eri. mulla oli 1.8, ihan jees oli. mutta joo, ykskasissa tais olla tiheempi loota kun kakslitrasissa. niin ja c-corsallakin vois päästä..Sd.Kfz.302 wrote:^1,8 versiossa on vittumaiset välitykset vaihdetoosassa, ikävä ajella motaria.
Osta mielummin saman ikänen vectra, samat viat mut ihan vitun paljon parempi auto ajaa.
Autokysymyksiä ja keskustelua
Moderators: P O L L Y, Bulizky
-
- SMTC
- Posts: 47173
- Joined: 22 Apr 2005, 11:23
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ay Caramba
- viemäri-INTEGRITY
- kunnon örinää
- Posts: 161540
- Joined: 04 Mar 2004, 15:11
- Location: me kaikki kellutaan täällä...
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tänään oli taas se joka toinen torstai kun talviaikana joutuu siirtämään aurauksen takia auton neljäksi tunniksi syrjään. No, eihän sitä kadunpätkää sitten ollut aurattu. Viime talvena sama juttu tapahui myös useamman kerran. Säätäminen, mihin auto siksi aikaa on siis todella palkitsevaa.
Mutta! Jos ei nyt ihan haukkumiseksi menisi, niin ilmeisesti katuosasto on huomannut tämän itsekin ja nyt vuodenvaihteessa alkavat tiedottaa mm. tekstarein onko aura oikeasti tulossa. Tämä on aika reilu juttu, jos se nyt vaan toteutuu.
Mutta! Jos ei nyt ihan haukkumiseksi menisi, niin ilmeisesti katuosasto on huomannut tämän itsekin ja nyt vuodenvaihteessa alkavat tiedottaa mm. tekstarein onko aura oikeasti tulossa. Tämä on aika reilu juttu, jos se nyt vaan toteutuu.
- Separi ruispellossa
- -=00King Of PIF00=-
- Posts: 24819
- Joined: 01 Oct 2010, 09:48
- Location: Nykäskylä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Mulla on yli vuoden takaa maksamatta yks ParkNetin lappu. Koska en itse ollut autoa sinne pysäköinyt ( ) niin en tietenkään maksanut. Niiden nettisivuilla on yhteydenottolomake, jossa ilmoitin että joku muu ajoi, ja heidän hommansa selvittää kuka, koska väittävät tehneensä sopimuksen kuskin kanssa. Oikean kuskin ilmitantovelvollisuutta ei asiakkaalla ole.horus wrote:Onko kokemusta yksityisestä pysäköinnivalvonnasta? Nappasin pari viikkoo sitten maksun ParkNet yhtiöltä ja päätin että vitut maksan. Nytten tuli muistutus (korotettuna tietysti viirellä eurolla) ja uhkailua perimistoimenpiteistä joista aiheutuu lisäkustannuksia. Mukana oli oikeen A45 tierote jossa siteerattiin KKOn ennakkopäätöstä 2010:23 ja väitettiin ettei taannoinen perustuslakivaliokunnan kanta ole ristiriirassa sen kanssa ym.
Kysymys - onko joku jättäny näitä maksamatta ja välttyny seuraamuksilta - jos jättää tuuppaa noi tulevat perintävirman laputkin suaraan silppuriin niin onko eressä käräjät taikka pääsevätkö jotenkin kiskomaan saatavansa esim. veronpalautuksista?
Itte olen tässä vaiheessa erelleen 'en maksa' linjoilla.
Sitten sieltä tulee vitosella korotettuja muistutuksia, jotka kiistetään samaan malliin. Seuraavaksi alkaa tulla lappua PS Perintä -nimiseltä firmalta, ja samalla alkaa summakin nousta 20 euroa per kirje. Selvittelin asiaa, ja kävi ilmi että a) PS Perinnällä on sama Y-tunnus kuin ParkNetillä b) niillä ei ole laillistettua toimilupaa perintään. Eli täysin keksitty "perintätoimisto". Tolleen vaan saavat summan kasvamaan nopeammin. Sama homma taas, kiistät saatavan ja vaadit perintää keskeytettäväksi. Laki nimittäin sanoo, että riitautetun saatavan perintää ei saa jatkaa, vaan velkojan on joko unohdettava koko juttu tai vietävä käräjille. Lakiahan nämä veijarit kuitenkaan eivät noudata, vaan sama kirjeralli jatkuu, ja kovasti oikeudella uhkaillaan. Tässä kohtaa tein ilmoituksen kuluttajavirastoon, ja ilmoitus välittyi myös ParkNetille. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, mutta katsotaan nyt vieläkö niillä on uusia metkuja. Käräjillehän ne oikeasti eivät uskalla ketään viedä, koska tietävät ettei tule menemään läpi.
