10:07

Tää oli hemmetin hyvä! Yllätti kyllä postitiivisesti. Patsasteluscifiksi tätä täälläkin on sanottu ja odotin hidastemoista elokuvaa missä ei oikein tapahdu mitään, mutta olihan tässä menoa ja meininkiä vaikka kuinka. Vähemmänkin olisi riittänyt. Nyt hirveet odotukset jatko-osalta :bounce:

Kirjat olen lukenut 20v sitten enkä ihan hirveästi niistä muista.

User avatar
toxicavenger161
1k
Posts: 1692
Joined: 23 Jun 2020, 12:23

Re: Dyyni

#65 Post by toxicavenger161 » 21 Oct 2021, 00:39

Just kävin kattomassa ja olin onnistunut vielä suojelemaan itseni kaikilta arvioilta ja mielipiteiltä.

Tykkäsin. Just hyvää patsastelua ja megakoneita.
Sekalaista vlogailua ja antifasistista löpinää:
:masksmoker: Youtube :himpatti:

Antifasistista löpinää:
:masksmoker: Twitter :himpatti:

User avatar
cheddar goblin
1k
Posts: 1785
Joined: 21 Oct 2016, 01:22

Re: Dyyni

#66 Post by cheddar goblin » 21 Oct 2021, 12:21

Napoleon Bonasammakko wrote:
23 Sep 2021, 20:55
Soundtrackista tykkäsin paljon, mut nauratti että kun jossain toisessa universumissa avaruudessa on aavikkoa, niin heti sielläkin soi orientalistinen itämainen musa. On jo 2021, man!
Burzum/Kent wrote:
28 Sep 2021, 21:51
Zimmerin vois kenkiä vittuun ja eläkkeelle todella ripeästi, ei saatana...
Joo score oli kyllä luvattoman ankee muuten näinkin persoonalliseen leffaan. Plussan puolelle jäi kaikkinensa mutta tuli vähän fiilis että ne isoimmat ansiot ja jutut mistä tykkäsin eniten oli enemmänkin Herbertin kun Villeneuven ansiota. Visuaalisesti toi tommonen harmaa/musta/beige -skaala ei oo ihan mun kuppi teetä ja ihmetytti kans kun monessa kohtaa toiminta tapahtu suurilta osin jonkun sumun tai pölypilven takana niin ettei oikeestaan nähny kunnolla mitä tapahtuu :D Kyllä mä kakkososaa venaan ihan suht innolla kaikesta huolimatta.

User avatar
Myrrys
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27079
Joined: 01 Jan 2011, 19:28
Location: Päästadi
Contact:

Re: Dyyni

#67 Post by Myrrys » 21 Oct 2021, 13:26

Cheddar goblin wrote:
21 Oct 2021, 12:21
Napoleon Bonasammakko wrote:
23 Sep 2021, 20:55
Soundtrackista tykkäsin paljon, mut nauratti että kun jossain toisessa universumissa avaruudessa on aavikkoa, niin heti sielläkin soi orientalistinen itämainen musa. On jo 2021, man!
Burzum/Kent wrote:
28 Sep 2021, 21:51
Zimmerin vois kenkiä vittuun ja eläkkeelle todella ripeästi, ei saatana...
Joo score oli kyllä luvattoman ankee muuten näinkin persoonalliseen leffaan. Plussan puolelle jäi kaikkinensa mutta tuli vähän fiilis että ne isoimmat ansiot ja jutut mistä tykkäsin eniten oli enemmänkin Herbertin kun Villeneuven ansiota. Visuaalisesti toi tommonen harmaa/musta/beige -skaala ei oo ihan mun kuppi teetä ja ihmetytti kans kun monessa kohtaa toiminta tapahtu suurilta osin jonkun sumun tai pölypilven takana niin ettei oikeestaan nähny kunnolla mitä tapahtuu :D Kyllä mä kakkososaa venaan ihan suht innolla kaikesta huolimatta.
Meikästä tää oli taas just hyvä. En muista koska viimeks on tullu halu kuunnella scorea ja hemmetti että nautein siittä ettei trappihaikkaa kuulunu tai jotain pop/rock renkutuksia tai klassikoita. Säveltäjät vois just tehä sitä musaa leffaan. trailerissakin ollut laulu jollotus biisi jäi jotenkin päähän ja sitten se Atreideksien säkkipillitunnari, just hyvää ei niin perinteistä settiä tässä. :o
Cast to Wolves - HKI, crustpunkkaahaus
Kettlehead - HKI, laahaus
Image

