Autokysymyksiä ja keskustelua

Pitkiä viestiketjuja tallessa on.

Moderators: P O L L Y, Bulizky

Locked
Message
Author
Poistunut käyttäjä 98d6c7
Poistunut käyttäjä
Posts: 65734
Joined: 28 May 2007, 11:54

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4201 Post by Poistunut käyttäjä 98d6c7 » 08 Dec 2012, 15:40

ximmo wrote:Mulla on 550W Defa tuossa mun perheautossa ja ihan ok toimii, eli jos ostat tommosen 1350W, niin oot aika pröystäilijä. Tosin ei taida olla ihan suoraan verrannollinen lämmitystehoon tuo laitteen kulutus.
Onpas, kaikki sähköenergia minkä se lämmitin kuluttaa muuttuu lämpöenergiaksi.

User avatar
ximmo
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10730
Joined: 14 Jul 2005, 10:02
Location: Helsinki
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4202 Post by ximmo » 08 Dec 2012, 16:16

yucca wrote:
ximmo wrote:Mulla on 550W Defa tuossa mun perheautossa ja ihan ok toimii, eli jos ostat tommosen 1350W, niin oot aika pröystäilijä. Tosin ei taida olla ihan suoraan verrannollinen lämmitystehoon tuo laitteen kulutus.
Onpas, kaikki sähköenergia minkä se lämmitin kuluttaa muuttuu lämpöenergiaksi.
Juu, mutta joka laite ei toimi yhtä täydellisesti eli ei osaa huiskia sitä lämpöenergiaa samalla tavalla sinne autoon. Esimerkiksi joku laite voi lämmittää omaa runkoaan, toinen osaa puhaltaa kaiken kuuman tuulilasiin.
Flemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
http://ruumiinavaus.bandcamp.com

User avatar
Goldie
Äiti soita Hesariin
Posts: 27035
Joined: 27 Jan 2005, 22:33

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4203 Post by Goldie » 08 Dec 2012, 18:22

ximmo wrote:Goldien renkaat noudettu ja mies toimitettu työpaikan ovelle. Tulipa sitä pari tuntia ajeltuakin edes takaisin tuolla tuiskussa Kultsin asioilla - tuo hieno mies antoi toki bensiinirahaa. Enää ne renkaat pitäisi saada auton alle, jännityksellä jäämme seuraamaan miehen menestystä kyseisessä operaatiossa.

Goldien kesävanteet on kyllä ihan hyvän näköiset. Kenties ne kannattaisi myydä jollekin tuunaajapojulle ja ostaa tilalle vähän kaposemmat. Sopivalla offsetillä saisi vähän kapeammatkin vanteet ihan mukiinmenevän näköisiksi.
Kiitti vielä kerran kuskailusta! Toivottavasti maanantaina aura-auto käy kolaamassa kotitien että pääsen liikkeeseen pistämään kiekot alle. Melko loppuunajetut kitkathan nuo on, mutta eiköhän niillä tiellä pysy kun varovasti ajelee.

Kyllä mä varmaan pidän nuo kesärenkaat kun vanteet on niin hienot ja pintaa kumeissa vielä useaksi vuodeksi, vaikka ajomukavuus vähän kärsiikin :P

User avatar
Juhani Korholainen
4k
Posts: 4950
Joined: 16 May 2004, 20:13

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4204 Post by Juhani Korholainen » 09 Dec 2012, 01:04

Nyt kun oli puhetta noista sisätilalämppäreistä, ni tuli mieleen, ettei nää nykyajan lämmittimet oikeen niin paljoa lämmitä, ku vanhaan hyvään aikaan, ku ei ollu keraamisia elementtejä. Muutenkin tuntuu, että nää nykyiset käyttää ottamansa virran enemmän propellin puhallustehoon, ku lämmöntuottamiseen. Mut samapa tuo mulle on.