Elikkäs omasta viitseliäisyydestä ja varallisuudesta kiinni jaksaako alkaa vääntämään vai maksaako suosiolla pois.
kanammuna wrote:Yritin, uhmasin, ja liejut housuihin latasin.
- varastomies
- 4k
- Posts: 4606
- Joined: 18 Feb 2012, 02:36
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Kerran elämässä ollut corolla ja kuunaan tuu päivää, jolloin tojota pihaan tulisi. Öljytkin piti vaihtaa huoltokirjan mukaan 5tonnin välein. Tollasella fiiualla ajaa kepeesti 350000 ja jos päälle satkun ajetun saa alle tonnilla, en pahana pidä ja kulutus pyörii 5-6l100 ihme nakun pitää 15000 ajomäärälle ostaa, että hyöty tulee esiin. Japanilaiset autot on yleisesti yliarvostettuja ja varaosat on kalliimpia kuin italiaanoihim,motonet pelastaakissavideo wrote:ai. jopas. se linkki oli rikki, ni yritin arvailla mitä tarkoitit.
ai punto? hih hih. jos budjetti on siinä tonnin luokkaa, ni kehottaisin välttämään. voi tonnin fiat tosin olla hieno seikkailu.
jos bensiiniauto käy, kuten mainituilla kilometreillä luulis, ni väittäsin tonnilla saavan eniten vastinetta rahoilleen jostain japanilaisesta. kaverilla on ollu useampi lancer, on ostanu niitä kohtuullisen halvalla (katsastamattomina), sit fiksaillu ja puunaillu ja myyny kalliimmalla pois rahoittaakseen ralliautoharrastustaan. ei oo kuulunu mitään oikeita ongelmia olleen. ite ajelin toista vuotta corollalla jonka ostin tutulta, sen viis vuotta mitä yhteensä sillä ajeltiin, ei tarvinnu muuta ku öljyjä vaihtaa. primerala ajoin kolmessa vuodessa melkein 100tkm myös melkein ongelmitta, katkennu vetoakseli oli ainoa korjaus vaikka jo ostaessani oli yli 300tkm mittarissa.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tänks! Reklamoitu on.Separi ruispellossa wrote:Mulla on yli vuoden takaa maksamatta yks ParkNetin lappu. Koska en itse ollut autoa sinne pysäköinyt ( ) niin en tietenkään maksanut. Niiden nettisivuilla on yhteydenottolomake, jossa ilmoitin että joku muu ajoi, ja heidän hommansa selvittää kuka, koska väittävät tehneensä sopimuksen kuskin kanssa. Oikean kuskin ilmitantovelvollisuutta ei asiakkaalla ole.horus wrote:Onko kokemusta yksityisestä pysäköinnivalvonnasta? Nappasin pari viikkoo sitten maksun ParkNet yhtiöltä ja päätin että vitut maksan. Nytten tuli muistutus (korotettuna tietysti viirellä eurolla) ja uhkailua perimistoimenpiteistä joista aiheutuu lisäkustannuksia. Mukana oli oikeen A45 tierote jossa siteerattiin KKOn ennakkopäätöstä 2010:23 ja väitettiin ettei taannoinen perustuslakivaliokunnan kanta ole ristiriirassa sen kanssa ym.
Kysymys - onko joku jättäny näitä maksamatta ja välttyny seuraamuksilta - jos jättää tuuppaa noi tulevat perintävirman laputkin suaraan silppuriin niin onko eressä käräjät taikka pääsevätkö jotenkin kiskomaan saatavansa esim. veronpalautuksista?
Itte olen tässä vaiheessa erelleen 'en maksa' linjoilla.