User avatar
cheddar goblin
1k
Posts: 1785
Joined: 21 Oct 2016, 01:22

Re: Dyyni

#68 Post by cheddar goblin » 21 Oct 2021, 14:00

Myrrys wrote:
21 Oct 2021, 13:26
Cheddar goblin wrote:
21 Oct 2021, 12:21
Napoleon Bonasammakko wrote:
23 Sep 2021, 20:55
Soundtrackista tykkäsin paljon, mut nauratti että kun jossain toisessa universumissa avaruudessa on aavikkoa, niin heti sielläkin soi orientalistinen itämainen musa. On jo 2021, man!
Burzum/Kent wrote:
28 Sep 2021, 21:51
Zimmerin vois kenkiä vittuun ja eläkkeelle todella ripeästi, ei saatana...
Joo score oli kyllä luvattoman ankee muuten näinkin persoonalliseen leffaan. Plussan puolelle jäi kaikkinensa mutta tuli vähän fiilis että ne isoimmat ansiot ja jutut mistä tykkäsin eniten oli enemmänkin Herbertin kun Villeneuven ansiota. Visuaalisesti toi tommonen harmaa/musta/beige -skaala ei oo ihan mun kuppi teetä ja ihmetytti kans kun monessa kohtaa toiminta tapahtu suurilta osin jonkun sumun tai pölypilven takana niin ettei oikeestaan nähny kunnolla mitä tapahtuu :D Kyllä mä kakkososaa venaan ihan suht innolla kaikesta huolimatta.
Meikästä tää oli taas just hyvä. En muista koska viimeks on tullu halu kuunnella scorea ja hemmetti että nautein siittä ettei trappihaikkaa kuulunu tai jotain pop/rock renkutuksia tai klassikoita. Säveltäjät vois just tehä sitä musaa leffaan. trailerissakin ollut laulu jollotus biisi jäi jotenkin päähän ja sitten se Atreideksien säkkipillitunnari, just hyvää ei niin perinteistä settiä tässä. :o
Jaa, mun mielestä tää oli taas sitä ihan samaa bulkkia mitä Zimmer on vääntäny kaikkiin Nolaneihin ja mm. Villeneuven siihen Blade Runner 2049:n (tykkäsin kyllä siitä paljon enemmän, Vangelis-vaikutteet pelasti). Joku bassoääni pörisee taustalla ja siihen päälle sitten jotain minimaalista melodiaa jollain itämaisella asteikolla. Välillä lähtee isot sotarummut jyskyttämään. Soundit toki sairaan hyvät mutta ykskään melodia tai sointukulku (joita ei oikeestaan ees ole) ei jää mieleen. Ja se trailerissa ollu laulu jollotushan oli tosiaan Zimmer-remix Pink Floydin Eclipsestä :D


User avatar
cheddar goblin
1k
Posts: 1785
Joined: 21 Oct 2016, 01:22

Re: Dyyni

#69 Post by cheddar goblin » 21 Oct 2021, 14:07

Ja toki ymmärrän jos jonkun mielestä "joku bassoääni pörisee taustalla ja siihen päälle sitten jotain minimaalista melodiaa jollain itämaisella asteikolla. Välillä lähtee isot sotarummut jyskyttämään." on just se mitä leffamusalta kaipaa mutta omaan korvaan aika loppuunkaluttu staili. Enemmän puhuttelee semmoset kunnon elämää suuremmat melodiat a la John Williams tai sitte vaihtoehtosesti semmonen hämysempi kirskunta mitä viime aikoina vaikka Jonny Greenwood on tehny hienosti. Mutta joo :ot:

