Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

Pitkiä viestiketjuja tallessa on.

Moderators: P O L L Y, Bulizky

Locked
Message
Author
User avatar
Del Griffith
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 84615
Joined: 22 Dec 2008, 15:50
Location: 129 W. 81st St

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29731 Post by Del Griffith » 17 May 2021, 23:37

Blinded by the Light
Hyvä mielen leffa ja tokihan tämä Springsteen-fanille maistui.

Man of the West
Hyvä länkkäri. Varmaan Gary Cooperin vikoja leffoja.
Populaarimusiikin henkinen viisari.

User avatar
waldorf
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27996
Joined: 04 Oct 2006, 22:50
Location: Helesinki

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29732 Post by waldorf » 18 May 2021, 00:32

Image

Olinkin nähnyt tämän Penelope Spheerisin leffan joskus aiemminkin. Olihan tässä oma tunnelmansa, vaikka tuo tunnelma olikin jotenkin ankea. Ei kovin onnistunut leffa. Jotain hyviä musavalintoja (Cramps, Iggy), mutta myös aika huonoakin musaa. Ja naisohjaaja ei automaattisesti tarkoita, etteikö leffassa olisi (esitetty) misogyniaa ja seksismiä.
A richer understandment of what’s already understood

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29733 Post by Vilja heilimöi, minä en » 18 May 2021, 09:11

The Avengers (2012)
Tämähän se oli laitimmaista paskaa. Ainut valopilkku Harry Dean Stantonin vilahtaminen.

Zulu (1964)
Tally ho, old boy! Kunnon ummehtunutta siirtomaanostalgiaribaletta koko rahan edestä. Alkuasukkaat on yhtä villiä mustaa massaa joka vyöryy loputtomasti urheiden punatakkien päälle. Tässä on jotain samaa ei niin miellyttävää vibaa kuin Isku Mogadishuun -leffassa. Lopun mitalinjako-tekstien kohdalla meinasi tulla jo tippa yrjöä suuhun.

Solaris (1972)
Taas kerran. Tykkään tästä jopa enemmän kuin Stalkerista.
Image

homokeisari
Posts: 398
Joined: 22 Mar 2007, 08:20

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29734 Post by homokeisari » 18 May 2021, 13:47

The Rape After (1984)
Viihdyttävää oksenteluntäyteistä kauhua hienoilla tehosteilla ja vahvoilla Fulci-vaikutteilla.

Pituitary Hunter (1982)
Aivolisäkkeiden metsästystä ja kääpiökasvuisten tyyppien surullisia kohtaloita pienillä giallo-fiiliksillä.

Centipede Horror (1982)
Skorpionien ja tuhatjalkaisten oksentelua sekä mustaa magiaa.

Red Spell Spells Red (1983)
Cannibal Holocaustin, Evil Deadin ja mustaa magiaa sisältävän Hongkong-kauhun viihdyttävä - mutta surullisen paljon eläinrääkkäystä sisältävä - risteytys.

User avatar
penstemon
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 21623
Joined: 09 Apr 2020, 15:14

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29735 Post by penstemon » 19 May 2021, 11:43

Possession (1981)
Paljon piffilläkin kehuttu taidekauhudraama / mikäliepsykoosi -genreleffa.
Olihan siinä väkevää kuvastoa, en nyt ihan täysiä konahtanut - ehkä odotukset oli jo liian korkealla..
Image

User avatar
Dark ritu menoo...
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 66401
Joined: 03 Mar 2007, 11:54

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29736 Post by Dark ritu menoo... » 19 May 2021, 23:53

Porvariston hillitty charmi. En tiedä tajusinko murto-osaakaan mutta ei se mitään, aivan hauska oli! Jäi vaivaamaan kun se yksi rouva ei päässyt ikinä kertomaan syytä siihen miksi on vihannut jeesusta lapsesta saakka.

User avatar
Jesse Python
Matti Partanen
Matti Partanen
Posts: 206882
Joined: 11 Nov 2011, 07:43

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29737 Post by Jesse Python » 20 May 2021, 00:18

Natural Born Killers. En nyt ihan heti keksi ysärimpää leffaa kuin tämä.