Sitten sieltä tulee vitosella korotettuja muistutuksia, jotka kiistetään samaan malliin. Seuraavaksi alkaa tulla lappua PS Perintä -nimiseltä firmalta, ja samalla alkaa summakin nousta 20 euroa per kirje. Selvittelin asiaa, ja kävi ilmi että a) PS Perinnällä on sama Y-tunnus kuin ParkNetillä b) niillä ei ole laillistettua toimilupaa perintään. Eli täysin keksitty "perintätoimisto". Tolleen vaan saavat summan kasvamaan nopeammin. Sama homma taas, kiistät saatavan ja vaadit perintää keskeytettäväksi. Laki nimittäin sanoo, että riitautetun saatavan perintää ei saa jatkaa, vaan velkojan on joko unohdettava koko juttu tai vietävä käräjille. Lakiahan nämä veijarit kuitenkaan eivät noudata, vaan sama kirjeralli jatkuu, ja kovasti oikeudella uhkaillaan. Tässä kohtaa tein ilmoituksen kuluttajavirastoon, ja ilmoitus välittyi myös ParkNetille. Sen jälkeen ei ole kuulunut mitään, mutta katsotaan nyt vieläkö niillä on uusia metkuja. Käräjillehän ne oikeasti eivät uskalla ketään viedä, koska tietävät ettei tule menemään läpi.
Elikkäs omasta viitseliäisyydestä ja varallisuudesta kiinni jaksaako alkaa vääntämään vai maksaako suosiolla pois.
Sd.Kfz. 302 wrote:Världen är vittu paikka idag.
Trollface-mies wrote:poliitikon piittaamattomuus ajoi miehen epätoivosiin tekoihin.
- Separi ruispellossa
- -=00King Of PIF00=-
- Posts: 24819
- Joined: 01 Oct 2010, 09:48
- Location: Nykäskylä
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Tossa vielä tollanen asiaan liittyen: http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2011 ... eilla.html
kanammuna wrote:Yritin, uhmasin, ja liejut housuihin latasin.
- Balam-Acab
- el segundo
- Posts: 173513
- Joined: 23 Apr 2004, 17:04
- Location: anarkistinen rodunsekoittajapariskunta
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Q-Parkin käyttämä perintäfirma lähetti autoon joskus kesäkuussa kiinnitetystä laskusta perintäkirjeen rekisteriin ensimmäiseksi merkitylle omistajalle. Tein reklamaation ja ehdotin, että ottaisivat yhteyttä siihen henkilöön, joka ajoneuvon oli pysäköinyt. Laskuja alkoi tippua sitten toisen omistajan nimelle osoitettuna. Annoin koko typeryyden olla, mutta äskeisen innoittamana lähetin nyt molemmille lafkoille tiedoksi, ettei vieläkään mennyt oikein.
Naturally, the machines were destroyed.
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust
http://ctw.fi/ Cast to Wolves crust
- Koala-Paint
- 1k
- Posts: 1634
- Joined: 15 Oct 2012, 12:19
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
vertailin vittuillakseni motonetin hintoja yleisien huolto-osien kohdalla, koska alkoi ärsyttämään viiden tonnin öljynvaihtovälit.varastomies wrote:Kerran elämässä ollut corolla ja kuunaan tuu päivää, jolloin tojota pihaan tulisi. Öljytkin piti vaihtaa huoltokirjan mukaan 5tonnin välein. Tollasella fiiualla ajaa kepeesti 350000 ja jos päälle satkun ajetun saa alle tonnilla, en pahana pidä ja kulutus pyörii 5-6l100 ihme nakun pitää 15000 ajomäärälle ostaa, että hyöty tulee esiin. Japanilaiset autot on yleisesti yliarvostettuja ja varaosat on kalliimpia kuin italiaanoihim,motonet pelastaakissavideo wrote:ai. jopas. se linkki oli rikki, ni yritin arvailla mitä tarkoitit.
ai punto? hih hih. jos budjetti on siinä tonnin luokkaa, ni kehottaisin välttämään. voi tonnin fiat tosin olla hieno seikkailu.