Mut ei tää mitään oo siihen verrattuna, mitä luin jostain 70-luvun autolehdestä. Tekniikan mualima, tai Tuulilasi. Siinä oli nimittäin mainos lohkolämmittimistä. Oli eritehoisia ja silleen, ja niillä oli eri nimiä kans. Tehokkain oli joku super tai turbo, ja siinä kehuttiin, että lämmittää koneen käyntilämpötilaan, eli 90C:hen :D Silloin ei vielä energiaa säästetty.
Noi lohkolämmittimetkään ei taida ihan niin tehokkaita olla, ku vähän vanhempiin autoihin laitettiin, mut siitä mulla ei oo kuitenkaan varmuutta. Mutta mittasin kuitenkin sähkönkulutusmittarilla, paljonko mun lohkolämmitin ottaa watteja, ku se oli mielestäni helpoin ja nopein tapa testata, että toimiiko se. Koneesta en kuullu mitään naksumista tai kohinaa siis, ni piti varmistaa. Vähän yli 400 wattia. Voisin oikeestaan huvikseen mitata yhden vanhan auton lohkolämmittimen.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”

User avatar
Koala-Paint
1k
Posts: 1634
Joined: 15 Oct 2012, 12:19

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4205 Post by Koala-Paint » 09 Dec 2012, 02:00

sen verran kiinnittäisin huomiota sisätilalämppärin hankintaan, et ei tulis erehdyksessä hankittua liian tehokasta. itel on ainakin joskus sulakkeet paukkunu tolpasta

User avatar
Juhani Korholainen
4k
Posts: 4950
Joined: 16 May 2004, 20:13

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4206 Post by Juhani Korholainen » 09 Dec 2012, 11:00

kissavideo wrote:sen verran kiinnittäisin huomiota sisätilalämppärin hankintaan, et ei tulis erehdyksessä hankittua liian tehokasta. itel on ainakin joskus sulakkeet paukkunu tolpasta
Tuo on siitä ikävä juttu, että joissain tapauksissa pitäis vielä kiinnittää huomiota, ettei naapurilla oo liian tehokasta sisätilalämppäriä, ku joissain tolpissa on kahdelle autolle sama sulake :facepalm:

Itellä onneks omakotitalon seinässä lämmityksessä, ja vuokranantajan sähköillä mennään.
”Hallitus vapisee vastuutaan kuin persikankiviä paskantava puudeli.”

User avatar
ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO
genetic specimen/slapper
Posts: 33772
Joined: 06 May 2007, 13:26
Location: Petteri Orpon kumpujen yö

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4207 Post by ALA KEKSIÄ SELITYKSIÄ PAAVO » 09 Dec 2012, 17:04

Henkka wrote:joissain tolpissa on kahdelle autolle sama sulake :facepalm:
Goldie miten tää menee tässä meidän yhtiössä?

plus1 edit. kiitoksia vastauksista. Lankomies uhos osaavansa hoitaa asennushomman, pitää miettiä uskallanko mä päästää sitä ton auton lähelle.

User avatar
Goldie
Äiti soita Hesariin
Posts: 27035
Joined: 27 Jan 2005, 22:33

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4208 Post by Goldie » 09 Dec 2012, 18:19

^ Kyllä meidän tolpissa on erillinen sulake molemmalle käyttäjälle.

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134323
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4209 Post by Naamapuinen » 11 Dec 2012, 08:18

oikee taka kumi päästää ilmaa jostakin, mitähän tähän keksis kun ei just nyt ole oikeen varaa uusia renkaita lähteä ettimään.
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172374
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4210 Post by Sd.Kfz. 302 » 11 Dec 2012, 08:40

Oikeesti fiksuinta olis ottaa se renkas irti ja kattoo hyvin tarkkaan, että ei oo rakenteesta paskana tai et missään välissä ei oo mitään reijjän tekijä juttua.
Laiska kuitenkin laittaa vaan täyttöpullon sisään ja kokeilee sillä ekaks. :x
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

User avatar
ximmo
Melkein ####!
Melkein ####!
Posts: 10730
Joined: 14 Jul 2005, 10:02
Location: Helsinki
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4211 Post by ximmo » 11 Dec 2012, 10:43