User avatar
Vilja heilimöi, minä en
keskisuuri muinainen
Posts: 96800
Joined: 06 Oct 2004, 14:52
Location: Kyy-trotskien vyyhdit

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29738 Post by Vilja heilimöi, minä en » 20 May 2021, 10:45

Image

Exterminator 2 (1984)
En tiiä oonko sitten hemmoteltu pilalle törkyelokuvien suhteen, mutta tää oli jotensakin lattea pläjäys. Tuotanto-ongelmat uudelleenkuvauksineen ja -leikkauksineen näkyy ja kuuluu. Juliste on kyllä upea.
Image

User avatar
ORDNUNG HUSSEIN
outo uunitettava taksari
Posts: 35561
Joined: 11 Nov 2016, 02:31
Location: Sumiaisten ihmemonttu

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29739 Post by ORDNUNG HUSSEIN » 20 May 2021, 11:45

Jules ja Jim – rakkauden hymy (Truffaut, 1962). Elokuva, joka kertoo rakkaudesta, mutta useammilla tasoilla kuin rakkauselokuvat yleensä. Riipaisevan kaunis, ihana. Alkupuoli kuin Amélieta, mutta pinnan tasolle jäämisen sijaan tässä tolla fiiliksellä tehdään asioita ja loppupuolella itkettää ihan uusista paikoista.

2046 (Wong, 2004). Tony Leung on ehkä maailman paras hiljaa tuijottavan gigolon näyttelijä. Tän trilogian ekaa osaa en oo muuten nähnyt vieläkään, ja tässä kolmosessa viittailtiin useammankin kerran noihin aiempiin. Hyvä elokuva, vaikka tän kohdalla vähän jo nähty homma toi Kar-Wain ihmissuhdetuijottelu.

Drive (Refn, 2011). Ryan Gosling ei ole mikään Tony Leung hiljaa tuijottavana gigolona, ja luojan kiitos Marlon Brando -imitaatio jäi alkumonologiin. Ihan jees leffa silti, irtonainen gore vähän vitutti ja olihan tää tämmöinen.
. . . . . . . . . . . . . P I F . e s s e n . S e e l e . a u f
. . . . . . . . . . . . .ROGEN BEATLES-KLUBI 1% CREW
billys pan pizza veggie wrote:
17 Feb 2024, 20:17
Kyllä. Pystyn todistamaan nuottipaperilla halutessani että steely dan on laadukkaampaa musiikkia kuin kanye west, esim.

User avatar
Fun Beerman
2k
Posts: 2643
Joined: 22 Apr 2020, 12:40
Location: plänet ööth

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29740 Post by Fun Beerman » 20 May 2021, 14:35

Jalat jäi Karjalaan wrote:
20 May 2021, 10:45
Image

Exterminator 2 (1984)
En tiiä oonko sitten hemmoteltu pilalle törkyelokuvien suhteen, mutta tää oli jotensakin lattea pläjäys. Tuotanto-ongelmat uudelleenkuvauksineen ja -leikkauksineen näkyy ja kuuluu. Juliste on kyllä upea.
Just eilen tuli tää jossain vastaan ja mietin pitäskö kattoo :o Ykkönenhän on mainio.

Inherent Vice (2014)

Tullu nyt kahlailtua näitä muutamien vuosien takaisia, väliin jääneitä nimimiesten tekosia kun tuohon aikaan ei paljon ehtinyt leffoja kattelee. Tää oli hyvä, aika coenmainen (tai ehkä vaan andersonmainen). Quirkyt tyypit quirkyissä miljöissä tekee melko tavallisia elokuva-asioita ja mystiset vibat leijuu kaiken yllä. Pituutta aivan liikaa, puoli tuntia tyhjäkäyntiä veke niin olis ollu vielä parempi. Näyttelijäsuorituksissa ei juuri moittimista.

Oon muuten kattellut viime aikoina (täysin sattumalta) hämmentävän paljon leffoja, joissa hippejä piestään eikä tässäkään tarvinnut pettyä :o
Who are these shadows in my way?

User avatar
Duckulan Kreivi
aivan älyvapaa meininki täällä
Posts: 73458
Joined: 14 Jul 2013, 20:29
Location: noitacoL

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29741 Post by Duckulan Kreivi » 20 May 2021, 14:55

rockabilly drugstore wrote:
20 May 2021, 14:35

Inherent Vice (2014)

Tullu nyt kahlailtua näitä muutamien vuosien takaisia, väliin jääneitä nimimiesten tekosia kun tuohon aikaan ei paljon ehtinyt leffoja kattelee. Tää oli hyvä, aika coenmainen (tai ehkä vaan andersonmainen). Quirkyt tyypit quirkyissä miljöissä tekee melko tavallisia elokuva-asioita ja mystiset vibat leijuu kaiken yllä. Pituutta aivan liikaa, puoli tuntia tyhjäkäyntiä veke niin olis ollu vielä parempi. Näyttelijäsuorituksissa ei juuri moittimista.