jos bensiiniauto käy, kuten mainituilla kilometreillä luulis, ni väittäsin tonnilla saavan eniten vastinetta rahoilleen jostain japanilaisesta. kaverilla on ollu useampi lancer, on ostanu niitä kohtuullisen halvalla (katsastamattomina), sit fiksaillu ja puunaillu ja myyny kalliimmalla pois rahoittaakseen ralliautoharrastustaan. ei oo kuulunu mitään oikeita ongelmia olleen. ite ajelin toista vuotta corollalla jonka ostin tutulta, sen viis vuotta mitä yhteensä sillä ajeltiin, ei tarvinnu muuta ku öljyjä vaihtaa. primerala ajoin kolmessa vuodessa melkein 100tkm myös melkein ongelmitta, katkennu vetoakseli oli ainoa korjaus vaikka jo ostaessani oli yli 300tkm mittarissa.
raidetangon pää,
punto 9.00€
corolla 9.90€
cordoba tdi 9.00€
alapallonivel,
punto 44.00€ (motonetistä sai vain alatukivarren, liekö pallonivel prässätty?)
corolla 19.90€
cordoba tdi 7.90€
jarrupalat,
punto 18.90€
corolla 22.90€
cordoba tdi 14.90€
öljysuodatin,
punto 8.90€
corolla 5.90€
cordoba tdi 6.90€
ja kyllä sillä kulutuksen laskulla pikkuruinen fiat-moottori vs. saksalainen diesel-moottori kuittaa noilla kilometreillä sen diesel-veron jos kyseessä on paku jota aiemmin esittelin. jää vielä rahaa vaikka kaikkiin noihin huolto-osiin.
ei miul oo mitään fiateja vastaan, kerran meinasin ostaa yhden mut en sit ostanu ku ei lähteny käyntiin. se olikin paska, makso kai satasen luokkaa joten ei voi verrata. makuasioitahan nää autojutut on, vähän tylsä kinata. mut kuten kaikissa muissakin kinasteluissa, jään tässäkin kaipaamaan järkiperäisiä argumentteja.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Selventävä blogi.Separi ruispellossa wrote:Tossa vielä tollanen asiaan liittyen: http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2011 ... eilla.html
Sd.Kfz. 302 wrote:Världen är vittu paikka idag.
Trollface-mies wrote:poliitikon piittaamattomuus ajoi miehen epätoivosiin tekoihin.
- varastomies
- 4k
- Posts: 4606
- Joined: 18 Feb 2012, 02:36
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Juu, etsä multa mitään hienoja argumentteja tästä saa, mielipiteitä on monia, enkä minä kiellä teidän asiantuntemusta autoista. Pienen ikäni näitten moottorilla liikkuvien kanssa räpänny ja kokemuksesta ton fiiun heitin ilmoille. Ohan niitä monia muitakin vaihtoehtoa tarjolla, eikä se seatti huono ollut, mutta jos myyjä huutelee jo ilmoituksessaan vikaa niin ei siinä yleensä ole kuin ongelmia tiedossa. Toisaalta, jos ritsan pihallensa ostaa, täytyy olla valmis myös yllätyksiinkissavideo wrote:vertailin vittuillakseni motonetin hintoja yleisien huolto-osien kohdalla, koska alkoi ärsyttämään viiden tonnin öljynvaihtovälit.varastomies wrote:Kerran elämässä ollut corolla ja kuunaan tuu päivää, jolloin tojota pihaan tulisi. Öljytkin piti vaihtaa huoltokirjan mukaan 5tonnin välein. Tollasella fiiualla ajaa kepeesti 350000 ja jos päälle satkun ajetun saa alle tonnilla, en pahana pidä ja kulutus pyörii 5-6l100 ihme nakun pitää 15000 ajomäärälle ostaa, että hyöty tulee esiin. Japanilaiset autot on yleisesti yliarvostettuja ja varaosat on kalliimpia kuin italiaanoihim,motonet pelastaakissavideo wrote:ai. jopas. se linkki oli rikki, ni yritin arvailla mitä tarkoitit.
ai punto? hih hih. jos budjetti on siinä tonnin luokkaa, ni kehottaisin välttämään. voi tonnin fiat tosin olla hieno seikkailu.