User avatar
Merabi
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 81160
Joined: 19 Sep 2008, 18:20
Location: Södermalm-Tunnelbana

Re: Dyyni

#70 Post by Merabi » 21 Oct 2021, 15:27

"Zimmer-remix Pink Floydin Eclipsestä". tää on mun seuraava karaokesuosikki ja dj-valttikortti.
"Lopettakaa puhumasta jotain vitun suomea merabi huom" plode pif
Vitustako mä tiedän. Raportoin vain havaintoja ympäristöstä-weetabix pif
"Tokmannille tsekkaan alennukset ja sitte lidlin kautta kämpille istuun, youtubesta jotain musaa" "KMtm piffo.
soittolistat: https://www.youtube.com/channel/UCV25qg ... /playlists

User avatar
cheddar goblin
1k
Posts: 1785
Joined: 21 Oct 2016, 01:22

Re: Dyyni

#71 Post by cheddar goblin » 21 Oct 2021, 16:13

Merabi wrote:
21 Oct 2021, 15:27
"Zimmer-remix Pink Floydin Eclipsestä". tää on mun seuraava karaokesuosikki ja dj-valttikortti.
Takuuvarma partystarter

User avatar
Tsemppiä Kari!
1k
Posts: 1609
Joined: 06 May 2012, 21:54
Location: Gepardihattukäppälöissä

Re: Dyyni

#72 Post by Tsemppiä Kari! » 22 Oct 2021, 01:16

Galaktinen säkkipilli oli ehdottomasti musiikillinen kohokohta.

Leffa oli ihan muikea, mut vähän jäi semmonen olo, että oli kattomassa 2 tunnin traileria varsinaisesta pihvistä. Kyllä siis aion sen pihvinkin katsoa sitten.
Image

User avatar
rokkaa.gif
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 11449
Joined: 16 Dec 2011, 00:45
Location: location, location

Re: Dyyni

#73 Post by rokkaa.gif » 26 Oct 2021, 19:31

Tsemppiä Kari! wrote:
22 Oct 2021, 01:16
Galaktinen säkkipilli
Nimimerkkiainesta.

User avatar
hellästi takaluukkuun pantu koira
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21990
Joined: 02 Nov 2014, 19:02
Location: takaluukku

Re: Dyyni

#74 Post by hellästi takaluukkuun pantu koira » 26 Oct 2021, 22:19

jatko-osa varmistettu, 2023 tulee :smoker:
Image

User avatar
Myrrys
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27079
Joined: 01 Jan 2011, 19:28
Location: Päästadi
Contact:

Re: Dyyni

#75 Post by Myrrys » 26 Oct 2021, 22:52

Cheddar goblin wrote:
21 Oct 2021, 14:07
Ja toki ymmärrän jos jonkun mielestä "joku bassoääni pörisee taustalla ja siihen päälle sitten jotain minimaalista melodiaa jollain itämaisella asteikolla. Välillä lähtee isot sotarummut jyskyttämään." on just se mitä leffamusalta kaipaa mutta omaan korvaan aika loppuunkaluttu staili. Enemmän puhuttelee semmoset kunnon elämää suuremmat melodiat a la John Williams tai sitte vaihtoehtosesti semmonen hämysempi kirskunta mitä viime aikoina vaikka Jonny Greenwood on tehny hienosti. Mutta joo :ot:
Oha se, mut ei kai täs sitä jyskytystä ja pörinää ollu ees niin paljo, hämysyyttäkin löyty. :o
Cast to Wolves - HKI, crustpunkkaahaus
Kettlehead - HKI, laahaus
Image

Post Reply