Oon muuten kattellut viime aikoina (täysin sattumalta) hämmentävän paljon leffoja, joissa hippejä piestään eikä tässäkään tarvinnut pettyä :o
Tykkäsin tästä mutta mua lopulta vähän korpesi se että tässä oli oikea salapoliisikeissi ratkaistavana eikä Doc töötöillytkään ympäri Losia sekaantuen ihmiskohtaloihin olevinaan ratkoessaan asioita mitä älyttömimpien aasinsiltojen kautta. En oo siis lukenut Pynchonin alkuperäisteosta mutta jäin vähän toivomaan että missään ei olisi ollutkaan mitään järkeä
Image

User avatar
cheddar goblin
1k
Posts: 1785
Joined: 21 Oct 2016, 01:22

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29742 Post by cheddar goblin » 20 May 2021, 15:04

Mies ja elokuvakamera (1929)

Kyllähän neukut tän elokuvahomman osasivat. Äärimmäisen hienoja otoksia koko filmin täydeltä, mm. hidastetut kuvat urheilijoista sai tämmösen löysäilijänkin kokemaan ruuminkulttuurin tenhoa. Vähän raskaaks kävi joissain kohdin koska mitään juonta tai edes kovin suurta jaksojen välistä logiikkaa tässä ei edes haettu. Jotenkin tuntu että tää jos joku pitäis nimen omaan nähdä teatterissa jotta sais kaikki tehot irti. 4/5

Born in Flames (1983)

Vihasimpia leffoja mitä oon nähnyt pitkään aikaan. Lähitulevaisuudessa amerikan hallitusmuoto on muuttunut maltilliseksi sosialismiksi ja sitten NYCiläinen naisporukka saa nössöilystä tarpeekseen ja radikalisoituu. Äärimmäisen mieleenpainuvia palopuheita ja hemmetin cool funk-/no wave-painotteinen soundtrack. Leffa on tehty selvästi aika olemattomalla budjetilla ja tarkotuksellisen karuun tyyliin minkä takia tähän oli vähän vaikee päästä sisään lopulta mutta se onkin mun ihan oma vika. 3,5/5

Taistelu Algeriasta (1965)

Hitto että mä tykkään tämmösistä "dokumentaarisista" fiktioleffoista. Hienolla tavalla painostava ja järkyttävä leffa. Kiinnostas tietää minkä takia Cahiers du Cinema -jengi ei välitelly tästä. Saattoko kyse olla siitä että eivät kestäneet kun italialainen ohjaaja ruotii ranskalaisten historiallisia traumoja niin säälimättömästi. 4,5/5

User avatar
waldorf
-=00King Of PIF00=-
-=00King Of PIF00=-
Posts: 27996
Joined: 04 Oct 2006, 22:50
Location: Helesinki

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29743 Post by waldorf » 20 May 2021, 15:18

Cheddar goblin wrote:
20 May 2021, 15:04
Mies ja elokuvakamera (1929)

Kyllähän neukut tän elokuvahomman osasivat. Äärimmäisen hienoja otoksia koko filmin täydeltä, mm. hidastetut kuvat urheilijoista sai tämmösen löysäilijänkin kokemaan ruuminkulttuurin tenhoa. Vähän raskaaks kävi joissain kohdin koska mitään juonta tai edes kovin suurta jaksojen välistä logiikkaa tässä ei edes haettu. Jotenkin tuntu että tää jos joku pitäis nimen omaan nähdä teatterissa jotta sais kaikki tehot irti. 4/5

Born in Flames (1983)

Vihasimpia leffoja mitä oon nähnyt pitkään aikaan. Lähitulevaisuudessa amerikan hallitusmuoto on muuttunut maltilliseksi sosialismiksi ja sitten NYCiläinen naisporukka saa nössöilystä tarpeekseen ja radikalisoituu. Äärimmäisen mieleenpainuvia palopuheita ja hemmetin cool funk-/no wave-painotteinen soundtrack. Leffa on tehty selvästi aika olemattomalla budjetilla ja tarkotuksellisen karuun tyyliin minkä takia tähän oli vähän vaikee päästä sisään lopulta mutta se onkin mun ihan oma vika. 3,5/5

Taistelu Algeriasta (1965)