jos bensiiniauto käy, kuten mainituilla kilometreillä luulis, ni väittäsin tonnilla saavan eniten vastinetta rahoilleen jostain japanilaisesta. kaverilla on ollu useampi lancer, on ostanu niitä kohtuullisen halvalla (katsastamattomina), sit fiksaillu ja puunaillu ja myyny kalliimmalla pois rahoittaakseen ralliautoharrastustaan. ei oo kuulunu mitään oikeita ongelmia olleen. ite ajelin toista vuotta corollalla jonka ostin tutulta, sen viis vuotta mitä yhteensä sillä ajeltiin, ei tarvinnu muuta ku öljyjä vaihtaa. primerala ajoin kolmessa vuodessa melkein 100tkm myös melkein ongelmitta, katkennu vetoakseli oli ainoa korjaus vaikka jo ostaessani oli yli 300tkm mittarissa.
raidetangon pää,
punto 9.00€
corolla 9.90€
cordoba tdi 9.00€
alapallonivel,
punto 44.00€ (motonetistä sai vain alatukivarren, liekö pallonivel prässätty?)
corolla 19.90€
cordoba tdi 7.90€
jarrupalat,
punto 18.90€
corolla 22.90€
cordoba tdi 14.90€
öljysuodatin,
punto 8.90€
corolla 5.90€
cordoba tdi 6.90€
ja kyllä sillä kulutuksen laskulla pikkuruinen fiat-moottori vs. saksalainen diesel-moottori kuittaa noilla kilometreillä sen diesel-veron jos kyseessä on paku jota aiemmin esittelin. jää vielä rahaa vaikka kaikkiin noihin huolto-osiin.
ei miul oo mitään fiateja vastaan, kerran meinasin ostaa yhden mut en sit ostanu ku ei lähteny käyntiin. se olikin paska, makso kai satasen luokkaa joten ei voi verrata. makuasioitahan nää autojutut on, vähän tylsä kinata. mut kuten kaikissa muissakin kinasteluissa, jään tässäkin kaipaamaan järkiperäisiä argumentteja.
Tarkoitushan tässä oli etsiä edullinen kulkuneuvo, aqnteeksi jos pahoitin mielesi "haukkumalla" ooppeleita tai japanin ihmeitä. Näin ei ollut tarkoitus
- varastomies
- 4k
- Posts: 4606
- Joined: 18 Feb 2012, 02:36
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ps. vuosi oli91 ja korollanpaska oli vm86 täydellisellä huoltokirjalla ja joka vitun huolto oli merkkiliikkeessä 1500mk, samaan rahaan sai öljynsuodattimen ja ilmanputsarin.
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Vuonna 1986 laitettiin lähes jokaisen auton huoltokirjaan öljynvaihtoväliksi 5000 km, koska ne öljyt oli silloin jotain ihan muuta kuin nykyään. Olen ajellut takavuosina vuoden 1988 Corollalla aika lailla ja siinä ei ollut ikinä mitään vikaa, perushuoltoja vaan, ja halpoja ne mun mielestä oli. Öljyt vaihdoin kerran vuodessa kilometreihin katsomatta, mutta kai niitä noin tuplat tuohon suositukseen nähden tuli.varastomies wrote:Ps. vuosi oli91 ja korollanpaska oli vm86 täydellisellä huoltokirjalla ja joka vitun huolto oli merkkiliikkeessä 1500mk, samaan rahaan sai öljynsuodattimen ja ilmanputsarin.
Aika tuuriahan tuo auton ostaminen on kaiken kaikkiaan, koska hyvämaineisenkin merkin saa paskottua, jos sitä pitää huonosti. Ja tonnin autossa on jo yleensä useampi omistaja takana, joten ihan priimaa saa harvoin käsiinsä.