Naamapuinen wrote:oikee taka kumi päästää ilmaa jostakin, mitähän tähän keksis kun ei just nyt ole oikeen varaa uusia renkaita lähteä ettimään.
Kuten tuossa jo edellä sanottiin, tsekkaa pintapuolisesti ja hae sitten pullo CRC Fixiä. Itselläni tyhjeni vasen eturengas tuntemattomasta syystä keskellä lumimyrskyä, no eipä siinä oikein ollut vaihtoehtoja kuin kokeilla pika-apua. Clas Ohlsonilla CRC Fix maksoi 8 euroa ja tölkin kyljessä olevan ohjeen mukaan toimimalla sain ongelman pois päiväjärjestyksestä. Tapahtumasta on nyt 3 viikkoa ja hyvin toimii.

Duunikaveri on paikannut vastaavalla aineella useita prätkärenkuloita ja ajanut ne kulutuspinnan loppuun asti, ja samaa totesi moni autoharrastajakin omista kokemuksistaan. Toki vastaavasti foorumeilta kuului toisenlaisia kokemuksia: jos renkaassa on esim. naula pystyssä, niin ei tämä menettely sitä saa katoamaan. Sen sijaan naulan tekemä reikä paikkautuu hyvinkin.
Flemarin Bäxteri wrote:Ximmo on kyllä varmaan koko piffin hyväsydämisin jätkä.
http://ruumiinavaus.bandcamp.com

User avatar
sotaa apatiaa vastaan
3k
Posts: 3370
Joined: 10 Mar 2004, 12:30
Location: 13
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4212 Post by sotaa apatiaa vastaan » 11 Dec 2012, 13:34

Pähkäilkääs mikä kauppakassi kannattais hommata. Budjetti luokkaa tonni, kuluttaa sais mahd. vähän ja huoltohommat pitäis jokseenkin saada itse hoidettua. Ajoa tulee joku 15000km vuodessa.
nimim. Kissahullu wrote:Menin Puntalaan katsomaan hyviä bändejä, mutta siellä soittikin Valse Triste.

lihakirnun orja
SMTC
Posts: 47169
Joined: 22 Apr 2005, 11:23

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4213 Post by lihakirnun orja » 11 Dec 2012, 13:39

kyyninen nussija wrote:Pähkäilkääs mikä kauppakassi kannattais hommata. Budjetti luokkaa tonni, kuluttaa sais mahd. vähän ja huoltohommat pitäis jokseenkin saada itse hoidettua. Ajoa tulee joku 15000km vuodessa.
seat cordoba tdi.
http://www.nettiauto.com/seat/cordoba?i ... ba/5270485
Ay Caramba

User avatar
Naamapuinen
prikaattin kenraali
Posts: 134323
Joined: 10 Sep 2009, 16:42
Location: bar perkeleen kaltainen poser luola

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4214 Post by Naamapuinen » 11 Dec 2012, 18:41

tattista vaan Sd ja ximmo, lähenpä tästä joku kaunis päivä clasulle :salut:
Huntteri wrote:
11 Sep 2019, 16:15
vittu kamoon leiptzik antakaa mun suoritua

User avatar
Sd.Kfz. 302
joku kiva
Posts: 172374
Joined: 22 Dec 2006, 16:16
Location: esopoo
Contact:

Re: Autokysymyksiä ja keskustelua

#4215 Post by Sd.Kfz. 302 » 11 Dec 2012, 18:50

Saa noita paikkapulloja melkein mistä vaan, taisin nähdä prismassakin joskus. Suunnilleen samaa luokkaa hinnalta paitsi biilteemassa vissiin halvimmat. Ota samalla kaks, helvetin käteviä tien päällä
EIKÄ TARVI OSATA EES VAIHTAA SITÄ RENGASTA.

:o
Tilli Mössönpoika wrote:
31 Jan 2023, 13:53
Kyllähän vähintään geile ja natursekt pitää olla.

Locked