Hitto että mä tykkään tämmösistä "dokumentaarisista" fiktioleffoista. Hienolla tavalla painostava ja järkyttävä leffa. Kiinnostas tietää minkä takia Cahiers du Cinema -jengi ei välitelly tästä. Saattoko kyse olla siitä että eivät kestäneet kun italialainen ohjaaja ruotii ranskalaisten historiallisia traumoja niin säälimättömästi. 4,5/5
Mistäs tuon keskimmäisen katsoit?
A richer understandment of what’s already understood

User avatar
Fun Beerman
2k
Posts: 2643
Joined: 22 Apr 2020, 12:40
Location: plänet ööth

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29744 Post by Fun Beerman » 20 May 2021, 15:23

Duckulan Kreivi wrote:
20 May 2021, 14:55
rockabilly drugstore wrote:
20 May 2021, 14:35

Inherent Vice (2014)

Tullu nyt kahlailtua näitä muutamien vuosien takaisia, väliin jääneitä nimimiesten tekosia kun tuohon aikaan ei paljon ehtinyt leffoja kattelee. Tää oli hyvä, aika coenmainen (tai ehkä vaan andersonmainen). Quirkyt tyypit quirkyissä miljöissä tekee melko tavallisia elokuva-asioita ja mystiset vibat leijuu kaiken yllä. Pituutta aivan liikaa, puoli tuntia tyhjäkäyntiä veke niin olis ollu vielä parempi. Näyttelijäsuorituksissa ei juuri moittimista.

Oon muuten kattellut viime aikoina (täysin sattumalta) hämmentävän paljon leffoja, joissa hippejä piestään eikä tässäkään tarvinnut pettyä :o
Tykkäsin tästä mutta mua lopulta vähän korpesi se että tässä oli oikea salapoliisikeissi ratkaistavana eikä Doc töötöillytkään ympäri Losia sekaantuen ihmiskohtaloihin olevinaan ratkoessaan asioita mitä älyttömimpien aasinsiltojen kautta. En oo siis lukenut Pynchonin alkuperäisteosta mutta jäin vähän toivomaan että missään ei olisi ollutkaan mitään järkeä
Joo, kieltämättä! En ole mäkään kirjaa lukenut mut aika uskollinen sovitus kai on. Saahan tostakin tietysti halutessaan "peaker moden" tappiin vääntämällä vaikka millasia tulkintoja aikaan :D
Who are these shadows in my way?

User avatar
cheddar goblin
1k
Posts: 1785
Joined: 21 Oct 2016, 01:22

Re: Minkä elokuvan katsoit viimeksi?

#29745 Post by cheddar goblin » 20 May 2021, 15:43

waldorf wrote:
20 May 2021, 15:18
Cheddar goblin wrote:
20 May 2021, 15:04
Mies ja elokuvakamera (1929)

Kyllähän neukut tän elokuvahomman osasivat. Äärimmäisen hienoja otoksia koko filmin täydeltä, mm. hidastetut kuvat urheilijoista sai tämmösen löysäilijänkin kokemaan ruuminkulttuurin tenhoa. Vähän raskaaks kävi joissain kohdin koska mitään juonta tai edes kovin suurta jaksojen välistä logiikkaa tässä ei edes haettu. Jotenkin tuntu että tää jos joku pitäis nimen omaan nähdä teatterissa jotta sais kaikki tehot irti. 4/5

Born in Flames (1983)

Vihasimpia leffoja mitä oon nähnyt pitkään aikaan. Lähitulevaisuudessa amerikan hallitusmuoto on muuttunut maltilliseksi sosialismiksi ja sitten NYCiläinen naisporukka saa nössöilystä tarpeekseen ja radikalisoituu. Äärimmäisen mieleenpainuvia palopuheita ja hemmetin cool funk-/no wave-painotteinen soundtrack. Leffa on tehty selvästi aika olemattomalla budjetilla ja tarkotuksellisen karuun tyyliin minkä takia tähän oli vähän vaikee päästä sisään lopulta mutta se onkin mun ihan oma vika. 3,5/5

Taistelu Algeriasta (1965)

Hitto että mä tykkään tämmösistä "dokumentaarisista" fiktioleffoista. Hienolla tavalla painostava ja järkyttävä leffa. Kiinnostas tietää minkä takia Cahiers du Cinema -jengi ei välitelly tästä. Saattoko kyse olla siitä että eivät kestäneet kun italialainen ohjaaja ruotii ranskalaisten historiallisia traumoja niin säälimättömästi. 4,5/5
Mistäs tuon keskimmäisen katsoit?
Kaveri oli hankkinu koneelle mahdollisesti laittomin keinoin :oops:

Locked