Tuulilasissa julkaistiin marraskuussa laajamittainen Merkkien Merkki -tutkimus, johon oli vastaillut 13 700 suomalaista autoilijaa. Tutkimuksessa vertailtiin tyytyväisyyttä autoon, myynti- ja huoltopalveluja, sitoutumista omaan merkkiin sekä eri automerkkien haluttavuutta. Fiat oli luokassaan häntäpäässä ja japanilaiset poikkeuksetta kärkipäässä. Ongelman tässä ostajalle tekee se, että japanilaiset olivat ylivoimaisia käytettyjen autojen arvon säilyvyydessä, toisin sanoen ne maksaa myös käytettynä paljon (prosentuaalisesti suhteessa auton alkuperäiseen hintaan).
http://ruumiinavaus.bandcamp.comFlemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
- varastomies
- 4k
- Posts: 4606
- Joined: 18 Feb 2012, 02:36
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Samaan aikaan oli Alfalla vaihtoväli 10000 ja korollaanki meni täyssynteettiset sisälle, olis varmaan kestäny pidempään, mutta halusin pitää "täydellisen" huoltokirjan, typerä kun olin Korollasta ei jäänyt mitään hyvää sanottavaa, eihän siinä laturikaan riittäny kahelle pinohiirin 15"basareille. Ette te mua saa millään tavalla sanomaan korollasta mitään hyvää, itteasiassa bensaaki söi saatanasti tehoihin nähden ja ainut auto mistä multa on pöllitty sterkat, se tosin korollan vika oo. Apin primeraanki jouduttiin vaihtaa kone 250t. jälkeen, tosin konerikkoa pidän yleisesti käyttäjän vikana, mutta todisteiden puutteessa kohauttelen olkapäitä. Niin ja jurvassa ajettiin carinalla botniaringillä kestävyyskisoja, niin oli ensimmäisten joukossa mistä kone laukes. Ei mulla muiden autojen kanssa sen kummempaa trabelia ole ollut... Okei yhestä alfasta kansipahvi pamahti, mutta siinä oli vikana hukkaportin letkun irtoaminen ja naula päässä ku vitosella oli vaan niin kiva suditella, eikä ymmärtäny höllätä.ximmo wrote:Vuonna 1986 laitettiin lähes jokaisen auton huoltokirjaan öljynvaihtoväliksi 5000 km, koska ne öljyt oli silloin jotain ihan muuta kuin nykyään. Olen ajellut takavuosina vuoden 1988 Corollalla aika lailla ja siinä ei ollut ikinä mitään vikaa, perushuoltoja vaan, ja halpoja ne mun mielestä oli. Öljyt vaihdoin kerran vuodessa kilometreihin katsomatta, mutta kai niitä noin tuplat tuohon suositukseen nähden tuli.varastomies wrote:Ps. vuosi oli91 ja korollanpaska oli vm86 täydellisellä huoltokirjalla ja joka vitun huolto oli merkkiliikkeessä 1500mk, samaan rahaan sai öljynsuodattimen ja ilmanputsarin.
Aika tuuriahan tuo auton ostaminen on kaiken kaikkiaan, koska hyvämaineisenkin merkin saa paskottua, jos sitä pitää huonosti. Ja tonnin autossa on jo yleensä useampi omistaja takana, joten ihan priimaa saa harvoin käsiinsä.
Tuulilasissa julkaistiin marraskuussa laajamittainen Merkkien Merkki -tutkimus, johon oli vastaillut 13 700 suomalaista autoilijaa. Tutkimuksessa vertailtiin tyytyväisyyttä autoon, myynti- ja huoltopalveluja, sitoutumista omaan merkkiin sekä eri automerkkien haluttavuutta. Fiat oli luokassaan häntäpäässä ja japanilaiset poikkeuksetta kärkipäässä. Ongelman tässä ostajalle tekee se, että japanilaiset olivat ylivoimaisia käytettyjen autojen arvon säilyvyydessä, toisin sanoen ne maksaa myös käytettynä paljon (prosentuaalisesti suhteessa auton alkuperäiseen hintaan).
- varastomies
- 4k
- Posts: 4606
- Joined: 18 Feb 2012, 02:36
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
Ps. Tuulilasissa julkaistiin marraskuussa laajamittainen Merkkien Merkki -tutkimus, johon oli vastaillut 13 700 suomalaista autoilijaa. Tutkimuksessa vertailtiin tyytyväisyyttä autoon, myynti- ja huoltopalveluja, sitoutumista omaan merkkiin sekä eri automerkkien haluttavuutta. Fiat oli luokassaan häntäpäässä ja japanilaiset poikkeuksetta kärkipäässä. Ongelman tässä ostajalle tekee se, että japanilaiset olivat ylivoimaisia käytettyjen autojen arvon säilyvyydessä, toisin sanoen ne maksaa myös käytettynä paljon (prosentuaalisesti suhteessa auton alkuperäiseen hintaan).
Maksa tojosta 3-5donaa ja tuurilla ajat ongelmitta 350000 jälkeen puoleenmilliin ja myyt romuraudan hinnalla pois.
Maksa fiiusta max dona satkunajetusta ja tuurilla vedät ongelmitta 350tkm mittariin ja joku hullu ostaa sen 5sataa.
Sulla on kokoajan ollu käytössä parisataatuhatta vähemmän haissu/piereskelty auto, josta saat vielä yhen illan pierukännit, jos haluat.
Matematiikka ei ole vaikeaa
Maksa tojosta 3-5donaa ja tuurilla ajat ongelmitta 350000 jälkeen puoleenmilliin ja myyt romuraudan hinnalla pois.
Maksa fiiusta max dona satkunajetusta ja tuurilla vedät ongelmitta 350tkm mittariin ja joku hullu ostaa sen 5sataa.
Sulla on kokoajan ollu käytössä parisataatuhatta vähemmän haissu/piereskelty auto, josta saat vielä yhen illan pierukännit, jos haluat.
Matematiikka ei ole vaikeaa
- Sd.Kfz. 302
- joku kiva
- Posts: 172374
- Joined: 22 Dec 2006, 16:16
- Location: esopoo
- Contact:
Re: Autokysymyksiä ja keskustelua
80-luvun japsia suosittelen jos löytyy hyvä yksilö. Honda Civicki on ainakin hyvä auto ajaa, vie vähän bensaa(1,4 kaasarilla ainaki) ja teho/paino suhteen ansiosta liikkuukin suht mukavasti jos ei oo kuskin lisäksi mitään mukana.
Kovinkaan montaa sataa en maksaisi mistään edes just leimatusta 80-lukulaisesta ellei sitte pääse nosturille kokeilemaan pohjaa rautakangella.
Mk1 punto on ihan kamala auto ajaa ihan missä olosuhteissa vaan, että katselisin mielummin tuota noin 2000 vuosimallista alkavaa mk2 versiota. Mulla on ollu molempaa mallia, vanhempi vei 1,1 koneella vähintään 7,5 litraa bensaa vaikka ajoi kuinka nätisti ja hiljaa matka-ajoa - auto oli myös säädöissä ja kaikki sytkäosat tuoreita. Tuo uudempi on mukavampi ajaa ja kaikin puolin vähemmän paska peli enkä saanu edes ruuhkassa seisottamalla viemään sitä yli seitsemää litraa bensaa satasella. Motarilla tosin ihan paska, mutta se on vähän tyyppivika missä tahansa pesupallossa.
Vanhin mahdollinen primera on kanssa ihan hyvä valinta jos ehjän löytää, nissani pilasi moottorinsa 90-luvun puolivälin tuntumassa ku laittoivat toisen nokan koneeseen.
Kovinkaan montaa sataa en maksaisi mistään edes just leimatusta 80-lukulaisesta ellei sitte pääse nosturille kokeilemaan pohjaa rautakangella.
Mk1 punto on ihan kamala auto ajaa ihan missä olosuhteissa vaan, että katselisin mielummin tuota noin 2000 vuosimallista alkavaa mk2 versiota. Mulla on ollu molempaa mallia, vanhempi vei 1,1 koneella vähintään 7,5 litraa bensaa vaikka ajoi kuinka nätisti ja hiljaa matka-ajoa - auto oli myös säädöissä ja kaikki sytkäosat tuoreita. Tuo uudempi on mukavampi ajaa ja kaikin puolin vähemmän paska peli enkä saanu edes ruuhkassa seisottamalla viemään sitä yli seitsemää litraa bensaa satasella. Motarilla tosin ihan paska, mutta se on vähän tyyppivika missä tahansa pesupallossa.
Vanhin mahdollinen primera on kanssa ihan hyvä valinta jos ehjän löytää, nissani pilasi moottorinsa 90-luvun puolivälin tuntumassa ku laittoivat toisen nokan koneeseen.